Archief - De Rode Duivels - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Weebl

Legacy Member
Ja ok, Ciman viel nog mee gisteren. Maar dat was ook omdat Arnautovic héél zwak speelde. Ciman mag daar van mij echt nooit meer starten omdat hij maar één pass in de voet heeft gegeven. De rest was gewoon pompen naar voor met de ogen dicht.
Ik blijf er bij, LB en RB hebben we nog steeds geen goeie positiespelers die tegen pakweg Zwitserland niet de mist in gaan.

Morrissey

Legacy Member
Gillet op RB dan maar? Niet de perfecte verdediger, maar uitverdedigend wel véél sterker dan Ciman.

Weebl

Legacy Member
Neen, ik zeg het. Op RB hebben we voorlopig niemand die het écht aan kan imo. Gillet is geen verdediger, ik denk dat we het daar allemaal eens over kunnen zijn. VDB heeft daar ook al jaren niet meer gespeeld en nu bij Genk ook niet, wat ik wel jammer vind.
Ritchie De Laet! :unsure:

Reverz

Legacy Member
Fireflies zei:
Gillet op RB dan maar? Niet de perfecte verdediger, maar uitverdedigend wel véél sterker dan Ciman.
:oink: sarcasme right? Gillet heeft in het verleden reeds RB gespeeld bij de duivels en het was niet om aan te zien. En laat mij aub niet aan Finland denken toen hij op "zijn" middenveld speelde. Gillet hoort niet in de Nationale ploeg, hell het feit dat hij bij een ploeg als Anderlecht ooit in de basis mag starten geeft alweer maar eens blijk van hoe zwak het Belgisch clubvoetbal wel niet is. Ciman hoort daar uiteraard ook niet te staan maar Gillet is geen haar beter, integendeel. Trouwens, na het eerste kwartier heeft Ciman toch een redelijke job gedaan. Ok, uitvoetballend was het niet goed maar het was verdedigend toch al ok. Het is gewoon duidelijk dat als de Belgen met 4 verdedigers willen blijven spelen moet ze gewoon Alderweireld, Kompany, Vermaelen, Lombaerts daar zetten. Jammer genoeg zitten we nu eenmaal met veel blessures en blijft Daniela van Blunder daar staan zolang Leekens op de bank zit vrees ik.

Anyway, ik weet niet waarom er gisteravond op TV plots zo lyrisch gedaan werd over de Duivels. Wat ik gezien heb was nu niet meteen om over naar huis te schrijven, integendeel. Ik vraag me dan af of ik de enige ben die gezien heeft dat de Belgen moeite hadden om 2 correcte passes te geven? Daarnaast is het de commentators blijkbaar ook ontgaan dat tijdens de hele wedstrijd Ogunjimi niet 1 keer op een deftige manier bereikt is. Onze goals vallen 2 keer op een gelijkaardige manier: hoge bal die goed valt in de 16 en een heel attente Witsel die 2 keer heel beheerst afwerkt.

Ik hou gewoon niet van deze opstelling eigenlijk. De spits word gewoon zelden of nooit bereikt (Lukaku klaagde hier in het verleden ook al over). Ik snap ook dat de Belgen op verplaatsing in Oostenrijk niet met open vizier gaan spelen maar ik hoop dat ze volgende week met 2 spitsen gaan spelen zodat er buiten de goals misschien nog iets te beleven valt. De besten match die we de laatste tijd gezien hebben van de Duivels was die waar Vossen naast Ogunjimi stond. Al die matchen waar er met 1 spits werd gespeeld trokken op de ballen.

Morrissey

Legacy Member
Reverz zei:
:oink: sarcasme right? Gillet heeft in het verleden reeds RB gespeeld bij de duivels en het was niet om aan te zien. En laat mij aub niet aan Finland denken toen hij op "zijn" middenveld speelde. Gillet hoort niet in de Nationale ploeg, hell het feit dat hij bij een ploeg als Anderlecht ooit in de basis mag starten geeft alweer maar eens blijk van hoe zwak het Belgisch clubvoetbal wel niet is. Ciman hoort daar uiteraard ook niet te staan maar Gillet is geen haar beter, integendeel. Trouwens, na het eerste kwartier heeft Ciman toch een redelijke job gedaan. Ok, uitvoetballend was het niet goed maar het was verdedigend toch al ok. Het is gewoon duidelijk dat als de Belgen met 4 verdedigers willen blijven spelen moet ze gewoon Alderweireld, Kompany, Vermaelen, Lombaerts daar zetten. Jammer genoeg zitten we nu eenmaal met veel blessures en blijft Daniela van Blunder daar staan zolang Leekens op de bank zit vrees ik.

Tuurlijk is Gillet niet dé beste oplossing, maar Gillet > Ciman, anytime.

Didierke10

Legacy Member
Waarom Tshimanga van Lokeren niet eens laten proberen tegen Azerbeidzjan of is die nog niet terug?
Oostenrijk wel enorm zwak gisteren.

mtm

Legacy Member
Didierke10 zei:
Waarom Tshimanga van Lokeren niet eens laten proberen tegen Azerbeidzjan of is die nog niet terug?
Oostenrijk wel enorm zwak gisteren.

Omdat hij niet in de selectie zit, nogal wiedes...

J.Brown

Legacy Member
Fireflies zei:
Tuurlijk is Gillet niet dé beste oplossing, maar Gillet > Ciman, anytime.

Daar ben ik nog niet zo zeker van. Defensief staat hij er. Atypische verdediger, maar hij doet het toch maar.

Romelus

Legacy Member
Didierke10 zei:
Waarom Tshimanga van Lokeren niet eens laten proberen tegen Azerbeidzjan of is die nog niet terug?
Oostenrijk wel enorm zwak gisteren.

Tshimanga is een linksback. Ik vind dat Vertonghen daar mag blijven staan, heeft mss niet de perfecte voorzet maar is secuur en kan ook soms goed mee oprukken. :)

exo

Legacy Member
Gillet is aanvallend en uitvoetballend beter (al is dat ook relatief), Ciman is verdedigend beter (positioneel dan, trekt niet zo naar voren als een Gillet).
Is Tshimanga bovendien geen LB?

*edit*
Volderke was me dus voor! :)
Vertonghen is echt wel niet slecht als linksachter. Kan goed mee oprukken, heeft een goede voorzet en pass en is ook best wel snel.

Weebl

Legacy Member
Ik vind Vertonghen positioneel niet zo sterk hoor, heb altijd de indruk dat die te gemakkelijk uit het verband kan worden gespeeld. Ik zou die graag eens Arnautovic tegen hem zien krijgen in de eerste match toen hij wel in vorm was.

Reverz

Legacy Member
exo zei:
Gillet is aanvallend en uitvoetballend beter (al is dat ook relatief), Ciman is verdedigend beter (positioneel dan, trekt niet zo naar voren als een Gillet).
En nen aanvallende rechtsback hebben we nodig omdat we vooraal geen wingers hebben lopen... en zeg aub nu niet, Barcelona speelt ook met aanvallende backs en wingers vooraan, die hun spelers zijn technisch dan ook 10 keer beter.

Wat mij overigens gisteren nog meer irriteerde dan de karrevracht aan slechte passes was alweer de passieve aanpak van sommigen. Witsel/Dembele & Chadli zaten constant het hele veld af te dwijlen maar de rest stond er naar te kijken. En dat zijn dat topsporters zeg, nen hoop tamzakken bij elkaar...

Gavin

Legacy Member
J.Brown zei:
Daar ben ik nog niet zo zeker van. Defensief staat hij er. Atypische verdediger, maar hij doet het toch maar.
We weten het, hij speelt bij Standard en hij heeft gisteren eens de nul kunnen houden. Maar niet dankzij hem, helaas.

Gillet is een dwaas, maar als die enkel moet doen wat Ciman moest doen gisteren ... dat kan die evengoed. Gillet is zelfs nog wat atletischer, dus die moet nog meer iemand kunnen irriteren en liggen vechten op die plaats. Alleen, gaat die op die plaats blijven? Ciman zijn positie was ook niet goed, maar die blijft wel vanachter. Zelfde probleem met Vanden Borre, gaat die op zijn plaats blijven als ge wat solider moet spelen? Eerst eens wachten op de eerste keuze voor gisteren, Alderweireld, misschien lukt dat net heel goed en zitten we eventjes safe?


Gisteren was Fellaini er niet eens bij, te denken dat Standard een middenveld van Defour-Witsel-Fellaini had in de hoogdagen. Het zal wel zijn dat die hier kampioen werden en Europees indruk maakten!

NitroNico

Legacy Member
Vond Raes wel wat saai gisteren, maar zijn verslaggeving bij de 2de goal was wel weer t-y-p-i-s-c-h Raes.
"Ciman, drie man in box, .. Witsel, Witsel kan controleren, Witsel kan afmaken, hehe.. nul - tweeeuuuuhhh"
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan