Archief - Emo & screamo thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Gromme

Legacy Member
Dat heb je op den duur dat als vakjesdenken zo minimalistisch en nauwkeurig moet zijn dat mensen al niet meer buiten de lijntjes kunnen tekenen. Anders worden vakjesdenkers...Zot. :-)

syndrom

Legacy Member
Carrion zei:
damn jong reavX, kom hier dan nie he als het u nie interesseert...

anyway, architects zijn hardcore-metal, nie metalcore, zitte nie van die 13 in een dozijn rifkes in die hun nummers

makom gasten, wtf is het verschil dan tussen metalcore en hardcore metal.
Das gewoon zever é, architects is metalcore punt andere lijn. Anders kunt ge voor elke gore kakband een andere genre gaan uitvinden.

En emo en screamo interesseren me echt wel, maar de gorestrontbands die hier de term emo/screamo opgeplakt kunnen me voor geen reet boeien

Carrion

Legacy Member
Ik moet toch nie dezelfde mening hebben als u? Gy noemt da metalcore, ik hardcore-metal, ieder z'n ding he, en ja, nieuwe bands zijn ook screamo, 't zijn nie alleen die paar selectieve die gy screamo noemt dat da het is en de rest maar wa tussen fladdert

en bands die gy geeft gelijk june paik zijn alles nie bepaald screamo te noeme he

syndrom

Legacy Member
june paik en consoorten zijn juist wel screamo, bewijst gewoon dat gasten als jij er niet veel van kennen.

En ik zeg niet dat ge dezelfde mening moet hebben, ik vraag wat het verschil is tussen metalcore en hardcore metal.

Carrion

Legacy Member
en waarom is al de rest, wat dus volgens 98% van de mensen die naar die muziek luistert gene screamo, maar die van u wel? in (moderne) screamo zit tempo, clean zang, en consoorten

syndrom

Legacy Member
Zoals foolio al eerder zei, het genre bestond al jaren voor die muzikale kanker bands op de proppen kwamen, dan plakken sites als myspace en last fm die term gewoon op die bands omdat ze niet beter weten.

Screamo is een zijtak van emo, kwa teksten in dezelfde lijn maar op vlak van muziek gewoon harder, sneller en chaotischer.

Ma kijk ik doe geen moeite meer om uw vragen te beantwoorden ze, gij ontwijkt ook constant de mijne.

Sightblinder

Legacy Member
Allez, nog wat aanradertjes die denk ik nog niet vermeld zijn, leunen meer aan bij screamo: Envy (screamo dat seks heeft met post-hardcore en soms post-rock), Daïtro, Ampere, Gantz.

S.conceiçao7

Legacy Member
reavX zei:
makom gasten, wtf is het verschil dan tussen metalcore en hardcore metal.
Das gewoon zever é, architects is metalcore punt andere lijn. Anders kunt ge voor elke gore kakband een andere genre gaan uitvinden.

En emo en screamo interesseren me echt wel, maar de gorestrontbands die hier de term emo/screamo opgeplakt kunnen me voor geen reet boeien

beetje gefrustreerd :wtf:?

hou het gewoon wa deftig, en on topic als het kan. who carez als het nie 100 % screamo / emo is... :s de dag van vandaag worden zodanig veel stijlen met elkaar gemengd, en nieuwe zijtakken gecreeëerd, dat je echt wel niet meer 100 % een band bij een bepaald genre kan rekenen.


terug on topic: a skylit drive.
die hun nieuwste cd is ook wel hééél verzorgd vind ik, ligt een beetje in de lijn van Bless The Fall, met een goddelijke stem waarvan je , toegeven, wel eerst zou denken dat het een vrouwelijke is, maar nee :love:

echt een super cd, die nieuwe van hen! aanrader :niceone:

Carrion

Legacy Member
vind die z'n stem toch serieus vrouwelijker dan dan op die andere cd, ma inderdaad, ferm goeie plaat

reavX zei:
Zoals foolio al eerder zei, het genre bestond al jaren voor die muzikale kanker bands op de proppen kwamen, dan plakken sites als myspace en last fm die term gewoon op die bands omdat ze niet beter weten.

Screamo is een zijtak van emo, kwa teksten in dezelfde lijn maar op vlak van muziek gewoon harder, sneller en chaotischer.

Ma kijk ik doe geen moeite meer om uw vragen te beantwoorden ze, gij ontwijkt ook constant de mijne.

damn man, gy zijt gelijk die gasten in de metal thread waar metalcore en dergelijke ook geen metal is, gy zit hier nu knal hetzelfde te doen ma dan mee screamo, muziek verandert, deal with it

syndrom

Legacy Member
Sightblinder zei:
Allez, nog wat aanradertjes die denk ik nog niet vermeld zijn, leunen meer aan bij screamo: Envy (screamo dat seks heeft met post-hardcore en soms post-rock), Daïtro, Ampere, Gantz.

Daïtro (l)

Burntfaceman

Legacy Member
Sightblinder zei:
Allez, nog wat aanradertjes die denk ik nog niet vermeld zijn, leunen meer aan bij screamo: Envy (screamo dat seks heeft met post-hardcore en soms post-rock), Daïtro, Ampere, Gantz.
Ampere is niiiice. Heb een split cd van hun tesamen met Daniel Striped Tiger

mud

Legacy Member
de oude Architects is nog wel cool, nice mathcore.µ
@ Carrion wa gij just zegt is metalcore... metalcore = metal met hardcore invloeden in.
Dus hardcore-metal of metalcore = allemaal 1 pot nat.

Grtz
(edit: kzat precies een pag te vroeg nog. M'n excuses.)

Booka Shade

Legacy Member
mud zei:
Die gast blijft het precies al jaren aan een stuk volhouden dat hij emo etc kent he haha
te grappig. Ik zelf ben ook geen grote kenner van het emo genre maar check bvb
Shikari (hollandse band) & Louise Cyphre (Franse band), Gameness? (niet zkr) etc...

Progrezz zei:
Inderdaad; dit is tenminste echte emo:

Zeggen de mensen die hier al jaren zitten :wtf:

syndrom

Legacy Member
ja tis weer enkel ik ze, de jullie die blijven volhouden dat wat jullier naar luisteren emo en/of screamo is doen niet verkeerd.

maak anders nog een thread over hardcore metal, want ik weet nog altijd nie wa het verschil is tussen metalcore en hardcore metal

Carrion

Legacy Member
luister keer naar bv As I Lay dying en dan naar Architects, als ge het verschil daartussen nie hoort zou ik eens naar de dokter gaan...

En ja, 't zijt gy voornamelijk, alleen uw mening klopt en da rest nie, een goei maand terug zat ge in ergernissen thread iedereen uit te schelden, en nu is het weer van da, niks is screamo, behalve hetgeen da gy luistert natuurlijk

syndrom

Legacy Member
Leg er u gewoon bij neer dat nu eenmaal geen screamo is kerel, das iets volledig anders das er zelf niet mee verbonden.

Je gaat een banaan toch ook geen appel heten.

Carrion

Legacy Member
reavX zei:
Leg er u gewoon bij neer dat nu eenmaal geen screamo is kerel, das iets volledig anders das er zelf niet mee verbonden.

Je gaat een banaan toch ook geen appel heten.

Awel, zegt gy dan is, met uw alwetende wijsheid, wa genre da is :)

want alle bands die hier gegeven zijn als screamo zijn, geheel toevallig, complete copy/paste van wikipedia

Punk nu valt ook nie te vergelijken met bv the ramones vroeger, maar is het daarom opeens gene punk meer?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan