Archief - Beetje teleurgesteld in 7900GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skizzy

Legacy Member
Daarnet terug op optimal system settings gezet, dan op 1028x1024 en dan 2x aa opgezet. en ik kreeg ng 60fps vlot, en tss de smoke 35 à 40fps.
Trug in orde blijkbaar.
Morgen ook eens proberen met FEAR en andere zware spellen.

Cheers

Davion

Legacy Member
-dawnz- zei:
een graka gaat niet in bepaalde spellen meer belast worden dan in andere ...
100% load is 100% load.
Ik speel online met DX9 maar met soms wat drops
maar het gaat vlot
maar COD2 moet in DX7 gespeelt worden als je snel wilt aimen ;)

Jup jup, zogezegd is BIOS ook 100% CPU load, no way dat alle transistors dan schakelen.

Tae

Legacy Member
Ik heb daarjuist ook ffe Fear gedraaid op alles maximum en krijg al direct artifacts en het spel blokeerd, maar hoor nog wel geluid en moet mijn pc terug rebooten.

Wat denken jullie zou ik die kaart ook terug binnen doen ?

Daarvoor heb ik ook al rare problemen gezien zoals het flikkeren van het beeld en happeringen in BF 2.

Met COD 2 had ik geen probleem.

Kan het ook een driver probleem zijn of zo want nu heb ik wel geen flikkerend probleem meer als een video toepassing opstart.

Ik weet niet wat ik met deze kaart moet aanvangen, maar het lijkt wel of meerdere mensen nu problemen hebben met deze kaart. Hitte probleem heb ik niet want draait idle op 40° en stressed 45°

Tae

Legacy Member
Davion zei:
Kaartje binnendoen idd.

Hoe lang duurt dat spelletje van RMA, want heb dit nog nooit moeten doen.

Ik heb deze kaart zelfs nog niet overclockt en heb er al problemen mee.

Dat zou toch niet mogen voor een kaart van 350€ :ironic:

Kan ik gvd nog een andere kaart zoeken om die te vervangen pfffff

Tae

Legacy Member
Davion zei:
Das nen DOA kan altijd gebeuren, hoelang, meestal 2 weken.

DOA ?

Is het ook mogelijk om een andere kaart te krijgen of gaan ze dit terugsturen naar XFX en word die daar onderzocht ofzo en eventueel krijg je een ander in de plaats.

Ik heb daarjuist nog eens geprobeerd en loopt wel op high (dus niet max) settings maar met happeringen soms en dan geprobeerd op max terug en staat het beeld stil.

Wat ik heb gezien vind ik niet normaal voor deze kaart !

Ik heb ook al veel gelezen op het GURU 3D forum en lijken soms wel de exact zelfde problemen die ik hier beschrijf.

7900 gt reeks lijkt mij wel zeker een problemen reeks !!!



ps is dit een goeie score 3805 points in 3DMARK 06 voor deze kaart

SMa

Legacy Member
ik denk niet dat de hele 7900gt reeks een probleemreeks is
enkel bij XFX
(gelijkaardige problemen hier... maar goede koeling lost het voorlopig nog op)

Tae

Legacy Member
sheep zei:
ik denk niet dat de hele 7900gt reeks een probleemreeks is
enkel bij XFX
(gelijkaardige problemen hier... maar goede koeling lost het voorlopig nog op)

Dat kan toch niet met 45° stressed, dan nog zou dit niet mogen gebeuren.

Ik zie zelfs dat ze geen forum meer hebben op de XFX site :confused:

Idd misschien is het niet heel de 7900 GT reeks maar enkel bij XFX, toch wel een van de duurste kaartjes en dan nog problemen.

SMa

Legacy Member
net gecontroleerd
de mijne gaat niet boven de 40°
mem hangt rond de 38°

als ik de extra koeler ervan haal (120mm casefan) krijg ik wel weer artifacts

Tae

Legacy Member
sheep zei:
net gecontroleerd
de mijne gaat niet boven de 40°
mem hangt rond de 38°

als ik de extra koeler ervan haal (120mm casefan) krijg ik wel weer artifacts

Het zou gewoon niet mogen daarmee uit.

Ik ga geen speciale oplossingen zoeken om deze kaart wel normaal te laten functioneren, die kaart moet al uit zijn eigen goed kunnen functioneren anders verkopen ze prul met gebreken en daarvoor heb ik die kaart niet gekocht.

Ik heb jouw thread ook nog gelezen helemaal in het begin toen iedereen zegde dat het maar 1 kaartje is op de 100 zegt dat problemen vertoont, maar blijkbaar moet ik je toch gelijk geven dat het er wel meer kunnen zijn dan 1 als je de problemen leest op de forums met XFX voornamelijk.

SMa

Legacy Member
Helemaal mee akkoord, dit is gewoon onaanvaardbaar!
Maar zolang de problemen niet te groot zijn wacht ik nog voor de rma. Ik heb er al lang genoeg op mogen wachten en ben niet van plan dit opnieuw te doen.

En als je over problemen leest met een 7900GT is het altijd een XFX

Tae

Legacy Member
sheep zei:
Helemaal mee akkoord, dit is gewoon onaanvaardbaar!
Maar zolang de problemen niet te groot zijn wacht ik nog voor de rma. Ik heb er al lang genoeg op mogen wachten en ben niet van plan dit opnieuw te doen.

En als je over problemen leest met een 7900GT is het altijd een XFX

Ach ja ik ga nog ffe uitkijken morgen en ga nog wat proberen om het misschien toch degelijk te laten werken, anders schakel ik over op RMA.

Hopelijk krijg je dan weer geen ander defect exemplaar, dan kan het spelletje nog eens beginnen.....:ironic:


ps misschien hoe langer dat je wacht, hoe meer ze denken dat je het probleem zelf heb aangericht, dus misschien beter sneller binnenbrengen zou ik zeggen.

SMa

Legacy Member
Tae zei:
ps misschien hoe langer dat je wacht, hoe meer ze denken dat je het probleem zelf heb aangericht, dus misschien beter sneller binnenbrengen zou ik zeggen.
Ik denk dat XFX er genoeg binnenkrijgt om te beseffen dat er iets aan hun kaartjes scheelt, en dat de gebruiker hier voor niets tussen zit ;)

sarnath

Legacy Member
DOA = dead on arrival, dat is normaal toch als er gewoon niks leven in zit he ;-)

die xfx kaarten zijn blijkbaar idd nie aan te raden, heb er enorm veel slechts over gehoord (wel alleen over de 7900 reeks)

SMa

Legacy Member
kdenk net aan iets
kzal men kaart in rma doen tijdens de examens, weer iets minder die me van men werk kan afhouden :p

Skizzy

Legacy Member
Tae zei:
Ik heb daarjuist ook ffe Fear gedraaid op alles maximum en krijg al direct artifacts en het spel blokeerd, maar hoor nog wel geluid en moet mijn pc terug rebooten.

Wat denken jullie zou ik die kaart ook terug binnen doen ?

Daarvoor heb ik ook al rare problemen gezien zoals het flikkeren van het beeld en happeringen in BF 2.

Met COD 2 had ik geen probleem.

Kan het ook een driver probleem zijn of zo want nu heb ik wel geen flikkerend probleem meer als een video toepassing opstart.

Ik weet niet wat ik met deze kaart moet aanvangen, maar het lijkt wel of meerdere mensen nu problemen hebben met deze kaart. Hitte probleem heb ik niet want draait idle op 40° en stressed 45°

Zoekt FEAR niet automatisch naar optimale settings zo?
Naja, kzal strax maar eens probere :).

Cheers

Tae

Legacy Member
Skizzy zei:
Zoekt FEAR niet automatisch naar optimale settings zo?
Naja, kzal strax maar eens probere :).

Cheers

Ja die doet dat, en dan kun je ook alles vlotjes spelen maar dat is niet de bedoeling.

Als ik alles op maximum zet en bv.

Mijn systeem kan dat niet aan dat die dan begint te schokken maar niet direct artifacts en een stilstaand beeld liggen geven, dat kan niet meer !

FullMontySmurf

Legacy Member
Mijn stock XFX7900GT deed ook ff raar met oudere drivers in CS:Source (uitgerokken polygonen en soms wegvallende textures). In andere games geen probs, in CS:Source ook niet meer na het installeren van nieuwere drivers. Ik hoop dat het zo blijft...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan