Archief - Ikariam browser game

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

UniX

Legacy Member
http://www.ikariam.org

Uit een andere thread is gebleken dat er toevallig enkele 9lives leden zijn begonnen met dit spel. Daarom is het misschien handig dat we same op 1 wereld zitten nu we nog in de begin fase zitten :).
Ik zelf ben al enkele dage bezig op Delta maar ik wil gerust opnieuw beginnen waar de meerderheid zich bevind. Dan kunnen we daar samen een alliance vormen.

Voor de mensen die ikariam niet kennen. Het is te vergelijken met de populaire travian maar dan in een zeer mooie website verpakt :niceone: in de romeinse tijd (met een vleugje fantasie).

Naam: Kartask
Stad: Kartazan
Eiland: Ranuos[50:65]
Server: Delta

pieta

Legacy Member
Naam: pieta
Stad: Pietatolis
Eiland: Rodatia[29:62]
Server: epsilon

nu wa hout aant binnen halen; barak gebouwd, academy gebouwd,lev 2 townhall, ; hoeveel scientist ist aan te raden om int begin te zetten?

UniX

Legacy Member
pieta zei:
Naam: pieta
Stad: Pietatolis
Eiland: Rodatia[29:62]
Server: epsilon

nu wa hout aant binnen halen; barak gebouwd, academy gebouwd,lev 2 townhall, ; hoeveel scientist ist aan te raden om int begin te zetten?

Ik start met een 3tal maar je kan nogal snel hoger gaan hoor. Je moet wel weten dat scientist geld kosten om te laten werken. Research eerst naar Conservation zodat je een warehouse kan zetten, die protect goederen van pillaging. Vergeet ook geen town wall die doet al wat aan je verdediging (gele vlag klikken)

TIIMM

Legacy Member
Naam: Timmeke154
Stad: Ypres
Eiland: Reicios 33:38
Server: Epsilon

Gladz0r

Legacy Member
Naam: Gladz0r
Stad: Hasselaris
Eiland: Boedios[74:65]
Server: Epsilon

pieta

Legacy Member
hoe trade ge?

alee, kheb een trading post met een ship, ma is er nergens iets waar ge kutn zien wie wat aanbiedt?

UniX

Legacy Member
pieta zei:
hoe trade ge?

alee, kheb een trading post met een ship, ma is er nergens iets waar ge kutn zien wie wat aanbiedt?

Je hebt een trading port bedoel je :). Je moet economy verder researchen tot wealth dan kan je een trading post bouwen en daar ga je allerlei functies hebben om te traden. Je kan ook gewoon goederen sturen door op een town te klikken en dan links trade.

K! B@J

Legacy Member
Naam: Ki_Baj
Stad: Alosta
Eiland: Zhusaios[70:64]
Server: Epsilon

In_The_End

Legacy Member
Naam: ITE
Stad: TKiFr
Eiland: Sootios[43:60]
Server: Epsilon

SIO

Legacy Member
kopieren en aanvullen aub!

Delta:

Naam: Kartask
Stad: Kartazan
Eiland: Ranuos[50:65]

****
Epsilon

Naam: pieta
Stad: Pietatolis
Eiland: Rodatia[29:62]

Naam: Timmeke154
Stad: Ypres
Eiland: Reicios 33:38

Naam: Gladz0r
Stad: Hasselaris
Eiland: Boedios[74:65]

Naam: Ki_Baj
Stad: Alosta
Eiland: Zhusaios[70:64]

Naam: ITE
Stad: TKiFr
Eiland: Sootios[43:60]

Naam:SiO
Stad: SiOville :cool:
Eiland: Bejios[42:59]

SIO

Legacy Member
UniX zei:
Ik start met een 3tal maar je kan nogal snel hoger gaan hoor. Je moet wel weten dat scientist geld kosten om te laten werken. Research eerst naar Conservation zodat je een warehouse kan zetten, die protect goederen van pillaging. Vergeet ook geen town wall die doet al wat aan je verdediging (gele vlag klikken)
slechte raad imo, heb ook testaccount op gamma (om te weten hoe het goed te doen op epsilon, toch voor effe, volgens regels mag je op elke server 1 account hebben maar lang ga ik da ni volhouden :)) en ik sta daar 18e dus doe het vrij goed denk ik :p

*vollenbak wood, altijd! probeer eiland te laten donaten voor upgrade, je baat er zeker bij
*zo veel mogelijk researchers (tot ge bijna aan 0 gold zit en moet minderen terug)
*ik heb conservartion nog niet onderzocht, is voor binnen 15min ofzo, well digging lijkt me beter om te starten: happiness +50: meer citizens die 'gekweekt' worden en die brengen geld binnen (of meer research met andere woorden)

UniX zei:
Je hebt een trading port bedoel je :). Je moet economy verder researchen tot wealth dan kan je een trading post bouwen en daar ga je allerlei functies hebben om te traden. Je kan ook gewoon goederen sturen door op een town te klikken en dan links trade.
als je iemand kent kan je (zolang je nog niet aan trading accord bent geraakt, wat niemand op epsilon nu al kan hebben :) ) met die persoon naar elkaar sturen in goéd vertrouwen wel te verstaan!

SIO

Legacy Member
goei tip (vind ik, net ontdekt toch ik pas :( ):

ge hebt 4 advisers, als ze nieuws hebben is er auro rond hun hoofd, soms is het belangrijk er snel bij te zijn!

Groopy

Legacy Member
Weet er iemand van welk aantal aanvallers (slechtstek) je geen kill meer hebt?

Of verlies je er altijd sowieso 1?

coillie

Legacy Member
Delta:

Naam: Kartask
Stad: Kartazan
Eiland: Ranuos[50:65]

****
Epsilon

Naam: pieta
Stad: Pietatolis
Eiland: Rodatia[29:62]

Naam: Timmeke154
Stad: Ypres
Eiland: Reicios 33:38

Naam: Gladz0r
Stad: Hasselaris
Eiland: Boedios[74:65]

Naam: Ki_Baj
Stad: Alosta
Eiland: Zhusaios[70:64]

Naam: ITE
Stad: TKiFr
Eiland: Sootios[43:60]

Naam:SiO
Stad: SiOville
Eiland: Bejios[42:59]

naam: coillie
stad: coillie1
eiland: Awutia[28:34]

pieta

Legacy Member
Groopy zei:
Weet er iemand van welk aantal aanvallers (slechtstek) je geen kill meer hebt?

Of verlies je er altijd sowieso 1?

kheb da gelezen op da forum dat ge minstens 1ne verliest, ma zit wel nog een kleine bug in van hoe ge hem verliest ofzoiets...dunno, ma stuur der 4 ofzo...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan