Archief - Star Trek Online

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

jambajo

Legacy Member
?therapy? zei:
Hé?!? Lotro aan het doodbloeden? :) Laat me niet lachen man! In tegenstelling zelfs!
De laatste tijd is er weer meer en meer volk. :lol:

tuurlijk, omdat ze onlangs bijna alle group quests soloable gemaakt hebben
dat is hun wanhoopspoging om het spel levend te houden, omdat ze weten dat meer solo-spelers kunnen aantrekken dan group-spelers.

en ik heb de beta van STO gisteren nen dag gespeeld, het trekt echt op de kloten imo
zelfs lineage 2 was beter 6j geleden tijdens de OB

nuja, ge zijt fanboy of ge zijt het niet, ik ga nooit een schijtspel kopen fanboy of geen fanboy

jambajo

Legacy Member
MAAR ge kunt er niet omheen dat wat ik zeg over die lifetime subs waar is!!!!
doen ze dit bij WoW? nee, omdat ze weten dat ze meer geld uit de mensen hun zakken kunnen schudden aangezien er VEEL mensen WoW spelen en ook zullen blijven spelen doorheen de jaren die zullen komen
STO zal volgend jaar nen dode pier zijn, net als WAR en AOC nu is, daarmee dat ze nu zoveel mogelijk geld willen binnenhalen!!!
tis echt schandalig imo, en dat mensen daar kunnen inlopen, ik versta da gewoon nie.

int begin deden ze dit ook bij LOTR online, omdat ze gewoonweg wisten dat hun spel nie populair ging zijn op lange termijn.

Namko

Legacy Member
jambajo zei:
tuurlijk, omdat ze onlangs bijna alle group quests soloable gemaakt hebben
dat is hun wanhoopspoging om het spel levend te houden, omdat ze weten dat meer solo-spelers kunnen aantrekken dan group-spelers.
Is geen wanhoopspoging...

Nuja, U bent een trouwe WoWspeler zeker?;)

TRiSS

Legacy Member
Als al die WoW fans nu is WoW gingen spelen ipv overal te zeuren dat een ander spel niet zoals WoW is....

ps: ELKE (grote) game wordt gemaakt met het idee om geld uit mensen hun zakken te kloppen ;-)

Bart Religion

Legacy Member
Zit er veel verhaal in deze game? (geen zin om de hele topic te lezen :p)

Koffe

Legacy Member
Ge versta da mss ni, maar de mensen zijn nog altijd vrij om te kiezen wa ze doen met hun geld hé.. als ze ne lifetime abbo willen kopen is da hun keuze, ofdaj deze nu begrijpt of niet, je moet die respecteren. Niet alle mensen hebben dezelfde verwachtingen van een game zoals jij. Das de normaalste zaak van de wereld. Daarom dat er games voor verschillende doelgroepen gemaakt worden..Nu, zelf zou ik ook geen lifetime kopen, voor geen enkele game maar dat is een keuze die je zelf maakt.
Ik geef gerust toe dat dit absoluut niet de beste mmo is die ik al gespeeld heb, maar ik ga die wel spelen om héél de verhaallijn en de lore erachter enigszins terug te herontdekken. Ik heb de beta gespeeld en ik vind het voldoende voor mij om 't te kopen, omdat ik weet dat ik 't ga spelen, hoe 'schijt' ge 't ook vindt.
Tis niet mijn bedoeling om zoals vroeger in mmo's hardcore te gaan, dees is voor mij gewoon chille, casual een uurtje per avond ofzo wat voortgaan en daarvoor is STO een perfecte game naar mijn mening, ook al is het een mmo.

jambajo

Legacy Member
TRiSS zei:
ps: ELKE (grote) game wordt gemaakt met het idee om geld uit mensen hun zakken te kloppen ;-)

ja, maar er is een verschil tussen een echt GOED spel maken (en daar geef ik mijn geld met PLEZIER aan) en tussen een schijtspel maken die een carbon copy is van een andere MMO (CoX) en het adverteren als een echte Star Trek game. ronduit schandalig tbh
en nee, ik heb nog nooit WoW gespeeld in mijn leven, of tis efkes in de open beta 6 jaar geleden
spel lag na 5min in mijn prullenbak, kon nie tegen de cartoony sfeer
ik heb wel 6 jaar lineage 2 gespeeld, dus ik weet waarover ik spreek

jambajo

Legacy Member
Koffe zei:
Ge versta da mss ni, maar de mensen zijn nog altijd vrij om te kiezen wa ze doen met hun geld hé.. als ze ne lifetime abbo willen kopen is da hun keuze, ofdaj deze nu begrijpt of niet, je moet die respecteren. Niet alle mensen hebben dezelfde verwachtingen van een game zoals jij. Das de normaalste zaak van de wereld. Daarom dat er games voor verschillende doelgroepen gemaakt worden..Nu, zelf zou ik ook geen lifetime kopen, voor geen enkele game maar dat is een keuze die je zelf maakt.
Ik geef gerust toe dat dit absoluut niet de beste mmo is die ik al gespeeld heb, maar ik ga die wel spelen om héél de verhaallijn en de lore erachter enigszins terug te herontdekken. Ik heb de beta gespeeld en ik vind het voldoende voor mij om 't te kopen, omdat ik weet dat ik 't ga spelen, hoe 'schijt' ge 't ook vindt.
Tis niet mijn bedoeling om zoals vroeger in mmo's hardcore te gaan, dees is voor mij gewoon chille, casual een uurtje per avond ofzo wat voortgaan en daarvoor is STO een perfecte game naar mijn mening, ook al is het een mmo.

je zegt het zelf, waarom zou je 211euro betalen voor een spel die je een uurtje per avond speelt om te chillen?
ik denk niet dat deze persoon 211euro aan een spel gaat geven met de gedachte van "oh ik ga da maar een uurke per dag spelen, kheb tenslotte maar 211euro aan het spel gegeven"
NEE als ge zoveel aan een spel geeft hebt ge ook stevige verwachtingen, en zult ge het spel veel meer dan een uurke per dag spelen, anders zijde gewoon mesjogge om daar zoveel aan te geven!!!

TRiSS

Legacy Member
Allamaal goed en wel, maar niemand dwingt JOU om het te kopen, en wat kan het jou schelen als een ander dit WEL waard vindt om zijn geld aan te geven? En wat kan iemand die dit goed vindt het schelen of het spel al dan niet lijkt op iets anders?

enfin, genoeg hierover denk ik, back to STO :-)

jambajo

Legacy Member
GuerrillaDawg zei:
.....

.....


.....



......wat een argument :unsure:

achja, als het niet WoW is waar ge op zit te bashen is het L2
is er dan een heilige graal der MMORPG's die alle andere overschaduwt?
ik denk het niet, het draait allemaal om smaak, den ene wil pvp (l2) den andere wil pve (WoW)
maar STO...dat is gewoon de heilige graal der suckyness :p

Koffe

Legacy Member
we hebben je standpunt ondertussen wel door ;-). Case closed & go in peace.

jambajo

Legacy Member
nuja, als ge weet wat voor een misbaksel L2 was tijdens de open beta
dan zulde wel weten waarover ik spreek :)

Lode

Legacy Member
jambajo zei:
nuja, als ge weet wat voor een misbaksel L2 was tijdens de open beta
dan zulde wel weten waarover ik spreek :)

Off Topic:Gij zijt ook een misbaksel, khoop voor u dat gij ook ooit es uit uw closed beta komt, joegne, 7 posts vol met QQ en haat. Als je het allemaal zo slecht vind ga dan gewoon een ander spel spelen in plaats van mensen hun plezier te bederven voor ze het gespeeld hebben. /rage

On Topic: Ik zit nog steeds vol hoop te wachten op een STO beta key. :D

Darius Craven

Legacy Member
jambajo zei:
MAAR ge kunt er niet omheen dat wat ik zeg over die lifetime subs waar is!!!!
doen ze dit bij WoW? nee, omdat ze weten dat ze meer geld uit de mensen hun zakken kunnen schudden aangezien er VEEL mensen WoW spelen en ook zullen blijven spelen doorheen de jaren die zullen komen
STO zal volgend jaar nen dode pier zijn, net als WAR en AOC nu is, daarmee dat ze nu zoveel mogelijk geld willen binnenhalen!!!
tis echt schandalig imo, en dat mensen daar kunnen inlopen, ik versta da gewoon nie.

int begin deden ze dit ook bij LOTR online, omdat ze gewoonweg wisten dat hun spel nie populair ging zijn op lange termijn.

Ik kan het missen, en binnen een goed jaar zal ik het wel uitgespaard hebben. WAR en AoC hadden het probleem dat ze in hetzelfde potje roerden. Star Trek heeft een grote fanbase, veel daarvan gamers. Al is de game binnen 1,5 jaar leeg zal ik nog geld uitgespaard hebben ipv maandelijks te betalen.

Ik amuseer me ermee, en al diegene die niet lopen te trollen ook. Als ik ingame in team zit zijn er veel mensen die niet eens weten wat er gaande is op verscheidene fora en gewoon van de game op zich genieten.

WoW is een geldkoe, maar een MMORPG heeft geen massa zoals in WoW nodig om een succes te zijn. Ik ben in der tijd begonnen met Asheron's Call, bijna niemand speelde het op dat moment maar het is wel de leukste MMORPG die ik tot nu toe heb gespeeld.

Anarchy Online, nog zo'n "flop". Draait tegenwoordig nog steeds en ik vind het super en uniek. Star Wars Galaxies, ook een "flop" maar heeft toch lang gedraaid. City Of Heroes "flop" omdat weinig mensen het speelde, tegenwoordig tiert het nog welig.

WoW heeft het MMORPG genre niet uitgevonden, het heeft een manier uitgevonden om de massa te lokken. Maar massa is niet nodig om een MMORPG voor vele gamers tot een succes te maken.

Natuurlijk is 211 (+ 40 € voor de game dus pak 250 €) veel geld. Maar gezien de gemiddelde game tegenwoordig al 40 € kost bij import, 60 € local en ik deze op amper een maand heb uitgespeeld is die 250 € zeer relatief. Al speel ik het per maand maar 10u dan nog kom ik "goedkoop" uit op't einde.

Ik koop gemiddeld 3 - 4 games nieuw per maand, als ik van die games 1 game langer dan 6 maanden speel zal't veel zijn. Indien ik STO 12 maanden speel ben ik 20 € per maand kwijt (incl. aankoop van de game) dus is het eigenlijk een goedkope game per maand :)

metalleke

Legacy Member
Don't feed the trolls mensen ;)

Darius Craven zei:
Ik kan het missen, en binnen een goed jaar zal ik het wel uitgespaard hebben. WAR en AoC hadden het probleem dat ze in hetzelfde potje roerden. Star Trek heeft een grote fanbase, veel daarvan gamers. Al is de game binnen 1,5 jaar leeg zal ik nog geld uitgespaard hebben ipv maandelijks te betalen.

Hangt nog af hoeveel er van die fanbase gamers zijn he. Grote fanbase staan niet gelijjk aan veel spelers. Das ook te zien aan een van de bovenstaande.

Darius Craven zei:
Ik amuseer me ermee, en al diegene die niet lopen te trollen ook. Als ik ingame in team zit zijn er veel mensen die niet eens weten wat er gaande is op verscheidene fora en gewoon van de game op zich genieten.

Er zijn ook mensen die het spelen / gespeeld hebben en zich niet amuseren / amuseerden he. (En die geen trolls zijn).

nite

Legacy Member
We zitten met een troll :(. Ik hoop dat de discussie terug kan gaan over STO. Ik zal het maar op gang trekken.

Wa vinden jullie van de nieuwe interface? Blijkbaar krijgt ge nu ook nieuwe crewmembers als ge ruimte hebt, maar ik heb 2 engineering kerels gekregen en ik heb enkel nog een tactical slot over. Is het dan de bedoeling da ik mijn engineering kerel ruil tegen een tactical kerel?

Nog iets, mijn science officer is rank Lt Cmdr en dat terwijl ik zelf nog maar net die rank ben. Is da normaal?

Darius Craven

Legacy Member
@metalleke
100% akkoord dat niet iedereen een troll is, maar de luidste wel. Deze game zal voor vele gamers niet bieden wat ze zoeken. Voor mij doet het dat wel. Ik heb elke MMORPG tot nu toe getest, en bij deze blijf ik de komende tijd hangen. Dat weet ik nu al.

En ik zie het nog niet zo snel omlaag gaan als sommige denken, indien wel hoop ik dat ze de servers toch een jaar open houden zodat ik me alleen nog wat kan uitleven samen met de andere lifers :D

Sorasan

Legacy Member
nite zei:
We zitten met een troll :(. Ik hoop dat de discussie terug kan gaan over STO. Ik zal het maar op gang trekken.

Wa vinden jullie van de nieuwe interface? Blijkbaar krijgt ge nu ook nieuwe crewmembers als ge ruimte hebt, maar ik heb 2 engineering kerels gekregen en ik heb enkel nog een tactical slot over. Is het dan de bedoeling da ik mijn engineering kerel ruil tegen een tactical kerel?

Nog iets, mijn science officer is rank Lt Cmdr en dat terwijl ik zelf nog maar net die rank ben. Is da normaal?

gewoon de kerel reporten zoals ik heb gedaan. Zal het wel rap gedaan zijn ;)

Ik heb het spel zelf ook nog niet gespeeld maar hoor er veel positiefs over. Ikzelf was in het begin ook heel sceptisch tegenover het spel, maar het publiek hier bewijst het tegendeel. Ga de review afwachten en dan zal ik beslissen :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan