Archief - Beetje teleurgesteld in 7900GT

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

smason

Legacy Member
Ik snap niet wat iedereen zit te lullen dat de 7900GT een crapkaart is. Mijn 7900GT -XFX nog wel- zet goede prestaties neer en helemaal geen hitte- of watdanookproblemen.

7900GT is nog altijd de beste kaart prijs/performance.

Tae

Legacy Member
Ik heb hier de laatste tijd rare BScreensOD en soms als ik iets installeer zoals Spybot, avast, etc dan geraakt mijn pc niet terug in windows of lijkt wel of mijn Nvidia drivers (reso, geen control panel) niet werken van mijn graka (als ik dan wel in windows geraak)...

Ik snap er de ballen van ligt dit nu aan mijn graka of misschien andere hardware (geheugen, X-fi dacht ik dan) in mijn pc.

Ik hoop weer niet die graka pssssssssssss

Nu heb ik ook de officiele drivers geinstalleerd van Nvidia maar ik kan er geen 3Dmark06 meedraaien. Ik geraak nooit in de tweede test van 3Dmark06 want dan krijg ik weer een fout ivm directX 9.

ps onozelaar dat ik ben ik heb mijn heatsinks er al opgezet van Zalman krijg ik die er nog af als ik toch weeral moet gaan rma'n ???

btw ik had dit probleem ook al met mijn vervangingskaart dus ik hoop niet dat het aan de graka ligt....

SMa

Legacy Member
die krijg je er wel nog af hoor ;)
de mijne zijn er ook al af, morgen doe ik de VF-900Cu en dan op naar RMA
ik smijt ze wel weg, kben niet zo aan recyclage

3D Mark 06 geeft nu nog meer problemen
bij de 4de test wordt het beeld zwart, 10 seconden valt de pc uit

Tae

Legacy Member
Ach ja ik ga nog ffe de kat uit de boom kijken en nog wat verder testen, de meeste games speel ik zonder problemen dus wat dat betreft zit het goed.

Ook geen artifacts of flikkerende beelden nadat ik een spel afsluit, dus daar zit het goed.

smason

Legacy Member
Hehe, iedereen maar kloten en mijn XFX 7900GT doet het goed. Voorlopig?
Het was wel één gekocht toen ze nog maar pas gereleased waren, in maart. De eerste zulle de beste zijn? :p

Draait op 570MHz/860MHz, VF-900Cu erop (fan @5V), temps idle 33-34, stressed 38-39.

Het is idd wel kut als zo'n kaartje niet naar behoren werkt... Moest het hier het geval zijn, ATI here I come again :p

Tae

Legacy Member
Nog eens update :p

Ik heb de officiele drivers er af gegooid en terug de beta versie er op gezet (al een paar keer geswitched tussen die twee hoor) en alles lijkt weer te werken zoals het hoort.

Ook mijn 3Dmark06 score is vele maal hoger dan de vorige keer (graka is niet overclockt op het moment 520/750) http://img116.imageshack.us/my.php?image=gf97009qd.jpg

Volgens mij is die windows versie ook fucked up hoor, iemand die weet wanneer de Vista er aan komt dan ga ik die maar eens beter kopen ipv... :p

SMa

Legacy Member
Tae, heb je de jouwe al overclockt?
Het schijnt dat alle nieuwe 7900GT's een "luid" piepgeluid produceren, zelfs bij de minste overclock.

Tae

Legacy Member
SMa zei:
Tae, heb je de jouwe al overclockt?
Het schijnt dat alle nieuwe 7900GT's een "luid" piepgeluid produceren, zelfs bij de minste overclock.

Ik heb die van mij al overclockt(niet tijdens het benchen, terug nieuwe install gedaan van Win en drivers.) maar geen piepgeluiden of wat dan ook.

Waarschijnlijk zal er dan wel iets met die condensators zijn, dat heb ik toch ergens gezien in een thread.

Ik weet ook niet dat ik een nieuwe versie heb, weet alleen dat ik een kaart heb terug gekregen van een doos met het spel tombraider, daarvoor heb ik een doos gekregen met het spel COD2 (ik heb geen ander doos gekregen met nieuw spel tombraider maar wel een ander kaart btw :angry: )

gamer5

Legacy Member
dat is wel heel raar!
Ik heb een 6800 overclocked met een amd 2500+
Ik draai op 800*600 alles op max (fsaa 4x, textures high, smoke, shadows en al diene zever), kan het ook op 1024*768 vlot draaien maar dan zijn de frames niet zo goewd als er veel volk op het scherm is
Is het enigste spel dat ik op 800*600 speel, want normaal gezien speel ik daar nooit op maar met aa is dat wel ok...

Davion

Legacy Member
CSS is ook vooral CPU/RAM independent zen, vermoedelijk ligt da daaraan.

yannick

Legacy Member
Hmm.

Ik was ook van plan om een 7900GT te kopen van asus of msi.
Hebben deze kaarten al deze problemen ook :s?

mvg

Davion

Legacy Member
Alleen XFX en eVGA hadden veel problemen, MSI, ASUS, Sparkle is safe :)

Fir3wulf

Legacy Member
ik ben dan ook de enige in die winkel die hem tot nu toe geretourneerd heeft.... (asus)

SephirothSnake

Legacy Member
K heb nu een MSI 7900GT steken. Maar is het normaal dat de kaart alleen de core temp weergeeft. Van omgevings- of memtemps is geen sprake. Bij mijn andere kaarten kreeg ik 2 temps...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan