Archief - Beetje teleurgesteld in 7900GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
- je cpu kan het niet zijn, mijn Pentium 4 op 3.2GHz doet nog beter ;)
- ram kan het ook niet zijn (jouw dual channel vs mijn single channel)
- wat blijft er over die grote invloed heeft op de benchmarks? -> 7900GT

sarnath

Legacy Member
Als ik t hier in grote mate doorlees dan is die 7900GT best wel een crapkaart :s, jammer, want de 7800GT is echt een topkaart.

Davion

Legacy Member
Das een goede kaart, alleen spijtig dat de Controller voor het RAMgeheugen te heet loopt ( te licht gekozen mss ?).

SMa

Legacy Member
ik denk niet dat het alleen de controller is
aangezien die bij mij koud blijft, maar de rest van de kaart wordt wel warmer
wrs zijn er nog onderdelen die bvb boven de 40° al niet meer deftig functioneren

sarnath

Legacy Member
Het lijkt me alsof ze de 7900GT te rap hebben klaargestoomd om toch nog mee te kunnen met de high end ATI's en daardoor een aantal dingen niet deftig hebben uitgewerkt.

Tae

Legacy Member
Heb daarjuist een direct x fout gekregen met COD2, volgens mij zal het probleem daar aan liggen ?

SMa

Legacy Member
iets in de aard van:
thread_stuck_in_device_driver

als ik een fout krijg is het meestal dat
(ik speel wel nooit cod2 :p)

NaaiT

Legacy Member
Paul van XFX zei:
[PAULV - 2006/06/09] Hi, thanks for your message and sorry to hear you are experiencing problems with your product. All versions to our knowledge are trustworthy as most issues with this card and other 7 series cards are due to configuration errors and driver related problems. A new driver release has been issued to deal with certain problems, version 91.28 and 91.29. Please keep us posted if any problems or queries. kind regards Paul

volgens XFX ligt het dus aan drivers & config errors.. :sleep: Ik denk dat er ondertussen al genoeg tegenargumenten zijn? :/
en moest het dan werken, kan het ook misschien evengoed zijn dat ze bepaalde opties hebben afgezet, waardoor hij minder verhit ofzo. Driver staat ook nog niet op nvidia, enkel specifiek bij XFX..

nyway, straks nog es op da systeemke kruipen (zit nu op mn oude op kot) & nog wa prulle..

Fir3wulf

Legacy Member
ZyphO zei:
Double Data Rate :p

2x 200mhz = 400mhz = juist :p
maar is kingston nu beter of veritech ?
Anders kan ik beter teruggaan.
Krijg nu btw ook nog is de error irq_not_less_or_equal....

Ik ga anyway met mn graka terug, ze gaan ze op RMA versturen.
heb ik nu nog een nieuwe PSU nodig of nie ?

ZyphO

Legacy Member
Ik ken Kingston persoonlijk beter dus Kingston voor mij persoonlijk.

je BSOD dat je krijgt is echter hardware matig probleemke denk ik...
memtest eens / kijk of alles er JUIST op zit :)

Davion

Legacy Member
Kheb ook nog nooit van Veritech gehoord, maar daarom is het niet slecht.

Fir3wulf

Legacy Member
kheb dus gistere mijn kaart op RMA laten versturen in die winkel. Kon tot 3 weken duren voor ze iets meer wisten.
Die ene gast zei dan weer et tegenstrijdige van die andere nl dat deze kaart ZEKER over de 8000 punten moet halen in de 05 en da die vlotjes de 06 moet draaien.
Der is me idd aangeraden om een andere psu te steken, ik ga voor ene van antec ofzo denk ik.
Kwas me zo nog aan het afvragen of ik nie beter 10 euro bijleg voor een 7800GTX...

-Timo-

Legacy Member
Neen, 7900GT is een stuk sneller en beter als 7800GTX (256 MB toch he ?)

SMa

Legacy Member
ik haal maar 8000 punten als men cpu op 4.0GHz staat
ik denk dat die kaart minimaal 7000 moet halen

zeker een 7900GT nemen! 7800GTX is zeker niet sneller
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan