Archief - Emo & screamo thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

S.conceiçao7

Legacy Member
Hoi,

enkele maanden geleden werd beslist de EMO tag weg te laten uit de HC/emo/punk thread.

dus het is hier dus ietwat de bedoeling over emo muziek te praten.
niet dat ik daar zo'n fan in ben,

maar wel zoek ik nog bands die ietwat gelijkend zijn op emo-metal bands zoals atreyu, boy sets fire, from autumn to ashes , bullet for my valentine , en october file... iemand nog goeie aanraders?

soit, laat je hier maar es goed gaan
:niceone:


mijn favorieten in het genre : alesana, 30 seconds to mars, en ja toch ook wel MCR .

Kid_C

Legacy Member
Leprechaun, mss moet je eens beginnen met de "echte" emo te beluisteren voor je afkomt met 30stm en rcm.. :)

S.conceiçao7

Legacy Member
Kid_C zei:
Leprechaun, mss moet je eens beginnen met de "echte" emo te beluisteren voor je afkomt met 30stm en rcm.. :)

zoals? spit it out, hier is de plaats ervoor :)
the fall of troy is een band die in het genre wel gerespecteerd word bv, maar ik vind er nix aan :)


trouwens, ik hou meer van emo-metal groepen, ipv zuivere emo bands.
18 visions was nog zo'n heerlijke band, maar is helaas gestopt :(
en From first to last is ook subliem!

Burntfaceman

Legacy Member
Jezus, leer eens wat echte emo muziek is. MCR is even emo als Black Sabbath /facepalm

Kid_C

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
zoals? spit it out, hier is de plaats ervoor :)
the fall of troy is een band die in het genre wel gerespecteerd word bv, maar ik vind er nix aan :)

Zal ik straks eens doen als ik terug ben van het strand. Fall Of Troy is een twijfelgeval, dat is zo van die nieuwe populaire amerikaanse screamo, niet zot van. Al heb ik die eerste cd destijds nog veel gedraaid, smaak is veranderd..

S.conceiçao7

Legacy Member
Bless The Fall, alexisonfire (oudere werk), dead poetic, ignite ( oudere werk), Scary kids scaring kids, Thursday, Lostprophets en Yellowcard vind ik ook nog wel goed :)


maar geen "the used" ! :s en ook geen panic! at the disco. :( bah

mud

Legacy Member
Die gast blijft het precies al jaren aan een stuk volhouden dat hij emo etc kent he haha
te grappig. Ik zelf ben ook geen grote kenner van het emo genre maar check bvb
Shikari (hollandse band) & Louise Cyphre (Franse band), Gameness? (niet zkr) etc...

Deadangel

Legacy Member
The get up kids & Taking Back sunday vallen ook onder de term emo, toch ?

Bart Religion

Legacy Member
What the heck *is* emo anyway?

en alles wordt duidelijk

This site is intended to be a basic FAQ and primer on emo - short for "emotional." Emo is a broad title that covers a lot of different styles of emotionally-charged punk rock. This site is intended to introduce the reader to all the common styles, describe them musically, and give ideas about the essential records of all those styles. You will be an expert in emo, in the broad sense, after reading this website.

S.conceiçao7

Legacy Member
amai nog nie, nu zijn mijn ogen pas écht open gegaan :sop:

Kid_C

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
amai nog nie, nu zijn mijn ogen pas écht open gegaan :sop:

Jouw visie van emo klopt gewoon niet, vandaar dat je die kritiek krijgt. Lees es grondig de site van bartreligion. :)

Recipe4hate

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
amai nog nie, nu zijn mijn ogen pas écht open gegaan :sop:

Goed om te horen!
En hou je belachelijke berichtjes voor hier, desnoods PM. Op mijn last.fm ruzie gaan zoeken is maar zielig hoor peet. En dan nog zever beginnen verklaren dat totaal niks te maken heeft met het onderwerp dat hier besproken wordt.
Kijk, voor mij luister je wat je wil. Iedereen heeft recht op een mening en als jij bepaalde muziek goed vindt is dat jou zaak. Maar dat je dan allerlei onzin begint te verkondigen waar de grote menigte hiervan direct inziet dat je ernaast zit, dan zit je er ook naast. Punt.
En nu niet meer boos zijn op arme ik hé? :sad:

Kid_C

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
http://i32.tinypic.com/65omfr.jpg

nieuwe cover art voor crash love van AFI, die volgende maand uit komt.

ma wtf, die gekraste dinges op de achtergrond...
"we re temporary anyway, why would you run from us" :sop:

AFI is geen emo Leprechaun.. Als hier niet snel over het genre zelf wordt gesproken, sluit ik dit topic.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan