Archief - Beetje teleurgesteld in 7900GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tae

Legacy Member
FullMontySmurf zei:
Mijn stock XFX7900GT deed ook ff raar met oudere drivers in CS:Source (uitgerokken polygonen en soms wegvallende textures). In andere games geen probs, in CS:Source ook niet meer na het installeren van nieuwere drivers. Ik hoop dat het zo blijft...

Dat flikkeren bij media toepassingen is bij mij ook weg, na het installeren van andere drivers.

Voor ik die in RMA ga doen moet ik die kaart toch nog eens testen met verschijdene drivers, anders kan ik nog geld gaan betalen ook als het aan mij moest liggen bij Tones (Kan ik wel inkomen als je wist dat sommige mensen nog niet weten hoe een pc in elkaar te stken).

Volgens mij ligt het echt wel aan die kaart omdat ik daarvoor nooit maar dan nooit problemen heb gehad met een Nvidia kaart.

Het zou niet mogen, het zou niet mogen pfffff !!!!

SMa

Legacy Member
veel keuze heb je niet he, tussen de drivers ;)
hou er rekening mee dat ze je kaart al moeten ondersteunen

ik heb al alle mogelijke drivers geprobeert, allemaal hetzelfde

Skizzy

Legacy Member
Ok, nu is er ineens weer e raar probleem.
Elke keer als ik een venster probeer te openen of eender wat komt er eerst een zwart scherm en dan opent het pas.
Snel hulp gevraagd: temps cpu: idle 36°, vga: idle: 47°

Kbegin toch te geloven dat er echt iets scheelt met die kaart.

Cheers

Violator

Legacy Member
Mijn XFX 7900Gt doet ook massa's raar. Spellen heb ik nog niet veel kunnen testen door de examens. Maar word/windows loopt vast. Errors in Internet explorer, ....

Eerst dacht ik dat mijn windows corrupt was maar nu werk ik met mijn 6200TC kaartje en alles werkt perfect.

Duurt dat lang zo'n XFX rma want ik heb hem al een maand.

Tae

Legacy Member
Skizzy zei:
Ok, nu is er ineens weer e raar probleem.
Elke keer als ik een venster probeer te openen of eender wat komt er eerst een zwart scherm en dan opent het pas.
Snel hulp gevraagd: temps cpu: idle 36°, vga: idle: 47°

Kbegin toch te geloven dat er echt iets scheelt met die kaart.

Cheers

Ffe een vraagje knippert het ook dus eerst je desktop dan het zwart scherm.

Ik heb ook nog een vraagje :D

Omdat ik ook eigenlijk een nieuw mobo(K8 Neo4 platinium sli) heb zou het kunnen dat die instellingen soms verkeerd staan dat kan leiden prestatie verlies en wat weet ik nog allemaal.

Misschien kun je ff zegen wat zker aan en af moet staan in BIOS.

Skizzy

Legacy Member
Hmm, nu doet hij het niemeer dus :s.

@Tae: Als ik ergens op klikte, kreeg ik een zwart scherm, een daarna opende het aangeklikte wel :s.
Ik wil echt geen kapotte kaart he, dju toch. Nog eens mailen naar tones, en duurt RMA meestal 2 weken, das lang om met een X300 te moeten doen :(.

Cheers

Tae

Legacy Member
Skizzy zei:
Hmm, nu doet hij het niemeer dus :s.

@Tae: Als ik ergens op klikte, kreeg ik een zwart scherm, een daarna opende het aangeklikte wel :s.
Ik wil echt geen kapotte kaart he, dju toch. Nog eens mailen naar tones, en duurt RMA meestal 2 weken, das lang om met een X300 te moeten doen :(.

Cheers

Ik heb geen vid kaart moet ik dan ook nog gaan kopen als ik ze terug binnen ga doen:angry:

Ja ikke weer mensen lol

Ik zal ffe zeggen wat er exact gebeurde met dit gelijknamige probleem dat jij precies ook hebt.

Als ik bv. een website openende sloeg precies mijn pc vast en daarna knipperde het heen en weer van desktop naar zwart scherm.

Ook met media toepassingen in een website was het zwart vakje (van WMP)gestippeld dus niet pek zwart zoals je altijd ziet.

Dit heb ik nu niet meer sinds ik andere drivers gebruik (v84.66), daarvoor had ik de NGO drivers ofzoiets en heb er nog een paar geinstalleerd daarvoor maar om de week is er wel een andere driver te vinden van Nvidia of een beta versie:ironic:

Davion

Legacy Member
Ligt gewoon aan kaartje, om alle frustratie te vermijden stuurde die best terug.

Gothrek

Legacy Member
ik zou geen aandelen kopen van XFX deze maand :)
als er zoveel kaartjes bugged zijn, gaat hun dat geld kosten

Tae

Legacy Member
Gothrek zei:
ik zou geen aandelen kopen van XFX deze maand :)
als er zoveel kaartjes bugged zijn, gaat hun dat geld kosten

Oke heb maar ffe Tones gemaild ivm met garantie en dan gaat die binnen, hopelijk zo snel mogelijk.

Eerlijk gezegd wil ik geen XFX meer nu maar er zal niet veel opzitten dan weer een van hetzelfde merk te krijgen :ironic:

Ik had beter wat langer gewacht voor mijn MSI 7900 GT kaartje :doh:

Skizzy

Legacy Member
Hmm juist eens atitool voor artifacts laten scannen, en die heeft er in 10 minuten nog altijd geen tegengekomen.
Zou het dan enkel bij cod2 liggen?
Daarstrax had ik bij FEAR ook een fout in weergave, zo een rek met dozen liep door tot aan ander kant van de kamer, weird :s.

Dus nu ben ik nog niet zeker of ze kapot is of niet, alleszinds volgende week andere koeler al op zetten ook, want huidige is noisy as hell.
(Zalman VF900CU goede keuze?)

Cheers

SMa

Legacy Member
atitool zegt niets

ik clock hier de mem tot 900MHz zonder artifacts in atitool
maar vanaf ik 3D Mark start is het een slagveld

laat die koeler er nu toch maar opstaan en vraag de rma-procedure aan.
het is toch niet omdat atitool geen artifacts vindt, dat het dan wel kan in games? ;)

-dawnz-

Legacy Member
test het eerst eens met een memsink op die voltageregelaars te zetten.
die worden naart schijnt gloeiend heet en ze kunnen het geheugen van niet genoeg 'juice' voorzien onder load.
het schijnt te helpen ;)

SMa

Legacy Member
en waar zit dat?:$
ik heb er hier nog enkele liggen, zal dat dan meteen eens proberen ;)

Razor 81

Legacy Member
binnendoen die handel, heb er zelf ook één van xfx en geen enkel probleem mee.

SMa

Legacy Member
hoe hoog kun je die overclocken?
hoogst benchable is hier 600/900, al is het niet om aan te zien...

ZERQ

Legacy Member
heh daarom koop ik alleen kaarten van Asus ;) vertrouw de andere merken niet ;)

Davion

Legacy Member
ASUS, MSI, POV, XFX, is allemaal goed, alleen heeft XFX blijkbaar een slechte levering.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan