Archief - Emo & screamo thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

syndrom

Legacy Member
Carrion zei:
Awel, zegt gy dan is, met uw alwetende wijsheid, wa genre da is :)

want alle bands die hier gegeven zijn als screamo zijn, geheel toevallig, complete copy/paste van wikipedia

Punk nu valt ook nie te vergelijken met bv the ramones vroeger, maar is het daarom opeens gene punk meer?

Ge hebt punk en punk rock é, alles wat tegenwoordig uitkomt is punk rock. Echte punk bestaat nog amper of je moet al hard zoeken.

En echt wikipedia als bron gebruiken is bullshit, das ook maar door users toegevoegd ze. Bands als from autumn to ashes, from first to last, senses fail en al die zooi krijgen gewoon die term opgekleefd omdat ze zo gecommercialiseerd worden.

"ey die hebben "emotionele" lyrics en ze roepen wat, kom we heten het screamo"

terwijl de term screamo al veel langer bestaat. Ma kom mensen zoals jullie blijven gewoon bij wat jullie in je strot geramd krijgen door sites als last.fm/wikipedia/vulmaaraan.

Kan daar echt zo tend van komen hé, zomaar aannemen wat overal staat, begin es dingen in vraag te stellen, lees zines, kijk waar genres als emo/screamo zijn ontstaan en in wat ze zijn voortgevloeid en dan zal je echt merken dat bands als hierboven vernoemd daar echt geen evolutie van zijn.

Burntfaceman

Legacy Member
reavX zei:
Ge hebt punk en punk rock é, alles wat tegenwoordig uitkomt is punk rock. Echte punk bestaat nog amper of je moet al hard zoeken.

En echt wikipedia als bron gebruiken is bullshit, das ook maar door users toegevoegd ze. Bands als from autumn to ashes, from first to last, senses fail en al die zooi krijgen gewoon die term opgekleefd omdat ze zo gecommercialiseerd worden.

"ey die hebben "emotionele" lyrics en ze roepen wat, kom we heten het screamo"

terwijl de term screamo al veel langer bestaat. Ma kom mensen zoals jullie blijven gewoon bij wat jullie in je strot geramd krijgen door sites als last.fm/wikipedia/vulmaaraan.

Kan daar echt zo tend van komen hé, zomaar aannemen wat overal staat, begin es dingen in vraag te stellen, lees zines, kijk waar genres als emo/screamo zijn ontstaan en in wat ze zijn voortgevloeid en dan zal je echt merken dat bands als hierboven vernoemd daar echt geen evolutie van zijn.

Praise the lord!

Kid_C

Legacy Member
reavX zei:
Ge hebt punk en punk rock é, alles wat tegenwoordig uitkomt is punk rock. Echte punk bestaat nog amper of je moet al hard zoeken.

En echt wikipedia als bron gebruiken is bullshit, das ook maar door users toegevoegd ze. Bands als from autumn to ashes, from first to last, senses fail en al die zooi krijgen gewoon die term opgekleefd omdat ze zo gecommercialiseerd worden.

"ey die hebben "emotionele" lyrics en ze roepen wat, kom we heten het screamo"

terwijl de term screamo al veel langer bestaat. Ma kom mensen zoals jullie blijven gewoon bij wat jullie in je strot geramd krijgen door sites als last.fm/wikipedia/vulmaaraan.

Kan daar echt zo tend van komen hé, zomaar aannemen wat overal staat, begin es dingen in vraag te stellen, lees zines, kijk waar genres als emo/screamo zijn ontstaan en in wat ze zijn voortgevloeid en dan zal je echt merken dat bands als hierboven vernoemd daar echt geen evolutie van zijn.

Ik geef je volledig gelijk ReavX, maar let toch wat op je taalgebruik. De frustratie is groot, maar laat het je niet beïnvloeden. :)

Messias.

Legacy Member
Kid_C zei:
EDIT: Heb screamo toegevoegd, zijn er bands die mensen me nog kunnen aanraden? Ik kijk even naar Messias. in het bijzonder.. :unsure:

Jij kent alles al, jij!

S.conceiçao7

Legacy Member
Recipe4hate zei:
vote close +1


Jij hebt hier juist nix te voten.
voor zo'n vote post kunt ge trouwens een infraction krijgen.

en als je toch zo tegen die thread bent, blijf er dan gewoon uit weg, en laat ons discussieren?

Messias.

Legacy Member
Vreemd dat in al die namedropsessies de naam van de immer machtige City of Caterpillar nog niet gevallen is. Wat mijn inziens een van de betere bands uit het genre was. Veel te vroeg gesplit, hebben slechts enkele splits gedaan en één album uitgebracht. Nuja, gelukkig zijn er een aantal goeie bands uit die split gekomen, zoals Malady, Haram en Verse En Coma. Malady heeft het jammer genoeg ook maar één album getrokken, maar Verse En Coma heeft laatst nog een album uitgebracht.

EDIT: Oh, blijkbaar wel al vermeld, hoewel het daarna snel bergaf ging… :p Nuja, beide groepen praten weer naast elkaar. Tot mijn grote ergernis is de culturele erfenis nu van die aard dat men kleffe metalcore met slechte kapsels ook vaak catalogeert als emo en screamo. Niks aan te veranderen, zeker?

Recipe4hate

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
Jij hebt hier juist nix te voten.
voor zo'n vote post kunt ge trouwens een infraction krijgen.

en als je toch zo tegen die thread bent, blijf er dan gewoon uit weg, en laat ons discussieren?

Geeft ze dan é. Ik zet hier nog altijd wat ik wil :help:
Ik ben NIET tegen de thread kaboutertje, ik ben tegen het gedrag hier. Hier is nog niet echt fatsoenlijk over het topic gepraat hé? Moedige pogingen tot wel, maar daar bleef het bij.

Kid_C

Legacy Member
Messias. zei:
Vreemd dat in al die namedropsessies de naam van de immer machtige City of Caterpillar nog niet gevallen is. Wat mijn inziens een van de betere bands uit het genre was. Veel te vroeg gesplit, hebben slechts enkele splits gedaan en één album uitgebracht. Nuja, gelukkig zijn er een aantal goeie bands uit die split gekomen, zoals Malady, Haram en Verse En Coma. Malady heeft het jammer genoeg ook maar één album getrokken, maar Verse En Coma heeft laatst nog een album uitgebracht.

EDIT: Oh, blijkbaar wel al vermeld, hoewel het daarna snel bergaf ging… :p Nuja, beide groepen praten weer naast elkaar. Tot mijn grote ergernis is de culturele erfenis nu van die aard dat men kleffe metalcore met slechte kapsels ook vaak catalogeert als emo en screamo. Niks aan te veranderen, zeker?

City Of Caterpillar is mijn favoriet in het genre, ik heb die ene cd echt al kapot gespeeld. Héél jammer dat ze hem nergens meer verkopen op cd of vinyl.

Ohja, en Orchid. :love:

Ik ken trouwens niet alles, Haram heb ik bijvoorbeeld nog nooit gehoord. :p

Messias.

Legacy Member
Kid_C zei:
City Of Caterpillar is mijn favoriet in het genre, ik heb die ene cd echt al kapot gespeeld. Héél jammer dat ze hem nergens meer verkopen op cd of vinyl.

Ohja, en Orchid. :love:

Ik ken trouwens niet alles, Haram heb ik bijvoorbeeld nog nooit gehoord. :p

Is 'ie nu helemaal OOP? Mijn vinyl kopie is gelukkig nog helemaal intact.

stagepotato

Legacy Member
coole screamo bands om te vermelden:

Amanda Woodward
Raein
Louis Cyphre
Orchid
La Quiete
June Paik
...

Carrion

Legacy Member
stagepotato zei:
coole screamo bands om te vermelden:

Amanda Woodward
Raein
Louis Cyphre
Orchid
La Quiete
June Paik
...

En dat die allemaal, buiten Amanda Woodward, allemaal op die wikipedia screamo pagina staan is toeval zeker :)

Alar!s

Legacy Member
fans hier van the saddest landscape? die zijn recent terug begonnen.

sevencrowns

Legacy Member
Carrion zei:
En dat die allemaal, buiten Amanda Woodward, allemaal op die wikipedia screamo pagina staan is toeval zeker :)

Gast hou gewoon u muil. Betweter.

Verder +1 op wat reavX zei.

Xinu

Legacy Member
Bless the fall(oud maaar goed 1 oktober nieuw album)
from first to last
alesana
alexisonfire
Bring me the horizon (Love the band)
escape the fate ( zit er zo tussen niet egt screamo)
Flyleaf (niet egt screamo maar love it :p )
Silverstein

syndrom

Legacy Member
serieus funeral diner check it :p

En oude jr ewing, veel liefde voor die band

Carrion

Legacy Member
fOOliO zei:
Gast hou gewoon u muil. Betweter.

Verder +1 op wat reavX zei.

******* is op mongool, ga dan kijken op die wikipedia pagina, dat 'm bands opnoemt heb k geen probleem mee, ma kijk dan zelf, 't is gewoon ne directe copy/paste

Fré_

Legacy Member
Xinu zei:
Bless the fall(oud maaar goed 1 oktober nieuw album)
from first to last
alesana
alexisonfire
Bring me the horizon (Love the band)
escape the fate ( zit er zo tussen niet egt screamo)
Flyleaf (niet egt screamo maar love it :p )
Silverstein

doeje dr nu om ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan