Archief - Ikariam browser game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

greiver

Legacy Member
coillie zei:
van die trade boten, ge kunt die overal gebruiken
voor een overzicht hoe ze aan't varen zijn klikte links boven op da bootje
Dat was wel duidelijk... maar waar zitten die boten?
Stel ge hebt uw capital A , een colony B en iemand waar ge mee trade X

A--1h--B
\........./
.1h....1h
....\../
.....X

Ze liggen allemaal op een uur varen van mekaar, en ge wilt resources van uw colony B verkopen... wat dan?
Vertrekken die schepen automatisch in B en zijn ze na 2uur terug (loading time niet meegeteld), of gaan er eerst boten van A naar B (1uur) resources ophalen, doorvaren naar X (2uur), terug naar B na de verkoop (3uur) en dan terug naar hun capital (4uur)?

AHA!

virox

Legacy Member
greiver zei:
Dat was wel duidelijk... maar waar zitten die boten?
Stel ge hebt uw capital A , een colony B en iemand waar ge mee trade X

A--1h--B
\........./
.1h....1h
....\../
.....X

Ze liggen allemaal op een uur varen van mekaar, en ge wilt resources van uw colony B verkopen... wat dan?
Vertrekken die schepen automatisch in B en zijn ze na 2uur terug (loading time niet meegeteld), of gaan er eerst boten van A naar B (1uur) resources ophalen, doorvaren naar X (2uur), terug naar B na de verkoop (3uur) en dan terug naar hun capital (4uur)?

AHA!
vertrekt in B gaat langs X en weer naar B.
Tradeships zijn "common" good lijk gold. Ge kunt ze overal gebruiken als ze beschikbaar zijn.

Japser

Legacy Member
efkes 2000 sulphur gekocht ...
morgen allemaal raiden die ni donaten ma wel gewoon zitten te genieten

MagicD

Legacy Member
virox zei:
vertrekt in B gaat langs X en weer naar B.
Tradeships zijn "common" good lijk gold. Ge kunt ze overal gebruiken als ze beschikbaar zijn.

Klopt ni gans hoor. Als ik bijvoorbeeld resoruces van A naar B wil brengen duurt het soms 40min en soms 1u20min. Dus den ene keer vertrekke ze van A, den andere keer kome ze van B naar A en terug naar B.

En nadat ze die resources dan afgeleverd hebben, blijven ze dan in B of komen ze terug?

Ik kan er ni aan uit.

Japser

Legacy Member
MagicD zei:
Klopt ni gans hoor. Als ik bijvoorbeeld resoruces van A naar B wil brengen duurt het soms 40min en soms 1u20min. Dus den ene keer vertrekke ze van A, den andere keer kome ze van B naar A en terug naar B.

En nadat ze die resources dan afgeleverd hebben, blijven ze dan in B of komen ze terug?

Ik kan er ni aan uit.

vraagt da op het officiele forum :)

Phil

Legacy Member
Op Epsilon is m'n derde kolonie een feit.

Als die compleet af is, ga ik eens vollenbak beginnen doneren en raiden denk ik. Zitten nogal veel leechers op m'n Wine island.

virox

Legacy Member
MagicD zei:
Klopt ni gans hoor. Als ik bijvoorbeeld resoruces van A naar B wil brengen duurt het soms 40min en soms 1u20min. Dus den ene keer vertrekke ze van A, den andere keer kome ze van B naar A en terug naar B.

En nadat ze die resources dan afgeleverd hebben, blijven ze dan in B of komen ze terug?

Ik kan er ni aan uit.
hebt ge wel de laad en lossnelheden in rekening gebracht?

Tradingships zijn niet aan een dorp of stad gebonden. Als ze niet op missie zijn kun je ten allentijde en op gelijk welke plek inzetten. Die doen gewoon wat ge vraagt ga van A naar B en terug en neem # gold of # resources mee.
En zodra die terug aan komt in A kunt ge die in Z gebruiken die gans aan den andere kant ligt van de wereld.

warchicken

Legacy Member
Ik vraag mij af. . .

Als ge een paleis bouwt op uw kolonie, kunt ge via dat paleis een nieuw kolonie bouwen? Of is het alleen via uw paleis in uw hoofdstad m.a.w. veel hogere kosten voor de 4e kolonie?

Japser

Legacy Member
warchicken zei:
Ik vraag mij af. . .

Als ge een paleis bouwt op uw kolonie, kunt ge via dat paleis een nieuw kolonie bouwen? Of is het alleen via uw paleis in uw hoofdstad m.a.w. veel hogere kosten voor de 4e kolonie?

alleen in in u hoofddorp kunde uitbreiden dachtik

coillie

Legacy Member
ja klopt ma ge kunt wel uw hoofdstad veranderen, let wel, als ge in A op L2 gesettled hebt en ge veranderd B in uw hoofdstad zal uw palace daar L3 moeten zijn natuurlijk

crackdasher

Legacy Member
eerst een embassy hebben, dan searche naar 9lives alliance en request aanvragen ;)

Stimpy

Legacy Member
pff kga nog lang zitte prutsen op mn eilandje denk ik
en in da traden heb ik geen zin -_- afhankelijk zijn van wa andere tettekoppen
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan