Archief - Ikariam browser game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Mennol

Legacy Member
Nog een vraagje, als ik een blockade van een uur wil doen, dan zie ik dat het 1.40u duurt. Betekent dat dan dat mijn schepen 1.40u nodig hebben om toe te komen, of betekent dit dat mijn schepen 40 min nodig hebben om toe te komen en dan 1 uur blokkeren? Want wanneer ik pillage doe, dan zie ik dat het 40 minuten duurt voordat mijn troepen toekomen.

virox

Legacy Member
Ik denk 40min om er te graken en 1u om te blokkeren.

'k heb juist al m'n eilandleden die niet donaten eens een pm'ke gestuurd... Watn et loopt de spuigaten uit :s lvl 8 en 9 zonder ook nog maar iets te doneren.

En dan ook nog een bericht naar al m'n eiland leden om af te spreken van allemaal aan 25gold wine the verkopen... Als we allemaal samenwerken als een kartel kunnen we de prijzen kunstmatig hoog houden in een bepaalde regio. Wanneer ze niet luisteren koop ik hun wijn op en verkoop ik het met een de nodige meerprijs om de 25goldlevel te behouden :evil: Zo verdien ik nog iets aan hun ook.
Nuja als m'n eilandleden dat doen kunnen zij en ik onze regio ook leegkopen die onder die prijs gaat en zo ons prijsniveau behouden. Toch leuk é als er eens geen overheid op je vingers komt tikken dat kartelvorming nie mag zoals in't echte leven

stvw

Legacy Member
Ik heb op zeta een overijverige eilandbewoner die iedereen aanvalt die onder de 30 marble verkoopt :D Goed voor mij ^^

SIO

Legacy Member
uw kartelvorming is belange niet haalbaar imo, twee verschillende resource-eilanden liggen veel te dicht bij elkaar daarvoor.
Ik werk volgens het kapitalisme met mijn goed upgegrade tradepost met grote range: goedkoop kopen en dan doorverkopen aan gemiddeld 5-10 gold meer, alhoewel dit laatste dagen afzwakt wegens 1) zowieso al te veel geld dus ik zet gold liever om in resources 2) minder koopjes merkbaar

virox

Legacy Member
SIO zei:
uw kartelvorming is belange niet haalbaar imo, twee verschillende resource-eilanden liggen veel te dicht bij elkaar daarvoor.
Ik werk volgens het kapitalisme met mijn goed upgegrade tradepost met grote range: goedkoop kopen en dan doorverkopen aan gemiddeld 5-10 gold meer, alhoewel dit laatste dagen afzwakt wegens 1) zowieso al te veel geld dus ik zet gold liever om in resources 2) minder koopjes merkbaar
ja tuurlijk perfect systeem is het mijne ook niet. Ik koop ook alle koopjes op om ze daarna door te verkopen aan hogere prijs. Ik merk toch dat zo goed als geen wijn verkocht wordt in een radius van 5 onder de 25gold. Dat is in mijn kolonie regio's wel het geval. Zo lang het lukt en stand houdt en verkocht graakt ga ik ermee verder. Ik zie het wel gebeuren dat eenmaal iedereen zo beetje aan alle grondstoffen graakt dat ze minder afhankelijk zullen zijn van aangekochte wijn.

Santa

Legacy Member
KKrijg hier van pispot megaveel goods toegestuurd, waarvoor dank lolz :p

Sir. K

Legacy Member
als ge kolonieke maakt, best dicht tegen uw "hoofdstad" zeker? voor goeie verbinding enzo

Re@V0r

Legacy Member
morgen ook mijn 2e colony maken
ist nog altijd daar op da wine-eiland te doen rond 80:80?

MagicD

Legacy Member
Santa| zei:
Ah k dan kannek u kicken :<

kheb al aan sio gezegd dat em mij mocht kicken en hij heeft dat ook al gedaan :p

Coillie deed mij juist aan iets denken, gaan ze da ni zien als pushing?
En die rule van bashing, meer als 6keer aanvallen binne de 24u, heb'k ook al lang gebroken.
Ik farm al die kleine parasiete op mijn eiland ongeveer 4keer per uur. :p

warchicken

Legacy Member
Normaal gezien zonet mijn request om in de alliance te mogen verstuurd, "Derfel" van 'Aeolus' op Moudios.

SIO

Legacy Member
ja en heb er u ook op geantwoord, blame Santa :p

santa mensen staan te wachten he :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan