Archief - SWTOR: Indrukken?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Misterblort

Legacy Member
Ik vind het een cool spel, maar sheduled maintenance doen int midden van de fucking dag, da gaat er bij mij ni in.. Fucking homo's

Acidbaron

Legacy Member
D.li zei:
Bizar, echt UI problemen heb ik nog niet gehad, zelfs niet in beta.
Wat in mijn ogen wel mag veranderen, en ja ik zal wow gebruiken als voorbeeld, al ben ik totaal geen fanboy, integendeel zelf...

Aanpassing van de UI grootte op eerste plaats, de helft van mijn scherm wordt ingenomen door de UI, in wow gebruikte ik een zeer minimalistische UI.

De map grootte aanpasbaar en verschuifbaar, mijn hele scherm wordt gevult met mijn map. Eerder een Carbonite stijl van map, zou veel beter werken voor mij.

Ik verracht addons, maar UI addons zoals Dominos of Bartender als quickbars, OuF of Grid als group/raid bars.

Dotimer of andere aanpasbare timer bars, want de originele zijn zeer onoverzichtelijk, zeker als je op debuffs moet letten voor skills te gebruiken.

Deze zijn enkel UI puntjes die voor mij persoonlijk mogen veranderen.
Ik wil zeker geen healbot of dps meter en dergelijke, zal het spel enkel de dieperik laten indonderen.

UI problemen zijn vooral zichtbaar als support (Tank/healer)

Regelmatig zal de UI bevriezen waardoor je nergens op kunt clicken - Nu kan men zeggen gebruik keybinds maar dit gaat zelfs zover dat je niet op respawn kunt clicken - bij mij zelfs verdwijnt de ganse UI dat ik meermaals op Ctrl UI moet clicken voordat die zich beschikbaar stelt.

Voor healers is dit ook een ramp omdat boven op de raidframes meestal niet compleet of correct zijn, mis regelmatig zelfs 1 persoon in mijn raidframes wat niet op te lossen valt door de ui refresh truk.

UI moet gewoon van standaard uit zijn zoals bij Rift/warhammer mods/addons alleen voor kleine dingen.

Healbot niet nodig met een goede frame en gewoon mouseover macros.
DPS meters niet nodig wel een combat log ondersteuning waar dps meters door zullen ontstaan maar ik maak me geen zorgen over dat. Meeste kunnen ze toch niet correct toepassen en speel met een guild en geen problemen met underperformers of mensen die denken dat ze geweldig zijn door meer dps/hps te hebben. De ideologie om dingen te laten omdat een paar het misbruiken of niet kunnen gebruiken zorgt ervoor dat we in principie veel dingen zouden moeten laten wat het spel verbeteren wat onzin in mijn ogen is.

Ook is dat meestal overdreven als ik mss 1 op de 20 dungeon runs zo iemand in wow tegen kwam was dat veel.

Op moment door gebrek van een combat log, ziet ge niet waardoor ge dood zijt gegaan wat een probleem gaat zijn hoger op omdat het een dan kwestie is van raden.

En op moment is het ook een kwestie van raden welke talents en stats beter zijn dan een ander. Crit of surge? geen idee. talent a of b? welke beter klinkt wordt het. etc.
Er is het arguement dat dan mensen gaan zeggen hoe ze moeten spelen, mijn reactie aan die mensen is dan, groei een ruggengraat en wees niet beledigd als er meer optimale keuzes zijn die jou niet binnen zijn gevallen.


Ook andere dingen zoals target of target die ontbreken is irritant als een tank omdat het niet altijd makkelijk zichtbaar is bij een groep als alle aggro op jou is zeker met ranged mobs.

En dan nog de nameplates en kleine target boxes voor spelers/mobs

D.li

Legacy Member
Mooi verwoord Acidbaron, ook was ik inderdaad Health of Target's target vergeten, wat mij uitermate irriteert, en daardoor ook mijn tank (speel al sinds 1999 main tanks voor guilds) aan de kant heb gezet voor een marauder.

Li0n

Legacy Member
Dat die UI niet klikbaar wordt heb ik al een paar keer gehad. Echt irritant, want ik ben healer. :(

Voor de rest ben ik zeer positief over dit spel. Niet vergeten dat het in de launchfase zit he. Ander games hebben jaren tijd gehad om polished te worden.

Geef het wat tijd, dit wordt een top mmo.

Acidbaron

Legacy Member
Rift had dit probleem niet omdat ze de tijd gevraagd hadden aan klanten voordat ze hun spel uitbrachten ;)

Dit is gewoon spijt na de zonde.

Tracker

Legacy Member
syndrom zei:
Ik speel ook op een macbook pro, wel alles op low op een resolutie van 1280x800. Welke specs heb jij? en hoe draait het spel. bij mij gaat het wel maar in steden dropt het wel es naar 20-25 fps. flashpoints gaan goed, maar warzones is dan weer super slecht :D

Nuja ik speel het spel eigenlijk meer als een singlplayer, ik group wel veel, maar pvp enzo begin ik niet aan.

ik heb een mid 2010 system dus 2.4 Dual core, alles op mega low maar wel de texture en skins op high staan, ik kan elke planeet goed aan op 25-30 fps omdat ik op de resolutie onder 1280 X 800 speel, maar menne mac gaat hier binnenkort toch naar buiten voor een iets beter systeem :)

Nielskeuh

Legacy Member
Ze mogen dringend iets doen aan hun GFX engine fzo want er klopt iets niet mee, FPS drops in PvP bv...

Li0n

Legacy Member
Acidbaron zei:
Dit is gewoon spijt na de zonde.

Euh, neen?

Noem 1 game dat tegenwoordig nog 'af' in de winkel komt. Kijk naar skyrim; boordevol bugs, en moeiteloos game of the year op verschillende gamesites.

le mastre

Legacy Member
Mijn indruk:

Graphics blijven me mateloos storen. Ik ben een KOTOR/Bioware fan. Artwork in 1 en 2 was gewoon beter. punt! Ze hebben het een WoW look gegeven en de graphics verslapt om zoveel mogelijk volk te lokken. Er is ook duidelijk een incest plaag want iedereen lijkt op elkaar. Spijtig... heel spijtig. De wereld leeft niet, terwijl dit in andere Bioware games wel het geval is, juist omdat de graphics zo goed aansluiten. Dit is voor mij NIET KOTOR 3 en kan niet tippen aan de vorige games.

Gelukkig zijn er wel Bioware verhaallijnen, al vind ik persoonlijk dat ze wel HEEL ferm situaties uit de film copy pasten. Van Hutt pitt fights tot carbonite frozen people,... Een beetje meer originaliteit mag wel, maar dat komt misschien nog.

Alles wat vervelend is in andere MMO's hebben ze heel goed aangepakt met de Crew skills. Gray loot laten verkopen en crafting...

Voorlopig blijf ik geboeid zonder verslaafd te zijn. That's probably a good thing. :) Raiden interesseert me niet, want ik wil nog geregeld buiten komen. Hopelijk blijft het dan ook boeiend op een hogere level.

ChunWai.

Legacy Member
De graphics moesten niet zwaarder zijn, anders kunnen weinig computers het nog draaien vrees ik:p

le mastre

Legacy Member
Dankzij consoles staan we qua graphics al 5 jaar stil. Vroeger bestond het niet dat je met een 5 jaar oude PC een huidig game kon spelen. Ietwat betere graphics mocht wel.

De werelden zien er wel goed uit daar nie van, maar ik had het toch liever zien neigen naar KOTOR, daan naar een typische cartoony MMO.

Jersy

Legacy Member
le mastre zei:
Dankzij consoles staan we qua graphics al 5 jaar stil. Vroeger bestond het niet dat je met een 5 jaar oude PC een huidig game kon spelen. Ietwat betere graphics mocht wel.

De werelden zien er wel goed uit daar nie van, maar ik had het toch liever zien neigen naar KOTOR, daan naar een typische cartoony MMO.

plz
consoles hebben er nix mee te maken
dit is gedaan zodat er meer mensen kunnen spelen zo simpel is het

Boromir

Legacy Member
le mastre zei:
Dankzij consoles staan we qua graphics al 5 jaar stil. Vroeger bestond het niet dat je met een 5 jaar oude PC een huidig game kon spelen. Ietwat betere graphics mocht wel.

De werelden zien er wel goed uit daar nie van, maar ik had het toch liever zien neigen naar KOTOR, daan naar een typische cartoony MMO.

Het is een Mass MORPG. Gemaakt voor de massa.
Zal wel keiveel marketing-research gedaan zijn. Belangrijk is om te weten wat voor grafische stijl veel spelers willen/tolereren qua voorkeur en hun pc's aankunnen. De stijl van TOR much like die van WoW is dan de beste (veiligste) keuze. Realistische stijlen zal altijd een deel likers en haters hebben. Maw ge verliest altijd een deel van uw publiek.

Die creative/art developers kunnen al hun voorkeuren ook niet allemaal zo maar doorduwen. It has to make profit.

Reverz

Legacy Member
Jersy zei:
plz
consoles hebben er nix mee te maken
dit is gedaan zodat er meer mensen kunnen spelen zo simpel is het
²

Trouwens 5 jaar stilstand is dikke zever. De Playstation 3 was bij zijn release 5 jaar geleden een stuk krachtiger dan gelijk welke PC en moest 2-3 jaar later nog steeds niet echt onder doen voor de gemiddelde PC. Ondertussen zijn de PC's natuurlijk veel krachtiger dan de consoles maar die beginnen op het einde van hun cyclus te komen... maar zoals Jersy dus al zegt, de grafische stijl van het spel heeft niks met consoles te maken.

Son Gokou

Legacy Member
ChunWai. zei:
De graphics moesten niet zwaarder zijn, anders kunnen weinig computers het nog draaien vrees ik:p



ik moet het nu al op low draaien om aan 60 fps te komen en ik speel op een I7 920,6gb ram, ati 4890

kaneda

Legacy Member
Son Gokou zei:
ik moet het nu al op low draaien om aan 60 fps te komen en ik speel op een I7 920,6gb ram, ati 4890

heeft er trouwens nog iemand het gevoel dat sinds de laatste update het iets minder vlot draaid?
had vroeger 60-80 fps en nu nog maar 30-40 (zelfde zone, alleen verschil dat eerste char een BH was een nu een imp agent)

GammaGamer

Legacy Member
Qua graphics ben ik persoonlijk niet akkoord :unsure:

Ik ben een grote fan van de Clone Wars 3D geanimeerde reeksen en het doet me daar aan denken dus vinneket nie erg, in tegendeel ;)

Voro de rest zijn de questreeksen amusant, de 'boss'-fight EPIC! (act I al uit, lvl 32 Jedi Knight), inventief crafting systeem (companions achter mats sturen + kans op een beter item ontdekken bij Reverse Engineering is EPIC!) maar ik stoor me mateloos aan de freezende GUI...

Als tank is da een ramp, geloof me...

Li0n

Legacy Member
GammaGamer zei:
maar ik stoor me mateloos aan de freezende GUI...

Als tank is da een ramp, geloof me...

Gisteren 2 flashpoints gedaan en rarara, 2x deze bug. Ik ben de healer en moet op dat moment mijn party gewoon laten doodgaan, want ik kan niks anders doen dan alt+f4 ...

Hoopte dat het ging opgelost zijn met de patch ..

Koffe

Legacy Member
Kheb da ook enorm veel terwijl ik tank of pvp dat mn ui gewoon bugged en dat je niets meer kan aanklikken. Superambetant. Hopelijk wordt 't rap gefixed.

D.li

Legacy Member
Woordje uitleg over de graphics:

Ze zijn specifiek gegaan voor deze stijl van graphics voor 1 bepaalde reden.
Totaal niet wat 90% hier zit af te rammelen, dat het gedaan is omwille van PC-specs....not true.

De enige reden dat ze deze soort van graphics gekozen hebben is om de duurzaamheid van het spel te garanderen.
De graphics van bijvoorbeeld Age of Conan zijn inderdaad zeer mooi, maar na 3 jaar zijn deze echter achterhaald, waar de graphics van bijvoorbeeld world of warcraft nog altijd even mooi zijn na 10 jaar....

Dat is de enigste reden, en stop nu met zagen over de graphics, want in mijn ogen heb ik nog geen schonere MMoRPG gespeeld gehad. Wacht uwe tijd af , en als je eenmaal in Alderaan aankomt, zal je nog wel zien.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan