Archief - SWTOR: Indrukken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Sorasan

Legacy Member
Je bent nog maar lvl 14.., kweet niet dat het u is opgevallen tijdens het starten van het spel dat er prologue stond... Ge zit iaw nog maar in het startgebied... Rond lvl 17-20 begin je keuzed te krijgen

Soeverein

Legacy Member
Æro zei:
Ik heb het vandaag voor 't eerst zelf gespeeld en ik moet bekennen dat het spel beter was dan ik had verwacht, maar niet in die mate dat ik er mijn huidige MMO (LotRO) voor zou laten liggen.

Positief;
* spoken dialogue is wel leuk. Ik had zo'n vrouw met slurfkes op haar hoofd en die klonk best wel sexy :)

Ik vind dan weer dat de voice acting van de alien rassen vaak sub-par is. Veel ervan klinken TE menselijk.

* extreem easy. Op lvl 4 doe je vlotjes "hard" lvl 7 mobs dood (voor die flesheater baby als Jedi Consular)

Doe nog een paar planeten. Iedere stap dat je doet wordt het wat moeilijker. Tegen dat je aankomst in Nar Shaddaa is de moeilijkheidsgraad al veel meer interessant. En in Tatooine mag je al uitgaan van vaak te sterven tenzij je echt een optimised build en goed gear hebt (van Flashpoints of zo)

* heel low-rez character artwork. Dit heeft velen voor de borst gestoten bij Warhammer, het is me dan ook een raadsel dat Bioware/Mythic diezelfde fout herhaalde.

Ook compleet akkoord wel. Hier hadden ze veel beter kunnen doen. Als je vergelijkt met Mass Effect of Dragon Age. Ja ik begrijp dat het een MMO is. Maar als ik dan vergelijk met AoC of Rift, die toch al ouder zijn dan TOR...

* ik ben tot lvl 14 gegaan en ik heb niet 1x meer dan 2-3 quests simultaan gehad. Gameplay tot nu toe is dus enorm 'gated'. Je moet het pad dat men u voorlegt domweg volgen.

Hangt misschien af van je klasse. En spreek je steeds met alle NPCs die quests tonen? Vaak zitten er in de wildernis ook nog questgivers. 2-3 is echt serieus weinig. Ik heb op mijn 3 personages steeds minimum 5 quests gehad, behalve in het eerste half uur of zo, en helemaal tegen het einde van een planeet als ik alles aan het afronden ben.

byter

Legacy Member
Balmorra zou redelijk geweldig zijn als ze daar phasing hadden gebruikt (zoals bij Wotlk :unsure:). Een gemiste kans.

Æro

Legacy Member
Sorasan zei:
Ge zit iaw nog maar in het startgebied... Rond lvl 17-20 begin je keuzed te krijgen
Mja, ik kan verstaan dat de introductie niet meer is dan dat; een introductie. Maar dan mag die ook niet langer dan een half uur duren. Alles daarna zou al het effectieve spel moeten zijn, vooral wanneer je ziet dat er mensen zijn die na 2 dagen played al de cap bereiken. Dat ganse "wacht tot de lvl cap" of "speel tenminste tot lvl xxx" vind ik niet passend. Ik moet niet eerst anderhalve week spelen alvorens tot de kern van het spel te kunnen gaan om dan nog geen week later de cap bereikt te hebben.

Nuja, 't is maar mijn ervaring met Star Wars, ik herinner mij vooral dat het mij heel wat meer beviel dan ik oorspronkelijk had durven hopen.

Archangelus

Legacy Member
syndrom zei:
ff een vraagje, kheb nu een jedi sentinel gerolled om es te zien of de republic me lag, omdat ik wel voor de underdogs ben :D

Nu ben ik eigenlijk voornamelijk jedi chars tegengekomen en bitterweinig andere classes. Is dit eigenlijk eigen aan het spel voorlopig?

Als je nog op Tython zit: dat is normaal, want dat is de jedi startplaneet. Net zoals alle sith op Korriban beginnen.

misterhahn1

Legacy Member
Vandaag voor de 1ste keer wat spacebattles gedaan. Was positief verrast eigenlijk en het is leuk voor wat afwisseling.

RBMK

Legacy Member
Eerste indrukken zijn super positief en ik weet dat ik nog niks heb gezien. Gisteren voor het eerst een flashpoint gedaan (Wel zonder succes spijtig genoeg want we waren maar met 2 en hadden vrij veel moeite met de laatste champion. :) ) , The Black Talon en man was mij dat kicken zeg. Héél knap gedaan als je het mij vraagt. Vooral hoe al die conversaties erin verwerkt zijn. Hier kan je tenminste met volle teugen genieten van een prima verhaal.

Iets wat ik vooral miste in eender welke andere mmorpg als je in groep aan het spelen was. In andere games sprak iedereen afzonderlijk met de NPC waarbij de meesten het verhaal over sloegen enz. waardoor je als iemand die graag altijd alles wou lezen en volgen toch altijd geforceerd werd om er mee door te doen zodat anderen niet al te lang op je zouden moeten wachten. In deze game MOETEN ze wel wachten tot iedereen de conversatie heeft gevolgd en een beslissing heeft genomen, enz... Nu al een dikke plus voor mij. :niceone:

Het zit gewoon allemaal prima in elkaar heb ik zo de indruk en zelfs in groep gaat het aan een prima tempo vooruit zonder dat je ook maar iets van inhoud mis loopt.

Ik weet één ding. Als deze mmorpg mij niet voor lange tijd aan het scherm gekluisterd kan houden dan zal geen enkele game dat kunnen.

Nu zien hoe de rest van de game in elkaar zit. Ik ben ongelooflijk benieuwd. :D

SHIGSY

Legacy Member
Nu al de derde keer dat we Taris doorlopen. Blijft toch enorm aangenaam hoe zwaar gelinkt de KOTOR-games zijn.

misterhahn1 zei:
Vandaag voor de 1ste keer wat spacebattles gedaan. Was positief verrast eigenlijk en het is leuk voor wat afwisseling.

Daar kunnen ze echt nog zo veel meer mee doen. Moet zelf niet persé de TOR-lore volgen. Hoopvol voor de toekomst.

Tracker

Legacy Member
Het spel is mijn ogen is goed maar er zitten nog wat haperingen in die mij af en toe wel storen.

Goede punten.

1. Het verhaal waar je in zit en de interactie met je companion
2. De sfeer van het algemene tor gevoel
3. De mogelijkheid om het toch nog te spelen op mijn mid 2010 mac 13 inch (ik dacht dat ik al moest gaan upgraden gelukkig niet)

Minpunten

1. Stomme design fouten gelijk op een gegeven moment komde 2 Lifts tegen naast elkaar die op hetzelfde moment naar boven gaan en ni apart naar boven... ook veel interactie met sommige dingen laten de wensen over.
2. Bugs... mine nodes die blijven staan en op u mini map verschijnen terwijl ze eigenlijk al gebruikt zijn? Mijn companion die in de battle gestunned is geweest en na het einde van de battle blijft die mij volgen terwijl ze gewoon op de grond blijft liggen... is maar 2 van degene die mij echt stoorden
3. 3 verschillende trainers voor u class wat het wat ingewikkeld maakt in het begin. Ik bedoel hier mee uw advanced trainer, uw gewone skill trainer en uw skill reset trainer? Komaan bioware steekt da toch in 1 algemene trainer.
4. De auction house... god hoe slecht in elkaar gestoken tbh... dat er maar rap addons voor komen.


nu mijn minpunten wegen wel HEEL laag tegenover mijn pluspunten. De pluspunten zijn voor mij nogal de doorslaggevers dat ik het spel zal blijven spelen en dat ik wow met een gerust hart kan laten droppen want dit is toch de eerste mmorpg die ik na wow heb gespeeld waarvan ik had. "Yes, dit kan mij bekoren en het speelt soepel."

Kan alleen niet wachten op nog een paar nodige updates :)

syndrom

Legacy Member
Tracker zei:
Het spel is mijn ogen is goed maar er zitten nog wat haperingen in die mij af en toe wel storen.

Goede punten.

1. Het verhaal waar je in zit en de interactie met je companion
2. De sfeer van het algemene tor gevoel
3. De mogelijkheid om het toch nog te spelen op mijn mid 2010 mac 13 inch (ik dacht dat ik al moest gaan upgraden gelukkig niet)

Ik speel ook op een macbook pro, wel alles op low op een resolutie van 1280x800. Welke specs heb jij? en hoe draait het spel. bij mij gaat het wel maar in steden dropt het wel es naar 20-25 fps. flashpoints gaan goed, maar warzones is dan weer super slecht :D

Nuja ik speel het spel eigenlijk meer als een singlplayer, ik group wel veel, maar pvp enzo begin ik niet aan.

D.li

Legacy Member
syndrom zei:
Ik speel ook op een macbook pro, wel alles op low op een resolutie van 1280x800. Welke specs heb jij? en hoe draait het spel. bij mij gaat het wel maar in steden dropt het wel es naar 20-25 fps. flashpoints gaan goed, maar warzones is dan weer super slecht :D

Nuja ik speel het spel eigenlijk meer als een singlplayer, ik group wel veel, maar pvp enzo begin ik niet aan.

Wat zitten jullie nu toch te neuten met fps drops tot 25fps?

Ik speel al sinds counterstrike beta 7.1 en Everquest op een maximaal van 30 fps. Maakt niet uit of het een shooter is of een ander game.

25fps speelt zeer vlot, en is nauwelijks te merken aan gameplay.

Ik heb de keuze om op low te spelen, en 100fps te halen, of het mooier te maken en op 20fps te spelen, en stoort me totaal niet, en ik sta zeker niet als laatste in pvp....

syndrom

Legacy Member
D.li zei:
Wat zitten jullie nu toch te neuten met fps drops tot 25fps?

Ik speel al sinds counterstrike beta 7.1 en Everquest op een maximaal van 30 fps. Maakt niet uit of het een shooter is of een ander game.

25fps speelt zeer vlot, en is nauwelijks te merken aan gameplay.

Ik heb de keuze om op low te spelen, en 100fps te halen, of het mooier te maken en op 20fps te spelen, en stoort me totaal niet, en ik sta zeker niet als laatste in pvp....

Frustro much?

Ik neut toch helemaal niet, ik zeg het gewoon maar. in warzones haal ik tussen de 10-20 fps. Van 25 fps maak ik ook geen probleem ze. maar een gemiddelde van 15 fps is toch niet aangenaam om te spelen vind ik.

En voor de rest speelt het cva.

f33db4ck

Legacy Member
Ist uiteindelijk een beter spel dan wow?

of gewoon tzelfde in een ander jasje

Acidbaron

Legacy Member
te veel te tekortkomingen op valk van UI, meer en meer zichtbaar en erger en erger.

Van bevroren UI nu al naar een volledige verdwijning. Te veel bugs en eerste patch notes heeft al een nerf voor één van de weinige instance fights waarbij je twee keer moet na denken, als dit de trend is word het nog simpler dan wow in nog een snellere tijd dan cataclysm.

f33db4ck

Legacy Member
Acidbaron zei:
te veel te tekortkomingen op valk van UI, meer en meer zichtbaar en erger en erger.

Van bevroren UI nu al naar een volledige verdwijning. Te veel bugs en eerste patch notes heeft al een nerf voor één van de weinige instance fights waarbij je twee keer moet na denken, als dit de trend is word het nog simpler dan wow in nog een snellere tijd dan cataclysm.

dank voor een niet-fanboy reply

Sorasan

Legacy Member
Ja de UI is wel problematisch... Zit ge te vechten en plotseling UI frozen ...
Nuja het spel is nog maar een dikke week uit (officieel) dus nog ff geduld hebben, dit zijn dingen die op te lossen zijn met patches.

Acidbaron

Legacy Member
Sorasan zei:
Ja de UI is wel problematisch... Zit ge te vechten en plotseling UI frozen ...
Nuja het spel is nog maar een dikke week uit (officieel) dus nog ff geduld hebben, dit zijn dingen die op te lossen zijn met patches.

Meer een reactie na de patch notes op PTR te lezen, waar hier geen verbetering geplanned is enkel kleine UI dingen, wat mij nog niet eens opgevallen waren.

?therapy?

Legacy Member
Inderdaad, WoW heeft daar al jaren de tijd voor gehad. :)

Goede game, maar er moet nog gepolijst worden hier en daar en daar dienen de patches dan voor. Sowieso wel een top-MMO :p

dr.lee

Legacy Member
Tracker zei:
3. 3 verschillende trainers voor u class wat het wat ingewikkeld maakt in het begin. Ik bedoel hier mee uw advanced trainer, uw gewone skill trainer en uw skill reset trainer? Komaan bioware steekt da toch in 1 algemene trainer.

Dit is al een non-argument. Ge moet éne keer een advanced trainer opzoeken, dat is op lvl 10-11 als ge u advanced class moet kiezen. Die kerel staat dan ook nog eens vlak naast de skilltrainer dus 't is nie da ge ver moet lopen hé.

Voor de rest zitten al u skills (zowel main + advanced) bij één en dezelfde gewone skilltrainer, waarvan je er minstens één per planeet terug vindt.

De skill reset trainer is apart, maar normaal heb je die ook niet elke dag/week nodig.

D.li

Legacy Member
Bizar, echt UI problemen heb ik nog niet gehad, zelfs niet in beta.
Wat in mijn ogen wel mag veranderen, en ja ik zal wow gebruiken als voorbeeld, al ben ik totaal geen fanboy, integendeel zelf...

Aanpassing van de UI grootte op eerste plaats, de helft van mijn scherm wordt ingenomen door de UI, in wow gebruikte ik een zeer minimalistische UI.

De map grootte aanpasbaar en verschuifbaar, mijn hele scherm wordt gevult met mijn map. Eerder een Carbonite stijl van map, zou veel beter werken voor mij.

Ik verracht addons, maar UI addons zoals Dominos of Bartender als quickbars, OuF of Grid als group/raid bars.

Dotimer of andere aanpasbare timer bars, want de originele zijn zeer onoverzichtelijk, zeker als je op debuffs moet letten voor skills te gebruiken.

Deze zijn enkel UI puntjes die voor mij persoonlijk mogen veranderen.
Ik wil zeker geen healbot of dps meter en dergelijke, zal het spel enkel de dieperik laten indonderen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan