Archief - SWOTOR & Pre-order

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Smokingnoob

Legacy Member
Fdzzaigl zei:
Aangezien het spel in Europa dus blijkbaar al op de 15de uitkomt kunnen we toch maar maximaal 2 dagen early access krijgen :)

En natuurlijk heb ik volgende week weer crazy veel te doen, zucht.

Nee das verkeerd, is hier overal al 100x gepost geweest.

Early acces is vanaf de 13e - 20ste, ook al kunt ge u spel al halen de 15e, doesn't mean u can play dude?

Fdzzaigl

Legacy Member
Smokingnoob zei:
Nee das verkeerd, is hier overal al 100x gepost geweest.

Early acces is vanaf de 13e - 20ste, ook al kunt ge u spel al halen de 15e, doesn't mean u can play dude?

Ge hebt gelijk. Tis in ieder geval verwarrend hoe die EU release opeens verschoof.

Morgen of vandaag zullen ze wel een mail sturen voor de mensen die op de 13de beginnen.
Ik heb op de dag van de aankondiging ge-pre-ordered + code ingevoerd, maar dat geeft blijkbaar ook geen zekerheid op 7 dagen.

Granaatappel

Legacy Member
Je krijgt een mailtje wanneer je erin kan, dus op de dag zelf, niet van te voren (wat BioWare zegt)

Fax

Legacy Member
Als je op de dag van de aankondiging gepre-ordered hebt en je krijgt de 7 dagen niet ... dan is er toch iets mis ze :)

Reverz

Legacy Member
Fdzzaigl zei:
Ik heb op de dag van de aankondiging ge-pre-ordered + code ingevoerd, maar dat geeft blijkbaar ook geen zekerheid op 7 dagen.
Meh, geeft geen zekerheid want er kunnen er zoveel gepre-ordered hebben op dag 1 dat het onmogelijk is van ze allemaal samen op de 13de te laten beginnen. Maar ik acht de kans toch wel héél groot dat mensen die in augustus gepre-ordered hebben allemaal zullen kunnen spelen den 13den.

Ikzelf heb eind oktober gepre-ordered en ik verwacht te kunnen spelen op 15 december eigenlijk. Either way care ik niet echt, ik moet dees week toch nog gaan werken :p.

Anvious

Legacy Member
Ik heb hem zelf in Juli geactiveerd, dus mag hopen op de 13e

Persoonlijk denk ik ook dat ze iedereen die voor November hebben besteld wel inlaten op 13-14-15 December. Ook om het feit dat er op de website Star Wars: The Old Republic staat dat als je nog pre-ordered early acces krijgt van max. 5 dagen.

Om het geen valse marketing campaign van te maken waarvoor ze een week geleden nog wel voor werden beschuldigd hebben ze denk ik persoonlijk besloten om de meeste mensen binnen te laten in die 13-15 Dec periode. Plus het feit dat het spel al uit is in Europa op de 15e en ze de Europese mensen wel enige early access willen geven.:bow:

En dat voorheen de stunt van ''hoe eerder je besteld, hoe eerder je de code hebt, hoe eerder je kan spelen'' een pure marketingstunt was om de dollartekens alvast te zien rollen en voorbereidingen te maken voor hun servers.

Natuurlijk zijn dit niks meer dan waarnemingen/veronderstellingen/mening van een simpele student en heb ik geen directe qoutes of feiten dat het dus ook zo is

Shotterke

Legacy Member
Anvious zei:
Ik heb hem zelf in Juli geactiveerd, dus mag van hopen op de 13e

Persoonlijk denk ik ook dat ze iedereen voor November wel inlaten op 13-14-15 December. Ook om het feit dat er op de website Star Wars: The Old Republic staat dat als je nog pre-ordered early acces krijgt van max. 5 dagen.

Om het geen valse marketing campaign van te maken waarvoor ze een week geleden nog wel voor werden beschuldigd hebben ze denk ik persoonlijk besloten om de meeste mensen binnen te laten in die 13-15 Dec periode. Plus het feit dat het spel al uit is in Europa op de 15e en ze de Europese mensen wel enige early access willen geven.:bow:

Natuurlijk zijn dit niks meer dan waarnemingen/veronderstellingen/mening van een simpele student en op geen enkele manier gebaseerd op feiten

Smokingnoob zei:
Nee das verkeerd, is hier overal al 100x gepost geweest.

Early acces is vanaf de 13e - 20ste, ook al kunt ge u spel al halen de 15e, doesn't mean u can play dude?

Anvious

Legacy Member
Ja maar je denkt toch niet dat Bioware een spel gaat uitbrengen op de 15e, en wanneer een klant dat vervolgens koopt dat die krijgt te horen ;

''Jaaaa je kan hem wel kopen en installeren, maar spelen moet je nog ff 5 dagen wachten..''

Het voordeel aan de early access, is dat je eerder begint, en vervolgens tot de 20e kan blijven spelen zonder eigenlijk het spel te kopen.
En misschien is het wel zo, dat je op de 15e niet kan spelen, maar dat zou niet echt handig zijn lijkt mij

dadash

Legacy Member
Ze beginnen hem gewoon de 15e te verkopen zodat mensen geen 20gb moeten downloaden. Ik ga donderdag gewoon naar GM achter mijn copy en wacht dan geduldig tot ik mijn e-mail krijg. Besteld op 21 oktober ik hoop op access in het weekend.

Batiatus

Legacy Member
Als je een pre-order gekocht hebt in de Mediamarkt (standard, €5) heb je dat kasticket dan nog nodig? Want kben dit kwijt :/

Drokz

Legacy Member
Anvious zei:
Ja maar je denkt toch niet dat Bioware een spel gaat uitbrengen op de 15e, en wanneer een klant dat vervolgens koopt dat die krijgt te horen ;

''Jaaaa je kan hem wel kopen en installeren, maar spelen moet je nog ff 5 dagen wachten..''

Het voordeel aan de early access, is dat je eerder begint, en vervolgens tot de 20e kan blijven spelen zonder eigenlijk het spel te kopen.
En misschien is het wel zo, dat je op de 15e niet kan spelen, maar dat zou niet echt handig zijn lijkt mij

De officiële verkoop en livestart start dan ook pas den 20ste... Geen pre-order code is geen headstart. Hoe vroeger besteld, hoe vroeger je gaat kunnen starten. Mensen die geen pre-order hebben gedaan maar het toch den 15de kunnen kopen gaan pas den 20ste kunnen starten.

Drokz

Legacy Member
Batiatus zei:
Als je een pre-order gekocht hebt in de Mediamarkt (standard, €5) heb je dat kasticket dan nog nodig? Want kben dit kwijt :/

Ik vrees van wel aangezien die 5€ wordt afgetrokken van de prijs bij aankoop van de full game. Je kan misschien proberen je doosje te tonen maar ik vrees dat je zonder je ticket gejost zijt.

kaneda

Legacy Member
In a press release yesterday for Star Wars: The Old Republic, EA announced the official Early Access and release dates for both North America (which many of you likely already knew…) and Europe.

Incoming Release Dates: Do they not want to make you sing in the rain?

The dates breakdown something like this:

Europe
Early Access begins December 13th at 6am CST
Games arrive on shelves at retailers December 15th.

North America
Early access beings December 13th at 6am CST
Games arrive n shelves at retailers December 20th.

Also notable in the press release is there are still a limited supply of Pre-Orders available, so if you have been holding out now is the time to pull the trigger to get in on Early Access time.

[Editor's Note: We spoke with BioWare this morning asking for clarification regarding SWTOR boxes for sale in Europe on the 15th.

There will be a sticker on the boxes stating something to the effect of: "Game service does not begin until the 20th".
So, to get in on Early Game Access, you still need to have Pre-Ordered and redeemed your code. That said, there's still a chance to get in on Early Access even after it has already begun - if you have a Pre-Order code. So, European purchasers - ask for a Pre-Order Box/code along with your retail box if you purchase one before the 20th.]

Batiatus

Legacy Member
Drokz zei:
Ik vrees van wel aangezien die 5€ wordt afgetrokken van de prijs bij aankoop van de full game. Je kan misschien proberen je doosje te tonen maar ik vrees dat je zonder je ticket gejost zijt.

Tgoja, tis niet dat die €5 hem het ga maken ze :). Kan sowieso vroeger spelen met die code dusja :).

dr.lee

Legacy Member
Anvious zei:
Ja maar je denkt toch niet dat Bioware een spel gaat uitbrengen op de 15e, en wanneer een klant dat vervolgens koopt dat die krijgt te horen ;

''Jaaaa je kan hem wel kopen en installeren, maar spelen moet je nog ff 5 dagen wachten..''

Het voordeel aan de early access, is dat je eerder begint, en vervolgens tot de 20e kan blijven spelen zonder eigenlijk het spel te kopen.
En misschien is het wel zo, dat je op de 15e niet kan spelen, maar dat zou niet echt handig zijn lijkt mij

Dat is een afweging die Bioware moest maken. Ofwel zien dat iedereen op tijd aan zijn launch-copy kan geraken(15 december in store), ofwel risico lopen dat er iets mis gaat bij distributie en dat ze serieeeeeuuuuus veel pissed off klanten hebben (20 december in store).
Overweeg dan ook ff dat niet alle grote winkels (mediamarkt, fnac, ..) elke dag bevoorraad worden (vele retailers in belgie enkel op donderdag bijvoorbeeld) dan weet je dat het een groot risico is om die gameboxes pas de 20ste te versturen.

Btw, ook al heb je pre-order early access, je zal 20 december je eigenlijke game moeten hebben om de key in te geven of je kan niet spelen. Dus naar CE's toe is het een hele geruststelling te weten dat je je game al voor de 20e zal kunnen gaan afhalen, zo ben je verzekerd dat je op 20 december rustig kan verder gamen en niet moet wachten tot de winkel opengaat, of nog erger, een paar dagen moet wachten tot die winkel de games pas aangeleverd krijgt.

Imo hebben ze hier voor een goede oplossing gekozen. Een klein beetje verwarrend voor bepaalde mensen, maar een hele geruststelling voor de grootste fans.

-goro-

Legacy Member
Heb mijn toch ma de DDE gekocht, geen gerij , instant acces, geen problemen met leveringen etc. en natuurlijk weer gedacht aan het millieu :D.

Batiatus

Legacy Member
-goro- zei:
Heb mijn toch ma de DDE gekocht, geen gerij , instant acces, geen problemen met leveringen etc. en natuurlijk weer gedacht aan het millieu :D.

Kzou hem ook kopen, maar €80 vindk wat veel :p.

Anvious

Legacy Member
@ Dr. Lee, ja dankzij Kaneda's officiele post heldert het dingen op, mja blijkbaar kan je dus wel gewoon het spel de 15e kopen en dan spelen omdat je dan een early acces code erbij krijgt.

Nielskeuh

Legacy Member
Batiatus zei:
Kzou hem ook kopen, maar €80 vindk wat veel :p.

Als ge ne fan zijt, is niks te veel :)

Heb ook deluxe gekocht, geen gedoe met winkel toestand e.d.

Nu nog hopen op snelle early acess :unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan