Archief - Beetje teleurgesteld in 7900GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Davion

Legacy Member
CoD2 is zodanig zwaar dat ge de MP op DX7 MOET spelen om iets te raken.
Ik denk ook warmteprobleem.

Skizzy

Legacy Member
Na een kwartier gamen staat graka @ 55°C. Dat is toch echt niet te hoog?
En nu staat AA x2?
Enja, Direct X7 gaat wel beter, maar das wel dom om da op die kaart te laten spelen he?

Cheers

SMa

Legacy Member
de mijne staat op 45° en ik krijg al artifacts, maar dit is wrs de core
je mem zal dan stukken warmer zijn

boostah

Legacy Member
zoals al gezegd cod 2 is een achterlijk zwaar spel (ma dan ook extreem)

ken mensen met x1900xtx en ook 7900gtx die het niet vol open kunenn spelen aan deftige fps op dx9 , het is nu eenmaal zo live with it :p

Beasstt

Legacy Member
lol zwaar ik draai het op een 6600GT met alles aan bolt perfect

vinnieman

Legacy Member
als ik met mijn XFX 7900 GT EE op DX9 speel, dan haal ik iets van een 30 FPS, alles op extra. Op DX7, alles op extra, haal ik een redelijk stabiele 125 FPS (behalve bij smoke en weidse omgevingen...dan kannet soms dalen tot 50)

Kweet nu ni of het aan mijn kaart ligt, maar volgend mij is dit toch redelijk normaal:)

Tae

Legacy Member
Ik heb nog niet lang geleden ook nog gepost dat ik problemen had met BF2 op alles high en gaat ook met happeringen.

Met COD kan ik alles op high, extra spelen zonder een happering, ik snap er ook niet veel meer van.

Ik heb ook een XFX kaartje.

Ook nog niet lang geleden een probleem gehad dat mijn systeem blokeerde wanneer ik video toepassing starten, begon mijn pc scherm aan en uit te gaan (dus flikkeren om de 4 seconden).

rosero202

Legacy Member
@ shadowman idd ier vant zelfde en da me nen AsusK48N-E(peins dat dees is kan fout zijn) 3000+64 cpu 1gb ram en xfx 6600gt pci-e

Rage

Legacy Member
Cod2 is toch niet zo een zwaar spel? Dat is goed speelbaar met een systeem van meer als 2 jaar oud... (zie mijn systeem)

TekkaBlade

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Cod2 is toch niet zo een zwaar spel? Dat is goed speelbaar met een systeem van meer als 2 jaar oud... (zie mijn systeem)

Het is een zeer goede engine waardoor je zowel met een oude pc een mooi resultaat krijgt maar geloof me... Als je het spelletje vraagt om al z'n potentieel eruit te halen, dan krijgt je kaartje het moeilijk...

Davion

Legacy Member
op DX7 is het vergeeflijk ja, maar op DX9 hebde een nieuw kaartje nodig zen.

Tae

Legacy Member
Ik speelde COD 2 met een Amd Athlon 64 3000+, 1024ddr, GF 6800 Le 128 alles op maximum met DX7.

DX9 was uit den boze !

sarnath

Legacy Member
hmz k had met mijne x850xt al geen probs op high detail, qua eisen valt cod2 enorm mee, binnendoen die kaart.

@boostah, dat kan niet

Skizzy

Legacy Member
Hmm iedereen zegt hier iets anders kgraak er nie aan uit :s.
Is het nu normaal of niet? Met standaard koeler haalde ik stressed niet boven de 60°C. Dus warmte probleem is het niet? (Of mss RAM zoals iem zei?)

Ik wil het snel weten, want als ik mijn kaart moet binnendoen moet ik ng snel een tijdelijk kaartje hebben wel :).
Cheers

the_brainiac

Legacy Member
ik heb ergens gelezen dat er een chip achteraan,de kaart bij sommige veel te heet wordt.
The memory controller on the backside of the video card gets really REALLY hot,
and I mean to the point where the card is in 2D mode, idling, and if you touch the
IC chip for longer than half a second your skin will burn, any longer than that and
you will blister. People complained of artifacting and Windows BSODs, and I’m not
going to take my chances, as I touched the IC chip myself and it was extremely
hot indeed. I’m just going to buy a pack of OCZ video RAM heatsinks, unless
someone has just one they want to sell me.

http://www.evga.com/community/messageboard/topic.asp?TOPIC_ID=14558

-dawnz-

Legacy Member
Gothrek zei:
mss wordt hij bij CoD2 pas heel sterk belast, aangezien het een zwaar spel is => meer warmte
een graka gaat niet in bepaalde spellen meer belast worden dan in andere ...
100% load is 100% load.
Ik speel online met DX9 maar met soms wat drops
maar het gaat vlot
maar COD2 moet in DX7 gespeelt worden als je snel wilt aimen ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan