Archief - Star Trek Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MinM

Legacy Member
ik vind dit een zalige mmo heb nooit wow gespeeld. wel effe LOTRO maar daar was het instap gehalte in MMO ver zoek(persoonlijk mening). met deze mmo vond ik vrij snel men weg in de mnu's en wat alles betekende

jambajo

Legacy Member
dus vanaf dat er hier iemand discussie wilt komen voeren over een mmorpg wordt hij direct bestempeld als nen troll? de mensen in deze thread kunnen ook tegen niet veel commentaar :)

@ darius ik vermoed da gij oftewel geld teveel hebt of gewoon ne vijs kwijt zijt :)
en uw logica trekt op geen bal, zelfs al ge het spel maar 10u per maand speelt spaart ge nog uit? waarom doneert ge uw geld dan gewoon niet aan de negertjes in haïti als ge het spel zo weinig speelt? die kunnen het tenminste gebruiken voor een beter doel.

Darius Craven

Legacy Member
@Jambajo Toevallig doneer ik ook geld, en een combinatie van een vijs los en een goed loon kan kloppen :)

Mijn logica is gewoon gezien dit een MMORPG is en ik toch elke maand geld zou kwijt zijn. Moest ik het dan 12 maanden spelen + de aankoop ben ik zo'n 200 € kwijt, nu 240 € dus enkel indien de game binnen 12 maand compleet uitsterft ben ik in't zak gezet. Maar zelfs dan zal ik in die 12 maanden volop genoten hebben en mss 3 € per maand extra betaald hebben met mijn "lifetime".

Ik kan begrijpen dat je de game niet goed vind, maar de lifetime was voor mij de beste keuze gezien ik mezelf het langer dan 12 maand zie spelen. Ik heb pas een membership ingediend voor een fleet met zo'n 100 members, mensen waarvan ik weet dat ze er nog een tijd gaan zijn. Dus er zal altijd wel volk zijn om samen mee te spelen.

De laatste patch heeft trouwens bewezen dat er talent genoeg zit in het team van Cryptic, maar als je de core-game al niet goed vind kan dat je wrsch ook niet schelen :)

jambajo

Legacy Member
hun copy & paste skillz zullen waarschijnlijk wel snor zitten, aangezien het een carbon copy is van CoX :rofl:
en ja de patches in het begin van AoC waren ook altijd gigantische lijsten, maar veranderde dat iets aan de kern van het spel? nope :)
daarvoor zullen ze wel een extra uitbreiding releasen, geloof me...hou maar alvast uw mastercard klaar zoda ge daarvoor hen nog wa geld kan geven :)
ka-ching zeggen die mannen! lekker wrijven in hun handjes met de goeie zaken die ze doen over hun carbon copy van CoX

TRiSS

Legacy Member
jambajo zei:
dus vanaf dat er hier iemand discussie wilt komen voeren over een mmorpg wordt hij direct bestempeld als nen troll? de mensen in deze thread kunnen ook tegen niet veel commentaar :)

onderbouwd commentaar kan en mag.... maar hier komen roepen dat het een kutspel is, dat iedereen die het koopt zot is of whatever en dan vooral op die toon is volgens mij geen "commentaar geven", dat is trollen

nah, en dat is de laatste keer dat ik die trol gevoederd heb :tongue:

play long and level! ;-)

MinM

Legacy Member
TRiSS zei:
onderbouwd commentaar kan en mag.... maar hier komen roepen dat het een kutspel is, dat iedereen die het koopt zot is of whatever en dan vooral op die toon is volgens mij geen "commentaar geven", dat is trollen

nah, en dat is de laatste keer dat ik die trol gevoederd heb :tongue:

play long and level! ;-)

gesproken

Pana

Legacy Member
Na een weekje ga ik toch akkoord met de argumenten die jambajo in zijn post aanhaalt. Afgezien dat het nog wel een Beta is, voelt het spel zwaar onafgewerkt en leeg, kinderlijk zelfs.
Houterige animaties, saaie ground combat,... Enkel de space battles vind ik persoonlijk nog wel ok omdat ik een fijne tijd heb gehad met ST: Bridge Commander.

God, ik wil Eve Online met een Star Trek skin / lore :(

RBMK

Legacy Member
jambajo zei:
dus vanaf dat er hier iemand discussie wilt komen voeren over een mmorpg wordt hij direct bestempeld als nen troll? de mensen in deze thread kunnen ook tegen niet veel commentaar :)

@ darius ik vermoed da gij oftewel geld teveel hebt of gewoon ne vijs kwijt zijt :)
en uw logica trekt op geen bal, zelfs al ge het spel maar 10u per maand speelt spaart ge nog uit? waarom doneert ge uw geld dan gewoon niet aan de negertjes in haïti als ge het spel zo weinig speelt? die kunnen het tenminste gebruiken voor een beter doel.

Discussie voeren met iemand die een game met moeite één dag in beta heeft gespeeld en voor de rest zijn argumenten haalt op een ander forum is naar mijn mening altijd al onmogelijk geweest dus vraag ik mij af wat je hier eigenlijk nog komt doen. Ga ergens anders een topic verpesten aub.
Btw. LotRO is voor mij tot op heden één van de beste MMORPG's die ik heb gespeeld en ik mag toch zeggen dat ik er ook al enkele op mijn palmares heb staan. Misschien niet zoveel als de echte veteranen maar toch genoeg om te weten dat LotRO een meer dan degelijke game is in zijn genre.

En over WoW ga je mij niks negatiefs horen zeggen want het is zeker en vast een degelijke MMORPG maar in mijn ogen niet zo speciaal dat het een grotere playerbase verdient dan heel wat andere MMORPG's die reeds zijn verschenen zowel voor als na desbetreffende game. Het enige geluk dat deze game heeft gehad is dat het op de één of andere manier een grotere hype heeft teweeg gebracht dan al de rest, meer mond en mond reclame heeft gekend en daardoor massa's casual spelers en/of totale noobs op gamevlak heeft gelokt die zo aangedaan waren door hun eerste echte MMORPG ervaring (Je eerste MMORPG is altijd iets speciaals en kan zelfs, ondanks de kwaliteit van de game in kwestie, voor een lange tijd je beste ervaring blijven.) dat er velen bij WoW blijven zweren en op de één of andere manier angst hebben voor iets nieuws en/of alles en iedereen moeten vergelijken met deze game wat natuurlijk een totaal verkeerde ingesteldheid is.

En voor bijna alle overige uitgevers/ontwikkelaars is het een strijd van jewelste om te overleven in het MMORPG wereldje die de laatste jaren heel wat concurrentie teweeg brengt waardoor het hun volste recht is proberen mensen te overtuigen om bv. een lifetimesubscriptie aan te gaan waardoor hun inkomen al wat meer verzekerd zijn om de game in de komende maanden/jaren verder te ontwikkelen. Vergeet niet dat bijna alle andere MMORPG's al blij mogen zijn als ze een vaste playerbase kunnen behouden van max. 500k spelers wat bij de meesten al heel wat zal zijn. En bovendien heb je ook geen 500k spelers nodig om een game succesvol te maken en al helemaal niet voor de spelers. Zo lang er één server constant goed vol zit met goeie en behulpzame mensen is het al voldoende om mij, als speler, tevreden te stellen.

Oh en meer nog (Veel meer) dan bij singleplayergames en dergelijke zijn MMORPG's zéér gevoelig voor kritiek. Men zal nooit of te nimmer iedereen tevreden kunnen stellen. De één vindt een bepaalde game goed en de ander vindt het bagger en met een patch kan het plots omslaan en kan die ander plots de game goed vinden en die één bagger. Ik zou eerlijk gezegd nooit in de schoenen van een ontwikkelaar willen staan want die mannen/vrouwen hebben geen gemakkelijk karwei als je het mij vraagt.

En wat Darius Craven doet met zijn geld is zijn zaak. Mocht ik weten dat ik het eruit haal zou ik het ook doen maar gezien ik het tot op heden nooit langer dan 4 maand heb vol gehouden met een MMORPG speel ik liever op veilig en betaal ik per maand. Trouwens, omdat iemand veel geld spendeert aan iets wil daarom niet zeggen dat hij/zij geld teveel heeft. Ooit al eens aan gedacht dat er ook nog mensen zijn die keuzes kunnen maken in het leven en meer geld spenderen aan iets wat naar hun mening meer waarde heeft en wat minder aan alle andere troep die van minder belang is voor de persoon in kwestie?

Maar goed, genoeg geleuter. Ik kijk hoe dan ook uit naar deze game. Eén van de eerste dingen die ik heb geleerd in mijn leven als gamer is wel dat je je nooit of te nimmer mag laten beïnvloeden door anderen wat betreft je keuzes of toch op z'n minst niet door zo'n typische pessimist en/of doemdenker.

Ik ken mijn smaak en ik heb mijzelf maar zelden teleurgesteld bij het kiezen en aankopen van games. Star Trek Online zie ik volledig zitten en ware het niet dat ik niet zo van beta's houd en het niet zie zitten om alle progressie aan mijn neus te zien voorbijgaan wanneer de beta is afgelopen was ik al lang aan het spelen. Nu wacht ik geduldig af tot de start van de early access. Intussen hou ik mij wat bezig met al die open beta filmpjes te bekijken op het net.

Aan Darius Craven en de rest van de huidige playerbase. Ik kom er binnenkort ook aan! Als jullie intussen een fleet hebben dan hoop ik dat de deuren open staan. :D

nite

Legacy Member
Wat ik wel leuker vond aan wow dan aan STO was dat wow een wereld was. STO is meer een series van gelinkte instances. Technisch is het vast moeilijk maar ik zou het wel leuker gevonden hebben als sector space en solar systems geïntegreerd waren. Zo leert ge ook makkelijker mensen kennen. Bvb als iemand een planeet verder in het solar system ook aan het questen is. Nu komt ge wordt ge soms wel bij elkaar gezet in een instance, maar eens ge die instance verlaat is er geen contact meer. Das natuurlijk minder een probleem als ge al speelt met mensen die ge op voorhand kent.

tb-303

Legacy Member
Troll of niet, en alhoewel ie het marginaal neerpoot, ie heeft wel gelijk....

En de meesten hier die al jaren mmo's spelen, WETEN ook dat ie gelijk heeft!

Dit is GEEN mmo die andere kleppers gaat overleven, als ze natuurlijk genoeg subs hebben om hun game draaiende te houden zullen bepaalde mensen wel paar jaartjes plezier kunnen hebben, maar toch voorspel ook ik een serieuze leegloop de eerste maanden na release.

Meestal is "end game" een serieuze discussie, maar vooral bij dit spel gaan ze zich toch extra mogen bewijzen om op hogere levels iedereen tevreden te houden.

Zijn net de star trek fans die eerst gaan afhaken (google op star trek online en trekkies), maar natuurlijk zijn er ook uitzonderingen.

En dan zullen de eerste mails beginnnen binnnekomen "reactivate now your account for 14 days free of charge"!! :D

MinM

Legacy Member
ik ben niet zo een mmo kenner maar wat mij opvalt en heb het al aangehaald is dat dit voor beginners zeer leuk is mmo te leren kennen dit had ik niet met lotro mijn eerste mmo dat ik speelde...

dus denk dat met een beta open te stellen voor bijna iedereen die een beetje moeite deed voor een key ze el veel volk aantrekken. inderdaad ik vind de ground battle ook ni zo leuk en eigenlijk maar saai.... maar persoonlijk vind het upgrade van uw ship en levelen wel leuk om een gebruiksvriendelijkste manier dat ik ooit ben tegen gekomen en ja wss als ik de endgame heb gespeeld zal het stoppen voor mij maar zo lang dat ik die nog niet gespeeld heb zal ik sto blijven spele.

jambajo

Legacy Member
RBMK zei:
Discussie voeren met iemand die een game met moeite één dag in beta heeft gespeeld en voor de rest zijn argumenten haalt op een ander forum is naar mijn mening altijd al onmogelijk geweest dus vraag ik mij af wat je hier eigenlijk nog komt doen. Ga ergens anders een topic verpesten aub.
Btw. LotRO is voor mij tot op heden één van de beste MMORPG's die ik heb gespeeld en ik mag toch zeggen dat ik er ook al enkele op mijn palmares heb staan. Misschien niet zoveel als de echte veteranen maar toch genoeg om te weten dat LotRO een meer dan degelijke game is in zijn genre.

En over WoW ga je mij niks negatiefs horen zeggen want het is zeker en vast een degelijke MMORPG maar in mijn ogen niet zo speciaal dat het een grotere playerbase verdient dan heel wat andere MMORPG's die reeds zijn verschenen zowel voor als na desbetreffende game. Het enige geluk dat deze game heeft gehad is dat het op de één of andere manier een grotere hype heeft teweeg gebracht dan al de rest, meer mond en mond reclame heeft gekend en daardoor massa's casual spelers en/of totale noobs op gamevlak heeft gelokt die zo aangedaan waren door hun eerste echte MMORPG ervaring (Je eerste MMORPG is altijd iets speciaals en kan zelfs, ondanks de kwaliteit van de game in kwestie, voor een lange tijd je beste ervaring blijven.) dat er velen bij WoW blijven zweren en op de één of andere manier angst hebben voor iets nieuws en/of alles en iedereen moeten vergelijken met deze game wat natuurlijk een totaal verkeerde ingesteldheid is.

En voor bijna alle overige uitgevers/ontwikkelaars is het een strijd van jewelste om te overleven in het MMORPG wereldje die de laatste jaren heel wat concurrentie teweeg brengt waardoor het hun volste recht is proberen mensen te overtuigen om bv. een lifetimesubscriptie aan te gaan waardoor hun inkomen al wat meer verzekerd zijn om de game in de komende maanden/jaren verder te ontwikkelen. Vergeet niet dat bijna alle andere MMORPG's al blij mogen zijn als ze een vaste playerbase kunnen behouden van max. 500k spelers wat bij de meesten al heel wat zal zijn. En bovendien heb je ook geen 500k spelers nodig om een game succesvol te maken en al helemaal niet voor de spelers. Zo lang er één server constant goed vol zit met goeie en behulpzame mensen is het al voldoende om mij, als speler, tevreden te stellen.

Oh en meer nog (Veel meer) dan bij singleplayergames en dergelijke zijn MMORPG's zéér gevoelig voor kritiek. Men zal nooit of te nimmer iedereen tevreden kunnen stellen. De één vindt een bepaalde game goed en de ander vindt het bagger en met een patch kan het plots omslaan en kan die ander plots de game goed vinden en die één bagger. Ik zou eerlijk gezegd nooit in de schoenen van een ontwikkelaar willen staan want die mannen/vrouwen hebben geen gemakkelijk karwei als je het mij vraagt.

En wat Darius Craven doet met zijn geld is zijn zaak. Mocht ik weten dat ik het eruit haal zou ik het ook doen maar gezien ik het tot op heden nooit langer dan 4 maand heb vol gehouden met een MMORPG speel ik liever op veilig en betaal ik per maand. Trouwens, omdat iemand veel geld spendeert aan iets wil daarom niet zeggen dat hij/zij geld teveel heeft. Ooit al eens aan gedacht dat er ook nog mensen zijn die keuzes kunnen maken in het leven en meer geld spenderen aan iets wat naar hun mening meer waarde heeft en wat minder aan alle andere troep die van minder belang is voor de persoon in kwestie?

Maar goed, genoeg geleuter. Ik kijk hoe dan ook uit naar deze game. Eén van de eerste dingen die ik heb geleerd in mijn leven als gamer is wel dat je je nooit of te nimmer mag laten beïnvloeden door anderen wat betreft je keuzes of toch op z'n minst niet door zo'n typische pessimist en/of doemdenker.

Ik ken mijn smaak en ik heb mijzelf maar zelden teleurgesteld bij het kiezen en aankopen van games. Star Trek Online zie ik volledig zitten en ware het niet dat ik niet zo van beta's houd en het niet zie zitten om alle progressie aan mijn neus te zien voorbijgaan wanneer de beta is afgelopen was ik al lang aan het spelen. Nu wacht ik geduldig af tot de start van de early access. Intussen hou ik mij wat bezig met al die open beta filmpjes te bekijken op het net.

Aan Darius Craven en de rest van de huidige playerbase. Ik kom er binnenkort ook aan! Als jullie intussen een fleet hebben dan hoop ik dat de deuren open staan. :D

too long, did not read

Sir.Killalot

Legacy Member
jambajo zei:
tuurlijk, omdat ze onlangs bijna alle group quests soloable gemaakt hebben
dat is hun wanhoopspoging om het spel levend te houden, omdat ze weten dat meer solo-spelers kunnen aantrekken dan group-spelers.

Of, zou het kunnen dat ze het gedaan hebben om nieuwe spelers sneller in de end-game actie te krijgen bij de oude spelers? Hmmm...:baard:


jambajo zei:
MAAR ge kunt er niet omheen dat wat ik zeg over die lifetime subs waar is!!!!
doen ze dit bij WoW? nee, omdat ze weten dat ze meer geld uit de mensen hun zakken kunnen schudden aangezien er VEEL mensen WoW spelen en ook zullen blijven spelen doorheen de jaren die zullen komen
STO zal volgend jaar nen dode pier zijn, net als WAR en AOC nu is, daarmee dat ze nu zoveel mogelijk geld willen binnenhalen!!!
tis echt schandalig imo, en dat mensen daar kunnen inlopen, ik versta da gewoon nie.

int begin deden ze dit ook bij LOTR online, omdat ze gewoonweg wisten dat hun spel nie populair ging zijn op lange termijn.

Het concept bestond nog niet bij de release van WoW, en er nu nog één invoeren voor WoW is nogal dwaas. Je mag er vrij zeker van zijn dat Blizzard het ook zal gebruiken bij een nieuwe MMO hoor.
Als business concept is de "lifetime sub" trouwens, voor kleinere developers althans, een manier om snel break-even te komen met hun ontwikkelingskosten, niet omdat ze schrik hebben dat ze na een jaar gaan subs meer gaan hebben.
Also, WAR en AoC zijn niet dood.

Draaksken

Legacy Member
heb al heel veel Mmo's gespeelt .. doe al 7+jaar aan mmo's gaming .. STO was leuk in het begin omdat het space was en dat het star trek was .. kon je in het begin wat inleven en dat was leuk .. maar na paar dagen spelen merk je toch dat het game in zen geheel eigenlijk toch wat leeg en saai is ..in mijn ogen en verbrand me nie op het kruis , is het gewoon HEEL rap routine en springt er niet echt iets uit in de gameplay .. voor de echte die hard fans hoopek dat ze zich nog lang zullen amuseren .. maar denk niet dat het een knaller van succes zal zijn ..hopelijk gaat het nog lang door zodat de dedicated player base zich amuseert ..

conclusie : in mijn ogen --> fun in het begin .. maar word vre rap saai en "smaakloos"..niet echt speciaal buiten de star trek lore .. en ik weet dat het nog beta is maar zo hard zal de gameplay niet veranderen é :)

Durin

Legacy Member
RBMK zei:
Discussie voeren met iemand die een game met moeite één dag in beta heeft gespeeld en voor de rest zijn argumenten haalt op een ander forum is naar mijn mening altijd al onmogelijk geweest dus vraag ik mij af wat je hier eigenlijk nog komt doen. Ga ergens anders een topic verpesten aub.
Btw. LotRO is voor mij tot op heden één van de beste MMORPG's die ik heb gespeeld en ik mag toch zeggen dat ik er ook al enkele op mijn palmares heb staan. Misschien niet zoveel als de echte veteranen maar toch genoeg om te weten dat LotRO een meer dan degelijke game is in zijn genre.

En over WoW ga je mij niks negatiefs horen zeggen want het is zeker en vast een degelijke MMORPG maar in mijn ogen niet zo speciaal dat het een grotere playerbase verdient dan heel wat andere MMORPG's die reeds zijn verschenen zowel voor als na desbetreffende game. Het enige geluk dat deze game heeft gehad is dat het op de één of andere manier een grotere hype heeft teweeg gebracht dan al de rest, meer mond en mond reclame heeft gekend en daardoor massa's casual spelers en/of totale noobs op gamevlak heeft gelokt die zo aangedaan waren door hun eerste echte MMORPG ervaring (Je eerste MMORPG is altijd iets speciaals en kan zelfs, ondanks de kwaliteit van de game in kwestie, voor een lange tijd je beste ervaring blijven.) dat er velen bij WoW blijven zweren en op de één of andere manier angst hebben voor iets nieuws en/of alles en iedereen moeten vergelijken met deze game wat natuurlijk een totaal verkeerde ingesteldheid is.

En voor bijna alle overige uitgevers/ontwikkelaars is het een strijd van jewelste om te overleven in het MMORPG wereldje die de laatste jaren heel wat concurrentie teweeg brengt waardoor het hun volste recht is proberen mensen te overtuigen om bv. een lifetimesubscriptie aan te gaan waardoor hun inkomen al wat meer verzekerd zijn om de game in de komende maanden/jaren verder te ontwikkelen. Vergeet niet dat bijna alle andere MMORPG's al blij mogen zijn als ze een vaste playerbase kunnen behouden van max. 500k spelers wat bij de meesten al heel wat zal zijn. En bovendien heb je ook geen 500k spelers nodig om een game succesvol te maken en al helemaal niet voor de spelers. Zo lang er één server constant goed vol zit met goeie en behulpzame mensen is het al voldoende om mij, als speler, tevreden te stellen.

Oh en meer nog (Veel meer) dan bij singleplayergames en dergelijke zijn MMORPG's zéér gevoelig voor kritiek. Men zal nooit of te nimmer iedereen tevreden kunnen stellen. De één vindt een bepaalde game goed en de ander vindt het bagger en met een patch kan het plots omslaan en kan die ander plots de game goed vinden en die één bagger. Ik zou eerlijk gezegd nooit in de schoenen van een ontwikkelaar willen staan want die mannen/vrouwen hebben geen gemakkelijk karwei als je het mij vraagt.

En wat Darius Craven doet met zijn geld is zijn zaak. Mocht ik weten dat ik het eruit haal zou ik het ook doen maar gezien ik het tot op heden nooit langer dan 4 maand heb vol gehouden met een MMORPG speel ik liever op veilig en betaal ik per maand. Trouwens, omdat iemand veel geld spendeert aan iets wil daarom niet zeggen dat hij/zij geld teveel heeft. Ooit al eens aan gedacht dat er ook nog mensen zijn die keuzes kunnen maken in het leven en meer geld spenderen aan iets wat naar hun mening meer waarde heeft en wat minder aan alle andere troep die van minder belang is voor de persoon in kwestie?

Maar goed, genoeg geleuter. Ik kijk hoe dan ook uit naar deze game. Eén van de eerste dingen die ik heb geleerd in mijn leven als gamer is wel dat je je nooit of te nimmer mag laten beïnvloeden door anderen wat betreft je keuzes of toch op z'n minst niet door zo'n typische pessimist en/of doemdenker.

Ik ken mijn smaak en ik heb mijzelf maar zelden teleurgesteld bij het kiezen en aankopen van games. Star Trek Online zie ik volledig zitten en ware het niet dat ik niet zo van beta's houd en het niet zie zitten om alle progressie aan mijn neus te zien voorbijgaan wanneer de beta is afgelopen was ik al lang aan het spelen. Nu wacht ik geduldig af tot de start van de early access. Intussen hou ik mij wat bezig met al die open beta filmpjes te bekijken op het net.

Aan Darius Craven en de rest van de huidige playerbase. Ik kom er binnenkort ook aan! Als jullie intussen een fleet hebben dan hoop ik dat de deuren open staan. :D

Wall of text crits you for 10.000

DoomSayerSantos

Legacy Member
Lange teksten zullen wat te moeilijk zijn voor hun.
Mooie post RBMK.

SHIGSY

Legacy Member
Petje af. Het regent patches de laatste tijd die het spel bijzonder aangenaam gemaakt hebben. Hop hop, prelaunch, now!

Franneke

Legacy Member
Weet er iemand nog een site die beta keys heeft en waar je GEEN PREMIUM member moet worden? Ik zou het spel een heel graag spelen, maar alle sites op de website hebben hun keys al weggegeven of moet je premium member worden of zijn in een taal waar ik geen snars van begrijp, alvast bedankt!

ToasT

Legacy Member
Het is momenteel het laatste beta weekend, dus als je nog aan een key geraakt, zal je niet lang kunnen spelen hoor.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan