Archief - Star Trek Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ViPeR01

Legacy Member
SHIGSY zei:
Is toch redelijk verwarrend met Bridge Officers en op welk moment ze skills kunnen gebruiken. Heavy Cruiser net binnen en heeft toch wat tijd gekost om dat allemaal in orde te krijgen. Verspil geen BO-punten, elke wissel is weer vanaf 1. :(

Nog een plaatsje in de fleet?
Shigsy@HISGYLATH

Nog even de kat uit de boom kijken voor grotere fleets in de toekomst.

ja tuurlijk eh. Maar bo punten kan je altijd krijgen, zelfs ben je max level. Je kan ze altijd levelen eh :P

Lord Seth

Legacy Member
Ik vind het redelijk hilarisch om die Engelstalige fora te doorlezen. STO is een grote flop, zoveel is zeker. De fanboys proberen hun aankoop te rechtvaardigen (want zo zijn mensen nu eenmaal, als ze weten dat ze een verkeerde aankoop hebben gedaan, proberen ze dat te rechtvaardigen zodat ze denken dat het toch een goeie aankoop was).
De fanboys komen altijd met dezelfde antwoorden af, terwijl de gamers met kritiek, hun kritiek ook echt onderbouwen. Hier op 9lives zie ik hetzelfde.

Ik weet niet of ik STO ga kopen. Ik zal zien of ik geld heb. Ik was redelijk enthousiast, maar als ik lees hoe vreselijk eentonig en saai STO is, vrees ik er eigenlijk voor. De space combat ziet er prachtig uit, maar in Star Trek: Bridge Commander (mits de Kobayashi Maru-aanpassing) ging het space battlen zelfs gemakkelijker. (STO en de gelimiteerde Z-as.)

En ik ben een enorme Star Trek-fan, ben zelfs nu een aflevering aan het kijken van Voyager.

ViPeR01

Legacy Member
Lord Seth zei:
Ik vind het redelijk hilarisch om die Engelstalige fora te doorlezen. STO is een grote flop, zoveel is zeker. De fanboys proberen hun aankoop te rechtvaardigen (want zo zijn mensen nu eenmaal, als ze weten dat ze een verkeerde aankoop hebben gedaan, proberen ze dat te rechtvaardigen zodat ze denken dat het toch een goeie aankoop was).
De fanboys komen altijd met dezelfde antwoorden af, terwijl de gamers met kritiek, hun kritiek ook echt onderbouwen. Hier op 9lives zie ik hetzelfde.

Ik weet niet of ik STO ga kopen. Ik zal zien of ik geld heb. Ik was redelijk enthousiast, maar als ik lees hoe vreselijk eentonig en saai STO is, vrees ik er eigenlijk voor. De space combat ziet er prachtig uit, maar in Star Trek: Bridge Commander (mits de Kobayashi Maru-aanpassing) ging het space battlen zelfs gemakkelijker. (STO en de gelimiteerde Z-as.)

En ik ben een enorme Star Trek-fan, ben zelfs nu een aflevering aan het kijken van Voyager.

Is niet volledig waar eh. Ge kunt ook zegge da aion e complete flop is, ma der zen nog altijd mense die et spelen. Zolang da er nog veel mensen et spelen, betwijfel ik echt da et e flop is. Alst zo'n flop is, wrom spele der mense et nog? Moet zijn omdat andere mense wel nog e deftig game vinde, zitte mss flaws in yap, maar tis pas op de markt eh. Tzal pas e flop zijn als het gedurende jaar het zelfde shit is eh

Sorasan

Legacy Member
Afgaand van alles wat ik lees
Star trek online is een standaard mmorpg in een ruimtejasje. Het heeft alles om een casual speler te doen ammuseren. Het spel leunt echter door geen death penalty en mogelijkheid tot enige schipverlies (zoals eve) totaal niet aan voor de hardcore mmorpg speler.
Het kan een beetje als een arcade mmo gespeeld worden. Gewoon fun behalen, meer zoek ik eigenlijk niet... De death penalty's zijn hetgeen ik me altijd aan stoorde. Aangezien ik nooit veel kan spelen, en als ik dan kan spelen is dat maar voor de helft van de tijd wegens de TP. Ik zie het hier nog wel goed komen :)

Darius Craven

Legacy Member
Lord Seth zei:

Die fanboys zijn misschien gewoon mensen die de game goed vinden? Ik ben zeker geen Cryptic fanboy. Champions Online vond ik best ok maar al na 1 maand vrij "saai". Ingame merk ik relatief weinig van alle negatieve reacties, voldoende mensen die plezier beleven aan de game.

Ik vond Aion één grote flop. Ga ik daarom op hun forum in elke thread links posten, commentaar van andere fora, eigen commentaar posten waarom ik hun game slecht vind? Nee...

Begrijp de behoefte niet om dit te doen. Ben nooit een slaafse volgeling geweest van reviews of fora. Mijn aankopen zijn puur omwille van wat IK vind van de game. En er is geen enkele reden waarom wij "Fanboys" onze mening waarom we de game goed vinden moeten onderbouwen. Zou maar erg zijn als ge op café bij elke pint die u smaakt moet gaan verklaren waarom ge ze goed vond aan diegene die bier voos vinden :p

Ik heb tot op heden nog geen "onderbouwde" kritiek gezien die los staat van wat de "fanboys" ingame ook merken. Er is inderdaad nog veel werk aan deze game, maar heb er alle vertrouwen in dat er ook aan zal gewerkt worden. Elke MMORPG is een carbon copy van andere. WoW smijt gewoon al zijn voorgangers op één hoop met een warcraft skin erover. Is het daarom een slechte game? Voor vele wel, voor andere niet. Laten we het een MMORPG voor de casual gamer noemen, en is dat dan zo erg?

SHIGSY

Legacy Member
Lord Seth zei:
Ik weet niet of ik STO ga kopen. Ik zal zien of ik geld heb. Ik was redelijk enthousiast, maar als ik lees hoe vreselijk eentonig en saai STO is, vrees ik er eigenlijk voor. De space combat ziet er prachtig uit, maar in Star Trek: Bridge Commander (mits de Kobayashi Maru-aanpassing) ging het space battlen zelfs gemakkelijker. (STO en de gelimiteerde Z-as.)

En ik ben een enorme Star Trek-fan, ben zelfs nu een aflevering aan het kijken van Voyager.

Probeer het toch eens. Zeker voor Star Trek-fanaten is het echt wel aangenaam met de talloze verwijzingen en kleine details uit de series. Ik ben echt aan het genieten en ik heb nog niet het "saai of herhalings"-gevoel gehad dat ik al in zoveel andere MMO's gehad heb. Ieder zijn mening maar ik ben tevreden.

Preske

Legacy Member
Quiller zei:
Ik vind in elk geval de ground combat heel wat verbeterd tegenover in de beta hoor... nu amuseer ik mij daar zelfs mee...

de space combat valt wat repetitiviteit wel mee vind ik maar dat is natuurlijk een persoonlijk gevoel...

ik heb op de laatste dag van de beta gespeeld, dus tenzij ze opeens een massieve stap voorwaarts gedaan hebben, geloof ik er niet in :)

De pathfinding AI is/was ZO slecht.
Durf niet te ver lopen want de kans dat ze u niet meer vinden is groot, ze blijven altijd net steken achter de deur. Precies een dikke bromvlieg met een rode vest aan :evil:. Hell, hij/zij kon me zelfs niet vinden in de zelfde kamer.
Op een gegeven moment bleef een van m'n awayteamleden zelfs steken achter een drempeltje van 2cm!

Dat was dan ook de laatste keer dat ik groundcombat gedaan heb.

Als ze ooit nog eens een trial doen, wil ik het best nog eens proberen. Maar ik ga toch nog even wachten.

Nostradamus2000 zei:
juist men borg bridge gekegen, morgen terug spelen :D

btw kunde als engineer gewoon een science vessel pakken of is het de bedoeling da ge u aan escort klasse houwd?

pics?

nite

Legacy Member
Lord Seth zei:
Ik vind het redelijk hilarisch om die Engelstalige fora te doorlezen. STO is een grote flop, zoveel is zeker. De fanboys proberen hun aankoop te rechtvaardigen (want zo zijn mensen nu eenmaal, als ze weten dat ze een verkeerde aankoop hebben gedaan, proberen ze dat te rechtvaardigen zodat ze denken dat het toch een goeie aankoop was).

Ik kon na het spelen van de open beta mijn pre-order annuleren. Ik heb dit niet gedaan omdat ik denk dat spel wel een aantal maanden plezier kan geven. Ik heb dus niet de drang om een verkeerde aankoop te rechtvaardigen. Maarja, as ge het ni leuk vindt, geen probleem he. Maar sinds ge het nooit gespeeld hebt is uw bijdrage hier ni veel waard.

RBMK

Legacy Member
De pathfinding van je away team is inderdaad, spijtig genoeg, nog steeds zo slecht maar persoonlijk is dat voor mij het enige punt waar ik mij al aan heb geërgerd in away missions. Wat ook vrij irritant is en waarvan ik hoop dat men dit nog zal aanpassen later is dat ze energie te veel hebben en zelden of nooit stil gaan staan. Als ik stil sta en iets activeer wil ik dat ze zich ook ff kalm houden maar soms lopen ze rond gelijk zotten van de één naar de andere zijde.

MAAR dat is voor mij echt het enige minpunt. De AI vind ik dan weer prima. Je hoeft ze eigenlijk bijna geen richtlijnen te geven. Ze gebruiken alles wat ze in hun arsenaal hebben en dat is prima. En voor de rest vind ik de away missions een zéér welkome afwisseling voor de space combat en kom je op vrij gevarrieerde locaties terecht.

Ik heb ook al ondervonden in het algemeen dat de performance van de game er al een stuk op vooruit is gegaan. Ik heb de laatste paar dagen geen enkele lag meer gehad, mijn framerate is precies verbeterd en het speelt allemaal net iets vlotter. Men gaat dus de goeie kant op.

Ik hoop op nog een fikse verbetering als men ergens komend weekend die servers bij heeft. :)

Ondanks de kritiek van velen (Vergeet niet, ik heb al minstens evenveel positieve reacties gelezen en ja, zelfs van voormalige EVE spelers.) kan deze game mij enorm bekoren.

Het ene moment zit je in een hectische situatie met hevige combat en het andere gaat het er allemaal vrij rustig en relaxerend aan toe. Tja, zoals reeds eerder vermeld. Ik vind dat er net genoeg variatie aanwezig is maar dat is natuurlijk mijn mening en mochten die away missions er niet zijn geweest had ik het misschien ook niet zo leuk gevonden dus goed of slecht, ik ben altijd blij dat ik eens op een planeet mag beamen als ik er een uur of meer spacecombat heb op zitten.

Malkavian

Legacy Member
Ik beleef ook plezier met STO, ben nog niet zo heel ver maar de sfeer en de gameplay zit wel snor. Het is uitgebreider dan de gemiddelde MMO en ze hebben heel goed gekeken naar Pirates of the Burning Sea voor hun Space Battles.

De wereld map is ook leuk aangebracht en geeft een goede Star Trek sfeer.
Natuurlijk zijn er nog wat foutjes, zo zat een vijandig schip vast in een asteroid en kon ik er niet op schieten. Vrij irritant als dat je missie is. Zo'n dingen gaan er met de tijd wel uit.

Ik ga allesinds verder spelen en binnenkort mag je een Review verwachten ;)

MinM

Legacy Member
IsmokeALOT zei:
voor de mensen die een fleet zoeken nog is refreshen kan nooit kwaad :)

kan iemand mj in fleet fixen btw? ;) straikor@misterblort

krijg error bij uw nickname :s

Icefox

Legacy Member
als iemand eens tijd heeft om me ook eens te inviten in de fleet ?

naam : Chester@x_Deamon_x

thanks

duck

Legacy Member
Ze hadden wel wat meer variatie in de missies mogen steken, meeste missies zijn gewoon copies van elkaar met een andere setting/enemy.

ToasT

Legacy Member
Misschien wel, maar dan ligt misschien aan de setting ook. "Verzamel 10 pelsen van mob x" past niet echt in een Star Trek imo.

Wat ik wel mis, zijn echte carrieres. Waarom kan je bv geen miner worden zoals in Earth and Beyond? Misschien hadden ze beter je laten starten als 'niets' waarna je kon kiezen als wat je verder doet, illegale trade runs door ferengi of zoiets? Nu zit je vastgebonden aan de federation of Klingon Empire

fraG^

Legacy Member
Zat ook lang te wachten op deze titel tot het uiteindelijk uitkwam, zoals de vorige 10 MMO's waarvan ik dezelfde verwachtingen van had, de enige die ik nog na jaaaaren speel is WoW voor veel redenen, hélaas is STO één van de MMO's die ik na 1-2 dagen al beu ben, ja I know MMO's moet je langer spelen tegen je het mss leuk vind maar zag het echt niet goedkomen, kvind dat ze de gamers verwaarlozen, redelijk simpel & die missions ... :|:| een 6 jarige kan die missions uit zijn duim zuigen, ook geen variatie in. Dus aan iedereen die STO zal spelen, Cya dont want to be ya! Dr zijn zoveeeeel andere MMO's die jaren oud zijn & dit spel met ogen toe verslaan

@Toast: meen je dat ? of is STO één van je eerste MMO's? Wat ik bijna zeker van ben

Misterblort

Legacy Member
ze zouden beter een star trek online flame thread maken ipv constant hier te zitte bashen..

ge hebt recht op u mening en ik respecteer die ook, maar mensen uitmaken omdat ze het spel gekocht hebben gaat er wel over..

ik amuseer mij tot nu toe toch nog en ik kijk uit naar mijn nieuw ship!

er zijn idd dingen die mij storen maar ik geef ze 2 maand om toch een hoop goed te maken en alst dan nog ni in orde is gaak mij nekeer aan warhammer zetten :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan