Archief - Emo & screamo thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

stagepotato

Legacy Member
Tja, de term 'emo' is allang verkracht,
99% van alle mensen denken dat emo muziek is zoals 30 seconds to mars en MCR, zoals Leprechaun vernoemt heeft.

Johnny Sniper

Legacy Member
begin maar bij rites of spring, zoals reavx al zei.

nog wat namen: city of caterpillar, saetia, sunny day real estate

dan nog wa "modernere" emo: senses fail (ouder werk), funeral for a friend, en zoals al gezegd taking back sunday (ouder werk) en the get up kids :)

Rivfader

Legacy Member
Sluit deze thread gewoon. Bijna alles dat hier wordt genoemd is toch geen emo.

S.conceiçao7

Legacy Member
isj zei:
from autumn to ashes,... is toch geen emo
From Autumn To Ashes sur MySpace Music - Ecoute gratuite de MP3, Photos et clips vidéos
:/ learn your music please

emo is muziek als fall out boy, taking back sunday, secondhand serenade, my chemcial romance, etc, maar die zijn zeker niet slecht ^^

kweetet wel meiske :)ma da bedoelde ik juist,
zuivere emo vind ik eig. ook nie zo goed,

maar metal met emo invloeden, gelijk FATA, en FFTL vind ik wél erg goed zelfs.
daarmee dak de thread ook gedeeltelijk opende, om soortgelijke bands te leren kennen. :)

iKitty

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
kweetet wel :)ma da bedoelde ik juist,
zuivere emo vind ik eig. ook nie zo goed,

maar metal met emo invloeden, gelijk FATA, en FFTL vind ik wél erg goed zelfs.
daarmee dak de thread ook gedeeltelijk opende, om soortgelijke bands te leren kennen. :)

mja kwou da toch ff zeggen da was ff van :oink:
zoveel let ik niet op genres uiteindelijk, ... maar ik dacht toch te herinerren dat die echt geen emo waren de bands dat ik heb opgenoemd hebben zichzelf als emo bands genoemd (of laten zo noemen) , denk ik toch te herinneren ^^

Bart Religion

Legacy Member
reavX zei:
RITES OF SPRING

/thread.

:niceone:

+ Embrace, Marginal Man, Ignition, Fugazi, Gray Matter, Soulside, One Last Wish, ...

Verder vind ik 'emo' maar holle term en zijn genres zo twintigste eeuw

Kid_C

Legacy Member
Het is misschien best dat we allemaal wat met of naast elkaar gaan werken in dit topic.
De emo die Leprechaun3 en isj voor ogen hebben is voor de oldskool garde, die dieper heeft gegraven in het genre, helemaal niet de term emo waardig.
Bij deze, negeer de posts die daarover gaan en vorm een discussie over bands die volgens jullie wel de tag "emo" waardig zijn (en vice versa). Desperatozz heeft hier al eerder gezegd dat belachelijke & onnuttige opmerkingen hier niet horen, een gewaarschuwd man...

Leprechaun3, deze regel geldt evengoed voor jou. Je mag hier voor mij zoveel praten over MCR, FATA, ... Maar als het over andere bands gaat, afbreken, bashen, uitlachen, zeggen dat ze er niets van kennen of niet meewerken, dan ga jij óók infractions krijgen.

Zijn er trouwens voorstanders van de term "screamo" aan de titel toe te voegen? Ik heb het dan zowel over de nieuwe (& commerciele versie) als de oude (die in de niche nog wordt verdergezet door enkele bands).

@bartreligion: Burn No Bridges van Gray Matter.. :love:

sevencrowns

Legacy Member
Embrace, Rites of Spring, Texas is the Reason, Small Brown Bike, enz.

Screamo à la Welcome the Plague Year trek ik ook goed.

Deadangel

Legacy Member
Ik ben niet zo goed in genre's bij naam noemen, maar als ik mij niet vergis, valt Brand new - The devil and god are raging inside me ook onder de teller emo / indie rock, right ?

(Los daarvan, is een pracht van 'n album, voor wie 'm nog niet kent!)

Carrion

Legacy Member
Kid_C, denk dat het inderdaad beter is om screamo toe te voegen aan die titel als er hier met namen als Senses Fail en Funeral For A Friend wordt gegooid

S.conceiçao7

Legacy Member
ja voeg er screamo ook maar aan toe.


dan kan the devil wears prada & alesana hier ook aan bod komen, want blijkbaar mag ik daar nie over spreken in de punk/hc thread :p


en kid C, wa zeg je gij daar, kheb ik hier nog geen enkele band zitten bashen hoor, just for the record :)

S.conceiçao7

Legacy Member
Deadangel zei:
Ik ben niet zo goed in genre's bij naam noemen, maar als ik mij niet vergis, valt Brand new - The devil and god are raging inside me ook onder de teller emo / indie rock, right ?

(Los daarvan, is een pracht van 'n album, voor wie 'm nog niet kent!)

jap, heb die schijf ook in mn bezit.
vooral degausser, en you don' t know. en millstone zijn pracht van nummers.
brand new, wat een geniale band ook :applause:

Carrion

Legacy Member
Leprechaun3 zei:
ja voeg er screamo ook maar aan toe.


dan kan the devil wears prada & alesana hier ook aan bod komen, want blijkbaar mag ik daar nie over spreken in de punk/hc thread :p


en kid C, wa zeg je gij daar, kheb ik hier nog geen enkele band zitten bashen hoor, just for the record :)

devil wears prada & alesana hore nie in screamo, da hoort meer thuis bij metalcore dan screamo ze

Recipe4hate

Legacy Member
Moss Icon :love:
Nog nie zo heel lang geleden ontdekt, maar da's Emo(core) naar mijn hart!

Blanco

Legacy Member
bartreligion zei:

Thx
Ik had er geen idee van wat emo nu eigenlijk is. Ik dacht dat dat de new wavers, gothics van deze tijd waren. Ik ben zelf een kind van de vroege 80's en als ik emo-fashion bekijk, dan doet het mij echt wel denken aan post-punk, gothicrock, new wave, cold wave,...
Bauhaus, Virgin Prunes, Siouxsie, Cure, Sisters of Mercy, Miranda Sex garden, Swans,... die dingen en later in de 90's al die Sisters clones zoals Love like blood, Fields of the Nephilim,, Merry thoughts, Dreadfull shadows, garden of delight (in mindere mate...) of meer electro darkwave zoals Das Ich, Placebo effect, The Eternal Afflict, Relatives Menschsein, Diary of dreams,...

Maar als ik de muziek hier hoor, is het toch wel iets helemaal anders. Er zit veel meer metal en noise in. Het lijkt wel of de look min of meer is gerecycleerd maar met een heel anders soort muziek. Maar enfin, kga het eens wat verder beluisteren :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan