Archief - De Rode Duivels - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GaMe®

Legacy Member
Mensen, ik ga straks naar Belgium U17 vs. Spain U17.

Deze wedstrijd is gratis, LIVE en integraal te bekijken op Belgium-Spain ;) vanaf 18u. Have fun!

Wilcao

Legacy Member
Ik ben blij dat we gewonnen hebben en nu hoop ik dat we die lijn doortrekken!!!

massief

Legacy Member
Witsel :)
Ciman-Van Buyten is wel een dodelijke combinatie ze... voor ons.
Tweede helf van Ciman was wel een pak beter. Arnautovic en MAIERHOOOOOOFEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRR zijn debielen.
Simons en Defour ook énorm nuttig.

exo

Legacy Member
J.Brown zei:
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Defensief staat hij er. Atypische verdediger, maar hij doet het toch maar.

Ik nochtans wel, Gillet is absoluut geen RD materiaal maar Ciman nog minder. Die heeft volgens mij gewoon een goede vriendschapsband opgebouwd met Leekens want een andere reden kan er gewoon niet zijn dat die in de selectie zit.
Eigenlijk is het wel jammer dat we voor praktisch elke positie topspelers hebben (als iedereen fit is) buiten dan voor die verdomde RB, daar is het pompen (met Gillet en de nodige risico's) of verzuipen (met Ciman).

@Gamer
Meet your there! :cool:
Voor 5 EUR inkom kunde al nie sukkelen.

J.Brown

Legacy Member
Ze zouden er allebei niet mogen staan, Ciman en Gillet zijn bankmateriaal en dan nog..
Als Alderweireld fit is hoort hij op de RB te staan.

De Roover hoe zit het met hem? Kherinner mij toch paar goeie matchen van hem bij de RD?

BuZz.LiGhTYeAr

Legacy Member
Ciman blijft zwak, goeie pas op Witsel of niet.

Leekens haal de prut uit uw ogen, en doe er iets aan. Gisteren speelde we zonder spits, Jimmy deed wel veel stoorwerk voor de rest kwam hij er niet uit. Zo moet je niet spelen tegen ploegen waartegen je het spel moet maken.

Zelfs de grootste Witsel hater is sinds gisteren fan, ben benieuwd naar dinsdag

massief

Legacy Member
De matchen die hij speelde bij Lokeren waren niet vet, en veel blessureleed gehad ook.
(over de roover)

exo

Legacy Member
Ik vind Witsel gewoon een heel sterke terug ronde spelen. Brengt Standard op sommige momenten meer bij dan Defour waar ik na z'n blessure toch nog wel iets meer van had verwacht dan hetgeen hij nu brengt, rekening houdend met het feit dat hij matchritme mist(e).
Bovendien is het niet omdat Wasyl - Witsel gebeurd is dat die gast geen 2de kans moet krijgen. Sport is ook maar relatief.
En het belangrijkste van allemaal...: België speelde, dan maakt het toch niet uit of er iemand van Anderlecht, Standard of pakweg KVV Vosselaar scoort? Zolang het collectief maar presteert.

Sportinggboy

Legacy Member
massief zei:
Witsel :)
Ciman-Van Buyten is wel een dodelijke combinatie ze... voor ons.
Tweede helf van Ciman was wel een pak beter. Arnautovic en MAIERHOOOOOOFEEEEEEEEEEEEEERRRRRRRRRRRR zijn debielen.
Simons en Defour ook énorm nuttig
.

Vooral dieje lange Maierhofer of hoe ge het ook schrijft

Jepjep

Legacy Member
De day after, ik werd wakker met een smile op mijn gezicht :) Nu nog dinsdag winnen en we zijn vertrokken!

Boromir

Legacy Member
Reverz zei:
Anyway, ik weet niet waarom er gisteravond op TV plots zo lyrisch gedaan werd over de Duivels. Wat ik gezien heb was nu niet meteen om over naar huis te schrijven, integendeel. Ik vraag me dan af of ik de enige ben die gezien heeft dat de Belgen moeite hadden om 2 correcte passes te geven? Daarnaast is het de commentators blijkbaar ook ontgaan dat tijdens de hele wedstrijd Ogunjimi niet 1 keer op een deftige manier bereikt is. Onze goals vallen 2 keer op een gelijkaardige manier: hoge bal die goed valt in de 16 en een heel attente Witsel die 2 keer heel beheerst afwerkt.

Ik hou gewoon niet van deze opstelling eigenlijk. De spits word gewoon zelden of nooit bereikt (Lukaku klaagde hier in het verleden ook al over). Ik snap ook dat de Belgen op verplaatsing in Oostenrijk niet met open vizier gaan spelen maar ik hoop dat ze volgende week met 2 spitsen gaan spelen zodat er buiten de goals misschien nog iets te beleven valt. De besten match die we de laatste tijd gezien hebben van de Duivels was die waar Vossen naast Ogunjimi stond. Al die matchen waar er met 1 spits werd gespeeld trokken op de ballen.

Ik vind dat je de prestatie toch wel afkraakt.
Wat zijn de problemen van de duivels in de vorige wedstrijden? Zelf scoren of Goals slikken? Juist goals slikken
Logisch dan ook dat Leekens VERTREKT uit een georganiseerde defensieve opstelling die vooral defensief zekerheid wil hebben, wat ook wel te begrijpen is als je 5 quasi basispelers mist ( Vermaelen, Alderweireld, Fellaini, Legear, Lukaku) waarvan drie toch verdedigend relevant zijn. Als het gelijk bleef of als we achter kwamen, zouden we wel meer naar voren zijn gaan spelen met na de rust Hazard of een 2e spits. Maar ja, als je na 5 minuten voor komt te staan moet je niet klagen natuurlijk. Je plant een wedstrijdverloop niet è... Je vertrekt gewoon vanuit een opstelling en instructies. Afhankelijk van welk scenario zich voordoet breng je dan veranderingen aan. Defensief (daarmee ook defensief middenveld) stond bijna alles ( uitgezonderd Ciman eerste halfuur) als een huis. GL wou VDB mogelijk nog inbrengen maar zag dat Laurent zich defensief toch herpakte. Ook wel sjans dat het weer that time of the month voor Arnautovic was. Wat een dwaas.

Begrijpelijk dat je het mooiste voetbal vindt met 2 spitsen. Dat zijn de matchen waar we verwacht worden te domineren ook meer aanvallend voetbal brengen. Maar hier MOESTEN we resultaat halen en geen mooi voetbal. Mooi voetbal is voor dinsdag dan zult ge vossen ook wel naast ogunjimi zien staan of iemand anders. Leekens heeft gisteren toch een 10/10 gekregen van mij.
Heeft gedaan wat die moest doen, ik heb toch genoten van hoe die Oostenrijkers machteloos waren.

Lyrisch werd er gedaan omdat we eindelijk deden wat we maanden niet konden. Resultaat behalen en behouden. Dat in een superbelangrijke wedstrijd, UIT. Want dit was voor mij toch wel dé match. Make or break moment. Als we nu niet gewonnen hadden, had de pers de RD weer vergruisd en stonden we weer bij af. Weg quali wedstrijden met spanning, weg motivatie om aan de ploeg te werken. 1,5 jaar ontwikkelingstijd zouden we verliezen, wnt drna zou quali's voor WK2014 pas weer beginnen. Tegen Azerbeidjzan zie ik ons winnen en thuis tegen Turkije ook. But let's not get ahead of ourselves...

RB is een knelpunt en zal het nog wel ff blijven, zelfs met Alderweireld. Die kreeg echt slaag van een sterke Arnautovic in de heenwedstrijd. Ma verdedigend is hij de beste optie daar en misschien groeit hij nog wel op die positie de komende jaren. Heel mss VDB nog :unsure:? Elke nationale ploeg heeft wel ergens zijn zwakke plek.
Vertonghen blijft toch wel op LB denk ik. Verdedigend en offensief meer als degelijk op die positie. Heeft toch wat snelheid maar vooral een verbazend goede voorzet ( zie Oostenrijk heenwedstrijd en Finland). Zijn samenspel met Hazard mag er ook zijn. Gaat mss tegen Azerbeidzjan LCB zijn als zowel Kompany (schorsing) en Vanbuyten(mogelijke blessure) niet starten.

stormtrooper

Legacy Member
Ben ik nu de enigste die denkt dat we toch wel serieus wat chance hebben gehad gisteren? Akkoord, het was de perfecte wedstrijd en ik ben er zeer blij om maar de kranten denken weeral eens dat de kentering gekomen is.

Ik vond vooral het aantal kansen dat we gemaakt hebben toch wel veel te laag. We hadden toch echt wel chance dat de eerste goal vroeg valt (na slechte uitkomst van de keeper) en dat bij de tweede goal er echt slecht verdedigd werd door Oostenrijk. Mij lijkt het meer dat Oostenrijk zichzelf de das heeft omgedaan.

Niettegenstaande hebben we wel een goede match gespeeld. Defour en Simons zijn echt wel een complementair duo en hebben samen met Witsel goed werk geleverd. Ik vind het persoonlijk wel wat fucked up als we onze wingers moeten selecteren op "mee verdedigen". Daarom had ik liever Hazard gezien ipv Chadli(hoewel die een goede match speelde) en denk ik dat we zo ook meer kansen hadden gekregen. Als we Hazard enkel maar gaan opstellen tegen kleine ploegen omdat we schrik hebben om een goal tegen te krijgen, kunnen we hem evengoed thuislaten. Die jongen heeft, zeker als hij in bloedvorm is, gewoon teveel kwaliteiten om niet te laten spelen.

Ook jammer imo dat we geen goal tegenkregen via Ciman zo dat Leekens eindelijk eens beseft dat die jongen gewoon niet thuishoort bij de RD. Samen met Van Buyten zowat de zwakste schakel op het veld. Chance dat Arnautovic besloot om het klein kind uit te hangen of anders had Ciman meer zijn rug gezien dan wat anders.

Cpt. Kablammo

Legacy Member
Bluto zei:
Zeker een optie voor de nabije toekomst. Dat is een talentje:love:
Hij is onderhand trouwens al 22, ouder dan veel van onze spelers.

Ik vond Ritchie eigenlijk best wel goed tijdens de Kirin Cup en soms bij Man U... Not bad.

Weebl

Legacy Member
Cpt. Kablammo zei:
Ik vond Ritchie eigenlijk best wel goed tijdens de Kirin Cup en soms bij Man U... Not bad.

desalniettemin speelt hij nu wel bij een degradatiekandidaat in 2e Engelse klasse, niet dat dat minder is als onze JPL, maar dan zouden ze hem toch graag elders huren he? :)

Boromir

Legacy Member
stormtrooper zei:
Ben ik nu de enigste die denkt dat we toch wel serieus wat chance hebben gehad gisteren? Akkoord, het was de perfecte wedstrijd en ik ben er zeer blij om maar de kranten denken weeral eens dat de kentering gekomen is.

Ik vond vooral het aantal kansen dat we gemaakt hebben toch wel veel te laag. We hadden toch echt wel chance dat de eerste goal vroeg valt (na slechte uitkomst van de keeper) en dat bij de tweede goal er echt slecht verdedigd werd door Oostenrijk. Mij lijkt het meer dat Oostenrijk zichzelf de das heeft omgedaan.

Niettegenstaande hebben we wel een goede match gespeeld. Defour en Simons zijn echt wel een complementair duo en hebben samen met Witsel goed werk geleverd. Ik vind het persoonlijk wel wat fucked up als we onze wingers moeten selecteren op "mee verdedigen". Daarom had ik liever Hazard gezien ipv Chadli(hoewel die een goede match speelde) en denk ik dat we zo ook meer kansen hadden gekregen. Als we Hazard enkel maar gaan opstellen tegen kleine ploegen omdat we schrik hebben om een goal tegen te krijgen, kunnen we hem evengoed thuislaten. Die jongen heeft, zeker als hij in bloedvorm is, gewoon teveel kwaliteiten om niet te laten spelen.

Ook jammer imo dat we geen goal tegenkregen via Ciman zo dat Leekens eindelijk eens beseft dat die jongen gewoon niet thuishoort bij de RD. Samen met Van Buyten zowat de zwakste schakel op het veld. Chance dat Arnautovic besloot om het klein kind uit te hangen of anders had Ciman meer zijn rug gezien dan wat anders.
Lees mijn eerdere post:
Wat zijn de problemen van de duivels in de vorige wedstrijden? Zelf scoren of Goals slikken? Juist goals slikken
Logisch dan ook dat Leekens VERTREKT uit een georganiseerde defensieve opstelling die vooral defensief zekerheid wil hebben, wat ook wel te begrijpen is als je 5 quasi basispelers mist ( Vermaelen, Alderweireld, Fellaini, Legear, Lukaku) waarvan drie toch verdedigend relevant zijn. Als het gelijk bleef of als we achter kwamen, zouden we wel meer naar voren zijn gaan spelen met na de rust Hazard of een 2e spits. Maar ja, als je na 5 minuten voor komt te staan moet je niet klagen natuurlijk. Je plant een wedstrijdverloop niet è... Je vertrekt gewoon vanuit een opstelling en instructies. Afhankelijk van welk scenario zich voordoet breng je dan veranderingen aan. Defensief (daarmee ook defensief middenveld) stond bijna alles ( uitgezonderd Ciman eerste halfuur) als een huis.

Ook al hadden we wat geluk. We lopen al maanden te zagen dat de manier niet uitmaakt, maar dat we eindelijk resultaat moeten halen, zeker in deze belangrijke wedstrijd. Dat we eindelijk eens wat meeval mogen krijgen na al die pech uit de eerdere wedstrijden. En dan is het weer niet goed... Djezus! Ik hou van de nationale ploeg maar ik ben die negatieve zagersmentaliteit van de gemiddelde Belg spuugzat.

Als ge niet begrijpt waarom Hazard er niet instond. Luister dan ff naar Vertonghen zelf als ge mij niet wilt geloven: Vertonghen: "Veel zelfvertrouwen"
En besef dat we eigenlijk aan beide kanten GEEN enkele ECHTE back hebben die goed speelt!!!
Zolang we zelf genoeg scoren (maakt niet uit hoe!) heeft Hazard jammer genoeg geen plaats in de basis tegen de non-kneusjes ploegen. Ik ben zelf enorme fan van Hazard, maar het is nu eenmaal zo. Bonus is wel dat Hazard nu tegen Azer tegen 110% zal spelen.
Als de ploeg wat meer ervaring krijgt en defensiever wat secuurder wordt, zal Hazard terug een plaats krijgen. Daar ben ik van overtuigd.

stormtrooper

Legacy Member
Weebl zei:
desalniettemin speelt hij nu wel bij een degradatiekandidaat in 2e Engelse klasse, niet dat dat minder is als onze JPL, maar dan zouden ze hem toch graag elders huren he? :)

Ik dacht nochtans dat Portsmouth na hun prestaties van de laatste weken toch wel wat waren opgeschoven in de ranking.

Weebl

Legacy Member
ze zijn er inderdaad tevreden over naar het schijnt, en portsmouth is inderdaad aan het stijgen, maar ze hebben wel een hele tijd onderaan gebengeld :).
maar ik blijf er bij, als hij écht goed is zouden er wel andere ploegen naar hem vragen :)?

Sev-O

Legacy Member
Benjamin zei:
Robben ontbrak, ik denk echter niet dat het elftal hierdoor slechter speelde, hoe fantastisch Robben ook is. Ik was vooral onder de indruk van het volwassen en slimme voetbal van dit elftal: met zo weinig mogelijk passes het veld oversteken, op het juiste moment even aandrukken, enorm goed samenspel, ook zonder de bal (lopen om ruimte te maken voor een ander of om als bliksemafleider te dienen), de bal op een slimme manier aannemen/passen en elkaar de goal gunnen. Het elftal is erg volwassen.

Overigens een proficiat aan alle supporters van België, hopelijk is de weg omhoog ingezet. Ik heb het al vaker gezegd: België heeft naar mijn indruk op zich voldoende talent om zich in ieder geval probleemloos te moeten kunnen plaatsen voor de toernooien en daar te strijden om de tweede ronde. Hopelijk gaat dat er eindelijk uitkomen bij dit relatief jonge elftal.

Ik had het over de basisspelers (al dan niet met blessures) :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan