De pathfinding van je away team is inderdaad, spijtig genoeg, nog steeds zo slecht maar persoonlijk is dat voor mij het enige punt waar ik mij al aan heb geërgerd in away missions. Wat ook vrij irritant is en waarvan ik hoop dat men dit nog zal aanpassen later is dat ze energie te veel hebben en zelden of nooit stil gaan staan. Als ik stil sta en iets activeer wil ik dat ze zich ook ff kalm houden maar soms lopen ze rond gelijk zotten van de één naar de andere zijde.
MAAR dat is voor mij echt het enige minpunt. De AI vind ik dan weer prima. Je hoeft ze eigenlijk bijna geen richtlijnen te geven. Ze gebruiken alles wat ze in hun arsenaal hebben en dat is prima. En voor de rest vind ik de away missions een zéér welkome afwisseling voor de space combat en kom je op vrij gevarrieerde locaties terecht.
Ik heb ook al ondervonden in het algemeen dat de performance van de game er al een stuk op vooruit is gegaan. Ik heb de laatste paar dagen geen enkele lag meer gehad, mijn framerate is precies verbeterd en het speelt allemaal net iets vlotter. Men gaat dus de goeie kant op.
Ik hoop op nog een fikse verbetering als men ergens komend weekend die servers bij heeft.
Ondanks de kritiek van velen (Vergeet niet, ik heb al minstens evenveel positieve reacties gelezen en ja, zelfs van voormalige EVE spelers.) kan deze game mij enorm bekoren.
Het ene moment zit je in een hectische situatie met hevige combat en het andere gaat het er allemaal vrij rustig en relaxerend aan toe. Tja, zoals reeds eerder vermeld. Ik vind dat er net genoeg variatie aanwezig is maar dat is natuurlijk mijn mening en mochten die away missions er niet zijn geweest had ik het misschien ook niet zo leuk gevonden dus goed of slecht, ik ben altijd blij dat ik eens op een planeet mag beamen als ik er een uur of meer spacecombat heb op zitten.