Archief - Star Trek Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

TRiSS

Legacy Member
syndrom zei:
lol cryptic zal nooit de nwn ip van bioware in handen krijgen hoor.



Mja maar door het feit dat het instanced is heb ik geen gevoel van grootsheid snap je? infeite neem je daardoor het mmo gevoel weg, het voelt bij mij meer aan als een singleplayer online game.
...

Ik heb gewoon het gevoel dat er veel meer in zat, neem nu het feit dat alle wapens dezelfde range hebben, dat neemt toch enorm veel tactiek weg?

Maar zoals eerder gezegd, ik amuseer me er wel mee hoor, maar ik vrees voor hoelang dat nog gaat duren.

mja, ik begrijp dat sommigen de instancing als nadeel zien, maar ik ben eigenlijk zowiezo niet zo'n MMO-fanaat, vandaar waarschijnlijk.

Die weapons range die overal hetzelfde is zou inderdaad wel wat aan gedaan kunnen worden, en dat lijkt me iets dat wel implementeerbaar moet zijn zonder al te veel "breekwerk"... al heb ik natuurlijk ook geen idee van hoe de game "backend" in elkaar zit... Het moet echter ook niet ontaarden in de complexiteit van eve online (niet bedoeld als flame naar eve) vind ik, waar je eerst een week mag studeren op alle verschillende wapentypes/ranges/damages enzoverder...

Ullewupper

Legacy Member
Genoeg geluld over hoe 'slecht' deze game is.
Onze fleet telde gisteren (al) 12 leden. :applause:
Zie één van de vorige posts hoe je erbij kan :niceone:

Darius Craven

Legacy Member
Heb gisteren ook nog een PM gestuurd, had een andere fleet op het oog maar die is iets te groot naar mijn goesting. Liever een kleinere casual fleet, en de 9lives Fleet lijkt me hier wel ideaal voor :)

Ullewupper

Legacy Member
Hmmm, ik heb m'n retail key nog niet ontvangen. Zal ik nog kunnen spelen de komende dagen?

Misterblort

Legacy Member
syndrom zei:
lol cryptic zal nooit de nwn ip van bioware in handen krijgen hoor.



Mja maar door het feit dat het instanced is heb ik geen gevoel van grootsheid snap je? infeite neem je daardoor het mmo gevoel weg, het voelt bij mij meer aan als een singleplayer online game.

Pas op ik ben ook geen speler die zo snel mogelijk endgame wil geraken ze, maar de weg ernaar toe moet ook wat leuk zijn imo, in STO voelt het meer grind aan dan in andere mmo's dat ik al gespeeld heb.

Ik heb gewoon het gevoel dat er veel meer in zat, neem nu het feit dat alle wapens dezelfde range hebben, dat neemt toch enorm veel tactiek weg?

Maar zoals eerder gezegd, ik amuseer me er wel mee hoor, maar ik vrees voor hoelang dat nog gaat duren.

Kvind die instancing ook ni zo leuk, ma eigenlijk is het wel handig da als je een missie moet doen, ge altijd andere mense tegekomt in u missie. De mensen moeten gewoon ewa meer het chatkanaal gebruiken..

ik heb het spel nog maar 2dage ma ik vind het tot nu toe wel cool, de missies zijn mss wel wa repetitief, maar ik kijk wel uit naar mijn escort shipje ^^

syndrom

Legacy Member
nuja anyway zitten hier mensen die met een cruiser vliegen? ik heb men eerste cruiser nu, en heb er 4 beams op gezet maar die drainen men weapon power veel te vlug :(

ViPeR01

Legacy Member
syndrom zei:
nuja anyway zitten hier mensen die met een cruiser vliegen? ik heb men eerste cruiser nu, en heb er 4 beams op gezet maar die drainen men weapon power veel te vlug :(

Cruiser is ook meer een tank eh, niet gebaseerd voor weapons eh. Escort is meer voor damage eh. Switch je power levels ook? Ik speel meestal op attack, dus mijn damage is gemaxed :P

syndrom

Legacy Member
mja ik heb 4 weapon slots op men cruiser, en werk echt niet graag met torpedo's

SHIGSY

Legacy Member
Is toch redelijk verwarrend met Bridge Officers en op welk moment ze skills kunnen gebruiken. Heavy Cruiser net binnen en heeft toch wat tijd gekost om dat allemaal in orde te krijgen. Verspil geen BO-punten, elke wissel is weer vanaf 1. :(

Nog een plaatsje in de fleet?
Shigsy@HISGYLATH

Nog even de kat uit de boom kijken voor grotere fleets in de toekomst.

Quiller

Legacy Member
Ik lees hier van mensen die in onze vloot komen maar in de toekomst naar een grotere vloot uitkijken... ik zou zeggen : waar is jullie vlaamse fierheid!!!!! (of belgische)... De 9lives fleet is waar het om draait maar mss (als men nog wat nederlandstalige (liefst vlaamse) vloten tegenkomt is het niet slecht om eens rond de tafel te gaan zitten en over te schakelen naar een Vlaamse vloot (met een eigen forum) op die manier komen we mss ook aan een 'redelijke' vloot...


Nog betreffende de vloot : ik heb ook wat in de fleetbank staan van materiaal ... beginners maar er gebruik van!!!!

Legatus

Legacy Member
kan iemand mij invite in 9lives fleet, 'Darek Chest@DavosLogos'.
Thks.

Babaluna

Legacy Member
jambajo zei:
denk je nu echt dat cryptic STO gemaakt heeft met de gedachte "een goeie game" ervan te maken?
de enigste reden waarom ze zo'n bekende licentie gekocht hebben is met 1 enkele gedachte: geld.
moesten ze daadwerkelijk met de gedachte "we gaan hier eens een pareltje van een game van maken" zitten, zouden ze bijlange niet zo gefixeerd zijn op geld en dingen zoals "lifetime subscriptions" geven en cash shops openen waar ge dingen kunt kopen die normaal al bij de launch van het spel moesten zitten.
geloof me, dit komt niet meer goed.

en blizzard met een klein bedrijfje zoals cryptic vergelijken gaat niet op, dat is appels met peren vergelijken.
blizzard zit al veel langer in de business en heeft zich lang geleden al bewezen met titels als diablo en starcraft.
blizzard hebben hun eigen franchises gecreerd
wat doet cryptic? een superbekende IP overkopen met de gedachte "haha, nu gaan we eens lekker geld verdienen" en een misbakseltje maken die een goede eerste indruk opwekt, maar eigenlijk een hoop schijt is die na 3 dagen verveelt. het feit is dat de core game van STO fucked is, en daar kunnen ze niks aan veranderen, ook nie in de toekomst.
en zei ik nu dat ik star trek sucky vond? Lol ik ben mss de grootste fan die er is
daarom vind ik het juist zo'n zonde dat de licentie in zulke incompetente handen is...

Sure Diablo en starcraft zijn ook mmo's , das ook appels en peren vergelijken .
ten tweede : faction change , server change , race change , gender change , ect , das ook allemaal tjitjing geldklopperij ze .

MinM

Legacy Member
zie he jambajo wij praten hier op dees topic over STO fleet en het spel en helpen elkaar
als gij op da spel gaat bashen gaat dan bashen op het cryptic forum. ik wacht nog altijd op een crew member dat u een keer infraction komt geven want echt nuttige dingen komt ge hier niet vertellen. ge kunt hier vertellen hoe slecht het spel wel is... goed en wel ik respecteer uw mening maar het spel is nog niet eens gereleased in EU en al de mensen van dit topic hebben al betaald voor het spel dus uw comments dat het geldklopperij is heeft geen nut.... want is allemaal al betaald ....

mensen wat beledigen door ze snotneuzen te noemen omdat ze dit spel kopen vind ik laag bij de grond. Imo denk ik dat jij de snotneus bent... ik werk alle dagen hard voor mijn centjes te verdienen en ik doe nog altijd met mijn geld wa ik wil en ik hoef geen lessen te krijgen van iemand die ik totaal niet ken.... btw ik zen 25 en heb al gezien dat de meeste hier boven de 18 zijn

RBMK

Legacy Member
Ik heb geen zin om een discussie aan te gaan met mensen die duidelijk volledig tegen een game gekant zijn en er niks positiefs over te vertellen hebben. Ik zou gerust weer een topic vol kunnen typen met tegenargumenten en dergelijke maar ik wil nu gewoon van STO genieten. Mag dat aub? Dank U.

Ik ga nu eerst mijn bakkes scheren zodat ik dat morgen niet meer hoef te doen en dan kom ik ASAP online. :D

Tot straks,

Btw. Ik heb al van enkele mensen hun account naam opgeschreven om ze toe te voegen aan de fleet. Ik voeg jullie toe tot friends list zodat ik kan zien of je online bent maar tot nu toe heb ik nog niet het geluk gehad. Hoe dan ook, kan ik jullie niet toe voegen dan zal iemand anders het binnenkort wel doen. Ik ben dan ook altijd online op de meest rare uren.

Ik ben meestal maar rond 21u40 thuis, ik moet dan nog eten, enz... en tegen dat ik online geraak is het al snel 23u of later.

Oh en ja, als ik deze nacht of voor Vrijdag nog geen Lt. Commander ben dan hang ik mij op. :p

Sorasan

Legacy Member
jambajo zei:
denk je nu echt dat cryptic STO gemaakt heeft met de gedachte "een goeie game" ervan te maken?
de enigste reden waarom ze zo'n bekende licentie gekocht hebben is met 1 enkele gedachte: geld.
moesten ze daadwerkelijk met de gedachte "we gaan hier eens een pareltje van een game van maken" zitten, zouden ze bijlange niet zo gefixeerd zijn op geld en dingen zoals "lifetime subscriptions" geven en cash shops openen waar ge dingen kunt kopen die normaal al bij de launch van het spel moesten zitten.
geloof me, dit komt niet meer goed.

en blizzard met een klein bedrijfje zoals cryptic vergelijken gaat niet op, dat is appels met peren vergelijken.
blizzard zit al veel langer in de business en heeft zich lang geleden al bewezen met titels als diablo en starcraft.
blizzard hebben hun eigen franchises gecreerd
wat doet cryptic? een superbekende IP overkopen met de gedachte "haha, nu gaan we eens lekker geld verdienen" en een misbakseltje maken die een goede eerste indruk opwekt, maar eigenlijk een hoop schijt is die na 3 dagen verveelt. het feit is dat de core game van STO fucked is, en daar kunnen ze niks aan veranderen, ook nie in de toekomst.
en zei ik nu dat ik star trek sucky vond? Lol ik ben mss de grootste fan die er is
daarom vind ik het juist zo'n zonde dat de licentie in zulke incompetente handen is...

elke game developer steekt een paar miljoen dollars in het ontwikkelen van een spel met het gedachte "yes dit gaat massaal floppen, laten we er meteen een mmo van maken en mensen inhuren die onze servers onderhouden. Op die manier gaan we nog meer verlies maken, papa zal trots zijn en mama gaat visjes bakken."
logisch toch?

TRiSS

Legacy Member
Aynix zei:
Hmmm, ik heb m'n retail key nog niet ontvangen. Zal ik nog kunnen spelen de komende dagen?

ja, er is normaal een grace period van een paar dagen (exacte termijn daarvan is niet bekend, maar zou genoeg moeten zijn tot je je retail kopie hebt)

Misterblort

Legacy Member
TRiSS zei:
uit deze thread:

MinM (pm via 9lives)
ViPeR01 (pm via 9lives) = Norsixa@norsixa (in sto)
VV@rl()rd pm via 9lives) = VVarlorcl@Sofina (in sto)

als een van bovenstaande uit deze post wil verwijderd worden om 1 of andere reden, laat het mij weten, dan pas ik het aan...

voor de mensen die een fleet zoeken nog is refreshen kan nooit kwaad :)

kan iemand mj in fleet fixen btw? ;) straikor@misterblort

Quiller

Legacy Member
MinM zei:
zie he jambajo wij praten hier op dees topic over STO fleet en het spel en helpen elkaar
als gij op da spel gaat bashen gaat dan bashen op het cryptic forum. ik wacht nog altijd op een crew member dat u een keer infraction komt geven want echt nuttige dingen komt ge hier niet vertellen. ge kunt hier vertellen hoe slecht het spel wel is... goed en wel ik respecteer uw mening maar het spel is nog niet eens gereleased in EU en al de mensen van dit topic hebben al betaald voor het spel dus uw comments dat het geldklopperij is heeft geen nut.... want is allemaal al betaald ....

mensen wat beledigen door ze snotneuzen te noemen omdat ze dit spel kopen vind ik laag bij de grond. Imo denk ik dat jij de snotneus bent... ik werk alle dagen hard voor mijn centjes te verdienen en ik doe nog altijd met mijn geld wa ik wil en ik hoef geen lessen te krijgen van iemand die ik totaal niet ken.... btw ik zen 25 en heb al gezien dat de meeste hier boven de 18 zijn


Prachtig verwoord en volledig akkoord. Zelf ben ik 38j en heb geen behoefte aan het gemelk van die snotneus jambajo. Er zijn hier door hem al beledigingen geuit die bij mijn weten op heel veel forums een ban zouden opleveren. Kortom tijd dat hij zijn ergens anders gaat posten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan