Archief - rFactor

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mee

Legacy Member
Ik hoop dat ge al met een stuur of ten minste een gamepad bent begonnen?

Met het toetsenbord gaat dat namelijk niet lukken ;).
(het lukt wel, maar niet deftig)

passero

Legacy Member
ja hoor :)
Ik gebruik voor de moment een xbox 360 controller. Heb al het gas en remmen gemapped op mijn rechterjoystick en sturen op mijn linker. Samen op 1 joystick leek niet zo intressant :)

Als het me echt bevalt ga ik wel over tot een stuur maar daar ga ik nog ff mee wachten.
Ik speel wel op intermeddiate omdat de andere toch wel iets te simpel zijn.

Wat me ook opvalt is dat ge echt ALLES kunt tunen aan uw auto in de garage... 1 klein detail, ik heb der (nog) geen verstand van. Is dat nodig om echt seconden te winnen of zijn de presets meestal goed?

Wat me ook direct opvalt en anders is buiten andere racegames (mss arcades) is dat ge echt wel een track moet kennen voor hem goed te doen en niet at random een track nemen en ge kunt 1ste worden, of ligt dat aan mij? :d

marcel

Legacy Member
passero zei:
Wat me ook opvalt is dat ge echt ALLES kunt tunen aan uw auto in de garage... 1 klein detail, ik heb der (nog) geen verstand van. Is dat nodig om echt seconden te winnen of zijn de presets meestal goed?

mja, meestal kan je met de default setup wel de baan op, maar om echt seconden te rapen ga je idd moeten je setup tweaken. geen nood, ik kan dat ook niet :p

Wat me ook direct opvalt en anders is buiten andere racegames (mss arcades) is dat ge echt wel een track moet kennen voor hem goed te doen en niet at random een track nemen en ge kunt 1ste worden, of ligt dat aan mij? :d

nee, dit is een sim. je gaat dus echt alles goed moeten kunnen om vooraan te eindigen. 't is geen arcade-spel waar je met een halve wagen nog kunt winnen.

Recipe4hate

Legacy Member
marcel zei:
mja, meestal kan je met de default setup wel de baan op, maar om echt seconden te rapen ga je idd moeten je setup tweaken. geen nood, ik kan dat ook niet :p



nee, dit is een sim. je gaat dus echt alles goed moeten kunnen om vooraan te eindigen. 't is geen arcade-spel waar je met een halve wagen nog kunt winnen.

Races are never won in the first turn. Only lost...
Pole-positie is, zeker in het begin, geen streefdoel.

Proim

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Races are never won in the first turn. Only lost...
Pole-positie is, zeker in het begin, geen streefdoel.
Consistentie is inderdaad veel belangrijker dan af en toe en snelle rond een voor de rest trage rondes.

passero

Legacy Member
Recipe4hate zei:
Races are never won in the first turn. Only lost...
Pole-positie is, zeker in het begin, geen streefdoel.

Da dacht ik al :)
HEt is wel tof maar idd moeilijk. Vooral als ge gewoon zijt aan drift en need for speed mar kwou eens iets anders.
Vroeger had ik ook zo een beetje dat gevoel bij de allereerste gran turismo op PSX en dat gevoel heb ik nu gelijk ook bij rFactor.
Het zal wel nog een tijdje duren eer ik deftig ben :)

passero

Legacy Member
Hoe zit het met race seasons? Wanneer ik daar op klik krijg ik een lege lijst... MOet ge die ergens downloaden ofzo?

marcel

Legacy Member
weet er iemand waar ge een goeie versie van Spa vindt? dus niet die MMG 2007 versie, die trekt op niks imo

Mee

Legacy Member
Ik heb hier de GT Legends versie voor rFactor staan. Dat is wel een deftige versie, maar nog met de oude layout (er is nog steeds geen mod met de nieuwe versie).

Ik vind hem niet direct op internet, als ge interesse hebt zal ik hem uploaden.

marcel

Legacy Member
ik heb een GTL versie met de oude (kleine) busstop-chicane
als je de echte GTL versie hebt, wil ik hem wel

passero

Legacy Member
Het is toch niet gemakkelijk...
Wanneer ik tegen de AI speel merk ik dat ze toch serieus sneller zijn dan mij. Ze rijden met dezelfde wagen. Ik heb alle upgrades gekocht en toch zijn ze een pak sneller door de bochten. Wanneer ik ook maar probeer om even snel door de bochten te gaan verlies ik controle en draai ik gelijk een tol...

Ik rem voor de bocht en niet in de bocht, maar bij het minst ik gas geef krijg ik het gevoel dat mijn auto begint te schuiven en ik alle controle verlies...
Wat doe ik mis...

Mee

Legacy Member
Met welke mod bent ge bezig, daar hangt al veel van af.

En ge moogt u niet blindstaren op die AI, die gebruiken bv al simpelere physics om uw pc niet te zwaar te belasten.

passero

Legacy Member
ik heb nog niets van mods geinstalleerd. Gewoon de default wagens en tracks van rfactor.
Kunt ge dat instellen dat die ingewikkelde physics gebruikt? Mijn pc kan het zeker weten aan dus dan zou het wel handig zijn om dat te kunnen tweaken. Kheb wel zo een tooltje gevonden waarmee je enorm veel parameters kan aanpassen maar kheb nog niet gezocht of die physics ertussen staan.

conzales

Legacy Member
passero zei:
ik heb nog niets van mods geinstalleerd. Gewoon de default wagens en tracks van rfactor.
Kunt ge dat instellen dat die ingewikkelde physics gebruikt? Mijn pc kan het zeker weten aan dus dan zou het wel handig zijn om dat te kunnen tweaken. Kheb wel zo een tooltje gevonden waarmee je enorm veel parameters kan aanpassen maar kheb nog niet gezocht of die physics ertussen staan.

Je kan hun aggressie en moeilijkheids graad toch eenvoudig aanpassen in het hoofdmenu?
Ik regel dat steeds bij tot ik net niet nummer 1 kan rijden, zo blijft het steeds spannend :-)

Alsook moet je eens kijken of je pedalen correct gecalibreerd zijn.
Ik heb al eenmaal voorgehad dat mn gaspedaal slecht gecalibreerd was, gewoon herinstellen in het menu en go :)

d.C.

Legacy Member
Heeft er iemand aanbevelingen voor G25 FFB instellingen? Gewoon de laatste Real Feel of nog iets anders? Ik heb een tijd terug die Real Feel geprobeerd, maar dat voelde weinig realistisch aan en kwam helemaal niet in de buurt van de GTR Evolution Real Feel. Wist ook niet goed of ik de sterkte op negatief of positief moest zetten, geen van beide gaf voelde goed aan.

conzales

Legacy Member
d.C. zei:
Heeft er iemand aanbevelingen voor G25 FFB instellingen? Gewoon de laatste Real Feel of nog iets anders? Ik heb een tijd terug die Real Feel geprobeerd, maar dat voelde weinig realistisch aan en kwam helemaal niet in de buurt van de GTR Evolution Real Feel. Wist ook niet goed of ik de sterkte op negatief of positief moest zetten, geen van beide gaf voelde goed aan.

Leo plugin kan je eens proberen.
Ik weet niet vanbuiten welke plugin ik gebruik, maar het is zeker Leo of RealFeel.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan