Archief - De Rode Duivels - Deel 4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Benjamin

Legacy Member
Sev-O zei:
Heb even de highlights gezien, das nog een niveau te hoog voor België :)

Maarja, Kuyt ( Liverpool) Afellay (Barçelona) Van Persie (Arsenal) Robben (Bayern) ...
Robben ontbrak, ik denk echter niet dat het elftal hierdoor slechter speelde, hoe fantastisch Robben ook is. Ik was vooral onder de indruk van het volwassen en slimme voetbal van dit elftal: met zo weinig mogelijk passes het veld oversteken, op het juiste moment even aandrukken, enorm goed samenspel, ook zonder de bal (lopen om ruimte te maken voor een ander of om als bliksemafleider te dienen), de bal op een slimme manier aannemen/passen en elkaar de goal gunnen. Het elftal is erg volwassen.

Overigens een proficiat aan alle supporters van België, hopelijk is de weg omhoog ingezet. Ik heb het al vaker gezegd: België heeft naar mijn indruk op zich voldoende talent om zich in ieder geval probleemloos te moeten kunnen plaatsen voor de toernooien en daar te strijden om de tweede ronde. Hopelijk gaat dat er eindelijk uitkomen bij dit relatief jonge elftal.

Bluto

Legacy Member
Naar het schijnt was dit Belgisch elftal de jongste ploeg van europa. Wie weet hoeveel we nog kunnen groeien :)

pina

Legacy Member
hazard zal denk ik starten tegen azerbeidjan. Dan moeten we volop voor de aanval gaan en met zoveel mogelijk creatieve spelers starten want die mannen zullen een muur optrekken :)

Cpt. Kablammo

Legacy Member
puni zei:
Georges heeft toch weer gelijk gekregen. Waar zitten al die haters nu?

Ciman zijn eerste helft was echt wel wenen zenne. :p

Ik ben zééééér blij dat Mirallas niet op de flank is beland, maar ik had wel vroeger Dembele diep geschoven en Hazard gebracht op Dembele zijn plaats ten koste van Ogunjimi. Ik dacht dat de Zors eindelijk een snelle ingreep zou doen bij een speler die niet in de match zat (Ciman) maar uiteindelijk... Mjah, toch weer niet durven ingrijpen. Dat gaat nog wel ne keer zuur opbreken.

Mignolet heeft echt wel een goede match gespeeld, we hebben veel chance gehad toen Van Buyten en Ciman hun komisch nummertje deden. Enkel Ogunjimi niet in de basis posteren aub.

Witsel was trouwens beresterk, echt heel erg knappe match gezien van die jongen. Doelgericht, snel, balvast, slim, ... En Vertonghen kan soms verrassend snel spurten heb ik opgemerkt, holy crap. Zwakste schakel vond ik (naast Ciman/Van Buyten) Ogunjimi, die heeft niet vaak goed gelopen of juist de ruimte ingedoken waardoor we nooit gebruik konde maken van onze flankspelers die de achterlijn haalden, niemand die kwam ingelopen om de laterale pass af te werken...

Volgende week ga ik iets geruster zitten, Lombaerts en Van Buyten centraal moet genoeg zijn, als Ciman volle concentratie speelt kan hij ook van waarde zijn tegen zo'n kutploeg. (VDB zou iets té veel zijn misschien, weet niet of hij de discipline bezit om zo tegen een kutploeg vooral als RB te blijven denken)

Ik wil Hazard echt wel graag zien spelen he, maar Chadli en Dembele doen het ZO goed op de flanken he...

Boterkoek

Legacy Member
pina zei:
hazard zal denk ik starten tegen azerbeidjan. Dan moeten we volop voor de aanval gaan en met zoveel mogelijk creatieve spelers starten want die mannen zullen een muur optrekken :)


:sop::sop::sop:

Boromir

Legacy Member
Sh@D0wBE zei:
Witsel mag samen met Defour weg uit Belgie naar een betere ploeg!:)
Zulke heersers :D
En Kompany :drool:
Alleen moeten we meer durven aanvallen!Ik heb weinig opgebouwde kansen gezien!
Het was logisch dat George ging vertrekken uit een goede organisatie en nadien eventueel meer bijsturen om aan te vallen indien nodig (Hazard, 2e spits,...).
Maar ja, als ge na 5 min voor staat is dat niet nodig natuurlijk... Sommige vinden 0-2, uit, tegen een concurrent voor de 2e plaats nog niet genoeg :ironic:

Echt wel straf, wat ze vandaag toch geflikt hebben... George zijn organisatie stond als een huis. Defour en Simons zijn samen toch echt wel heeeel sterk. Was tegen Rusland al zo en is weer bevestigd. Om maar te zwijgen over Witsel, Dembele en f*cking ofc Kompany... WTF :drool:.
Maar hoeveel geflame ik heb gelezen over Leekens de laatste dagen, manman... Erg. Hopelijk krijgt m nu wat meer krediet. De man heeft ons naar WK98 geleid. Het was duidelijk dat de zwakke plek van de duivels de verdediging was uit de laatste wedstrijden (turkije,oostenrijk, finland). George heeft daarnaar gehandeld en zie zowaar slechts 2 kansjes voor de Autrichen. Zelf ook niet zoveel, maar te begrijpen als je na 5' voorstaat.
Onze backs zijn de weak link, dan heb je flankspelers nodig die ook wat kunne verdedigen. Hazard (en ook Mertens) zijn verdedigend maar weinig waard.

Ik moet toch zeggen: Chapeau, Ciman, ik had het niet gedacht. Verschrikkelijk begonnen, en toch degelijk herpakt, zelfs een assist...
Maar wat een dwaas is die Arnautovic maar man. Loopt die ff overal beetje onnozel te doen ipv van die flank uit te buiten. Moest ik voor Oostenrijk supporteren, zou ik wild worden. Handjes kussen, jongens :bow:. Narcistische egotripper van het zuiverste soort. Tool

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20110325_157
Ik kan er niet aan doen, maar het is wel een heel grappig foto :rofl:. Maar geen zorgen, Leekens zal Hazard tegen Azerbeidzjan wel opstellen. Die ploeg gaat inderdaad bij ons in Brussel defensief spelen (hoogstwss) en dan kunnen we hem zeker gebruiken. Leekens zal Hazard ook niet tegen zijn schenen willen stampen. Eden zal er niet meer kunnen lachen dat een ster als hij 2 keer niet mag meespelen met de nationale ploeg. En George zal de supporters ook wel iets gunnen :p.

Op naar de dinsdag!!! :music:

Romelus

Legacy Member
Eén uitspraak ga ik doen (fantastische uitzending trouwens, vind je niet? :cool:):

Vincent Kompany :love: :love:

Op alle vlakken een klasbak.

Muismat

Legacy Member
Zalig matchke, lang geleden dat ik nog zo genoten heb van een belangrijke match van de RD. Ciman was huilen in de 1e helft (enkele blunderkes, ook Van Buyten had bijna weer een goal op zijn geweten) maar zet idd mooi voor, al vind ik dat die nooit had mogen starten.

Dinsdag hopelijk ook winnen tegen Azerbeidjan, maar nu zal het stadion wel vol zitten dus dat moet lukken.

Kompany = god

jedisparkle

Legacy Member
eindelijk zou ik zeggen :D:D

stel u voor dat ge daar nog ne fellaini en vermaelen kunt bijzetten...:bow:

ciman en vanbuyten kruipen weer door het oog van de naald...zou eigenlijk nie mogen...

een goei volwassen match...man man dat was lang geleden..

Booka Shade

Legacy Member
Ik vond de 2de helft van Ciman meer dan degelijk + assist :)

Weer toevallig dat beide goals door Standard mensen zijn gemaakt :cool: Defour->Witsel & Ciman->Witsel!

Sterke match!

J.Brown

Legacy Member
Booka Shade zei:
Ik vond de 2de helft van Ciman meer dan degelijk + assist :)

Weer toevallig dat beide goals door Standard mensen zijn gemaakt :cool: Defour->Witsel & Ciman->Witsel!

Sterke match!

STANDARD CHAMPION!

zeer sterke partij van Witsel, heeft zijn klasse kunnen tonen. Nu weet iedereen weer waarom hij de gouden schoen kreeg.
Als hij zo blijft spelen + Play Offs, dan is deze niet te houden deze zomer.

En Kompany:bow:

exo

Legacy Member
Ik vind het vooral jammer dat we iemand als Ciman moeten opstellen bij gebrek aan beter. Ok, hij geeft die assist maar hij soms doet hij toch acties waarvan je denkt... :wtf:
Defour was ook degelijk, niet meer niet minder. Witsel was gewoon top! Samen met Kompany de beste man op het veld. Vincent is echt wel een klasbak pur sang. Ik hoop dat hij snel een transfer krijgt naar een ploeg met uitstraling, weg van dat Manchester City.
Deze ploeg stond er maar op sommige momenten vond ik ze toch nog wel wat modderen met hun spel.

Weebl

Legacy Member
Ik vraag mij echt af wat Leekens gaat doen als hij Fellaini er ook bij heeft, Witsel aan de kant?
Na één van de betere te zijn is dat wel ook niet leuk :(. En Hazard, tja. Ik vond toch dat hij hem er mocht inbrengen rond de 65ste minuut, we begonnen het dan echt wel moeilijk te krijgen toen Oostenrijk even begon te tikken.

NitroNico

Legacy Member
Mja maar uiteindelijk heeft Ciman gewoon op 'safe' gespeeld, wat ik wel goed vond. Hij heeft puur op karakter die oostenrijkers liggen treiteren en uit ritme gehaald ze.
Je hoort mij niet zeggen dat Ciman daar moet staan, maar zonder de ervaring en kunde heeft hij het oké gedaan.

exo

Legacy Member
Ja daarom ga ik ook gedeeltelijk akkoord dat hij er moet staan maar ik vind het gewoon jammer dat hij onze beste man op de RB is...
Nu zou ik toch Alderweireld wel eens graag zien spelen op de RB ook, zien wat dat gaat geven. Is die ook out voor Azer?
Ik zie eerlijk gezegd Witsel nog sneller vertrekken dan Defour, ik denk zelfs dat Witsel een grotere carriere gaat uitbouwen dan Defour, iets wat niemand voor mogelijk achte 2 jaar geleden.

J.Brown

Legacy Member
Heb altijd veel vertrouwen gehad in Witsel. Staat enorm sterk in zijn schoenen, mentaal is hij zeer sterk geworden door de affaire Wasil. Heel het seizoen al een constant niveau. Hij kan PL perfect aan imo. Ik zie hem vertrekken voor een bedrag dat vergelijkbaar zal zijn met Fellaini.

Hoe graag ik hem ook zie spelen, hij is rijp voor het buitenland. Hij is Standard ontgroeit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan