Archief - Beetje teleurgesteld in 7900GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skizzy

Legacy Member
SMa zei:
Zeg me waar ik die kan uploaden en kzal het wel doen.
Er is ergens zo'n site als imageshack, voor data dan, maar ik ben deze ergens kwijtgeraakt.

megaupload.com (kweet nie hoe groot et is?)
yourfilehost.com
(rapidshare.com)

Alvast bedankt he :)

Skizzy

Legacy Member
SMa zei:
C:\Windows\System32\d3dx9_28.dll

Het zou me dus sterk verwonderen moest het nu opgelost zijn.

Thx m8, nu marcheert het weldegelijk!

EDIT: goed nieuws :). Ik had in de hele test nergens artifacts :). In het begin van die noordpool test daar leek het heel even, maar bleek toch nix te zijn. Maar ik wil toch een Zalman VF900Cu, stock cooler is way too nosy!

Cheers

DJones

Legacy Member
SMa zei:
je kan toch niet verwachten dat ze iedere stuk hardware testen?
dit is de taak van de producent!

welke 7900GTX is het? (merk?)

merk was asus

2de graka omruil zelfde probleem

3de keer omgeruild + beetje opleg voor een ati asus 1900xtx

probs solved :)

koop geen 1 high end graka meer zonder em eerst te testen in winkel

anders hoef ik geen .

SMa

Legacy Member
DJones zei:
2de graka omruil zelfde probleem

3de keer omgeruild + beetje opleg voor een ati asus 1900xtx
zou ik ook wel willen!
jammer dat je daarvoor eerst 3 slechte moet hebben...

hoeveel heb je dan moeten opleggen?

SMa

Legacy Member
Battlefield 2 in al zijn glorie! :lol:

5.34MB, enkel en alleen voor Quicktime!
Hou je aandacht bij het filmpje, niet bij de mooie meisjes erond ;) (die bovendien toevallig in je streek wonen!)
Als je het hier moeilijk mee hebt kun je hier hetzelfde vinden. (werkt ook sneller, je moet wel wat meer klikken en eventjes naar reclame kijken)

Sorry voor de nogal magere kwaliteit, ik had niet meteen een betere cam liggen.
In feite zie je niet veel... enkel dat het scherm zwart en dan weer minder zwart wordt.
Dit duurde in totaal +- 10 minuten, tot ik op de resetknop drukte ;)
Het geluid ging de eerste minuut gewoon door, daarna liep de hele pc vast.

Ik heb zo het gevoeld dat deze 7900GT de zomer niet zal overleven als ik hem niet snel RMA...
Misschien dat ik hem ook kan wisselen tegen een ATI :D eindelijk weer een deftige kaart
Casetemp was 26°, wat op zich nog niet zo extreem is...
BF2 is eigenlijk nog niet zo'n veeleisend spel, het enige die afziet is men ram. Bij FEAR is het nog duizend maal erger :p


Ik vraag me af hoeveel probleemgevallen er nog zullen bijkomen eens de zomer goed op gang komt.

Fir3wulf

Legacy Member
maar mijn graka word helemaal nie zo warm. Rond de 47 graden.
als ik dan een spel afsluit, begint mn scherm te "flikkeren" (niks met hertz te maken bedoel ik) scherm word dan zwart en springt na 1 sec terug op (hetzelfde dus als ik hem te hoog zou clocken, terwijl hij gewoon stock is)

Davion

Legacy Member
T'is 1 bepaalde chip, de voltregelaar van de RAM die te heet loopt, tot 90°C.

SMa

Legacy Member
idd, de achterkant van de 7900GT kan tot 90° en above oplopen.
Maar dit is wrs niet de enige oorzaak.

Bij mij staan er heatsinks op, met een extra 92mm fan.
Een van de laatste keren dat ik artifacts had heb ik de temp van die heatsinks gemeten. 42° !! Dus totaal niet warm. De ram-heatsinks waren op kamertemperatuur, net als de gpu-heatsink.

Je zou dus kunnen denken dat hitte niet de oorzaak is...
Al is het wel raar dat ik enkel nog problemen heb als het buiten warmer is...
Enkele weken geleden was het ook al een zomerweertje, en toen had ik ook problemen. Daarna werd het weer kouder, en ik had geen problemen meer.

Fir3wulf

Legacy Member
ik heb nog wel een klein heatsinkje hier liggen dat in de zak zat met de kaart, misschien moet ek da erges opplakke ?

http://hardforum.com/showthread.php?t=1060819

Dus als ik een nieuwe wil moet ik vragen dat ze die eerst testen dat de RMA goe is ? (vaktaal :s wa is rma)
of is da de garantie

Fir3wulf

Legacy Member
dus eigenlijk als ik een andere kaart heb, kan het zijn dat als ze hem testen dat ze niks vinden, maar dat ik na gebruik er wel last van heb omdat die schade altijd later komt ?
dan kunde toch beter switchen naar een andere kaart ?
Nvidia weet van da probleem maar ze willen eerst van die kaarten vanaf voordat ze goede gaan maken...

SMa

Legacy Member
firewulf1 zei:
dus eigenlijk als ik een andere kaart heb, kan het zijn dat als ze hem testen dat ze niks vinden, maar dat ik na gebruik er wel last van heb omdat die schade altijd later komt ?
dan kunde toch beter switchen naar een andere kaart ?
Nvidia weet van da probleem maar ze willen eerst van die kaarten vanaf voordat ze goede gaan maken...
inderdaad...
ze weten niet hoe ze goede kunnen maken, de schuld wordt op fabrikanten als XFX, eVGA, ... gestoken. Zij zouden de kaart te hoog overclocken, maar het rare is dat bvb mijn kaart nooit echt overclockt is maar wel artifacts vertoont.

Davion

Legacy Member
Er is sinds vorige week een 2de revisie uit die alle problemen oplost...

Davion

Legacy Member
Stond op zowat iedere deftige site, XFX en eVGA kregen de eerste exemplaren omdat zij met de meeste problemen zaten.

-Timo-

Legacy Member
Best nog even wachten met één te kopen dan ? Wanneer zal je dan een probleemloze kaart kunnen kopen ?

Davion

Legacy Member
Bwa, normaal al snel, kdenk dat het binnen dit en een week of 2 zeker veilig is.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan