Archief - Emo & screamo thread

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

syndrom

Legacy Member
Carrion zei:
******* is op mongool, ga dan kijken op die wikipedia pagina, dat 'm bands opnoemt heb k geen probleem mee, ma kijk dan zelf, 't is gewoon ne directe copy/paste

man man, die bands zijn nu eenmaal zo bekend in het genre, ik heb die bands ook opgenoemd en was nog nooit op uw geliefde wikipedia gaan kijken.

syndrom

Legacy Member
jep was een superband, jammer genoeg gestopt, maar millions of them is zowat hun nieuw project.

Shikari was ook zo degelijk en toen ook gestopt, zeker es grinding halt checken das met leden van shikari

Sightblinder

Legacy Member
Carrion zei:
******* is op mongool, ga dan kijken op die wikipedia pagina, dat 'm bands opnoemt heb k geen probleem mee, ma kijk dan zelf, 't is gewoon ne directe copy/paste

Grondleggers en de beste bands staan nu eenmaal vaak op de genrepagina van wikipedia.

Kid_C

Legacy Member
Carrion zei:
******* is op mongool, ga dan kijken op die wikipedia pagina, dat 'm bands opnoemt heb k geen probleem mee, ma kijk dan zelf, 't is gewoon ne directe copy/paste

De volgende die begint te flamen krijgt een infraction, het begint me stilaan de keel uit te hangen.

Gert-Jan

Legacy Member
de termen "screamo" en "emoviolence" zijn al lachend "uitgevonden" in de jaren negentig door één of ander forum. dat er nu wat mongolen met een veel te spannende broek en belachelijke kapsels dat overnemen kan mij eerlijk gezegd niets schelen.

sevencrowns

Legacy Member
Carrion zei:
******* is op mongool, ga dan kijken op die wikipedia pagina, dat 'm bands opnoemt heb k geen probleem mee, ma kijk dan zelf, 't is gewoon ne directe copy/paste

Hahaha. Schatje. ;)

Er zijn hier bitter weinig mensen die de clue door hebben, dus ik hou wijselijk mijn muil gewoon.

Danse Macabre trok ik ook goed btw.

S.conceiçao7

Legacy Member
Xinu zei:
Bless the fall(oud maaar goed 1 oktober nieuw album)
from first to last
alesana
alexisonfire
Bring me the horizon (Love the band)
escape the fate ( zit er zo tussen niet egt screamo)
Flyleaf (niet egt screamo maar love it :p )
Silverstein

jep, vette bands idd,
ma BMTH is deatcore ;)

enne flyleaf ken ik nie, ma kga da wel es checken

Bart Religion

Legacy Member
Carrion zei:
Punk nu valt ook nie te vergelijken met bv the ramones vroeger, maar is het daarom opeens gene punk meer?

Tuurlijk wel. De laatste Riverdales nog niet gehoord zeker. Vette plaat

Recipe4hate

Legacy Member
*recipe4hate is so confused now:cry:*

edit: op City Of Caterpillar kwam ik wel los. Goeie muziek!

stagepotato

Legacy Member
Carrion zei:
******* is op mongool, ga dan kijken op die wikipedia pagina, dat 'm bands opnoemt heb k geen probleem mee, ma kijk dan zelf, 't is gewoon ne directe copy/paste


haha, denk dat dat gewoon eerder toeval is,
en hoe kunt gij weten welke bands ik ken en welke niet?
Als we elkander zo oppervlakkig gaan beoordelen kanek ook beginnen,
ga gij maar wa naar parkway drive luisteren ;)

Hayrus

Legacy Member
Ikzelf luister naar enkele van die groepen. Die vallen allen onder de term Post-hardcore dacht ik... (Silverstein evenwel als Senses Fail). Maar tegenwoordig zijn stijlen zo vermengd dat het nog moeilijk is om er één welpbepaald genre aan te geven. De term 'emo' gebruik ik zelf nooit en weiger ik zelfs te erkennen als het op muziek aankomt. Noem het post-hardcore met invloeden van alternatieve en punkrock, maar emo zelf is toch geen genre ? Eerder zoiets uitgevonden door het volk. Nouja, zolang de muziek maar goed blijft.

Bart Religion

Legacy Member
idd, emo is zo'n hol & kunstmatig begrip uitgevonden door en voor mensen die te beperkt zijn om buiten hokjes te denken en wordt in het wilde weg te pas en vooral te onpas gebruikt. Zie ook "grunge"

Xinu

Legacy Member
het muziek is er gewoon weg niet meer ze bv bless the fall muziek was is goed zanger weg naar escape the fate het muziek behoor ik niet meer als soort van screamo is te rustig en escape the fate zanger jail from first to last zanger heeft de band verlaten is ook niet meer goed alexisonfire te rustig leven die kerels nog ? :p Bring me the horizon tjah groep is lekker bezig bless the fall blijft goede screamo hebben hun nieuwe album is goed en nieuw liedje da pas uit is is ook goed

Sightblinder

Legacy Member
Xinu zei:
het muziek is er gewoon weg niet meer ze bv bless the fall muziek was is goed zanger weg naar escape the fate het muziek behoor ik niet meer als soort van screamo is te rustig en escape the fate zanger jail from first to last zanger heeft de band verlaten is ook niet meer goed alexisonfire te rustig leven die kerels nog ? :p Bring me the horizon tjah groep is lekker bezig bless the fall blijft goede screamo hebben hun nieuwe album is goed en nieuw liedje da pas uit is is ook goed

....?

Carrion

Legacy Member
Xinu zei:
het muziek is er gewoon weg niet meer ze bv bless the fall muziek was is goed zanger weg naar escape the fate het muziek behoor ik niet meer als soort van screamo is te rustig en escape the fate zanger jail from first to last zanger heeft de band verlaten is ook niet meer goed alexisonfire te rustig leven die kerels nog ? :p Bring me the horizon tjah groep is lekker bezig bless the fall blijft goede screamo hebben hun nieuwe album is goed en nieuw liedje da pas uit is is ook goed

Interpunctie, het bestaat voor een reden ;)

Recipe4hate

Legacy Member
Xinu zei:
het muziek is er gewoon weg niet meer ze bv bless the fall muziek was is goed zanger weg naar escape the fate het muziek behoor ik niet meer als soort van screamo is te rustig en escape the fate zanger jail from first to last zanger heeft de band verlaten is ook niet meer goed alexisonfire te rustig leven die kerels nog ? :p Bring me the horizon tjah groep is lekker bezig bless the fall blijft goede screamo hebben hun nieuwe album is goed en nieuw liedje da pas uit is is ook goed

zelfs MET leestekens is dit niet te begrijpen :eek:

Carrion

Legacy Member
Recipe4hate zei:
zelfs MET leestekens is dit niet te begrijpen :eek:

van wa ik ervan begrijp:

De muziek is er gewoon niet meer. Bless The Fall was een goede band maar de zanger is toen vertrokken naar Escape The Fate. En de muziek van Bless The Fall valt niet onder screamo eigenlijk omdat het daar niet hard genoeg voor is. De originele zanger van Escape The Fate zit in een gevangenis (ik dacht instelling wegens druggebruik) en de zanger van From First To Last is ook vertrokken dus die trekken ook op niet veel meer. En leven die gasten van AlexIsOnFire nog want daar hoor je ook niets meer van. :p Bring Me The Horizon is goed bezig en Bless The Fall blijft goede screamo, en hun laatste album en nieuw nummer is ook goed.

alle, da is wa ik ervan begrepen heb
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan