jambajo zei:
MAAR ge kunt er niet omheen dat wat ik zeg over die lifetime subs waar is!!!!
doen ze dit bij WoW? nee, omdat ze weten dat ze meer geld uit de mensen hun zakken kunnen schudden aangezien er VEEL mensen WoW spelen en ook zullen blijven spelen doorheen de jaren die zullen komen
STO zal volgend jaar nen dode pier zijn, net als WAR en AOC nu is, daarmee dat ze nu zoveel mogelijk geld willen binnenhalen!!!
tis echt schandalig imo, en dat mensen daar kunnen inlopen, ik versta da gewoon nie.
int begin deden ze dit ook bij LOTR online, omdat ze gewoonweg wisten dat hun spel nie populair ging zijn op lange termijn.
Ik kan het missen, en binnen een goed jaar zal ik het wel uitgespaard hebben. WAR en AoC hadden het probleem dat ze in hetzelfde potje roerden. Star Trek heeft een grote fanbase, veel daarvan gamers. Al is de game binnen 1,5 jaar leeg zal ik nog geld uitgespaard hebben ipv maandelijks te betalen.
Ik amuseer me ermee, en al diegene die niet lopen te trollen ook. Als ik ingame in team zit zijn er veel mensen die niet eens weten wat er gaande is op verscheidene fora en gewoon van de game op zich genieten.
WoW is een geldkoe, maar een MMORPG heeft geen massa zoals in WoW nodig om een succes te zijn. Ik ben in der tijd begonnen met Asheron's Call, bijna niemand speelde het op dat moment maar het is wel de leukste MMORPG die ik tot nu toe heb gespeeld.
Anarchy Online, nog zo'n "flop". Draait tegenwoordig nog steeds en ik vind het super en uniek. Star Wars Galaxies, ook een "flop" maar heeft toch lang gedraaid. City Of Heroes "flop" omdat weinig mensen het speelde, tegenwoordig tiert het nog welig.
WoW heeft het MMORPG genre niet uitgevonden, het heeft een manier uitgevonden om de massa te lokken. Maar massa is niet nodig om een MMORPG voor vele gamers tot een succes te maken.
Natuurlijk is 211 (+ 40 € voor de game dus pak 250 €

veel geld. Maar gezien de gemiddelde game tegenwoordig al 40 € kost bij import, 60 € local en ik deze op amper een maand heb uitgespeeld is die 250 € zeer relatief. Al speel ik het per maand maar 10u dan nog kom ik "goedkoop" uit op't einde.
Ik koop gemiddeld 3 - 4 games nieuw per maand, als ik van die games 1 game langer dan 6 maanden speel zal't veel zijn. Indien ik STO 12 maanden speel ben ik 20 € per maand kwijt (incl. aankoop van de game) dus is het eigenlijk een goedkope game per maand
