Archief - Star Trek Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jambajo

Legacy Member
mja het feit is dat de kern van het spel suckt :) en daaraan kunnen ze nu eenmaal niets aan veranderen
niks dat ze zullen toevoegen in de toekomst zal bv. van het feit afdoen dat alles zich afspeelt in instanced 2D arenas met een ruimte-achtergrond...

ViPeR01

Legacy Member
jambajo zei:
mja het feit is dat de kern van het spel suckt :) en daaraan kunnen ze nu eenmaal niets aan veranderen
niks dat ze zullen toevoegen in de toekomst zal bv. van het feit afdoen dat alles zich afspeelt in instanced 2D arenas met een ruimte-achtergrond...

Is geen feit, is een opinie.

jambajo

Legacy Member
eenmaal een opinie een bepaald percentage overschrijdt (80% van de mensen die STO gespeeld hebben bv :p) is het niet langer een opinie maar een feit :p
nuja, ik durf wedden dat het overgrote deel in deze thread klein kinders zijn die al tevreden zijn met een 2D shooter als "mmorpg" en waarvan hun hoofd ontploft als het even ingewikkeld wordt als bv. eve online.

ik vind het gewoon schandalig dat cryptic star trek bescheten heeft :(
ze zouden dit niet de naam star trek mogen geven, maar iets meer gepast zoals failspacemmorpg

SHIGSY

Legacy Member
@Jambajo: Jij kan een eindje zeveren... Dit "klein kind" heeft met plezier de lifetime genomen.

jambajo

Legacy Member
tzal wss door die lifetime sub scam zijn da cryptic nog zon gedrocht in de toekomst zal kunnen uitbrengen :p
ze hebben nu ook cash shops geintroduceerd dacht ik
ze proberen alles eruit te persen :p

die CEO van cryptic zit nu margaritas te drinken op 1 of ander strand in thailand

syndrom

Legacy Member
mja kmoet eigenlijk wel toegeven, hoe meer ik erover nadenk hoe meer ik tot de vaststelling kom dat die kerel wel gelijk heeft uiteindelijk.

Het spel voelt idd helemaal niet als een mmo aan, zo zwaar instanced. Ik heb helemaal geen exploratie gevoel, de wereld voelt ook zo enorm leeg aan tbh. Ok het is een space mmo, maar neem de ground missies, die maps zijn zo kaal geen greintje leven te bespeuren buiten de mobs dieje moet killen en de occasionele npc's. Space is gewoon een groot grid waar je van system naar system een course plot, in die systems is het ook maar saaie koek que sfeer.

En de repetitieve aard van quests, ja ok elke mmo zit vol met kill x quests maar hier voelt het echt aan als een grind als ik het eerlijk moet toegeven, enter system, kill 5 patrols, warp out, rinse and repeat.

Qua combat is het ook nie te vet, ik ben nu lt.commander en vlieg met een cruiser, maar das infeite juist hetzelfde als wat ik de vorige 11 levels gedaan heb é, binnen een straal van 10km komen en alles afvuren wat ik heb en wat manouvreren om men shields te sparen en af en toe es een skill gebruiken. Je zou toch verwachten dat wapens een verschillende range hebben ofniet? En dan nog het feit dat je idd niet echt 3D space combat ervaart, hoe belachelijk is het feit dat je niet vrij kan naar boven of beneden bewegen in een SPACE game?

Ground combat is eigenlijk niet veel beter, normal shot, special shot en af toe een melee attack of skill naargelang je class. Alles voelt ook zo verdomd generic aan en is idd gewoon een copy van CO met een star wars skin. (zelfs hun site, ik ging daarjuist ff men sub cancellen omdat ik niet meteen gebilled wil worden en kreeg dit lezen: Why do you want to cancel your champions online account.)

Ik amuseer me momenteel wel nog in de game, maar dat was ook het geval bij champions online de eerste week, en hoe meer ik over STO nadenk hoe meer ik de criti casters gelijk moet geven. Ik heb het gevoel dat cryptic idd vlug wat cash wou binnenrijven door een zeer bekende IP te misbruiken.

Darius Craven

Legacy Member
jambajo zei:

Ieder zijn mening natuurlijk, maar andersmans mening komen posten in een forumdeel waar blijkbaar toch een aantal mensen dit een goede game vinden is weinig constructief heh? Natuurlijk zijn er een aantal punten in die post correct, denk je dat wij dit niet zien? Maar de kern van de game blijft fun voor mij (en vele andere). 80% van de mensen die STO gespeeld hebben? Waar haal je die "feiten"?

En het overgrote deel hier heeft wrsch al meer MMORPG's gespeeld dan jij denkt. Opnieuw: Een MMORPG heeft geen miljoen subscribers nodig om een succes te zijn...

Maar het is al duidelijk dat je gewoon hier komt om wat "discussie" uit te lokken maar zelf weinig aan de discussie bij kan brengen. Dus succes daarmee... Ik blijf Anarchy Online één van de betere voorbeelden geven. Met de jaren is die game gigantisch veranderd. Waren er veel subscribers? Nee... Was de game goed bij launch: BIJLANGE niet... Bestaat hij nu nog? Naar mijn weten wel.

En zo zijn er nog verschillende voorbeelden die qua naam niet eens het "Star Trek" IP hadden. Dus ik heb er nog altijd hoop in dat STO niet gaat falen, en denk dat ze het geld dat ze hebben neergelegd voor die IP wel willen terug verdienen, en dat dit niet lukt met wat lifetime accounts rond te strooien.

jambajo

Legacy Member
Darius Craven zei:
gemem door ne dikke nek

het verschil met cryptic en de makers van anarchy online (funcom) is dat funcom al een aantal degelijke games op hun naam staan hebben (age of conan, anarchy online en nog een aantal adventure games die een hoge score kregen)
funcom is dan ook een degelijk bedrijf dat niet zomaar een IP koopt om er ff over te schijten en het uit te melken als een geldkoe, zij maken originele games (of toch een poging tot, ie age of conan ;)) en ze werken ook aan hun mmorpgs tot ver in de toekomst (anarchy online)

als je kijkt naar wat cryptic heeft? champions online en city of heroes, het eerste is een regelrecht gedrocht en het tweede kan erdoor als een middelmatige game AT BEST
dit is geen goede referentie voor wat er in de toekomst met STO zal gebeuren...:rofl:
ene keer ze het geld terughebben van het star trek IP, zullen ze heel die schijtboel overboord gooien en opnieuw beginnen aan een andere game...mark my words
(of ze verdienen het niet terug, en gaan gewoon failliet, en ik denk dat dit meer kans heeft dan dat STO succesvol wordt ROFL)

nuja, je kunt blijven vergelijken met andere mmorpg die in het begin donkeybawlz suckten en na een tijdje minder suckten, maar ik denk gewoon dat er weinig kans is dat ze deze game nog kunnen redden aangezien ze er al 2 jaar aan bezig zaten en nog maar met dit gedrocht kunnen afkomen...
het is gewoon een regelrechte slap in the face voor star trek fans.
ik denk gewoon dat de meesten in deze thread verblind zijn door het "OMGWAWZ IT IZ STAR TREKZ ITZ GOT LASERZ EN STUFF" effect, om te zien hoe hard het spel wel suckt :p
moest het de naam star trek niet hebben zou ge het wss nog nie eens bekijken :rofl:

jambajo

Legacy Member
MMOs duren veel langer om ontwikkeld te worden, omdat de technologie die erachter zit nog niet op punt staat en veel ingewikkelder is dan die van een normale game.
2 jaar klinkt idd nieveel voor een mmorpg, ma denk eraan dat ze de meeste code gewoon geript hebben van COH games. wat hebben ze dan in godsnaam in die 2 jaar gedaan???
basically hebben ze gewoon wa geskinned, een failboat ground combat gemaakt en wa lore geschreven....damn 2 jaar voor dat :s

ViPeR01

Legacy Member
jambajo zei:

En gij peist da iedereen geld schijt gelijk blizzard zeker? Hoelang zen die nu al ni bezig me starcraft 2? Als ge echt een vree goei game wil maken, zit ge der keilang aan, en komt et nooit uit. En dan nog komt het uit, tzal noois perfect zen.

Zelfs aan aion, is er zoveel gezeik aan. Kan je dan ook heel aion afbreken voor wat het is, net zoals warhammer en aoc, welke mmo's heb je dan nog over dat je kan spele? De oude mmo's die al jarenlang bestaan. Die ware net zo slecht in hun begin, als een ander mmo. Cryptic is totaal ni zo groot zoals blizzard of ncsoft, en als ge hun de kans ni geeft, gaan ze ook niks worde.

Of peisje daj ergens gaat werke daj direct alles nieuw krijgt zeker? Tzal ook secondrate stuff zen zu jonge, serieus. Star trek suckt vo u? Ok. Ga dan runescape spele eh, serieus. Ksnap u mentaliteit ni, ge klinkt precies alsof ge zelf e betere mmo kan make, ge snapt er wrs de balle van.

jambajo

Legacy Member
denk je nu echt dat cryptic STO gemaakt heeft met de gedachte "een goeie game" ervan te maken?
de enigste reden waarom ze zo'n bekende licentie gekocht hebben is met 1 enkele gedachte: geld.
moesten ze daadwerkelijk met de gedachte "we gaan hier eens een pareltje van een game van maken" zitten, zouden ze bijlange niet zo gefixeerd zijn op geld en dingen zoals "lifetime subscriptions" geven en cash shops openen waar ge dingen kunt kopen die normaal al bij de launch van het spel moesten zitten.
geloof me, dit komt niet meer goed.

en blizzard met een klein bedrijfje zoals cryptic vergelijken gaat niet op, dat is appels met peren vergelijken.
blizzard zit al veel langer in de business en heeft zich lang geleden al bewezen met titels als diablo en starcraft.
blizzard hebben hun eigen franchises gecreerd
wat doet cryptic? een superbekende IP overkopen met de gedachte "haha, nu gaan we eens lekker geld verdienen" en een misbakseltje maken die een goede eerste indruk opwekt, maar eigenlijk een hoop schijt is die na 3 dagen verveelt. het feit is dat de core game van STO fucked is, en daar kunnen ze niks aan veranderen, ook nie in de toekomst.
en zei ik nu dat ik star trek sucky vond? Lol ik ben mss de grootste fan die er is
daarom vind ik het juist zo'n zonde dat de licentie in zulke incompetente handen is...

tb-303

Legacy Member
jambajo zei:
tzal wss door die lifetime sub scam zijn da cryptic nog zon gedrocht in de toekomst zal kunnen uitbrengen :p
ze hebben nu ook cash shops geintroduceerd dacht ik
ze proberen alles eruit te persen :p

die CEO van cryptic zit nu margaritas te drinken op 1 of ander strand in thailand

Someone is not happy with his life.... :offtopic:

Vind dat iedereen zijn mening mag hebben, want heb ook al laten weten dat dit voor mij geen winner van een spel is, maar jambajo, als er prijzen moeten gegeven worden voor trolling dan ben jij nr1...

syndrom

Legacy Member
mja het gaat hier weer de verkeerde kant uit, kzou graag es een discussie kunnen houden over de game maar als iedereen hier iedereen begint een troll ne noemen.

Spijtig want ik heb ook wel men bedenkingen bij de game momenteel, en ik heb speel het dus wel en heb het gekocht, maar ik begin mij een beetje geript te voelen :s

nite

Legacy Member
Even mijn mening hierop geven:
3 days in and i am *bored*. This game is *not* worthy of a subscription. - Star Trek Online Forums

Er zouden inderdaad wat meer tooltips mogen komen die zeggen wat alle verschillende skills en stats doen. Zo een groot probleem is dat nu ook weer niet. Das niet zo moeilijk aan te passen dus daar zal nog wel verandering inkomen. Maar ik denk niet dat veel mensen een spel niet zullen spelen omdat de tooltips niet goed zijn. Je kan zoiets gebruiken om de game te flamen, maar cruciaal is het niet.

De death penalty is inderdaad niet zo groot. Je gaat door en je spawnt op een eerder respawn point waarna je je terug moet begeven naar de actie. Imo niet zoveel verschil met wow. Daar kom je toch ook terecht bij een spirit healer en moet je corpserunnen. Ik vind da nu ni zo erg da ge ni zwaar gestraft wordt als ge sterft. Zeker niet in de eerste levels.

Waarom level je in een mmo? Omdat het leuk is en je rewards krijgt. Die kerel vindt blijkbaar de rewards niet zo goed. Maar hij speelde ook maar een paar dagen he. Tis ni als je wow speelt tussen lvl 1-30 da ge epic gear ofzo gaat krijgen. Ik level voor de fun, de nieuwe schepen, de nieuwe officers en hun skills, mijn eigen nieuwe skills,... Genoeg beloningen.

PVP: Even vergelijken met wow in zijn begindagen: er waren geen battlegrounds of honor kills. De enige pvp die je kon doen was ofwel ganken ofwel een of andere skirmish rond XR die laggy was en volledig zonder doel. Later pas kwam het honor systeem en battlegrounds. Maar natuurlijk moet je op lvl 17 geen battlegroudn proberen spelen, want je staat uren in de queue. Zelfs op lvl80 duurt de queue soms nog 10min. Plezant ze. Dusja, het is duidelijk dat de STO pvp nog niet af is en dat er nog veel aanpassingen en uitbreidingen nodig zijn. Maar voor een game dat nog niet eens gereleased is, is er zeker nog plaats voor verbeteringen.

STO is instanced ipv open world. Das inderdaad een nadeel. Maar daarvoor hoeft dat geen ramp te zijn. Guild wars is ook instanced. En wow op lvl80 is ook instanced. De enige keren dat ik nog de wow wereld zag de laatste maanden was toen ik erover vloog op weg naar een instance. Ja een open wereld geeft meer immersie vooral op de lagere levels, maar op lange termijn kan je perfect fun hebben in een instanced wereld.

Conclusie: STO is niet de perfecte game. Er zitten genoeg fouten en onafgewerkte dingen in. Dit wil zeggen dat je er toch wel minstens een maand of twee fun kan uithalen.

TRiSS

Legacy Member
syndrom zei:
mja het gaat hier weer de verkeerde kant uit, kzou graag es een discussie kunnen houden over de game maar als iedereen hier iedereen begint een troll ne noemen.

Spijtig want ik heb ook wel men bedenkingen bij de game momenteel, en ik heb speel het dus wel en heb het gekocht, maar ik begin mij een beetje geript te voelen :s

bedenkingen bij de game zijn 1 ding, maar moet dat persé op dat toontje van iedereen-die-dit-wel-leuk-vindt-is-lame? (en daar bedoel ik niet jou mee)? Ook dat constante "de enige bedoeling is oplichterij" lijkt me er wat over...

Inhoudelijk:
ik vind instancing zelf in de meeste gevallen een voordeel ipv een nadeel, ik heb zelf niet zo'n behoefte om in de rij te gaan staan voor een spawn, of om mij door een massa te moeten worstelen om iets van een npc gedaan te krijgen. Wel zouden er misschien wat meer gebeiden kunnnen komen die niet ge-instanced zijn (de spacedocks mss?).
Ook het "gebrek" aan "straf" bij overlijden vind ik zelf als redelijk casual player geen nadeel, ik speel om het spel zelf, niet om te kunnen roepen dat ik er zoveel tijd in heb gestopt dat ondanks de moeilijkheidsgraad/penalty ik toch level x bereikt heb. Levelen is voor mij minder een "doel" op zich, eerder bijna een "gevolg" van het spelen...
De algemene stabiliteit mag zeker wel een graadje omhoog, daar ben ik het mee eens.

Ik denk dat er op sommige punten gewoon een "agree to disagree" zal moeten ontstaan, en als we dat dan nog is op "volwassen" wijze kunnen doen...

jambajo

Legacy Member
Cryptic Studios' Web site contains several images of concept art from one or more additional games currently in development.[10] One of these games is rumored to be Neverwinter Nights MMO.

zucht?

syndrom

Legacy Member
lol cryptic zal nooit de nwn ip van bioware in handen krijgen hoor.

TRiSS zei:
bedenkingen bij de game zijn 1 ding, maar moet dat persé op dat toontje van iedereen-die-dit-wel-leuk-vindt-is-lame? (en daar bedoel ik niet jou mee)? Ook dat constante "de enige bedoeling is oplichterij" lijkt me er wat over...

Inhoudelijk:
ik vind instancing zelf in de meeste gevallen een voordeel ipv een nadeel, ik heb zelf niet zo'n behoefte om in de rij te gaan staan voor een spawn, of om mij door een massa te moeten worstelen om iets van een npc gedaan te krijgen. Wel zouden er misschien wat meer gebeiden kunnnen komen die niet ge-instanced zijn (de spacedocks mss?).
Ook het "gebrek" aan "straf" bij overlijden vind ik zelf als redelijk casual player geen nadeel, ik speel om het spel zelf, niet om te kunnen roepen dat ik er zoveel tijd in heb gestopt dat ondanks de moeilijkheidsgraad/penalty ik toch level x bereikt heb. Levelen is voor mij minder een "doel" op zich, eerder bijna een "gevolg" van het spelen...
De algemene stabiliteit mag zeker wel een graadje omhoog, daar ben ik het mee eens.

Ik denk dat er op sommige punten gewoon een "agree to disagree" zal moeten ontstaan, en als we dat dan nog is op "volwassen" wijze kunnen doen...

Mja maar door het feit dat het instanced is heb ik geen gevoel van grootsheid snap je? infeite neem je daardoor het mmo gevoel weg, het voelt bij mij meer aan als een singleplayer online game.

Pas op ik ben ook geen speler die zo snel mogelijk endgame wil geraken ze, maar de weg ernaar toe moet ook wat leuk zijn imo, in STO voelt het meer grind aan dan in andere mmo's dat ik al gespeeld heb.

Ik heb gewoon het gevoel dat er veel meer in zat, neem nu het feit dat alle wapens dezelfde range hebben, dat neemt toch enorm veel tactiek weg?

Maar zoals eerder gezegd, ik amuseer me er wel mee hoor, maar ik vrees voor hoelang dat nog gaat duren.

Darius Craven

Legacy Member
Dus we kunnen akkoord zijn dat we het niet akkoord zijn? STO is een work in progress, kom binnen 6 maanden eens terug en we voeren deze "discussie" verder...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan