Archief - Beetje teleurgesteld in 7900GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SMa

Legacy Member
net wat ik dacht
ik hoop van toch nog 10k te bereiken als men nieuwe koeling hier is

cpu stond wel op 4.0GHz
EIST haalt de multi naar x14 bij lage belasting ;)

-dawnz-

Legacy Member
Ik heb ze ook ...
het control panel heb ik wel weer naar het oude gezet.
GRAW bolde van geen reet met sli (single 30-40 fps / SLI = 10 - 15 fps)
Rainbow Six: lockdown hetzelfde.

ik install deze drivers ... ik activeer profile samen met AFR1 (voor sli)
overheerlijk.
men fps in BF2 blijft constant op 98-99 staan :eek: kweetni ofda klopt maar het is NEIG!
GRAW bolt ook tegen 60fps op 1280*1024 en alles maxed en 4xAF

grote sprong vooruit met deze drivers ;):niceone:

-dawnz-

Legacy Member
bij sheep werkte het al met de heatsinks op de ic's :)
dus ik denk dus weldegelijk dat het probleem deels bij hitte ligt :)

Skizzy

Legacy Member
Moet je gewoon deze driver setup volgen?
Niet eerst met een ander program oude drivers verwijderen?

Cheers

SMa

Legacy Member
eerst alle drivers verwijderen
dit kun je doen in het configuratiescherm en dan met drivercleaner

-dawnz-

Legacy Member
hebde nog problemen gehad sheep ?
zoniet ... dan liggen de arties dus degelijk daaraan :)

FullMontySmurf

Legacy Member
Ik heb deze driver ook geinstalleerd voor mijn XFX 7900GT (waar ik overigens geen problemen mee heb gehad tot nu toe). In de CS:Source stress test heb ik een lichte daling in FPS + uitgerokken polygonen soms. Ik moet wel zeggen dat hier ingame niets van te merken is en ook andere games draaien even goed. Zo'n super driver vind ik het dus niet, maar kom, ik mag niet klagen, alles werkt deftig (behalve die enkele uitgerokken polygonen in de HL2 stresstest).

SMa

Legacy Member
Nog eens een up.
De oorzaak zou gevonden zijn.

(H)Enthusiast zei:
little over a month ago, PCPer.com discussed the issue as being the vertex shader unit being clocked too high and NVIDIA stood behind that site on its conclusions.

The GPUs on the cards that were having problems didn’t have the headroom necessary for the vendor’s overclocked specifications. The two most prominent problem areas were the vertex clock (which remember runs 50 MHz faster than the pixel clock) and the memory clock. These GPU subsystems were running far enough out of spec that the chips were having physical issues with stability; causing the random “freezes” we were seeing.

Nu denk ik maar 1 ding:
De mijne is een XFX 7900GT, zonder standaard overclocks, en had al problemen voordat ik hem zelf overclockte.
Er zal dus wel nog meer achter zitten.



f you have a card to RMA, return it to the card builder, not the retailer. Given the awareness level of this problem at this time I would suggest that you have a much better chance of getting a solid 7900 directly from the card builder.


Volgens sommigen is dit gewoon 'bullshit'
"even stock clocked 7900 which were never OC'ed produced random lockups...
Once the pointing of fingers start the customer gets raped..."
Daar zit dus wel iets in... mss snel RMA'n voordat ze er te streng op worden.

SephirothSnake

Legacy Member
K wacht nu al 2 maand op mijn xfx 7900gt xxx, ik hoop dat het meteen een goei is anders ga k nog bleiten.

DJones

Legacy Member
vorige week een new 7900gtx aangekocht voor een m8e

bij eerste 3dmark test 2006 viel mij direct artifacts en flikkeringen op bij freeze test

kdacht bij mijzelf dat het een driver probleem was nu ik echter op de hoogte ben gebracht door verschillende foria is het een algekent probleem

kvindt het jammer dat de meeste pc schops 9op10 wel op de hoogte zijn van dit al gekend probleem

en de klant niet op de hoogte wordt gebracht alvorens je zo n ding aankoopt
er mogelijk een probleem zou kunnen optreden met sommige 7900gtx versies en gewoonweg de graka s lekker verkopen

en 3dmark testje is voldoende om te weten of graka met probleem zit ja of nee

kunnen ze toch efe testen in de winkel voor je met graka de deur uitgaat (niet?)

kvergeet nooit de woorden in pc schop 1van de vriendellijke verkopers ons vertelde

dit is het beste wat je momenteel op de markt kan krijgen hehehehe :p

noja zit niets anders op RMA en afwachten

grtz

SMa

Legacy Member
je kan toch niet verwachten dat ze iedere stuk hardware testen?
dit is de taak van de producent!

welke 7900GTX is het? (merk?)

arnevdb0

Legacy Member
FEW zei:
normale '05 score.
zet de antialiasing al wat lager in COD2, dat gaat u al veel fps winst geven, en waarschijnlijk kunt ge andere opties, zoals texture filtering, dan hoger zetten


ik heb een 3200+ (toen geclocked op 2.3 GHz) en 6600 GT in SLI en ik had 7500 en een klets , dat vind ik zwak voor een 7900 GT

the_brainiac

Legacy Member
:)
SMa zei:
je kan toch niet verwachten dat ze iedere stuk hardware testen?
dit is de taak van de producent!

welke 7900GTX is het? (merk?)
De shop waar ik ag doen ze dat nochtans :)

NaaiT

Legacy Member
Ik heb nu ook een weekje de XFX 7900GT extreme, heb net hetzelfde voor :(

Weet iemand welk versienummer de goede is? Dit om door te geven aan mn hardwareboer, aangezien deze ook niet weet vanaf welke versie de problemen (hopelijk) opgelost zijn.

Mn huidige versie is 1.2 (staat op de doos)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan