Archief - Pukkelpop 2009

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Markeerstift zei:

Voor u is dat maar 3 a 4 dagen per jaar. Maar mensen die er in de buurt wonen met kindjes, dat is al een ander verhaal. Ik ben ook naar PKP geweest en ik ga graag naar festivals maar ik kan zeker en vast inkomen dat mensen die daar wonen het niet zo leuk vinden.

Zelf vroeger jaren in de buurt van het sportpaleis gewoond. En je kan mss zeggen, ga daar dan niet wonen of daar kies je zelf voor. Misschien wel maar de organisatie moet ook de juiste keuzes maken om zo tot een goede overeenkomst te komen met de buurtbewoners.

En je mag trouwens niet vergeten dat er wel meer dan één festival is.

soenne

Legacy Member
Persoonlijk vond ik de muziek ook schandalig luid staan en kan ik de frustraties van de buurtbewooners wel begrijpen.

Volgend festival koop ik zeker mijn eigen oordoppen, dacht dat ik ergens gelezen had dat er 50k gratis werden uitgedeeld. Niets van gezien. Ook het gratis water rond het festival is me totaal nie opgevallen. Vroeg me echt wel af waar die mannen da uitdeelden, mits ze er zoveel tamtam rond maakten in het nieuws. Ik maar dokken voor mijn water >.<

Gromme

Legacy Member
Er zijn inderdaad oortjes en water uitgedeeld.

Maar van het water heb ik 'gehoord' <- gehoord dus!! dat er een 5.000tal op voorraad waren, wat met zo'n weer en zoveel mensen eigenlijk toch niets is.

Chimmy

Legacy Member
soenne69 zei:
Volgend festival koop ik zeker mijn eigen oordoppen, dacht dat ik ergens gelezen had dat er 50k gratis werden uitgedeeld. Niets van gezien.

Er was een standje 100m achter de inkom waar ze nu en dan dopjes uitdeelden. Ik ben erg blij dat ik daar toevallig achterkwam. Ik was voor pp al aan het denken om op stap te gaan met dopjes in het vervolg, maar ik zat met andere dingen aan mn kop dus had ik er geen gekocht voor pp, maar was ik blij dat ik er kreeg.

Een aangenaam zij-effect van dopjes is voor mij dat ik dan makkelijker afdwaal in de muziek en mij meer afgesloten voel van de buitenwereld. Niet zo praktisch als je sociaal aant feesten bent, wel zalig als je helemaal wegdroomt bij kraftwerk :hug:

JackM

Legacy Member
Met men variphone oordoppen heb ik daar geen last van. De muziek staat gewoon stiller op een goed feestniveau. Niks van kwaliteitsverlies + ge hoort de mensen die tegen u praten 30000 keer beter.
Enige nadeel is da als zij geen oordoppen hebben, ze u nie verstaan omdat ge te stil klapt omdat ge alles beter hoort :p

REDNIK

Legacy Member
zoals pharrell williams zei: "its oke to crowdsurf as long as you don't get caught" of iet in dieje aard :D

Tuninboy

Legacy Member
ANIMAL zei:
Mee eens, anders begint iedereen hier sffs nog te zeggen dat ik aandacht wil trekken, terwijl mijn vraag gewoon was of iemand het gezien had 8-)


DJ-kwestie: als je niets vn dj's kent en de muziek maar niks vind, komt het voor u mss zielig over. maar die mannen proberen een feestje te bouwen, en da doet ge nu eenmaal met vette platen. als ze oudere nummers, of minder bekende nummers gaan draaien, krijgen ze sowieso de commentaar dat ze niet goed zijn. trouwens, een publiek als in de boiler verwacht ook echt platen zoals bonkers of riverside... tenzij het een d&b dj is natuurlijk, die draaien wel allemaal andere platen... Het doel van een dj is volgens mij nog altijd van gewoon een vet feestje te bouwen, en da lukt sowieso met van die liedjes die iedereen kent (en dus ook elke dj draait). maar dat is mijn mening.

Ik wil gene bonkers horen om het uur, en ik ben ook iemand uit het publiek van de boiler, oké, dj's kunnen dezelfde stijl hebben, maar zoals Brodinski draait, onbekend ma toch goeie records, wil ik er veel meer horen op pkp dan 57 keer Bonkers of Riverside, ...

Was The Count erbij met The Count & Sinden eig. ?

xDama

Legacy Member
Markeerstift zei:

Deftones op Pukkelpop zorgt voor 105 decibel in dBA,
een gemiddelde van 125 in dBC, én een

piek van 128 decibel
zie: De Standaard - 22/08/2009: 'Een festival als een straaljager

ROFL. Ik was naar Deftones aan het kijken en dat kon no way zo luid zijn. Ik stond zelfs vlakbij de 2e set boxen en dat was echt chill qua volume. En er was dan nog is een gigantische stortbui ook... Zeveraars.

Milfhunter

Legacy Member
Ik heb elke dag 3 1.5 liter flessen bacardi vol met cola binnen gesmokkeld in mijne rugzak.
Kom aan de security, die voelen aan mijne zak. Waarom is da zo zwaar manneke, doe es open. ik doe open maar die flessen zaten onder mijn trui. zat nog zonnemelk in plastik zakken in enzo. Ik zeg, tja wa kleren en ik laat ze de zak met zonnemelk zien.

Zegt die, zit daar ne camelbak in ?
ik zo: euh neen ...

Hij zo, goeie ... ga maar door haha !

X1RON

Legacy Member
TimVerleyen zei:
Ik heb elke dag 3 1.5 liter flessen bacardi vol met cola binnen gesmokkeld in mijne rugzak.
Kom aan de security, die voelen aan mijne zak. Waarom is da zo zwaar manneke, doe es open. ik doe open maar die flessen zaten onder mijn trui. zat nog zonnemelk in plastik zakken in enzo. Ik zeg, tja wa kleren en ik laat ze de zak met zonnemelk zien.

Zegt die, zit daar ne camelbak in ?
ik zo: euh neen ...

Hij zo, goeie ... ga maar door haha !

Die van de security zijn ook geen uilen, die weten ook wel dat er veel drank wordt binnengesmokkeld. Ze kunnen alleen maar een "kleine controle" doen zoals bij u.
Als er zoveel volk is, is het normaal dat ze dan sommige dingen over het hoofd zien. En daarbij komt dat het de meeste securitydudes niet veel kan schelen als jij een fleske meepakt.
Ik heb zelf ook liiiiters drank voor kameraden via de servicedoorgang gesmokkeld omdat ik bandjes moest controleren :)

X1RON

Legacy Member
ANIMAL zei:
DJ-kwestie: als je niets vn dj's kent en de muziek maar niks vind, komt het voor u mss zielig over. maar die mannen proberen een feestje te bouwen, en da doet ge nu eenmaal met vette platen. als ze oudere nummers, of minder bekende nummers gaan draaien, krijgen ze sowieso de commentaar dat ze niet goed zijn. trouwens, een publiek als in de boiler verwacht ook echt platen zoals bonkers of riverside...

Proficiat, u bent op muzikaal gebied even bekrompen als de mensen in de Boiler :niceone:!

shiftyke

Legacy Member
ANIMAL zei:
trouwens, een publiek als in de boiler verwacht ook echt platen zoals bonkers of riverside

sorry maar het dikste feest zaterdag was Dave Clarke en daart was geen bonkers te bespeuren hoor

kristofgregoor

Legacy Member
Ik heb me kapot geamuseerd op Dave Clarke en Luciano. Gewoon omdat ik gigantisch veel zin had in wat elektronische muziek waar geen kermisgeluiden in voorkomen. Het was echt triestig dit jaar op gebied van techno/house/minimal. Ben alleen maar voor die 2 namen naar boiler/dancehall afgezakt maar ze waren wel de moeite!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan