TRiSS zei:
Je kan wel een Trill karakter maken, maar dat kon ook al in beta. Ik denk niet dat dit hetzelfde is als de 'joined trill' die je zal kunnen aanmaken na de headstart, als de preorder kadootjes beschikbaar komen... Ik zag tenminste geen speciale traits bij de trill optie in de character creation die er nog niet waren tijdens beta...
Bedankt voor de info. De extra's en skills zijn er inderdaad niet bij maar goed, ik ben al tevreden dat ik toch als een trill kan spelen. Ik ga toch vrij op m'n gemakje spelen. Geen rush, gewoon van alles genieten. Missies doen, door de ruimte laveren, verkennen, scannen, wat schepen in gort knallen, rond paraderen in de gangen van de Earth Spacedock, crew en schip customizen, enz...
Ondanks de problemen die ik al heb gehad (Ondermeer laadscherm die tergend traag vooruit gaat en dan een server disconnect als gevolg heeft, enz.) kan ik steeds meer met volle overtuiging zeggen dat deze game mij erg in de smaak gaat vallen. Zoals reeds eerder vermeld is het natuurlijk nog veel te vroeg om nu al te zeggen of de game mij binnen hier en een paar maand nog zal kunnen boeien maar ik heb alvast goeie hoop. We zien wel.
Dat ik al een tijd uit kijk naar een deftige Space MMORPG (EVE buiten beschouwing gelaten want ettelijke jaren na release nog beginnen met een game die zo uitgebreid is zie ik eerlijk gezegd nooit zitten.) zal er ook wel iets mee te maken hebben.
En wat de away missies betreft. Ik ga er ook geen doekjes om winden. Van wat ik nu al heb gezien en gedaan kan ik ook afleiden dat ze toch een niveau minder zijn dan de ruimtegevechten maar ze zijn zeker ook niet slecht. Ver van zelfs en bovendien zorgen ze voor de perfecte balans tussen beiden en zorgen ze voor genoeg afwisseling. Het is trouwens best wel cool om op planeten en in schepen je kapitein te kunnen bewonderen samen met zijn trouwe team officieren.
Ruimtecombat vind ik in ieder geval helemaal top en steeds meer nu ik beetje bij beetje het systeem begin te snappen en mijn draai begin te vinden. Helemaal in het begin (Nu nog bij momenten.) deed ik nogal rare bewegingen met mijn schip, had ik moeite om mij goed te positioneren, ging ik ofwel soms te snel of net te traag (Vooral te snel) en lagen mijn vingers af en toe in de knoop.

Mijn eerste gevecht kreeg ik enkel de boodschappen hull dmg 75%, 50% en 25% MAAR toch net niet de pijp uit gegaan.
Ik ben er nog altijd niet aan uit hoe je er voor kan zorgen dat al je officieren hetzelfde uniform dragen tijdens away missies. Je krijgt bij aanschaf een gratis kans om hun outfit en naam te veranderen maar ik had gehoopt op een gemakkelijke manier om de outfit van je kapitein over te hemelen want zo uit mijn hoofd tot in detail opnieuw maken kan ik nu ook weer niet.
Het is wel logisch natuurlijk maar ik verdwaal momenteel wel nog in de vele skills, wapens en andere apparatuur.
Ik vraag mij bovendien af hoe en wanneer ik aan mijn science schip moet komen dus wanneer ik kan switchen tussen mijn light cruiser en mijn eerste echte schip voor mijn class.
Ik ben nogthans gaan rondneuzen in de shipyard maar kon niks vinden buiten de mogelijkheid om te customizen en dergelijke. Credits heb ik in ieder geval niet dus als je moet betalen zal het nog wel enkele uren duren vooraleer ik er mij eentje kan kopen.
En Nostradamus2000, ik heb ook geen flauw idee wat mijn build zal worden. Ik had plannen maar het ziet er naar uit dat die in het honderd gaan lopen.

Oh, we zien wel. Tijd genoeg om alles uit te vissen.
PS. Iemand idee of de servers al terug 'up and running' zijn? Zoniet, hopelijk duurt het niet de volledige nacht.