Archief - 6800GT oc'en

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

lotter.be

Legacy Member
metreox zei:
Zeer mooie temps dat je daar hebt. Standaard is normaal 350/1000. Je kan nog pakke hoger gewoon je bios editen met nibitor en je 3D voltage naar 1.4V zette ipv 1.3V

en op de vorige paginas zeggen ze dat de kaart niet zo zot is van 1.4V.

:help:

troid

Legacy Member
lotter.be zei:
en op de vorige paginas zeggen ze dat de kaart niet zo zot is van 1.4V.

:help:

Je kan altijd testen :)
Zie maar naar Dei Infiator zen score op 1.4V hij haalde clocks van 450/1200 op aircooling (wel buiten of zoiets)

Web Wiper

Legacy Member
lotter.be zei:
en op de vorige paginas zeggen ze dat de kaart niet zo zot is van 1.4V.

:help:

Die van mij moest er niet van hebben ... 3d mark 01 crashte bij de eerste test ... 05 bij de derde ...

mvg
Web Wiper

troid

Legacy Member
Web Wiper zei:
Die van mij moest er niet van hebben ... 3d mark 01 crashte bij de eerste test ... 05 bij de derde ...

mvg
Web Wiper

Ja bij mij ook eerst maar toen zag ik dat men NV5 niet goed bevestigd was ik had hem er terug afgevezen en zag dat er 3 memory chips geen thermal paste achterlieten op de copper base. Daarna heb ik een beetje meer AS5 op men memory gesmeerd en zeer vast vastgevezen nu coolt hij pakken beter.

Web Wiper

Legacy Member
metreox zei:
Ja bij mij ook eerst maar toen zag ik dat men NV5 niet goed bevestigd was ik had hem er terug afgevezen en zag dat er 3 memory chips geen thermal paste achterlieten op de copper base. Daarna heb ik een beetje meer AS5 op men memory gesmeerd en zeer vast vastgevezen nu coolt hij pakken beter.

Best wel tevreden over de koeler ... 51/63 ... niks om over te klagen ...
Deze morgen nieuwe driver getest, niet bevallen dus oude 67.02 er weer op en plots 600 marks gezakt in 3dmark05 :scream:

2 uur op zitten zoeken tot het me opviel dat ik in 2D zat te oc'en i.p.v. in 3D :doh: Zo'n dingen zijn nu typisch voor mij sé :music:

mvg
Web Wiper

troid

Legacy Member
Web Wiper zei:
Best wel tevreden over de koeler ... 51/63 ... niks om over te klagen ...
Deze morgen nieuwe driver getest, niet bevallen dus oude 67.02 er weer op en plots 600 marks gezakt in 3dmark05 :scream:

2 uur op zitten zoeken tot het me opviel dat ik in 2D zat te oc'en i.p.v. in 3D :doh: Zo'n dingen zijn nu typisch voor mij sé :music:

mvg
Web Wiper
:) Kvind 66.81 nog steeds 1 van de beste. Maar 67.02 is goed voor hl²

*HittriX*

Legacy Member
ik vind de 66.93 drivers wel goed .
de 67.02 zijn zeker beta drivers?

TaucHeR

Legacy Member
ik heb sinds vorige week de xp-120 (voorlopig met akasa 120mm fan, papst is besteld)

ik kom van 50° idle / 60° stressed met boxed cooler
nu +/- 40° idle / 50° stressed

kheb wel nog een bios update gedaan dus da zal ook nog wel wa schelen

btw tis een newcastle core

Sacristar

Legacy Member
het gaat hier al 5 pagina's over videokaarten men beste, meer bepaald over 6800GT's...

Fr@gsta

Legacy Member
eumh heb iets raar voor;

ik heb gisterenavond wat zitten benchen, om die PoV zijn limieten is af te tasten.
Ik kon een stabiele bench halen op 400/1100. Maar nu zit ik altijd met een vreemd probleem, nl. vanaf dat ik begin te benchen op hogere corespeeds dan 390 begint mijn 3D mark 03 te flippen. Laadt vrij traag, hapert soms en geeft absurde scores van 7400.
Als je core te hoog staat freezed het beeld niet waar?
Ik vraag me echt af wat het probleem is, zeker omdat ik dit resultaat heb kunnen behalen maar alle pogingen na deze bench resulteerden in belachelijk lage scores.

Weet iemand raad?

troid

Legacy Member
Dei Infitiator zei:
Inderdaad om precies te zijn 454/1235 :p
Stock koeler,gewoon een biosje gepakt gemod met 1.4V en gaan..
Ik moet wel zeggen zoals al vermeld is dit lukt je dus nooit zonder speciale koeling.1.4V is inderdaad niet gezond voor 2.0ns ram...Meest GT's vertonen dan bevriezingen van beeld,of haperingen of bleuscreens..
Ik had gewoon het genieuze idee om s'avond rond een uur of 11 te benchen bij 2° ,met case open en een extra grote ventilator ertegen..
Anders vergeet het maar ,dan kom je er simpel weg niet met de core.mem is easy..
Normaal zou elke Gt met gemak 415/1150 kunne doen,de POV's toch.
Maar als ge echt wilt overdrijven in overclocken raad ik u een NV5 silencer aan en nog beter een waterkoeling. dan kunde zelfs de Uee bios erop zetten :)

Maar gij had u ram timings losser of strakker gezet via nibitor?

Sacristar

Legacy Member
Fr@gsta zei:
eumh heb iets raar voor;

ik heb gisterenavond wat zitten benchen, om die PoV zijn limieten is af te tasten.
Ik kon een stabiele bench halen op 400/1100. Maar nu zit ik altijd met een vreemd probleem, nl. vanaf dat ik begin te benchen op hogere corespeeds dan 390 begint mijn 3D mark 03 te flippen. Laadt vrij traag, hapert soms en geeft absurde scores van 7400.
Als je core te hoog staat freezed het beeld niet waar?
Ik vraag me echt af wat het probleem is, zeker omdat ik dit resultaat heb kunnen behalen maar alle pogingen na deze bench resulteerden in belachelijk lage scores.

Weet iemand raad?
wat gebeurt er als je je core op 385 zet?

troid

Legacy Member
Dei Infitiator zei:
nope....dat doe je door te kiezen ga ik voor ultra of toch de Gt bios...
zoals gezegd je zal in mem en core vele verder geraken met de Ultra bios....
maar 1 ding heb ik nog niet getest

Ultra bios met 1.3V
lossere timings op 2.0ns ram en dat met 1.4v geeft volgens mij een minder resultaat maar wel een hoger core mem

Ok bedankt voor de info

Web Wiper

Legacy Member
Dei Infitiator zei:
nope....dat doe je door te kiezen ga ik voor ultra of toch de Gt bios...
zoals gezegd je zal in mem en core vele verder geraken met de Ultra bios....
maar 1 ding heb ik nog niet getest

Ultra bios met 1.3V
lossere timings op 2.0ns ram en dat met 1.4v geeft volgens mij een minder resultaat maar wel een hoger core mem

Laat ons het resultaat weten ee en post gerust es een bios waarvan je tevreden bent :p

mvg
Web Wiper
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan