Archief - Emo & screamo thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Defees

Legacy Member
Wat ik mij voorstel bij Emo is dit en dit

maar echt serieus... kan iemand mij van dat stereotype afhelpen?

Carrion

Legacy Member
metro station & tokio hotel zijn fashion hoeren, emo is gewoon melo tekst gezonge op wa rock achtige muziek

A Thorn For Every Heart sur MySpace Music - Ecoute gratuite de MP3, Photos et clips vidéos

strakke broeken & t-shirten =/= emo, voorbeeld:

SPARKLE OF HOPE - WE’LL MISS YOU ALL FOREVER sur MySpace Music - Ecoute gratuite de MP3, Photos et clips vidéos
CAMPUS IS PLAYING PUKKELPOP! sur MySpace Music - Ecoute gratuite de MP3, Photos et clips vidéos

voor de meesten (lees 98%) zijn da gewoon schoon en toffe kleren om aan te doen, en als ze geen tokyo hotel t-shirt dragen moogt ge zeker zijn da ze naar screamo/emocore/post-hardcore/deathcore luisteren

Kid_C

Legacy Member
Carrion zei:

Omdat niemand eigenlijk doorheeft waar de "echte" emomuziek om draait. Laat staan dat ze weten wat het is. Frustratie noemen ze dat. :p

Ik blijf erbij, negeer de mensen die het verkeerd ophebben. Sommige groepen vercommercialiseren en krijgen een verkeerd genre opgeplakt, daar kunnen wij niets aan doen. :)

Carrion

Legacy Member
Daarom, voeg screamo ook aan die titel want anders zal dees rap doodbloede

Kid_C

Legacy Member
Carrion zei:
Daarom, voeg screamo ook aan die titel want anders zal dees rap doodbloede

Emo & screamo zitten met hetzelfde probleem. :p

EDIT: Heb screamo toegevoegd, zijn er bands die mensen me nog kunnen aanraden? Ik kijk even naar Messias. in het bijzonder.. :unsure:

sevencrowns

Legacy Member
Hoe kankermoeilijk kan het zijn om iets duidelijk te maken seg, jezus. Attention new-jacks: de term "emo" wordt vandaag gewoon op een totaal verkeerde muzieksoort geplakt (tokio hotel, atreyu, al die meuk waar Leprechaun3 heen luistert en god weet welke muzikale aids dan ook).

De oorspronkelijke emo (à la Rites of Spring, Embrace, enz.) werd in de jaren 90 ontdekt en waren gewoon "emotionele" teksten in combinatie met door hardcore-beïnvloedde rock. En heel die hype van dudes in skinny jeans, eyeliner, heel die kankerzooi, heeft daar geen fuck mee te maken.

Net hetzelfde verhaal bij screamo, die kankeraids als From First to Last en consoorten hebben deze naam op hun geplakt gekregen, terwijl het genre "screamo" al wel jàren langer bestaat.

Sightblinder

Legacy Member
kunnen we van emo nie gewoon skram maken? Dan vermijden we de meeste hipsters al meteen :unsure:

S.conceiçao7

Legacy Member
THURSDAY !

da vind ik ook wel een gave band eig. das toch wel voor een groooot stuk emo denk ik zo :baard: , vooral hun nieuwste cd COMMON EXISTENCE geil ik echt wel op hoor :p man man, wat een goeie nummers bevat die cd wel niet ?!

toch een ferme verbetering ten opzichte van a city by light devided (hun vorige).

syndrom

Legacy Member
Kid_C zei:
Emo & screamo zitten met hetzelfde probleem. :p

EDIT: Heb screamo toegevoegd, zijn er bands die mensen me nog kunnen aanraden? Ik kijk even naar Messias. in het bijzonder.. :unsure:

Funeral diner is zowat mijn grote favoriet in het genre.

Verder: orchid(!), fine boat that coffin, shikari(!), raein, june paik, kaospilot, oude Jr ewing (hun laatste plaat is zwaar kak), pg. 99, amanda woodward, louise cyphre

Er zijn er nog een hoopje ze, maar dat zijn zowat mijn favorieten

syndrom

Legacy Member
hoh pleaaaaaase sluit deze thread.

@ gromme, neen das metalcore.

Carrion

Legacy Member
damn jong reavX, kom hier dan nie he als het u nie interesseert...

anyway, architects zijn hardcore-metal, nie metalcore, zitte nie van die 13 in een dozijn rifkes in die hun nummers
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan