Archief - 6800GT oc'en

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Web Wiper

Legacy Member
Silencer staat erop, overal mooi contact ... Vooral de nieuwe pasta smeren is een paterswerkje :p

Idle : GPU : 53, omgeving : 37
Stressed : GPU : 65, omgeving : 42

Redelijk goed aangezien ie aan 401 / 1100 draait ... Pc'tje begint wel vol te geraken :)

Ff die nibitor gaan zoeken ...

mvg
Web Wiper

Xeon?

Legacy Member
Web Wiper zei:
Silencer staat erop, overal mooi contact ... Vooral de nieuwe pasta smeren is een paterswerkje :p

Idle : GPU : 53, omgeving : 37
Stressed : GPU : 65, omgeving : 42

Redelijk goed aangezien ie aan 401 / 1100 draait ... Pc'tje begint wel vol te geraken :)

Ff die nibitor gaan zoeken ...

mvg
Web Wiper

wtf? 53 ° idle?

mijne runned op 45° idle... check sig voor men clocks :unsure:

Web Wiper

Legacy Member
Xeon? zei:
wtf? 53 ° idle?

mijne runned op 45° idle... check sig voor men clocks :unsure:

Euhm, in je sig staat 55° idle :rofl:

Als ik de mijne op 410/1150 breng (momenteel maximum) wordt ie maar een graadje warmer (idle), dus ik denk dat dat wel wat overeenkomt ... Stressed komt ie ook aan de 63 °

Zo'n groot verschil is dat toch niet ? :wtf:

mvg
Web Wiper

krisse

Legacy Member
mijne msi 6800gt draait nu al 3 maand non stop op 425/1100 (ultra) zonder flash
niks artifacts
temps idle 53° stress 58°

die MSI kaarten hebben echt een heel goede koeling

troid

Legacy Member
Xeon? zei:
wtf? 53 ° idle?

mijne runned op 45° idle... check sig voor men clocks :unsure:

En jij hebt als je gewoon gamed geen crashes? Ik haalde max 410/1120 (wel op men thermaltake voeding :tongue: ) en dan kon ik ongeveer 1u gamen en dan reboot :sad:

edit:

en welke ultra bios gebruik jij? :)

Xeon?

Legacy Member
metreox zei:
En jij hebt als je gewoon gamed geen crashes? Ik haalde max 410/1120 (wel op men thermaltake voeding :tongue: ) en dan kon ik ongeveer 1u gamen en dan reboot :sad:

edit:

en welke ultra bios gebruik jij? :)


ik heb er net men ultra bios afgesmeten, loopt zo traag dat het niet normaal is :s
die timings zijn waay slower dan de GT timings...

en ja dees loopt stabiel :)

corvette

Legacy Member
Xeon? zei:
wtf? 53 ° idle?

mijne runned op 45° idle... check sig voor men clocks :unsure:

idd, 53° idle? jezes.. wat worden die nvidia's warm zeg..

mijn X800pro loopt nu aan 33°C idle..

TranceGod

Legacy Member
corvette zei:
idd, 53° idle? jezes.. wat worden die nvidia's warm zeg..

mijn X800pro loopt nu aan 33°C idle..
Nochtans is het op Guru3D bewezen dat die minder warm lopen dan de ATI's .....

corvette

Legacy Member
TranceGod zei:
Nochtans is het op Guru3D bewezen dat die minder warm lopen dan de ATI's .....

die hollanders moet je niet geloven..

i mean, geloof niet alles wat er op het i-net staat..

TranceGod

Legacy Member
corvette zei:
die hollanders moet je niet geloven..

i mean, geloof niet alles wat er op het i-net staat..
zijn dat hollanders?lol wist ik niet :p
Maar ze hebben het wel bewezen met een speciaal toestel...staat er mss nog ergens op ..

Sacristar

Legacy Member
rasechte hollanders ja :ironic:

--> http://www.guru3d.de/

guru3d is een internationaal forum. 't is niet omdat dat door duitsers is opgericht dat daar alleen maar duitsers zitten.


zelfde met tweakers. die zijn dan wel niet internationaal gericht maar dat wil niet zeggen dat je daar alleen maar nederlanders vindt... Daar zitten ook heel wat Belgen.

Web Wiper

Legacy Member
Heb er nu een silencer opzitten en een papst fan die rechtstreeks van buitenaf op de kaart blaast

=> idle : 48 / 32
=> stressed : 63 / 42

Valt goe mee :) Nu nog es bios tweaken en voltage van 1.3 naar 1.4 brengen ... iemand een proggie om je eigen (huidige) bios uit te lezen naar een rommetje ?

mvg
Web Wiper

Sacristar

Legacy Member
met rabit ging dat toch dachtek, nu begin ek zelf te twijfelen :/

ma op die site zullen zekers tools staan om dat te doen..

troid

Legacy Member
Web Wiper zei:
Nibitor ken ik wel :ironic: maar daarmee kun je niet de bios rechtstreeks uit je kaart lezen, of wel :wtf:

mvg
Web Wiper

nee maar je kan je bios naar een disketje backuppen met nvflash

***ARF***

Legacy Member
in ieder geval niet oc'en met coolbits (toch niet in mijn geval)
op core op 420 doet hij zonder problemen, 0 arifacts
als ik hem op 425 zet dan zegt nvidia paneel da mijn kaart da ni aankan.
dus kgaan powerstrip moeten installen ofzo
is trouwens ne GT van Leadtek

Web Wiper

Legacy Member
Heb nvflash 5.10 afgehaald ... backupje gemaakt ... write protection van bios uitgeschakeld ... maar als ik de nieuwe bios wil flashan vind ik maar het juiste commando niet ? Telkens wordt ik doorverwezen naar een commandolijst (maar daar raak ik niet echt aan uit ... Welk commando moet ik voor nvflash 5.10 gebruiken ?

Ik gebruik een dosbootdisk met daarop zowel de oude rom (o.rom) als de nieuwe (n.rom) ...

mvg
Web Wiper

troid

Legacy Member
Web Wiper zei:
Heb nvflash 5.10 afgehaald ... backupje gemaakt ... write protection van bios uitgeschakeld ... maar als ik de nieuwe bios wil flashan vind ik maar het juiste commando niet ? Telkens wordt ik doorverwezen naar een commandolijst (maar daar raak ik niet echt aan uit ... Welk commando moet ik voor nvflash 5.10 gebruiken ?

Ik gebruik een dosbootdisk met daarop zowel de oude rom (o.rom) als de nieuwe (n.rom) ...

mvg
Web Wiper

Gebruik gewoon nvflash 4.22 want in 5.10 is het commando aangepast.
In 4.22 => nvflash -f n.rom -2 -p -u
HF :woohoo:

Patman

Legacy Member
ff op die aperture size terugkomen
zet da op 1/4 van je totale geheugen!
en dan staat da goe :)

welk is nu den beste gt om te oc'en ?
ik meende den pov, mor ik vin die nie meer in tones en in itware :o
in hofline hebbe ze die mor kwil liever alles ineens bestelle :)

zijn die aopens goe ?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan