Archief - 6800GT oc'en

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

slijpschijf

Legacy Member
Xeon? zei:
ik heb er net men ultra bios afgesmeten, loopt zo traag dat het niet normaal is :s
die timings zijn waay slower dan de GT timings...

en ja dees loopt stabiel :)

Kunde uw memory dan niet hoger klokken met ultra bios vanwege die timings? ofnie? :)

Web Wiper

Legacy Member
bios tweakske en kan meteen klokken tot 425/1500 ...

hoogste stabiele bench (3x na elkaar)
3dmark 03 : 12.731
3dmark 05 : 5305

mvg
Web Wiper

troid

Legacy Member
Web Wiper zei:
bios tweakske en kan meteen klokken tot 425/1500 ...

hoogste stabiele bench (3x na elkaar)
3dmark 03 : 12.731
3dmark 05 : 5305

mvg
Web Wiper

Wil je zo vriendelijk zijn mij het tweakske te vertellen :)
:offtopic: Kdenk dak wa te weinig cooling pasta op men core heb gesmeerd. Vroeger werkte men kaart wel met Leadtek ultra, nu niet meer (Temperatuur probleempje. Zo rot dat ik crashes krijg bij 64-65°)

Patman

Legacy Member
werom geloof ik nie da da tot 1500 gaat
das 500 mhz meer dan standaard
is da geen typo ofzo ?
want als ge op die speeds draait moeten ou marks toch wel meer zijn imo

troid

Legacy Member
Patman zei:
werom geloof ik nie da da tot 1500 gaat
das 500 mhz meer dan standaard
is da geen typo ofzo ?
want als ge op die speeds draait moeten ou marks toch wel meer zijn imo

IDD wss een typefoutje van hem wss 1200 ofzo

Web Wiper

Legacy Member
metreox zei:
IDD wss een typefoutje van hem wss 1200 ofzo

idd ... moest 1150 zijn :D

Een oc van 1/2 sneller op het geheugen zou beetje enorm sterk zijn nie ...

mvg
Web Wiper

Web Wiper

Legacy Member
Patman zei:
want als ge op die speeds draait moeten ou marks toch wel meer zijn imo

Verhogen van geheugen heeft veel minder invloed dan het verhogen van de core ... zo ervaar ik het toch ...

mvg
Web Wiper

Patman

Legacy Member
Web Wiper zei:
Verhogen van geheugen heeft veel minder invloed dan het verhogen van de core ... zo ervaar ik het toch ...

mvg
Web Wiper
zei ik toch nie ?
als ge nen halve gig oc'ed :p
dan zoude imo 15 k mogen hebbe ofzo:p

***ARF***

Legacy Member
Patman zei:
ff op die aperture size terugkomen
zet da op 1/4 van je totale geheugen!
en dan staat da goe :)

welk is nu den beste gt om te oc'en ?
ik meende den pov, mor ik vin die nie meer in tones en in itware :o
in hofline hebbe ze die mor kwil liever alles ineens bestelle :)

zijn die aopens goe ?

als ik met coolbits oc stel ik in op 420, alles macheerd zonder artifact
zet ik het 1 hoger wilt hij ze niet instellen (nekeer powwerstrip deropzette)
mem enkel nog maar op 1100 gezet omdat ik wou weten of hij ultra settings aankon

is er een van leadtek

Web Wiper

Legacy Member
***ARF*** zei:
als ik met coolbits oc stel ik in op 420, alles macheerd zonder artifact
zet ik het 1 hoger wilt hij ze niet instellen (nekeer powwerstrip deropzette)
mem enkel nog maar op 1100 gezet omdat ik wou weten of hij ultra settings aankon

is er een van leadtek

Artifacts krijg je niet door je core te hoog te zetten, wel door je geheugen te hoog te zetten ...

Beset manier van werken:
1. Instellingen doen (geen te grote sprongen maken)
2. benchen
3. Indien artifacts > mem verlagen
4. Indien freezes > core verlagen
5. Indien geen van bovenstaande > beetje hoger gaan en opnieuw ...

mvg
Web Wiper

troid

Legacy Member
Sewes is zien wat ARCTIC silver 5 gaat geven op men core :D
Men arctic ceramique is besteld voor op mememory plaatjes te smeren.

Web Wiper

Legacy Member
metreox zei:
Sewes is zien wat ARCTIC silver 5 gaat geven op men core :D
Men arctic ceramique is besteld voor op mememory plaatjes te smeren.

Btw, ik zie dat je je 3500+ oc'd hebt tot 2.5GHz ... deed ik gisteren ook ... mag ik uit nieuwsgierigheid je instellingen es kennen ?

Bij mij:
HTT: 228
HT mult: 4*
CPU mult: 11*
Mem op 166 moeten zetten, wegens 1T geraakt die niet hoger dan 220 :(

mvg
Web Wiper

troid

Legacy Member
225MHZ HT * 11 MP. Vdim 2.8V Timings: 2-3-3-6.
Temeratuur zit hier +- 40-56°

Maar men gfx kaart koelt niet meer normaal idle 60°. Stressed 78° :eek: .
Door wat kan dit komen? Teveel coolingpasta? Ik heb op men core genoeg coolingpasta opgedaan (mss teveel?, kan jij je core nog zien zo het nvidia afbeeldingkje.) eerste keer starte gaf hij 48°. Daarna liep het direct omhoog naar 60°. Khad hem er wel direct terug ingestoken nadat ik men coolingpasta had aangebracht. Maar is het erg dat aan de rand van de core ook zo een beetje coolingpasta zit?

Troid

Web Wiper

Legacy Member
metreox zei:
225MHZ HT * 11 MP. Vdim 2.8V Timings: 2-3-3-6.
Temeratuur zit hier +- 40-56°

Maar men gfx kaart koelt niet meer normaal idle 60°. Stressed 78° :eek: .
Door wat kan dit komen? Teveel coolingpasta? Ik heb op men core genoeg coolingpasta opgedaan (mss teveel?, kan jij je core nog zien zo het nvidia afbeeldingkje.) eerste keer starte gaf hij 48°. Daarna liep het direct omhoog naar 60°. Khad hem er wel direct terug ingestoken nadat ik men coolingpasta had aangebracht. Maar is het erg dat aan de rand van de core ook zo een beetje coolingpasta zit?

Troid

Euhm, nie goe ee ... pasta moet heel dun liggen, net dekkend => minder dan 1 mm ! Ik zou er alles afkuisen, ook naast de gpu en ramsinks en opnieuw beginnen ... eens alles gesmeerd, draai een stukje keukenrol op een puntje en kuis daarmee de randjes af ... dan koeler erop en even tegen het licht houden om te zien of de koeler de gpu overal raakt, zoniet beetje pasta erbij, anders ok ...

Knappe oc trouwens ... je HT op 5 of op 4 ?

mvg
Web Wiper

troid

Legacy Member
Web Wiper zei:
Euhm, nie goe ee ... pasta moet heel dun liggen, net dekkend => minder dan 1 mm ! Ik zou er alles afkuisen, ook naast de gpu en ramsinks en opnieuw beginnen ... eens alles gesmeerd, draai een stukje keukenrol op een puntje en kuis daarmee de randjes af ... dan koeler erop en even tegen het licht houden om te zien of de koeler de gpu overal raakt, zoniet beetje pasta erbij, anders ok ...

Knappe oc trouwens ... je HT op 5 of op 4 ?

mvg
Web Wiper

HT op 2.5 atm nog niet anders getest. Draait nu stabiel, vroeger had probleempjes met programma's te installeren (crashes). Ik zit nu op 37s superpi wat normaal nog hoger gaat. Men vcore staat nu maar op 1.6V, aangezien men cooling 1.7V niet aankan.

Met wat haal ik de aangebrachte coolingpasta er best af gewoon keukenrol?
En met wat heb je de thermalpaste over de gpu en ram verspreidt (bankkaart, karton).?

Troid

troid

Legacy Member
Web Wiper zei:
maakt niet zoveel uit ...

mvg
Web Wiper

Ok

:offtopic: Is u zalman heatsink goed? Goede temps? Want ik ga binnekort een nieuwe heatsink kope voor men amd64 :) .
Ben momenteel aan het twijfele tussen een thermalright xp 120 en die van zalman.

Web Wiper

Legacy Member
metreox zei:
Ok

:offtopic: Is u zalman heatsink goed? Goede temps? Want ik ga binnekort een nieuwe heatsink kope voor men amd64 :) .
Ben momenteel aan het twijfele tussen een thermalright xp 120 en die van zalman.

best tevreden over :)

mvg
Web Wiper

***ARF***

Legacy Member
Web Wiper zei:
Artifacts krijg je niet door je core te hoog te zetten, wel door je geheugen te hoog te zetten ...

Beset manier van werken:
1. Instellingen doen (geen te grote sprongen maken)
2. benchen
3. Indien artifacts > mem verlagen
4. Indien freezes > core verlagen
5. Indien geen van bovenstaande > beetje hoger gaan en opnieuw ...

mvg
Web Wiper

no offence maar :rofl:

mijne dag is weer goed
door u core te oc'en krijgt ge geen artifacts :ironic:
yeah right.
oc eerst zelf een paar kaarten voor je uitleg wilt geven van dingen die je enkel maar gelezen hebt

Web Wiper

Legacy Member
***ARF*** zei:
no offence maar :rofl:

mijne dag is weer goed
door u core te oc'en krijgt ge geen artifacts :ironic:
yeah right.
oc eerst zelf een paar kaarten voor je uitleg wilt geven van dingen die je enkel maar gelezen hebt

Geef me es een link naar een artikel waarin aangetoond wordt dat het verhogen van de core zorgt voor arties :ironic: Arties krijg je door je MEM van je kaart te hoog te zetten, te hoge core resulteert in freezes ... een kind weet dit ...

Heb mijn vorige kaarten (ti4200, 5900XT) 1 voor 1 overklokt en geflasht dus zal wel weten waarover ik het heb zeker ...

sjeezes ... :doh:

mvg
Web Wiper
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan