Archief - Beetje teleurgesteld in 7900GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skizzy

Legacy Member
Man, wat een kloten bij XFX :s. Echt nooit meer een xfx voor mij ze!
Hopelijk is het dan opgelost met die heatsinks, maar dat zal wel aangezien het hier al succesvol is gedaan :).

Cheers

DagothUhr

Legacy Member
ok mannekes ffkens ne update,

mn kaart is al ne maand in rma ...

ja indd ne maand

xfx 7900gtx

Wat is er dus gebeurd met de xfxen en rest van de 7900 reeks?

Ik heb ff naar nederland gereden om het xfx fabriekske eens te gaan bekijken en te gaan vragen als ze het door hebben of niet dat de kaarten warme kak zijn.

Ze weten van het *probleem* en wat gebeurt er nu ...

Al de kaarten die nu in rma zijn toegekomen worden de vuilbak ingekieperd,
xfx is bezig met een totaal nieuwe batch te maken van kaarten.

De leukerds sluiten ook hun forum waardoor alles op een lekkere doofpot operatie uitdraait.


Als mn volgende kaart weer een natte pamper in mn pc is dan gaak der eigenhandig op schijten en afleveren in nederland en een ati kopen.

Tae

Legacy Member
DagothUhr zei:
ok mannekes ffkens ne update,

mn kaart is al ne maand in rma ...

ja indd ne maand

xfx 7900gtx

Wat is er dus gebeurd met de xfxen en rest van de 7900 reeks?

Ik heb ff naar nederland gereden om het xfx fabriekske eens te gaan bekijken en te gaan vragen als ze het door hebben of niet dat de kaarten warme kak zijn.

Ze weten van het *probleem* en wat gebeurt er nu ...

Al de kaarten die nu in rma zijn toegekomen worden de vuilbak ingekieperd,
xfx is bezig met een totaal nieuwe batch te maken van kaarten.

De leukerds sluiten ook hun forum waardoor alles op een lekkere doofpot operatie uitdraait.


Als mn volgende kaart weer een natte pamper in mn pc is dan gaak der eigenhandig op schijten en afleveren in nederland en een ati kopen.


Bedankt voor de reactie

WTF een maand ???

Oke het goede nieuws is dat ze er iets aan willen doen maar, ik ga zker geen maand wachten achter een nieuwe kaart pfffff:sleep:

DagothUhr

Legacy Member
Tae zei:
Bedankt voor de reactie

WTF een maand ???

Oke het goede nieuws is dat ze er iets aan willen doen maar, ik ga zker geen maand wachten achter een nieuwe kaart pfffff:sleep:

wie praat er over een maand?
Ik heb dus gisteren een mail gestuurd hoe lang het nog kan duren

XFX vraagt om nog even geduld uit te oefenen tot de kaarten *klaar* zijn.
en dan nog verstuurd worden

Dus even een klein rekeningetje
Een hele nieuwe serie + alles nog verstuurd worden + van winkel naar consumetn terug...

Ik reken nog een goede maand erbij.



Dus wat is het resultaat, ik heb al ne maand nie fatsoenlijk kunnen gamen en er verschijnen allerlei pukkels op mn hoofd van de verveling.

Mn superpc ligt stil terwijl ik nu met een p 3 ke werk met een voodoo graka.

Tae

Legacy Member
Dan kan ik beter ffe wachten met die kaart binnen te doen want ik kan wel sommige games spelen zonder problemen, en als de nieuwe reeks binnen is mijn kaart binnengooien voor vervanging.

In het vervolg ga ik toch beter ffe mooi afwachten en alle forums goed nalezen voor ik nog een kaartje koop !

SMa

Legacy Member
ik kijk al uit naar die nieuwe reeks,
betere voltageregelaars kunnen enkel maar leiden naar betere overclock resultaten

ze durven nu wrs de rma's niet meer te vervangen omdat IEDERE kaart dit probleem heeft

FullMontySmurf

Legacy Member
Tot nu toe nog geen last gehad met de mijne (XFX 7900GT 520M denk ik zo even uit het hoofd), mss heel veel geluk gehad. Steekt wel in een case waar een 120 mm fan de warme lucht eruit zuigt. Maar die heatsinks op de voltageregelaars ga ik ooit ook eens doen, better to be safe than sorry en als een game wat trager begint te draaien in de toekomst kan ik het kaartje altijd wat hoger klokken zo te zien.

Tae

Legacy Member
sheep zei:
ik kijk al uit naar die nieuwe reeks,
betere voltageregelaars kunnen enkel maar leiden naar betere overclock resultaten

ze durven nu wrs de rma's niet meer te vervangen omdat IEDERE kaart dit probleem heeft

Ik vraag mij af welke mensen die geen problemen hebben met de befaamde XFX en EVGA kaarten.

Ik snap ook niet waarom die kaarten niet deftig werden getest voor ze de fabriek uit gaan, dit moet hun toch een serieuze financiële kater opleveren.


Tot nu toe nog geen last gehad met de mijne (XFX 7900GT 520M denk ik zo even uit het hoofd), mss heel veel geluk gehad. Steekt wel in een case waar een 120 mm fan de warme lucht eruit zuigt. Maar die heatsinks op de voltageregelaars ga ik ooit ook eens doen, better to be safe than sorry en als een game wat trager begint te draaien in de toekomst kan ik het kaartje altijd wat hoger klokken zo te zien.

Blij te horen dat er ook mensen zijn die geen problemen hebben, spijtig genoeg denk ik dat jullie de minderheid zijn.

SMa

Legacy Member
Tae zei:
Ik snap ook niet waarom die kaarten niet deftig werden getest voor ze de fabriek uit gaan, dit moet hun toch een serieuze financiële kater opleveren.
de kaarten worden in een open ruimte getest, niet in een gesloten (soms slecht geventileerde) case
warmteproblemen vallen dus niet altijd op

-Willis-

Legacy Member
12.2K in 05 :D
pci-e verhogen naar 115/120mhz is een must voor deze kaart ;)

Latinos

Legacy Member
Ik heb asus, en nul problemen :)
Cod2 in max detail op dx9 gaat niet in mp. dan schommelt het tussen 70 fps...

SMa

Legacy Member
-Willis- zei:
12.2K in 05 :D
pci-e verhogen naar 115/120mhz is een must voor deze kaart ;)
heb ik ook gelezen :)
hoeveel meer haal jij er er uit?

ik heb altijd al gedacht dat pci-e frequency verhogen 'niet veilig' is, of is dit enkel zo bij Radeon?
bij mij staat het nu op 105MHz

ik zit nog maar aan 9k :cry:
(wel zonder voltmod...)

-Willis-

Legacy Member
sheep zei:
heb ik ook gelezen :)
hoeveel meer haal jij er er uit?

ik heb altijd al gedacht dat pci-e frequency verhogen 'niet veilig' is, of is dit enkel zo bij Radeon?
bij mij staat het nu op 105MHz

ik zit nog maar aan 9k :cry:
(wel zonder voltmod...)
zonder mod zou je toch hoger moeten zitten, prolly Gt1 die tegen werkt ;)

SMa

Legacy Member
GT1?

Ik heb eerder het gevoel dat men cpu tegenwerkt...
Als ik die overclock van 3.2GHz naar 4.0GHz schiet de score met 1000 punten naar omhoog
Toch wat veel voor een gpu-benchmark?

Tae

Legacy Member
ik moet zelfs niet proberen mijn graka te overclocken of ik krijg al artifacts en onstabiel systeem 561/415.

Maar ken dan ook niet veel van overclocken of doe er ook niet aan mee. Alleen nu pas maar zonder resultaat.

-Willis-

Legacy Member
sheep zei:
GT1?

Ik heb eerder het gevoel dat men cpu tegenwerkt...
Als ik die overclock van 3.2GHz naar 4.0GHz schiet de score met 1000 punten naar omhoog
Toch wat veel voor een gpu-benchmark?
GT1 is idd cpu related ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan