Archief - Beetje teleurgesteld in 7900GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skizzy

Legacy Member
Die kerel van Tones zij me dat ik ati tool moest proberen, als ik daar geen artifacts had lag het aan cod2 zelf zei hij.
Ng eens mailen (ook al zijn die al lang toe :))

Cheers

Tae

Legacy Member
Skizzy zei:
Die kerel van Tones zij me dat ik ati tool moest proberen, als ik daar geen artifacts had lag het aan cod2 zelf zei hij.
Ng eens mailen (ook al zijn die al lang toe :))

Cheers

Tja die gaan zoveel zeggen om u maar niet over de vloer te krijgen.

Moeten ze allemaal terugsturen en dat is weer extra werk.

Ze moeten toch ook weten dat dit merk veel problemen kent, of zijn ze soms niet op de hoogte van deze problemen.

Dat maak je mij toch niet wijs !

Ik stop met oplossingen zoeken, die kaart moet normaal direct werken zonder artifacts en wat weet ik nog allemaal. Ik koop een product dat werkt en niet een product waar ik zelf naar oplossingen moet zoeken voor het wel degelijk te laten werken (ik heb dit natuurlijk wel gedaan maar zonder resultaat)

SMa

Legacy Member
dan ligt het dus ook aan:
. gta san andreas
. FEAR
. Serious Sam 2
. ...
(alle games waar ik artifacts in heb...)

Skizzy

Legacy Member
Dat had ik ook tegengekomen: Het koeleen va die 2 kleine dingskes :p.
Nuja, volgende week zaterdag Zalman VF900CU, en ik dacht dat daar 8 heatsinks bijzaten?

Cheers

-dawnz-

Legacy Member
ja ... als je die voltageregelaars koelt door er een memsink op te zetten + mss klein fannetje ... dan kan het artifarcten gedaan zijn ;)
het is vooral dat die regelaars niet genoeg volt kunnen leveren wnn de kaart onder load komt doordat ze HEET worden.

Davion

Legacy Member
Hitte verhoogt de weerstand natuurlijk, en kheb al gelezen dat ge op die chipkes serieus ze biefstukskes kunt bakken onder load.

Skizzy

Legacy Member
Davion zei:
Hitte verhoogt de weerstand natuurlijk, en kheb al gelezen dat ge op die chipkes serieus ze biefstukskes kunt bakken onder load.

Mja, kheb er vanachter eens men vinger gelegd op die befaamde chipkes, GLOEIEND heet!

Cheers

-dawnz-

Legacy Member
Skizzy zei:
Mja, kheb er vanachter eens men vinger gelegd op die befaamde chipkes, GLOEIEND heet!

Cheers
er heeft er ene een blijn/blaas gekregen van erana te voelen :P
zet er heatsink op en uw probleem is prolly opgelost ;)

SMa

Legacy Member
net gemeten
idle: 35°
stressed: 53° (3D Mark 06, na de 2de test)

al zou je wel denken dat het warmer is als je eraan voelt ;)
ik heb de sensor met een stuk keukenpapier moeten vasthouden omdat het na een eindj te heet werd

-dawnz-

Legacy Member
sheep zei:
net gemeten
idle: 35°
stressed: 53° (3D Mark 06, na de 2de test)

al zou je wel denken dat het warmer is als je eraan voelt ;)
ik heb de sensor met een stuk keukenpapier moeten vasthouden omdat het na een eindj te heet werd
het is het proberen waard imo ;) :niceone:

SMa

Legacy Member
volgende keer dat ik artifacts heb zal ik nog es meten ;)
dan is de grens gekend :p

Mette2

Legacy Member
ff tussendoor, ik volg deze discussie al van int begin, dit gaat toch nog steeds over de 7900GT van XFX, of doet het probleem zich ook voor bij andere merken? En welke model is dit van xfx want ik zie op de officiële site 9 verschillende modellen van die 7900GT.

SMa

Legacy Member
blijkt enkel bij de XFX versie voor te komen
ik heb er geen idee van welke ik heb (kan me ook niet schelen, gewoon de goedkoopste genomen)

de kans is groot dat dit bij ieder model kan voorkomen

the_brainiac

Legacy Member
sheep zei:
blijkt enkel bij de XFX versie voor te komen
ik heb er geen idee van welke ik heb (kan me ook niet schelen, gewoon de goedkoopste genomen)

de kans is groot dat dit bij ieder model kan voorkomen
Komt ook voor bij de evgas :)

SMa

Legacy Member
2 merken dan :p
ik denk niet dat er problemen zijn met asus, msi, ...

toeval dat het 2 "standaard-overclock" merken zijn...

Skizzy

Legacy Member
Mjin is ook een XFX, en dan de duurste versie bij Tones.
Iets van 520M fzo, weet niemeer :). Maar alleszinds de duurste.

Cheers

Tae

Legacy Member
De duurste kaarten met de meeste problemen.

Volgende week gaat die binnen hopelijk krijg ik een nieuwe zonder deze problemen maar ik vrees ervoor !!!

Skizzy

Legacy Member
Ok, nu heb ik ondertussen mijn 3800x2 stabiel draaien op 2500Mhz.
En ik zet daarstrax FEAR op, cpu op MAXIMUM en graka op HIGH en resolution op 1028 x (het hoogste wat er was, 900fzo). Speel een halfuur, niet het minste probleem gehad. Dan wacht ik like een kwartier - 20min, en ik wil cod2 testen. Start op, singleplayer, 4xAA, constant gehaper, 2x AA, idem.
Nu begin ik toch echt te twijfelen of het niet bij COD2 zelf ligt :s.

Cheers
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan