Archief - 6800GT oc'en

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

***ARF***

Legacy Member
waarom zou ik moeite doen om een artikel te zoeken?
ze gaan toch geen screens doorsturen van beelden me artifacts in
het is echt wel gij da verkeerd zijt ze
ge kunt van zowel core als mem te hoog te zetten artifacts krijgen

als ge mij echt ni gelooft wil ik gerust mijn core wa te hoog zetten en der ne screen van pakke ze

djees kerel echt
tis ni omda da hier in de sticky verkeerd staat da da ook zo is hé

Web Wiper

Legacy Member
***ARF*** zei:
waarom zou ik moeite doen om een artikel te zoeken?
ze gaan toch geen screens doorsturen van beelden me artifacts in
het is echt wel gij da verkeerd zijt ze
ge kunt van zowel core als mem te hoog te zetten artifacts krijgen

als ge mij echt ni gelooft wil ik gerust mijn core wa te hoog zetten en der ne screen van pakke ze

djees kerel echt
tis ni omda da hier in de sticky verkeerd staat da da ook zo is hé

Ik kom op zo'n 7tal fora en hoor overal hetzelfde ...

vb: tweakers-forum : http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/610591#hoeoc

"Hoe ver kan ik mijn videokaart overklokken?

Dat blijft toch echt een kwestie van uitproberen, telkens een stapje hoger, een tijdje 3DMark testen om te kijken of alles stabiel loopt. Ga je paarse en groene vlekken zien zit het geheugen van je videokaart aardig aan zijn max. en is het slim een stapje lager te gaan. Om te zien of je core aan zijn max zit is wat lastiger, dat is een kwestie van uitproberen, ga met kleine stapjes omhoog, als je systeem crasht tijdens het 3d Marken is het verstandig een stapje terug te doen."

Your turn :rofl:

mvg
Web Wiper

Web Wiper

Legacy Member
metreox zei:
HT op 2.5 atm nog niet anders getest. Draait nu stabiel, vroeger had probleempjes met programma's te installeren (crashes). Ik zit nu op 37s superpi wat normaal nog hoger gaat. Men vcore staat nu maar op 1.6V, aangezien men cooling 1.7V niet aankan.

Met wat haal ik de aangebrachte coolingpasta er best af gewoon keukenrol?
En met wat heb je de thermalpaste over de gpu en ram verspreidt (bankkaart, karton).?

Troid

Ik draai nu ook aan 2.5GHz stable ... machtig goei gerief zeg ...
http://users.pandora.be/webwiper/stable.jpg

mvg
Web Wiper

troid

Legacy Member
Web Wiper zei:
Ik draai nu ook aan 2.5GHz stable ... machtig goei gerief zeg ...
http://users.pandora.be/webwiper/stable.jpg

mvg
Web Wiper

Mooi, zal ik me ook is aanschaffen :) . Men 6800GT is gemaakt, molex zat percies niet tegoei vast of hij zat niet tegoei in het AGP slot nu-> 50° idle 60° stressed (na 2u hl²).

Straks is proberen 1.4V te late draaie. Hoeveel grade verschil had jij tussen 1.3V en 1.4V? Er draait hier ook standaard een thermaltake fan op (maar die draai veel te traag, komt bijna geen lucht uit).

Edit: Ik zie net dat mijn ram single draait ipv dual, dat was toch in slot 1 en slot 3 in ons moederbord voor dual te laten draaien?

Web Wiper

Legacy Member
metreox zei:
Mooi, zal ik me ook is aanschaffen :) . Men 6800GT is gemaakt, molex zat percies niet tegoei vast of hij zat niet tegoei in het AGP slot nu-> 50° idle 60° stressed (na 2u hl²).

Lookin' great :p

Straks is proberen 1.4V te late draaie. Hoeveel grade verschil had jij tussen 1.3V en 1.4V? Er draait hier ook standaard een thermaltake fan op (maar die draai veel te traag, komt bijna geen lucht uit).

Nagenoeg geen ... na veelvuldig benchen toch teruggeflasht wegens niet stabiel ... 3dmark01 flipte erop :(

Edit: Ik zie net dat mijn ram single draait ipv dual, dat was toch in slot 1 en slot 3 in ons moederbord voor dual te laten draaien?

Nope, slot 1 en 2 of slot 3 en 4 (liefst slot 1 en 2) ... Probeer ook de timing op 1T i.p.v. 2T te zetten ... scheelt een hoop ...

mvg
Web Wiper

***ARF***

Legacy Member
Web Wiper zei:
kwil nu ni den eikel uithange hé
maar wa krijg ik als ik artifacts kan laten zien door een te hoge core?

tis ni omda ge da leest da da zo is hé
Ik ben vrij goed op de hoogte van het oc'en ( de rest van het forum kan dit beamen)
als kik zeg da ge artifacts krijg door te hoge core dan is da gewoon zo .

kzeg ni da ge ni kunt vastslagen door te hoge core.
maar ge gaat zeker ook artifacts krijgen.

speel maar is ne keer Doom3 ofzo
als u core te hoog staat krijgde allemaal witt puntjes
en da heeft just nix me het geheuge te maken

Web Wiper

Legacy Member
***ARF*** zei:
kwil nu ni den eikel uithange hé
maar wa krijg ik als ik artifacts kan laten zien door een te hoge core?

tis ni omda ge da leest da da zo is hé

1. Als gij een screenshot neemt, is dit geen uitsluitsel naar oorzaak van arties toe ...

2. Ik lees het ook niet op 1 plaats he, ik lees het overal waar ik kom (GOT, Guru 3D, NV News Forum, nieuwsgroepen, ...)

Dus ja ... mor kom, ik ben gene moeilijken, ieder zijn waarheid zeker ?

mvg
Web Wiper

***ARF***

Legacy Member
dus
als ik mijn systeem volledig standaard laat draaien
en ik oc enkel de core
en ik krijg artifacts, ligt het niet aan het feit dat ik de core oc?

Web Wiper

Legacy Member
***ARF*** zei:
dus
als ik mijn systeem volledig standaard laat draaien
en ik oc enkel de core
en ik krijg artifacts, ligt het niet aan het feit dat ik de core oc?

Verre van afdoend ... kans tot gesjoemel is maximaal ...
Bovendien kun je je bios getweakt hebben waardoor je kaart teveel stroom krijgt en arties vertoont :ironic: Het enige voor mij afdoende bewijs is dat je een bron geeft waar dit bevestigd wordt ... lijkt me logisch, niet ?


mvg
Web Wiper

Sacristar

Legacy Member
Dus wat eenderwie schrijft is juist, zolang het maar in een artikel op het web terug te vinden is, maar wat een ander vertelt doe je onmiddelijk af als prietpraat, gewoon omdat het ongebruikelijk is?

Web Wiper

Legacy Member
kristos zei:
Dus wat eenderwie schrijft is juist, zolang het maar in een artikel op het web terug te vinden is, maar wat een ander vertelt doe je onmiddelijk af als prietpraat, gewoon omdat het ongebruikelijk is?

1. Als de beweringen 100 tegen 1 gaan > ja :rolleyes:
2. Wat ik lees op het web (fora) zijn allemaal 'ervaringen', net als de zijne, enkel beweren ze het tegenovergestelde :rofl:

So what's your point :wtf:

mvg
Web Wiper

Sacristar

Legacy Member
my point is dat je een naïve stijfkop bent

:wegdraaiende oogbollen: :ironic:

Web Wiper

Legacy Member
kristos zei:
my point is dat je een naïve stijfkop bent

:wegdraaiende oogbollen: :ironic:

Onterecht ... drie posts geleden gaf ik reeds aan

Dus ja ... mor kom, ik ben gene moeilijken, ieder zijn waarheid zeker ?

doelende respect te hebben voor zijn mening maar er het mijne van te denken ... Mijn goed recht toch ? No need for namecalling dacht ik zo ... :wtf:

mvg
Web Wiper

***ARF***

Legacy Member
ik dacht dat apa overlaatst een mooie tekst had geschreven over artifacts
misschien staat het daar in
ge moogt gerust naar mij komen en dan zal ik mijne core is wa te hoog zette ze

als ge witte puntjes krijgt is het omda u core te hoog staat
krijgde driehoeken en strepen enzo ligt het aan het geheugen


*
probeert is na u commando -5 -6 te zette
kpeis da het da commando is

Web Wiper

Legacy Member
***ARF*** zei:
*
probeert is na u commando -5 -6 te zette
kpeis da het da commando is

nvflash ?

heb een oudere versie gedownd, daarbij kun je inderdaad de -5 en -6 gebruiken om fouten te overriden ... bij de laatste versie zit er zelfs geen -f functie, dus vraag me af hoe je er dan een nieuwe kunt induwen :unsure:

Blijkt dat de kaart toch niet zo gek is van 1.4 volt op de core ... jammer ...

mvg
Web Wiper

One-t|M@[hINe

Legacy Member
kdacht dat artifacts kwamen door een te hoge temperatuur?!

en of je nu je core of mem verhoogt, hij wordt toch zowiezo warmer? :s mnjah kijk, i dont give a shit eigelijk... niet elk kaartje eeft dezelfde 'ziektes' imo

slijpschijf

Legacy Member
Ik kreeg bij mijn 5700le ook artifacts door te hoge core, kdacht vroeger ook dat da nie kon, maar blijkbaar toch :)

Fr@gsta

Legacy Member
Juist de PoV 6800GT kunnen testen.
Standaard clocks waren 374/1070mhz

Ben nu al tot ultra speeds geraakt: 404/1.1Ghz

45°C idle - 53°C stressed + 80mm PAPST

troid

Legacy Member
Fr@gsta zei:
Juist de PoV 6800GT kunnen testen.
Standaard clocks waren 374/1070mhz

Ben nu al tot ultra speeds geraakt: 404/1.1Ghz

45°C idle - 53°C stressed + 80mm PAPST

Zeer mooie temps dat je daar hebt. Standaard is normaal 350/1000. Je kan nog pakke hoger gewoon je bios editen met nibitor en je 3D voltage naar 1.4V zette ipv 1.3V
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan