Archief - Beetje teleurgesteld in 7900GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tae

Legacy Member
Skizzy zei:
Ok, nu heb ik ondertussen mijn 3800x2 stabiel draaien op 2500Mhz.
En ik zet daarstrax FEAR op, cpu op MAXIMUM en graka op HIGH en resolution op 1028 x (het hoogste wat er was, 900fzo). Speel een halfuur, niet het minste probleem gehad. Dan wacht ik like een kwartier - 20min, en ik wil cod2 testen. Start op, singleplayer, 4xAA, constant gehaper, 2x AA, idem.
Nu begin ik toch echt te twijfelen of het niet bij COD2 zelf ligt :s.

Cheers

Geef het gewoon op.

Ik heb nu al ontelbare threads gelezen met allemaal dezelfde problemen als artifacts, happeringen, bsod, sherm flikkert aan&uit, etc.

Ik heb ze ook allemaal gehad, nu stuur ik ze terug op tot wanneer ik een goeie in mijn handen krijgen !!!

Die kaarten van XFX en EVGA deugen niet, en kan alleen maar andere mensen aanraden ze niet te kopen tot wanneer die problemen opgelost geraken !

Skizzy

Legacy Member
Tae zei:
Geef het gewoon op.

Ik heb nu al ontelbare threads gelezen met allemaal dezelfde problemen als artifacts, happeringen, bsod, sherm flikkert aan&uit, etc.

Ik heb ze ook allemaal gehad, nu stuur ik ze terug op tot wanneer ik een goeie in mijn handen krijgen !!!

Die kaarten van XFX en EVGA deugen niet, en kan alleen maar andere mensen aanraden ze niet te kopen tot wanneer die problemen opgelost geraken !

Hmm, kzal wel moeten. Heb nu al een 3keer voorgehad da ar op een moment nix dan artifacts komen, al 2x uit zen eige gereboot. Kwordt het echt moe ze :s. Dan maar de originele verpakking opzoeken en trugsturen/brengen naar Tones.
In mail heb ik antwoord gekregen dat ze zodra ze de kaart binnekrijgen deze testen, en als ze blijkt stuk te zijn en er op stock nog liggen, wordt die meteen ingewisseld.

Cheers

Tae

Legacy Member
Skizzy zei:
Hmm, kzal wel moeten. Heb nu al een 3keer voorgehad da ar op een moment nix dan artifacts komen, al 2x uit zen eige gereboot. Kwordt het echt moe ze :s. Dan maar de originele verpakking opzoeken en trugsturen/brengen naar Tones.
In mail heb ik antwoord gekregen dat ze zodra ze de kaart binnekrijgen deze testen, en als ze blijkt stuk te zijn en er op stock nog liggen, wordt die meteen ingewisseld.

Cheers

Vind ik geen slechte oplossing alleen hoe lang gaan ze die testen en met welke games ???

Ati tool geeft bij mij geen artifacts, alleen in games zoals Fear krijg ik artifacts. BF2 krijg ik happeringen in en COD 2 crasht mijn systeem...

-dawnz-

Legacy Member
kijk ... soms begin ik te denken dat men hier achterlijk zijn :sop:
TEST HET EERST MET EEN HEATSINK OP DE VOLTAGEREGELAARS TE ZETEN VAN HET GEHEUGEN VAN DE KAART.
als dat je probleem kan oplossen ... doe da dan ipv te zage over rma.

artifacts -> geheugen te hoog of te weinig voltage of te warm.

Skizzy

Legacy Member
-dawnz- zei:
kijk ... soms begin ik te denken dat men hier achterlijk zijn :sop:
TEST HET EERST MET EEN HEATSINK OP DE VOLTAGEREGELAARS TE ZETEN VAN HET GEHEUGEN VAN DE KAART.
als dat je probleem kan oplossen ... doe da dan ipv te zage over rma.

artifacts -> geheugen te hoog of te weinig voltage of te warm.

Ging ik zowiezo doen hoor, ik wacht ng wel een weekje tot men vf900 hier is, als het dan is opgelost, no probs he :p.

Cheers

-dawnz-

Legacy Member
Skizzy zei:
Ging ik zowiezo doen hoor, ik wacht ng wel een weekje tot men vf900 hier is, als het dan is opgelost, no probs he :p.

Cheers
k
want RMA aanvragen zonder dat te testen zou stom zijn ;)
@sheep
lukt het nu met die ram-sinks of hebde et nog ni getest ? :)

SMa

Legacy Member
nu ga ik eerst eten,
daarna haal ik men systeem uit elkaar en geef ik men 7900gt een aceton badje
dan zal ik er zo'n zalman heatsinks opzetten en testen
ook nog es de max overclock zonder artifacts zoeken

Tae

Legacy Member
-dawnz- zei:
kijk ... soms begin ik te denken dat men hier achterlijk zijn :sop:
TEST HET EERST MET EEN HEATSINK OP DE VOLTAGEREGELAARS TE ZETEN VAN HET GEHEUGEN VAN DE KAART.
als dat je probleem kan oplossen ... doe da dan ipv te zage over rma.

artifacts -> geheugen te hoog of te weinig voltage of te warm.

Waarom zou ik nu een heatsink op die voltageregelaars zetten.

Begrijp jij niet dat zij een product moeten leveren dat zonder problemen moet werken.

Als ik zelf naar oplossingen moet zoeken, dan zijn ze slecht bezig.

Volgens mij haalt het ook geen sikkepit uit als je er een heatsink tegen plakt.

Voor het zelfde geld ben je garantie nog kwijt omdat jezelf naar oplossing ligt te zoeken voor het probleem te verhelpen.

Zo is er ook nu een voltmod dat het probleem zou verhelpen, met als gevolg dat sommige nu helemaal geen kaart meer hebben omdat ze in de fik is gevlogen.

Beter met de pollekes afblijven en uw garantie gebruiken ;) !

SMa

Legacy Member
ze kunnen onmogelijk achterhalen dat je daar een heatsink tegen geplakt hebt hoor ;)

Tae

Legacy Member
Het is een hele rare kaart want heb hier nu terug wat COD 2 gespeeld zonder problemen en op alles maximum.

Ook heb ik wat demos zoals advanced warfighter alles op high en speelt het ook zonder gemak :s

Ik gebruik alleen maar mijn vf900 zalman koeler.

Behalve Fear weigert dienst te doen.

-dawnz-

Legacy Member
ben blij dat het bij sheep werkt.:niceone:
mss moeten de andere dit ook eens doen ipv te blijve zage da spellen ni werken *hint*

Tae

Legacy Member
-dawnz- zei:
ben blij dat het bij sheep werkt.:niceone:
mss moeten de andere dit ook eens doen ipv te blijve zage da spellen ni werken *hint*

Nog niet te snel juichen, eerst afwachten zou ik zeggen ;) !

Ik durf er op wedden dat het probleem zich nog gaat voor doen.

SMa

Legacy Member
http://www.xtremesystems.org/forums/showpost.php?p=1458110&postcount=9
gewoonweg ziek dat ze zoiets durven te verkopen

tot nu toe nog altijd geen problemen gehad
de achterkant van men 7900gt is nu relatief koel


de kans is dus groot dat je hetzelfde probleem blijft hebben met een nieuwe kaart (uit rma)
mss dat er niet genoeg airflow is rond de kaart?

enige oplossing is dat xfx andere voltage regulatoren gebruikt, maar dan zal de kaart niet meer zo goedkoop uitkomen


je mag nu zeggen wat je wil,
maar dit is men laatste nvidia xfx ooit
en om het te zeggen met een quote:
nVidia can shove their 7900 cards up their ass. I'm going back to ATI

Tae

Legacy Member
Ik snap niet dat wij zo machteloos staan als consument (laat me een beetje denken aan de tijd van ADSL2(slow)FIT, dat alles behalve FIT was).

Als deze kaarten gebreken tonen is het toch mogelijk om ons geld terug te vorderen ipv altijd een andere kaart te krijgen die ook dezelfde problemen heeft als de vorige kaartjes.

Met ander woorden zou ik niet gewoon mijn geld terug krijgen ipv altijd terug een defecte kaart te krijgen ???

SMa

Legacy Member
ik denk dat je hieraan niets kan doen
voor €300 is het wel nog altijd redelijk prijs/kwaliteit gezien
(niet dat het aanvaardbaar is! ze moeten een perfect werkend product afleveren, desnoods iets duurder)

plaats er gewoon 2 heatsinks op ;)
lost echt alles op
vroeger kon ik nog geen 10MHz hoger clocken zonder artifacts, zowel bij de core als de mem (kwam dus neer op een max van +- 525 / 1510
nu zit ik op 565 / 1760 zonder artifacts, dankzij de goede tip van -dawnz- ;)
meteen eens de hoogst mogelijke benchbare clocks zoeken :D

-Willis-

Legacy Member
sheep zei:
ik denk dat je hieraan niets kan doen
voor €300 is het wel nog altijd redelijk prijs/kwaliteit gezien
(niet dat het aanvaardbaar is! ze moeten een perfect werkend product afleveren, desnoods iets duurder)

plaats er gewoon 2 heatsinks op ;)
lost echt alles op
vroeger kon ik nog geen 10MHz hoger clocken zonder artifacts, zowel bij de core als de mem (kwam dus neer op een max van +- 525 / 1510
nu zit ik op 565 / 1760 zonder artifacts, dankzij de goede tip van -dawnz- ;)
meteen eens de hoogst mogelijke benchbare clocks zoeken :D
ik zit een klein beetje hoger :lol:
http://service.futuremark.com/compare?3dm05=2027316

SMa

Legacy Member
Core Clock N/A
Memory Clock N/A
vermeld eens even je clocks...
welke 7900gt is het?

en ik ben er nog steeds aan bezig he ;)
ik vind het gewoon super dat 2 heatsinkjes een winst van 250MHz opleveren


:edit:
-Willis- zei:
effe snelle run op air en 1.5v :) 650/1780
als ik kijk naar frequencies van niet een niet gevoltmodde 7900gt zit ik toch al goed

-Willis-

Legacy Member
sheep zei:
vermeld eens even je clocks...
welke 7900gt is het?

en ik ben er nog steeds aan bezig he ;)
ik vind het gewoon super dat 2 heatsinkjes een winst van 250MHz opleveren


:edit:

als ik kijk naar frequencies van niet een niet gevoltmodde 7900gt zit ik toch al goed
clocks staan erbij :)
715/1800
niet gemod deed men kaartje zo'n 584/1800, dit is zelfs slecht als je vergelijkt met anderen..maar gemod presteert ie weer beter dan de meeste aan zelfde voltage :woohoo:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan