Archief - De Rode Duivels - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Baats

Legacy Member
Gavin zei:
Dat Hazardfanboygedoe begint hier wel serieus tegen te steken. Die kan misschien eens beginnen met een reeks degelijke wedstrijden neer te zetten voor België?

Dat gaat niet vanop de bank he :unsure:

Jepjep

Legacy Member
Gavin zei:
Dat Hazardfanboygedoe begint hier wel serieus tegen te steken. Die kan misschien eens beginnen met een reeks degelijke wedstrijden neer te zetten voor België?

Hij heeft toch al wat assists gegeven bij de rode duivels.

lorre81

Legacy Member
Leekens kan hazard gewoon niet uitstaan voor een of andere reden...

"De bondscoach wordt intussen wel moe van de vragen over Eden Hazard, die vrijdag verrassend niet in het basisteam stond. ‘Ik hou me niet bezig met er één speler uit te lichten. Het collectief telt. Het komt er voor mij op aan een evenwichtige ploeg te kunnen samenstellen. Discussie gesloten.'"

voorspelt niet veel goeds als je het mij vraagt

exo

Legacy Member
Anderszijds is het wel zo dat aanvallend Hazard een geweldige voetballer is maar de man die achter hem speelt moet praktisch 2 ruimtes dekken want Hazard is verdedigend gewoon slecht.
Dat is geen verwijt want het is tenslotte een aanvallend ingestelde speler maar dat is volgens mij de reden dat Leekens hem er niet op zet, Hazard speelt op links zeker? Dan zit je zowiezo al met een zwakkere verdediger achter u en dat is teveel risico denk ik.
Maar om nu meteen te zeggen dat Leekens hem niet moet... Dat werd na de niet-selectie(s) van Dries Mertens ook verteld over Leekens.

Gavin

Legacy Member
Dat de speler achter hem/ploeg rond hem dubbel werk moet leveren is geen probleem. Dat gebeurt bij veel grote spelers. CR steekt gene zak uit en moet lopers achter hem hebben die dat wel doen, Zlatan heeft die problemen, zelfs Messi die enorm werkt doet in vergelijking met bijvoorbeeld Pedro toch nog altijd minder werk. Dat is zo.

Het probleem is dat Hazard dan constant moet renderen, anders is zo een privilegeplaats niet te verantwoorden. En dat gebeurt niet, als ie dan ook nog eens de pantoffelheld uithangt naast het veld mag het toch niet verwonderen dat een coach als Leekens voor Chadli kiest die in zijn eerste match WEL alles deed zoals het hoorde.

Vanaf dat Hazard zijn Ligue 1 statistieken meebrengt naar de Rode Duivels, zal weinig hem op de bank houden. Mij lijkt het nog altijd dat Hazard met zijn Ligue 1-status even wilt komen meespelen in dat nationale ploegje van hem en rekent op een basisplaats zonder veel te doen. Zo een attitude (die toch min of meer bevestigt werd door de coaches) wreekt zich uiteraard, zeker als ge mannen in vorm op uw plaats hebt als vervangers.

Dit maakt de mentaliteit van Kompany eens zo geweldig. Als Hazard nu gewoon hetzelfde zou kunnen opbrengen, speelt ie iedereen naar huis.

pina

Legacy Member
tegen oostenrijk snap ik de keuze wel van chadli, maar denk wel dat als het 1-0 zou geweest zijn in de pakweg 80e minuut, dat hazard dan wel zou ingevallen zijn, gezien er dan echt serieus moet aangevallen worden.

Jepjep

Legacy Member
Gavin vanwaar die haat naar hazard toe?
'Mij lijkt het nog altijd dat Hazard met zijn Ligue 1-status even wilt komen meespelen in dat nationale ploegje van hem en rekent op een basisplaats zonder veel te doen.'
Mooi dat je in het hoofd van hazard kan kijken.

lorre81

Legacy Member
in zijn laatste wedstrijd tegen rusland, was hij nochtans 1 van de beste belgen... En ik denk dat hij tegen Azerbeidzjan gemakkelijker een man voorbij kan dan chadli.. en Azerbeidzjan gaat hier wrs toch alles dichtgooien en op de counter spelen. + Hazard en mirallas kennen mekaar nog van bij Lille dat zal ook wel werken denk ik

Gavin

Legacy Member
jeperdejep zei:
Gavin vanwaar die haat naar hazard toe?
'Mij lijkt het nog altijd dat Hazard met zijn Ligue 1-status even wilt komen meespelen in dat nationale ploegje van hem en rekent op een basisplaats zonder veel te doen.'
Mooi dat je in het hoofd van hazard kan kijken.
Dat is geen haat. Ik kijk niet in zijn hoofd, dat hebben de coaches toch gezegd? Dat ie neit graag trainde en al die zever. Daarmee moet ge niet afkomen bij mannen als Wilmots en Leekens, zulke hebben sowieso invloed.

Verder gaat het niet over een goede match, maar over een reeks (en in officiële matchen, geen vriendschappelijke). Hij moet laten zien dat ie die ster is. Als hij dat niet is bij België, dan moet hij misschien nog even wachten en niet rekenen op een vaste basisplaats. Zoals gebeurde met Chadli nu. De vaste basisspelers bij België zijn dan ook spelers die keer op keer inzet en kwaliteit tonen bij de nationale ploeg zelf in mijn ogen. Kompany, Fellaini, Vertonghen, ... Niets wijst er overigens op dat Hazard niet zal spelen tegen de Azeri's, dus die kritiek op Leekens daarvor is zever. Integendeel, er werd 0-2 gewonnen op Oostenrijk dus Leekens heeft momenteel 100% gelijk.

Het is, denk ik, ook helemaal geen verrassing dat de drie spelers (Hazard-Bailly-Boyata) niet startten/in de selectie zitten. Klein detail, maar als ik mij niet vergis heeft geen enkele de fout op zich genomen bij die goal in de interviews achteraf. Ik weet dat Van Buyten vorig jaar zoiets flikte en de meeste er hier over vielen.

mojojojo

Legacy Member
't zou wel ne serieuze anti climax zijn moesten we er nu niet in slagen om te winnen tegen godbetert azebadzjijezbji

Jepjep

Legacy Member
Gavin zei:
Dat is geen haat. Ik kijk niet in zijn hoofd, dat hebben de coaches toch gezegd? Dat ie neit graag trainde en al die zever. Daarmee moet ge niet afkomen bij mannen als Wilmots en Leekens, zulke hebben sowieso invloed.

Verder gaat het niet over een goede match, maar over een reeks (en in officiële matchen, geen vriendschappelijke). Hij moet laten zien dat ie die ster is. Als hij dat niet is bij België, dan moet hij misschien nog even wachten en niet rekenen op een vaste basisplaats. Zoals gebeurde met Chadli nu. De vaste basisspelers bij België zijn dan ook spelers die keer op keer inzet en kwaliteit tonen bij de nationale ploeg zelf in mijn ogen. Kompany, Fellaini, Vertonghen, ... Niets wijst er overigens op dat Hazard niet zal spelen tegen de Azeri's, dus die kritiek op Leekens daarvor is zever. Integendeel, er werd 0-2 gewonnen op Oostenrijk dus Leekens heeft momenteel 100% gelijk.

Het is, denk ik, ook helemaal geen verrassing dat de drie spelers (Hazard-Bailly-Boyata) niet startten/in de selectie zitten. Klein detail, maar als ik mij niet vergis heeft geen enkele de fout op zich genomen bij die goal in de interviews achteraf. Ik weet dat Van Buyten vorig jaar zoiets flikte en de meeste er hier over vielen.
Ik ben ervan overtuigd dat als hij tegen azerbeidjan speelt, hij een grote wedstrijd zal spelen. Hij zal leekens alvast willen overtuigen.

Weebl

Legacy Member
mojojojo zei:
't zou wel ne serieuze anti climax zijn moesten we er nu niet in slagen om te winnen tegen godbetert azebadzjijezbji

met de Rode Duivels weet je nooit... :unsure:

Jepjep

Legacy Member
Het zou overigens prachtig zijn als turkije-oostenrijk op een gelijkspel eindigt.

stormtrooper

Legacy Member
Gavin zei:
Dat is geen haat. Ik kijk niet in zijn hoofd, dat hebben de coaches toch gezegd? Dat ie neit graag trainde en al die zever. Daarmee moet ge niet afkomen bij mannen als Wilmots en Leekens, zulke hebben sowieso invloed.

Verder gaat het niet over een goede match, maar over een reeks (en in officiële matchen, geen vriendschappelijke). Hij moet laten zien dat ie die ster is. Als hij dat niet is bij België, dan moet hij misschien nog even wachten en niet rekenen op een vaste basisplaats. Zoals gebeurde met Chadli nu. De vaste basisspelers bij België zijn dan ook spelers die keer op keer inzet en kwaliteit tonen bij de nationale ploeg zelf in mijn ogen. Kompany, Fellaini, Vertonghen, ... Niets wijst er overigens op dat Hazard niet zal spelen tegen de Azeri's, dus die kritiek op Leekens daarvor is zever. Integendeel, er werd 0-2 gewonnen op Oostenrijk dus Leekens heeft momenteel 100% gelijk.

Het is, denk ik, ook helemaal geen verrassing dat de drie spelers (Hazard-Bailly-Boyata) niet startten/in de selectie zitten. Klein detail, maar als ik mij niet vergis heeft geen enkele de fout op zich genomen bij die goal in de interviews achteraf. Ik weet dat Van Buyten vorig jaar zoiets flikte en de meeste er hier over vielen.

Om het nog even over Boyata te hebben, ik vond het compleet onnodig dat ze na de beloftenmatch Boyata nog eens gingen interviewen over zijn fout tegen Oostenrijk. Kwestie van oude koeien uit de sloot te halen?

BeeLz

Legacy Member
Gavin zei:
Dat Hazardfanboygedoe begint hier wel serieus tegen te steken. Die kan misschien eens beginnen met een reeks degelijke wedstrijden neer te zetten voor België?

Mja, bwa iemand die bij de nr1 van de franse liga de pannen van het dak speelt schat ik toch hoger in dan mensen die in de Belgische competitie middelmatig spelen.
Hazard heeft idd nog niet teveel gepresteerd bij België maar heeft ook enkel gespeeld in matchen waar België uberhaupt slecht speelde, of kreeg invalbeurten op moeilijke momenten.
Hij heeft 1 echt slechte match gespeeld, maar in de andere matchen bracht hij toch steeds aanvallend wat extra.
Soit, Chadli is zeker geen slechte keuze, en speelde uitstekend tegen oostenrijk, maar het wordt tijd dat leekens uitgaat van onze kwaliteiten tegen zowat alle teams buiten dan de absolute top, want we hebben die kwaliteit. En als je te weinig aanvallende impulsen hebt ga je nooit een Europese subtopper worden.

Boromir

Legacy Member
Gavin zei:
Dat de speler achter hem/ploeg rond hem dubbel werk moet leveren is geen probleem. Dat gebeurt bij veel grote spelers. CR steekt gene zak uit en moet lopers achter hem hebben die dat wel doen, Zlatan heeft die problemen, zelfs Messi die enorm werkt doet in vergelijking met bijvoorbeeld Pedro toch nog altijd minder werk. Dat is zo.

Het probleem is dat Hazard dan constant moet renderen, anders is zo een privilegeplaats niet te verantwoorden. En dat gebeurt niet, als ie dan ook nog eens de pantoffelheld uithangt naast het veld mag het toch niet verwonderen dat een coach als Leekens voor Chadli kiest die in zijn eerste match WEL alles deed zoals het hoorde.

Vanaf dat Hazard zijn Ligue 1 statistieken meebrengt naar de Rode Duivels, zal weinig hem op de bank houden. Mij lijkt het nog altijd dat Hazard met zijn Ligue 1-status even wilt komen meespelen in dat nationale ploegje van hem en rekent op een basisplaats zonder veel te doen. Zo een attitude (die toch min of meer bevestigt werd door de coaches) wreekt zich uiteraard, zeker als ge mannen in vorm op uw plaats hebt als vervangers.

Dit maakt de mentaliteit van Kompany eens zo geweldig. Als Hazard nu gewoon hetzelfde zou kunnen opbrengen, speelt ie iedereen naar huis.
Big ². Mensen lezen alleen maar wat de pers schrijft. Hazard assist daar, Leider met Rijsel, Gelinkt met Chelsea, blabla... Maar die paste gewoon niet in het tactisch plan van Leekens: Het plan om eindelijk s de 0 te kunnen houden en resultaat te pakken.
Ge kunt misschien zeggen dat we niet veel kansen hebben gemaakt, maar als ge na 5 minuten al gescoord hebt, waarom zou ge dan ook. We hadden nog altijd de betere (kleine) kansjes, en we scoren er nog een. GL had dus gelijk.
Ik ben fan van Hazard, maar hij lijkt nog een beetje een te nonchalante speelvogel. Een beetje extra discipline en een uitdaging kan die jongen (en de RD) alleen maar ten goede komen. Ik weet dat het een extreme vergelijking is maar kijk s naar Arnautovic... Die zal nog wel een moeilijker karakter hebben, maar die coach heeft ook wel te ver laten komen. Eden krijgt zijn kans heus wel. En dan zal hij zich extra hard willen bewijzen en moet hem maar tonen dat hij die privilegeplek waard is.

Hopelijk zet Hazard deze zomer een stap hogerop in een team waarin hij niet langer de ster is en dat hij zn niveau nog s wat moet omhoog krikken om mee te kunnen en/of er bovenuit te steken.
Kompany was vroeger ook nonchalant bij momenten... Dat kan er dus zeker uit als Hazard fatsoenlijk beleid wordt.

Foose

Legacy Member
En dat hij nu op de bank gezeten heeft zal hem denk ik nog meer motiveren om erbij te zijn tegen Azerzwasjabidalbadibanga

exo

Legacy Member
Zegt toch niets verkeerds? Bovendien is het de pers die hem om een mening vraagt. Hij stapt niet op z'n Johan Cruyf's zelf naar de pers.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan