Archief - Beetje teleurgesteld in 7900GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tae

Legacy Member
alles gaat nog goed hier met mijn kaart alleen heb ik een soort driver probleem en zou in godsnaam niet weten hoe het komt.

Namelijk als ik moet rebooten of ik krijg een BscreenOD zijn mijn drivers verdwenen nadat ik terug in windows zit (resoluties weg, geen drivers, geen controllpanel, etc.). Dan moet ik altijd switchen van de een drivers naar de andere om terug de kaart deftig optimaal te benutten zoals het hoort.

Ik snap er de balle van want voor de rest macheert en presteert deze kaart heel goed !

SephirothSnake

Legacy Member
K heb nu een MSI 7900GT steken. Maar is het normaal dat de kaart alleen de core temp weergeeft. Van omgevings- of memtemps is geen sprake. Bij mijn andere kaarten kreeg ik 2 temps...

Fir3wulf

Legacy Member
Tae zei:
alles gaat nog goed hier met mijn kaart alleen heb ik een soort driver probleem en zou in godsnaam niet weten hoe het komt.

Namelijk als ik moet rebooten of ik krijg een BscreenOD zijn mijn drivers verdwenen nadat ik terug in windows zit (resoluties weg, geen drivers, geen controllpanel, etc.). Dan moet ik altijd switchen van de een drivers naar de andere om terug de kaart deftig optimaal te benutten zoals het hoort.

Ik snap er de balle van want voor de rest macheert en presteert deze kaart heel goed !

hebt ge toevallig ooit de drivers van de cd en de drivers van de website van nvidia tegelijk op uw pc geinstalleerd gehad ?
Probeer anders al uw drivers te verwijderen van de kaart en install de nieuwste van nvidia.
Als da nie lukt is zien da uw kaart misschien nie goe connectie maakt (stof ofzo)

Tae

Legacy Member
firewulf1 zei:
hebt ge toevallig ooit de drivers van de cd en de drivers van de website van nvidia tegelijk op uw pc geinstalleerd gehad ?
Probeer anders al uw drivers te verwijderen van de kaart en install de nieuwste van nvidia.
Als da nie lukt is zien da uw kaart misschien nie goe connectie maakt (stof ofzo)

Nee ik doe altijd eerst mijn vorige drivers eraf en reboot en dan installeer ik terug de nieuwe.

Connectie weet ik zo niet, normaal gezien zou dat niet kunnen want als ik opstart is er niets mis mee, alleen als ik moet rebooten of mijn pc krijgt een BSOD of slaagt tilt weet ik 100% zker dat ik terug moet switchen van drivers.

Spijtig genoeg kan ik ze niet in die andere sleuf duwen (dat kan wel maar dan moet ik weer alles demonteren psssss...)want mijn Heathsink staat in de weg voor die Nforce chip :S

Fir3wulf

Legacy Member
da hem opstart wil niks zeggen, hij moet er maar juist nie helemaal tegoei inzitten en dan start die ook nog op.

a232610

Legacy Member
Ie bedoeld wss datie zen bios-scherm enal goe ziet ma ne keer in windows nimmer

Fir3wulf

Legacy Member
nee hij zegt dat ie in windows ook werkt, maar precies een driver probleem heeft.

Davion

Legacy Member
Op F8 rammen bij opstarten, Veilige Modus, driverke deleten, booten in normale win, nieuw driverke installen :)

Tae

Legacy Member
Davion zei:
Op F8 rammen bij opstarten, Veilige Modus, driverke deleten, booten in normale win, nieuw driverke installen :)

Geloof mij dat heb ik al gedaan zelfs met Driver Cleaner.

Zolang ik niet moet rebooten na een installatie voor een nieuw programma zoals Zonealarm, spybot, virusscanner, etc. weet ik dat ik het zitten ga hebben en moet gaan switchen naar een andere driver.

Voor de rest werkt deze kaart perfect en speelt alle games vloeiend zoals het moet !

Ik vraag mij af of dit dan toch wel door die kaart ligt of door een of andere hardware (software?) dat in conflict gaat met de Nvidia drivers, normaal vind ik dit niet.

Spijtig genoeg kan ik niet proberen met die andere gleuf want die Heathsink staat in de weg voor die Nforce chip :s

Tae

Legacy Member
firewulf1 zei:
ge hebt toevallig nie windows vista beta erop staan ?

Hmmm hoe moet ik dat zeggen, ik heb wel windows XP met een Vista tint.... ;)

Wat ik ook raar vind is dat niet veel mensen dit probleem hebben dus ik hoop ....dat het aan iets anders ligt dan aan de kaart zelf.

Fir3wulf

Legacy Member
ge bedoelt zoiets als windowblinds ?
euhm,
-uw voeding, is die toevallig zwaar genoeg?
-heeft uw voeding een 24 pins of 20 pins stekker?
-en mobo 20 of 24 ?

Tae

Legacy Member
firewulf1 zei:
ge bedoelt zoiets als windowblinds ?
euhm,
-uw voeding, is die toevallig zwaar genoeg?
-heeft uw voeding een 24 pins of 20 pins stekker?
-en mobo 20 of 24 ?

-Voeding is Zalman 400W, moet stroom leveren @ graka, 2xHDD, 1xDVD rw, X-FI, mobo, etc.

-Dat ik het niet direct weet, weet wel dat ik nog een extra aansluiting moest aankopen voor mijn update.

Ps btw die stekker is ook aangesloten aan mijn graka hoor.

Fir3wulf

Legacy Member
dan zal t daar wel nie aan liggen.
ik heb ook problemen gehad omda ik een convertstuk moest hebben tussen mn mobo en voeding omdat mn mobo liefst een volle 24 pins gebruik had.µ
edit, als ik binnekort mijn nieuwe (of op RMA herstelde kaart) terug heb, moet ik er dan een nieuwe cooler opzetten? Want da warmteprobleem zal nog wel nie opgelost zijn denk. En kastje openzetten en externe cooler ertege zal volgens mij ook nodig zijn want kehb mn pc onder mn bureau gezet (waar het volgens mij zelfs warmer is..

Davion

Legacy Member
Langs de ene kant is het natuurlijk maar 25€ bijleggen, en dan zijde vrij zeker dat ge geen problemen hebt, de kaartjes zijn toch even rap.

Fir3wulf

Legacy Member
Davion zei:
Langs de ene kant is het natuurlijk maar 25€ bijleggen, en dan zijde vrij zeker dat ge geen problemen hebt, de kaartjes zijn toch even rap.

en tege mij zeide tijd gelede in deze thread (dacht ik toch) Dak beter bij de 7900GT blijf :D
Anyway, als ik hem terugheb zal ik tests nog is runnen.

De 6600 Doet het nl beter in 2003 dan mn 7900..
Euhm, en kheb nu de xilence 600w aangekocht want de antec 480W hadden ze niemeer op stock.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan