Archief - rFactor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Recipe4hate

Legacy Member
Om even verder te gaan op het 'wanted-lijstje': bestaat er ook zoiets als een formation-lap mod?

Anoniem04

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Om even verder te gaan op het 'wanted-lijstje': bestaat er ook zoiets als een formation-lap mod?

Formation lap zit toch gewoon in het spel zelfs als optie ? :unsure:

Recipe4hate

Legacy Member
Oei :$
Inderdaad, wat ik zocht zit ertussen. Het is staat dus bij rules en dan track start settings, maar het is niet de 'formation lap'-setting, want daarbij moet je nog naar de startgrid rijden.
Yay, zelfs een pacecar zit erbij :love:

RipTor

Legacy Member
De beste mods:
Openwheelers :
- F-BMW
- Formulla Nippon (moeilijk !)
- Champcars (moeilijk !)
- Sauber 2007

Closed wheelers
- FIA GT
- V8 Supercars
- Mégane Trophy
- RaceX

RipTor

Legacy Member
VinceMañana zei:
Het grootste probleem in rFactor vinnek da als ge bijvoorbeeld probeert te driften, da de force feedback compleet verkeerd is. Als ik gelijk naar rechts stuur en de achterkant breekt uit, dan stuurt de auto normaal (zoals int echt en zoals in LFS) van zichzelf al een stuk tegen. Maar bij mij doet hij da dus niet in rFactor :sad:
Dan staat er een setting verkeerd. Wat doet het stuur dan wel ?

Ik vind de FF van rF superieur aan die van LFS eigenlijk. Ge kunt in rF ook alternatieve FF installeren die werkt zoals die van LFS, veel mensen vinden het geweldig, anderen weer minder : realfeel

amdr

Legacy Member
Ge moet die mini mod is proberen, ik heb daar zo filmke van gemaakt. Da is echt zalige mod! Ge kunt daar driftjes met doen nzu =D

Recipe4hate

Legacy Member
Inderdaad, die mini's zijn enorm leuk om te rijden en zien er bijzonder goed uit!

Kan er iemand wat tips geven om met open wheels te rijden? Ik rij met een analoge gamepad (sturen met analoge stick, pedalen met digitale knoppen) en manueel schakelen zonder driving aids. Probleem is dat ik altijd 100% op mijn gas duw en daardoor gaat een champcar bij het minste spinnen...

RipTor-kan je eens vertellen wat RaceX is? Ik vermoed dat het een wtcc-mod is, maar daarvoor gebruik ik al FIA GT?

Mee

Legacy Member
Je hebt maar 2 opties hè Recipe4hate:
- Koop een stuurtje
- Geef gas met je 2de analoge stick ;)

Veel meer is er niet aan te doen...

Mee

Legacy Member
Ik denk toch dat 90% van de mensen die zonder driving aids rijden een stuurtje heeft...

maple1

Legacy Member
Ik zelf gebruik zowel mijn ouden kraker van nen MS Sidewinder stuur als een Trustmaster (Guillemot) Run 'N' Drive 3-in-1 met Rumble Force joypad voor race games, deze heeft een klein soort stuurtje aan boord die ook heel goed werkt.
Een reklame filmje van die joypad -> DEMO'tje bekijken

RipTor

Legacy Member
Recipe4hate zei:
RipTor-kan je eens vertellen wat RaceX is? Ik vermoed dat het een wtcc-mod is, maar daarvoor gebruik ik al FIA GT?
- WTCC 1987 (Alfa 75 en BMW E30)
- WTCC 2006 (Alfa 156, Alfa 156 GTA, BMW 320i, BMW 320si, Chevrolet Lacetti, Honda Accrod, Peugeot 407, Seat Leon, Seat Toledo Cupra)
- Caterham
- BMW M3 2007
- Mini Challenge 2006

Zeer mooie graphics en de Caterhams zijn zeer leuk. De WTCC ook wel maar die zijn wat traag (net als de mini). De M3 zou ik nie weten. 't Is vooral de Caterhams :)


FIA-GT bevat geen WTCC wagens ofwel hebt gij ne vreemde FIA-GT mod :) Dat is alleen FIA-GT.

RipTor

Legacy Member
De mensen die ik ken die met een joypad rijden gebruiken 1 knuppelke als stuur en 1 als gas/rem (zoals een autoke op afstandsbediening). En dan 2 knopkes om te schakelen.

fragske

Legacy Member
of koopt u een xbox-controller?
Daar mee kan je analoog sturen en gassen/remmen zonder problemen

Recipe4hate

Legacy Member
Heb dus een geprobeerd mijn rem/gas op de rechtse stick te zetten, maar dat is helemaal niet handig eigelijk. Misschien toch maar eens gaan uitkijken naar een stuur. :(

massive

Legacy Member
Heb net eens versie 1150 gedownload maar als ik wil updaten naar v1250, dan zegt hij dat ik rfactor niet geinstalleerd heb, maar heb alles op default geinstalleerd.

Iemand een oplossing?

Sergiow

Legacy Member
massive zei:
Heb net eens versie 1150 gedownload maar als ik wil updaten naar v1250, dan zegt hij dat ik rfactor niet geinstalleerd heb, maar heb alles op default geinstalleerd.

Iemand een oplossing?

idd de update in de map zetten, ik had dit probleem ook :p

{YA}Gr3c0

Legacy Member
Ik zit met het volgende probleem.

Bij configuratie waar je je resolutie kan instellen zie ik dat ik maar tot 1280*768 kan gaan terwijl m'n scherm max. 1400*1050 aankan. Vroeger onder XP kon ik wel 1400*1050 kiezen. :s

Ingame staat alles ook op Full AA & AF 16 X en dan nog trekt het beeld eigenlijk op niks :s

Kheb laatste update van rfactor + nvidia drivers 169.21

Komt dit mss door die update of door vista???

mvg

Recipe4hate

Legacy Member
Update denk ik. Ik zit op een laptop met WinXP en de laatste patch (dvd F) en ik kan in de config tot 1900-1600 resolutie kiezen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan