Reverz zei:
Anyway, ik weet niet waarom er gisteravond op TV plots zo lyrisch gedaan werd over de Duivels. Wat ik gezien heb was nu niet meteen om over naar huis te schrijven, integendeel. Ik vraag me dan af of ik de enige ben die gezien heeft dat de Belgen moeite hadden om 2 correcte passes te geven? Daarnaast is het de commentators blijkbaar ook ontgaan dat tijdens de hele wedstrijd Ogunjimi niet 1 keer op een deftige manier bereikt is. Onze goals vallen 2 keer op een gelijkaardige manier: hoge bal die goed valt in de 16 en een heel attente Witsel die 2 keer heel beheerst afwerkt.
Ik hou gewoon niet van deze opstelling eigenlijk. De spits word gewoon zelden of nooit bereikt (Lukaku klaagde hier in het verleden ook al over). Ik snap ook dat de Belgen op verplaatsing in Oostenrijk niet met open vizier gaan spelen maar ik hoop dat ze volgende week met 2 spitsen gaan spelen zodat er buiten de goals misschien nog iets te beleven valt. De besten match die we de laatste tijd gezien hebben van de Duivels was die waar Vossen naast Ogunjimi stond. Al die matchen waar er met 1 spits werd gespeeld trokken op de ballen.
Ik vind dat je de prestatie toch wel afkraakt.
Wat zijn de problemen van de duivels in de vorige wedstrijden? Zelf scoren of Goals slikken? Juist goals slikken
Logisch dan ook dat Leekens VERTREKT uit een georganiseerde defensieve opstelling die vooral defensief zekerheid wil hebben, wat ook wel te begrijpen is als je 5 quasi basispelers mist ( Vermaelen, Alderweireld, Fellaini, Legear, Lukaku) waarvan drie toch verdedigend relevant zijn. Als het gelijk bleef of als we achter kwamen, zouden we wel meer naar voren zijn gaan spelen met na de rust Hazard of een 2e spits. Maar ja, als je na 5 minuten voor komt te staan moet je niet klagen natuurlijk. Je plant een wedstrijdverloop niet è... Je vertrekt gewoon vanuit een opstelling en instructies. Afhankelijk van welk scenario zich voordoet breng je dan veranderingen aan. Defensief (daarmee ook defensief middenveld) stond bijna alles ( uitgezonderd Ciman eerste halfuur) als een huis. GL wou VDB mogelijk nog inbrengen maar zag dat Laurent zich defensief toch herpakte. Ook wel sjans dat het weer that time of the month voor Arnautovic was. Wat een dwaas.
Begrijpelijk dat je het mooiste voetbal vindt met 2 spitsen. Dat zijn de matchen waar we verwacht worden te domineren ook meer aanvallend voetbal brengen. Maar hier MOESTEN we resultaat halen en geen mooi voetbal. Mooi voetbal is voor dinsdag dan zult ge vossen ook wel naast ogunjimi zien staan of iemand anders. Leekens heeft gisteren toch een 10/10 gekregen van mij.
Heeft gedaan wat die moest doen, ik heb toch genoten van hoe die Oostenrijkers machteloos waren.
Lyrisch werd er gedaan omdat we eindelijk deden wat we maanden niet konden. Resultaat behalen en behouden. Dat in een superbelangrijke wedstrijd, UIT. Want dit was voor mij toch wel dé match. Make or break moment. Als we nu niet gewonnen hadden, had de pers de RD weer vergruisd en stonden we weer bij af. Weg quali wedstrijden met spanning, weg motivatie om aan de ploeg te werken. 1,5 jaar ontwikkelingstijd zouden we verliezen, wnt drna zou quali's voor WK2014 pas weer beginnen. Tegen Azerbeidjzan zie ik ons winnen en thuis tegen Turkije ook. But let's not get ahead of ourselves...
RB is een knelpunt en zal het nog wel ff blijven, zelfs met Alderweireld. Die kreeg echt slaag van een sterke Arnautovic in de heenwedstrijd. Ma verdedigend is hij de beste optie daar en misschien groeit hij nog wel op die positie de komende jaren. Heel mss VDB nog

? Elke nationale ploeg heeft wel ergens zijn zwakke plek.
Vertonghen blijft toch wel op LB denk ik. Verdedigend en offensief meer als degelijk op die positie. Heeft toch wat snelheid maar vooral een verbazend goede voorzet ( zie Oostenrijk heenwedstrijd en Finland). Zijn samenspel met Hazard mag er ook zijn. Gaat mss tegen Azerbeidzjan LCB zijn als zowel Kompany (schorsing) en Vanbuyten(mogelijke blessure) niet starten.