Archief - 6800GT oc'en

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

PC_Vince

Legacy Member
Ik heb een pov GF 6800 GT en zou die graag overclocken.Ik ben op dit gebied een absolute ... n00b.Wat zijn de standaard core en memory clocks van mijn VGA kaart?En is die cd-rom die bij men kaart zat een goede oc-tool??Of kan ik de kaart beter flashen naar een 6800 ultra?(heb sticky gelezen maar daar stond alleen om te flashen.)

Fraggie

Legacy Member
de algemene wijze om te overclocken & de programma's staan er ook bij..
& de standaard waarden van je kaart moet je niet op't voorant weten, elk oc programma toont de default clocks

PC_Vince

Legacy Member
weet ik,maar hoe krijg ik de beste resultaten??flashen of oc'en??
En is die cd-rom van bij de pov 6800 GT beter dan die andere oc-tools?

Fraggie

Legacy Member
Waarom flashen ?
----------------

- De flash zorgt voor wat extra shader performance en hoger overclock potentieel
- De flash lijkt ook meer volt aan de core te geven zodat overclocken beter gaat
dat is nu wel de uitleg van de 9800pro -> xt
maar dat moet al een beeld geven wat, flashen met zich mee kan bregen
& ik denk niet, dat je kan zeggen of er een oc proggie beter is, dan het andere
zo doen allemaal het zelfde, maar de 1 heeft wat meer brol dan de andere :unsure:

*HittriX*

Legacy Member
standaard staat hem op 350/1000 ,overclock hem tot een 6800Ultra @ 400/1100 dat kan hem met gemak aan met zen cooling.(en nog hoger ook)

Sacristar

Legacy Member
'k zie het nut niet in van flashen. GT's op dezelfde clockspeeds als ultra's presteren beter. gewoon uw 100% stabiele overclock waardes in de bios zetten met nibitor en die dan flashen.

Jürgennoppe

Legacy Member
Ik heb ook de pov 6800 gt 256 MB
In de bios staat bij de aperture size,128 M,mag ik dit op 256 zetten? Wat is dit precies? Ik zou ook graag de kaart wat oc'en,maar ken er niets van,wat en waar kan ik dit concreet doen?

Sacristar

Legacy Member
dat mag je maar naar't schijnt zou 128 de beste performance geven... tenzij je een oudere kaart hebt (64mb memory of zo)


oh en over hoe je moet overclocken --> sticky

Jürgennoppe

Legacy Member
kristos zei:
dat mag je maar naar't schijnt zou 128 de beste performance geven... tenzij je een oudere kaart hebt (64mb memory of zo)


oh en over hoe je moet overclocken --> sticky

Een ouders kaart? Het is een 6800 GT met 256 ram... Wat is nu het beste?
Op 128 of 256?

Sacristar

Legacy Member
Jürgennoppe zei:
Een ouders kaart? Het is een 6800 GT met 256 ram... Wat is nu het beste?
Op 128 of 256?
ja ik weet wat gij hebt dus zet dat maar op 128mb.

'k wou gewoon zeggen dat mensen met een kaart met slechts 64mb of minder dat niet op 128mb moeten zetten.

Jürgennoppe

Legacy Member
kristos zei:
ja ik weet wat gij hebt dus zet dat maar op 128mb.

'k wou gewoon zeggen dat mensen met een kaart met slechts 64mb of minder dat niet op 128mb moeten zetten.

En als ik het op 256 zet,wat dan? Minder goed?

Sander H

Legacy Member
apenture size = de grootte van het deel van het ram da hem nog mag gebruiken voor de graka, ma aangezien die al 256 mb heeft, is da nie nodi, dus nie groter als 128 mb :)

PC_Vince

Legacy Member
Mijn 6800 GT heeft idle al temp van 61 graden
das toch te warm??als ek oc ga da nog hoger ligge he?

Web Wiper

Legacy Member
Iemand een idee hoe ik mijn kaart wat meer voltage kan geven zodat ie wat hoger kan klokken ? geraak nu aan 401/1100 ... geheugen kan tot 1150 maar de core wordt onstabiel boven de 405 ...

Ik had dit bij mijn 5900XT ook totdat ik er een gemodde bios in duwde ... iemand een idee hoe ik met mijn POV verder kan ? (Er komt morgen of overmorgen nog een silencer op)

mvg
Web Wiper

Sacristar

Legacy Member
aperture size mag je geloof ik niet groter als je geheugen van je ram instellen dus in jouw geval 256mb.

die temp is normaal voor een graka

'k geloof dat ge bij nvidia (nibitor? ik en namen eh :crazy: ) wel het voltage kunt verhogen via de bios maar niet 100% zeker. een ultra bios zal u alleszinds hoger voltage geven waardoor ge verder gaat kunnen overclocken...

troid

Legacy Member
ik nu 405/1120 met arctic silencer gaf ongeveer 6 grade verschil en is super stil :) . 1.4V gaat momenteel niet ik ben aan het wacht op men OCZ 520 watt (33A op 12V :woohoo: ).

Aparture size 256 mb gaf me een kleine boost.

Web Wiper

Legacy Member
metreox zei:
ik nu 405/1120 met arctic silencer gaf ongeveer 6 grade verschil en is super stil :) . 1.4V gaat momenteel niet ik ben aan het wacht op men OCZ 520 watt (33A op 12V :woohoo: ).

Aparture size 256 mb gaf me een kleine boost.

Mijn maximum bench was 409/1150, maar of dat was echt met de hakken over de sloot ... Morgen monteer ik er een silencer op ... Is dat moeilijk ? (mijn eerste maal :wtf: ) ...

Zou ik mijn huidige bios kunnen tweaken zodat ie wat meer power krijgt ? ... grmbl ... 'k geraak er nie uit ...

mvg
Web Wiper

troid

Legacy Member
Web Wiper zei:
Mijn maximum bench was 409/1150, maar of dat was echt met de hakken over de sloot ... Morgen monteer ik er een silencer op ... Is dat moeilijk ? (mijn eerste maal :wtf: ) ...

Zou ik mijn huidige bios kunnen tweaken zodat ie wat meer power krijgt ? ... grmbl ... 'k geraak er nie uit ...

mvg
Web Wiper

nee is totaal niet moeilijk, het lastigste is de oude cooling gel eraf krabben. En je kan met nibitor je voltage verhogen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan