Archief - Ikariam browser game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mennol

Legacy Member
Re@V0r zei:
khad al ne marble colony dus tzou beetje idioot zijn om er nog nen 2e te maken als k feitelijk wine nodig heb :p

Ben nu aant twijfelen of ik nog een wine colony zou starten, kheb momenteel wine hoofdstad en marble colony.
Enkele pagina's terug werd er een guide gepost over welke resource het beste is, volgens die guide was dat marble, maar ik vind nu toch wel wine veel belangrijker, je hebt het constant nodig en als je 2 colonies + hoofdstad hebt, dan wordt dat toch een vrij grote upkeep aan wijn. Daarbovenop groeien je nieuwe kolonies supersnel met een tavern, dat betekent dus sneller geld en resources.
Als je zonder marble, glass of sulphur zit, dan kan je daar nog even mee wachten, maar met wine gaat dat niet echt...

Dus zou ik nog een wine colony starten of zou ik voor een glass colony gaan? :)

warchicken

Legacy Member
ik vraag mij wel af in welke mate dat allemaal gratis zal blijven

azziplekkus

Legacy Member
idd

ik denk da ze ook van plan zijn een betaal feature in te bouwen

warchicken

Legacy Member
hopelijk op een manier dat het de balans tussen betalenden & niet betalenden niet volledig zou verkloten

MagicD

Legacy Member
Weet er iemand hoe da zit met die rotte schepen?

Die trade ships hoe worden die verdeeld over u eilanden? Of staan die gewoon allemaal in u capital? :wtf:

En mijn ballista schepen: hoe krijg ik die in de haven van mijn kolonie?
ik weet wel hoe'k ze moet sturen (via die deploy ships) maar die blijven daar blijkbaar ni. :wtf:

greiver

Legacy Member
MagicD zei:
Weet er iemand hoe da zit met die rotte schepen?

Die trade ships hoe worden die verdeeld over u eilanden? Of staan die gewoon allemaal in u capital?
Da heb k me ook al afgevraagd, en heb toch nergens gezien waar dat die staan... Zou toch ook ni slecht zijn als ge kon instellen waar hun thuisbasis is ofzo. Anders moeten ze van uw capital mss 2h varen om uw resources op te halen op een colony, dan nog is een uur naar de plaats om te verkopen, dan t geld brengen naar uw colony, en dan terug naar uw capital :|
MagicD zei:
En mijn ballista schepen: hoe krijg ik die in de haven van mijn kolonie?
ik weet wel hoe'k ze moet sturen (via die deploy ships) maar die blijven daar blijkbaar ni. :wtf:
Uw kolonie moet ook een shipyard hebben.
Analoog met uw gewone troops, zonder baracks blijven ze er niet staan.

Aeckz

Legacy Member
Ik ben nog maar net begonnen met ikariam, ik heb enkele vraagjes.

Ik heb crystal glass nodig, maar op mijn eiland heb ik dat niet, hoe kom ik daaraan?

Ik heb ook 3 boten gemaakt, hoe moet ik die laten traden met andere dorpen?

Thnx

virox

Legacy Member
Aeckz zei:
Ik ben nog maar net begonnen met ikariam, ik heb enkele vraagjes.

Ik heb crystal glass nodig, maar op mijn eiland heb ik dat niet, hoe kom ik daaraan?

Ik heb ook 3 boten gemaakt, hoe moet ik die laten traden met andere dorpen?

Thnx
lees "first steps" staat bovenaan.
Ge meot een market bouwen daar kunt ge prijzen en aanbiedingen vinden producten. En via daar kunt ge ze laten traden.

Santa

Legacy Member
Ge moet nix sturen, kheb genoeg.

Er zijn VIER nieuwe plaatsen in de alliance, en ik kan er gemakkelijk bijmaken op mijn tweede colony :)

Santa

Legacy Member
In uw embassy de 9Lives alliance opzoeken en request doen om te joinen

MagicD

Legacy Member
DRINGEND
Geven ballista schepen bescherming tegen aanvallen over het land?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan