Archief - Beetje teleurgesteld in 7900GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
@SMa: Intel sure ook ;)
@nigel555: Normaal overklokken CPU's altijd, the higher the voltage, the higher the clock, om dat hoge voltage te kunnen gebruiken moet er genoeg gekoeld worden, coldbug is, wanneer er echter te veel gekoeld word, dat plots de CPU niet meer gaat, en zelfs niet meer overklokt, coldbug kan tussen -10 en -200 liggen, het is dus de trick om de spot van u coldbug te zoeken en dan de ideale OC daar op af te stemmen.

nigel555

Legacy Member
ach oke je kan dus uw CPU te veel koelen en die coldbug gaat dat euhm uw CPU blijft werken en uw koeling vermindert.
Ofzo?
ja ik weet het ik stel ambetante vragen, maarja in school moet ik het niet vragen want mijn klas verklaart mij zot:D
(kvolg 6de beroep electriciteit) dusja vraag ik het hier:p
en ik ga normaal ook de cursus elektronica van het 5de jaar verkrijgen via via om daar ook bij te leren:)

Davion

Legacy Member
Ge gaat u CPU te veel koelen en daardoor overklokt em niet meer verder :)

nigel555

Legacy Member
ach :-)
lol weer wat slimmer geworden lol. nu nog snappen hoe ik met die molex moet werken ( aangezien dat belangrijk is en ik er maar 1 trg vin in mijn pc:p )

SMa

Legacy Member
coldbug = cpu te koud, cpu start niet meer of loopt vast
soms kan dit ontweken worden door de cpu eerst wat warm te laten worden, en dan de koeling aan te zetten

@Davion
de eerste meldingen over Conroe zeggen dat die geen coldbug heeft ;)
zelfs met ln2 is er geen probleem

-dawnz-

Legacy Member
een X1900XTX heeft ook coldbug zenne :)
maar dak kan eventueel opgelost worden met een voltmod :)
maar niets is zeker dus je moet er geluk mee hebben ;)

Fir3wulf

Legacy Member
met fear heb ik anders geen enkel probleem. De stress test van CS source doorloop ik ook zonder problemen.
Tis vooral met oblivon dak artifacts heb.
3dmark 03 loopt zoals eerder gezegd op een moment vast (terwijl ik goede scores had, soms zelfs 400-500 fps)
en in de 05 haal ik gewoon te lage score's..

'Willis'

Legacy Member
firewulf1 zei:
met fear heb ik anders geen enkel probleem. De stress test van CS source doorloop ik ook zonder problemen.
Tis vooral met oblivon dak artifacts heb.
3dmark 03 loopt zoals eerder gezegd op een moment vast (terwijl ik goede scores had, soms zelfs 400-500 fps)
en in de 05 haal ik gewoon te lage score's..
uw GT is dood mijn vriend :)
ik heb zelf ook met dat probleem ene moeten gaan rmaen

Tae

Legacy Member
Ik heb momenteel nog geen enkel probleem gehad met men kaart, alle tests zijn positief zowel fear, battlefield, Oblivion.

3DMARk 06 score 4396 is dat goed (wel niets overclockt).


Ik krijg niets artifacts of wat dan ook mijn kaart blijft ook redelijk cool stressed 45° en idle 40° met een Zalman VF900.

Het enigste dat me tegensteekt is de overclock, ik geraak maar t.e.m. 520/960 met rivatuner, daarna faalt hij met de test en kan ik niet verder overclocken ???

Met coolbits geraak ik tot 595/900 daarna gaat die ook niet verder ?

Kan het zijn dat mijn voeding (Zalman 400W) de bottleneck is ??? Hier zijn nog eens ffe mijn volledige specs


Van overclocken ken ik wel niet veel, kan misschien zijn dat de fout bij mij ligt ???

Zo te zien is deze kaart toch een goede hoor, dan die ervoor die begon al direct te flippen.


ps. Ik hou jullie nog wel op de hoogte moest het fout gaan :p

SMa

Legacy Member
4396 :oink:
dan is er toch iets serieus mis hoor...

alles stock let ook op de crapy ram (1024mb, single channel, 667MHz @ 5-5-5-15)
cpu overclock [cpu op 4.0GHz; 1024mb ram, single channel, 834MHz 4-4-4-12); 7900GT stock]
geen tweaks gebruikt


is dat de nieuwe revisie?
heb je resultaten van je vorige?

Tae

Legacy Member
SMa zei:
4396 :oink:
dan is er toch iets serieus mis hoor...

alles stock let ook op de crapy ram (1024mb, single channel, 667MHz @ 5-5-5-15)
cpu overclock [cpu op 4.0GHz; 1024mb ram, single channel, 834MHz 4-4-4-12); 7900GT stock]
geen tweaks gebruikt


is dat de nieuwe revisie?
heb je resultaten van je vorige?

Is dat negatief of positief resultaat???

Nope geen resultaten meer van mijn vorige kaart.

Die 3DMark 06 score was zonder overclock.

Baggel

Legacy Member
of mss is het gewoon memory dat gevreten word door progies en ook tamelijk veel cpu vragen like opera (vreet bij tog soms al 140 mb in geheugen :s )

Tae

Legacy Member
Ik zal nu eens testje doen 3Dmark.

Momenteel is alles overclockt zowel mijn CPU (3200+@2200Mhz) als graka (595/900).

Zoals ik al zei weet ik niet veel af van overclocken.

Mijn systeem doet wel raar soms (zker niets met de graka te maken)daarvoor ook al met een andere kaart.

SMa

Legacy Member
Mijn scores zijn ook zonder overclock, en met héél trage ram.
Ik heb eigenlijk nog geen resultaten gezien van de nieuwe revisie... het zou wel kunnen dat deze slechter presteert dan de vorige (artifacts-producerende-) revisie

Tae

Legacy Member
Nu krijg ik een score van 4141 http://img416.imageshack.us/my.php?image=3dmark8zq.jpg .

Misschien is er iets in mijn pc dat dit veroorzaakt, misschien de CPU ?

De kaart op zich werk perfect op het moment, maar misschien presteert ze niet goed zou kunnen.

Ik heb ook de laatste nieuwe drivers dus 91.33 ofzoiets.

RAM zijn twee latjes van een verschillend merk King en nog iets ...

ZyphO

Legacy Member
Kingston....

toch eens kijken of alle drivers zijn installeert ....
laatste DirectX 9 ??

Fir3wulf

Legacy Member
f technisch vraagje, tijdje terug hebben ze mn ram vervangen; Kheb ondertussen mn ram verstoken om te zien of het daar nie aan lag.
Toen zag ik dat ze veritech hadden gestoken ipv kingston.

Everest herkende mijn kingston, maar bij deze zegt hij niks over het merk.
Is da nu slechter dan kingston of beter. (qua merk) (tis ieg ook pc3200)
edit; feck ik zie juist dat ze 200mhz zijn ipv 400
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan