Archief - HomeFront

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Razor 81

Legacy Member
Gedeeltelijk wel, natuurlijk kan je niet vergelijken met een studio als naught dog die is gefund door sony en die programmeer trukken sharen met hun andere studio's.

lookoutordie

Legacy Member
mentor0 zei:
"Dat de console al een paar jaar oud is" Dat heeft er nu eens niks met de maken se, hoe komt het dan dat er pareltjes als Uncharted 2 tussen zitten? Dat een game grafisch sterk is of niet ligt puur bij de developers. Niet bij de limitaties van de console.

Pc heeft een 3D-kaart en weet ik veel wat nog allemaal...
Dat heeft allemaal zo zijn prijs. De console is minder sterk in vergeleken met wat er nu op de markt allemaal te verkrijgen is. Daarmee bedoel ik niet dat de graphics ondermaats zijn op dit moment, integendeel sommige spellen zijn zeer goed quoi graphics. Battlefield 3 ziet er heel mooi uit. Maar op console zullen die graphics minder zijn dan op de Pc.

Ook nog in een ander topic werd vandaag nog gezegd dat men liever een spel heeft dat grafisch wat minder is ZONDER framedrops, dan een spel dat grafisch top is maar met framedrops. Waar dan ineens veel mensen op instemmen. Nu weet ik niet of Homefront last heeft van framedrops.

Belgerbil

Legacy Member
mentor0 zei:
"Dat de console al een paar jaar oud is" Dat heeft er nu eens niks met de maken se, hoe komt het dan dat er pareltjes als Uncharted 2 tussen zitten? Dat een game grafisch sterk is of niet ligt puur bij de developers. Niet bij de limitaties van de console.

omdat developers als Naughty Dog voor die games maar met 1 platform rekening hoeven te houden, dus meer tijd kunnen steken in research, meer kunnen uittesten, en geen rekening moeten houden met de verschillen tussen de PC - Xdoos en PS3 versie :) :niceone:.

en zowel Naughty Dog als Guerilla van KZ3 hebben binnen korte tijd een sequel gemaakt.
dus konden ze verderbouwen op wat ze al wisten van hun vorige release.
ervaring + kennis uit de vorige game + extra tijd voor de nieuwe game = meer tijd om alles verder te tweaken etc :).

Atrox

Legacy Member
Ashroh zei:
Inderdaad, maar daar hebben de meeste spelers in hun rage geen gehoor naar, zo blijkt. Mensen springen nogal op het negatieve, duidelijk te zien aan de rage-quit-ik-verkoop gevallen. Maar er zijn weinig mensen die kunnen nuanceren, relativeren, eens op de afbraak wagon is alles slecht wat ze te zien krijgen.

De technische problemen zijn er wel natuurlijk en dat kan THQ duur komen te staan, maar tegelijk hadden ze zo'n goede verkoop niet ingeschat. Geen enkel spel van THQ ging zo snel over de toonbank, zegt toch ook al iets van nun staat van paraatheid om zo'n massa op te vangen op de servers.

Het development team zijn ook geen mensen die elk jaar een iteratie uitbrengen aan €64,95, de prijs was er ook naar, "cut them some slack" denk ik zo. Wacht een patch af. Ik vind het allemaal zo slecht niet alsof men het hier doet klinken, spel blijft mooi hier, heb er fun mee.

Die battle points en battle commander zijn een leuke toevoeging, zeker voor minder goede spelers, maar voegen imo weinig toe aan de gehele gameplay. Zoals ik al zei: de meesten sparen gewoon hun punten op om vervolgens bepaalde plekken te spammen, veel tactiek en teamplay komt er niet bij kijken. Ik snap niet waarom sommigen dat systeem zo hoog aanprijzen, vind het maar weinig vernieuwend (behalve de commander) ...

Dat het spel niet aan 65€ wordt verkocht, is geen excuus om een slecht afgewerkt spel af te leveren. Een producent moet een fatsoenlijk werkend product op de markt brengen, punt. Aangezien er velen (waaronder ik) zelfs niet eens voor de MP lobby geraken, dan noem ik dat geen fatsoenlijk werkend, vooral gezien het feit dat dit een spel is dat voornamelijk gericht is op MP. Ik begrijp dat de kwaliteitscontrole bij software een stuk moeilijker verloopt, maar moesten ze een deftige bèta gehouden hebben, dan ben ik vrij zeker dat we veel minder problemen zouden hebben.

Zo'n grote verkoop niet verwacht? Wat verwachten ze dan wel met zo'n grootschalige marketingcampagne? Het lijkt wel alsof het marketingbudget hoger lag dan die van het development ...

Het spel is geen draak (zoals misschien leek vanuit mijn vorige post), maar zeker niet zo super als dat zij ons wouden doen geloven, althans niet voor mij. Des goûts et des couleurs ... ik laat het alleszins opzij liggen en ga mij opnieuw bezighouden met BC2 ...

M0rdresh

Legacy Member
Atrox zei:
maar voegen imo weinig toe aan de gehele gameplay. Zoals ik al zei: de meesten sparen gewoon hun punten op om vervolgens bepaalde plekken te spammen, veel tactiek en teamplay komt er niet bij kijken.
De gameplay analyseren van een multiplayer shooter op basis van de eerste paar dagen, op pak nog een week, na launch is toch wel oppervlakkig niet ? Ten eerste spelen de meeste als kiekens zonder kop, nog op zoek hun plooi te vinden, de maps te leren, enzovoort. Tactiek en gameplay heb je met premades, met clan companen, in random multiplayer is dat dikke lol.


Atrox zei:
Ik snap niet waarom sommigen dat systeem zo hoog aanprijzen, vind het maar weinig vernieuwend (behalve de commander) ..
Het heeft een leuke "spendeer" mechanic, hoe meer je doet, hoe leukere dingen die je kunt doen. Dat is een verslavende factor, telkens een afwegen, haal ik die bazooka boven of wacht ik nog even voor mijn Apache helicopter. Niet gameplay vernieuwend my ass ;)

Atrox zei:
Dat het spel niet aan 65€ wordt verkocht, is geen excuus om een slecht afgewerkt spel af te leveren.
Nope, maar die andere €65 games komen ook niet beter afgewerkt op de markt. Call of Duty doet elke jaar een iteratie, elk jaar die verkoopcijfers, elk jaar dat verwachte publiek de servers gaan bestormen. GIGANTISCH development budget ondertussen en toch nog steeds launch issues bij overschot. Lag, bursts, disconnects, freezes. Dit is een industrie probleem, geen Homefront probleem.

Atrox zei:
Aangezien er velen (waaronder ik) zelfs niet eens voor de MP lobby geraken
Dan vraag ik me af vanwaar uw beoorderling van het multiplayer systeem komt ? Je hebt het amper online gespeeld niet ? Versterkt mijn punt dat velen rage quiten zonder het echt een kans te geven, maar versta me niet verkeerd, iedereen doet wat hij wil, je moet dit spel geen kans geven. Als je ervan genoeg hebt, volledig uw recht te stoppen.

Atrox zei:
Zo'n grote verkoop niet verwacht? Wat verwachten ze dan wel met zo'n grootschalige marketingcampagne? Het lijkt wel alsof het marketingbudget hoger lag dan die van het development ...
Het lijkt alsof je beter eens gaat aankloppen bij THQ, misschien kunnen ze uw diep inzicht op software ontwikkeling wel gebruiken. Ok ok grapje. Marketing is nooit een indicatie op hoeveel aantallen je zal verkopen, er floppen genoeg games met navenante marketing aandacht. Die tweede opmerking van je is ook zo cliche, geen reactie waardig.

Voor alle duidelijkheid, ieder zijn mening, mijn betoog gaat vooral over de "hit" or "miss" mentaliteit van de consument. Op korte termijn lijk je wel de winnaar met die ingesteldheid, op lange termijn gaan we nog meer naar eenheidsworst en iteraties met nog minder ruimte voor originaliteit, durf en innovatie dan dat beetje wat ze nu nog hebben in de game industrie.

SpeedySpeedsUp

Legacy Member
Vandaag voor de eerste keer paar matchkes gespeeld, kweet nog niet precies wat ik ervan moet denken. Nogal chaotisch met al die dingen die gekocht worden, maps vind ik ook nogal raar maar het is wel leuk op de een of andere vreemde manier:)

Toine79

Legacy Member
Vandaag terug zonder problemen gespeeld, zalig. Ze zijn er volop mee bezig want grote games met 32 spelers en friends joinen was niet mogelijk. Patch zal binnenkort online zijn.

Talis

Legacy Member
Gisterenavond om 22:00 was het een ramp om online te geraken nergens niet binnegeraakt en geprobeerd tot 22:45. ( 4 keer freeze gehad: zoeken naar optimaal spel, ...)
Ik blijf erbij dat dit een leuke game is met een originele MP, mits het nodige patchwerk zal het wel goed komen maar voorlopig trg naar KZ3 en BFBC2 totdat er nieuw patch is.

Iemand enig idee van de stand van zaken?

Yones

Legacy Member
U vraagt wij draaien:

Update 1: Xbox 360 Critical Title Update
- Scheduled for Microsoft Submission in the next day or two
- Fixing the Xbox Live Profile Corruption ‘Freeze’ Issue
- Fix for players being matched in distant server locations

2. Update 2: Additional Game Issues Fixes
- Xbox 360 will submit as soon as Update 1 is released live.
- Fixes include:
- Multiplayer Freezing (affecting X360 & PS3)
- Experience and Statistics Resets (affecting X360 & PS3)
- Improving Party Matchmaking & Joining with Friends (affecting X360 & PS3)
- Fixing the Beacon Error (affecting X360 only)
- Correcting inconsistent Leaderboards data (affecting X360 & PS3)

Is wel eerder voor de 360, maar veel verschil zou er toch niet op mogen zitten.

Teknohol1c

Legacy Member
Voila, zo lang heeft da ni geduurd eh. Nu nog bidden dat het alles daadwerkelijk oplost

M0rdresh

Legacy Member
De meeste opgesomde klachten hier lijken grotendeels beantwoord met die patch, ziet er goed uit. Laat die patch maar komen.

inzane

Legacy Member
ik speel nu alleen BC Skirmish tot er een patch is, kheb al genoeg zitte probere op de andere modez en daar gerake de roomz niet vol.

Teknohol1c

Legacy Member
Ja lap :lol:
Vandaag eerste dag dat ik ook problemen heb met de game...
Al 4x freeze gehad in het menu vanaf de sec dat ik op x duw om SP verder te spelen...
Ben toch ook ff beginnen grommen nu :lol:
Dan ma ff opzij en KZ3 opsteken, beetje trophy hunten

Talis

Legacy Member
Tnx voor de snelle reactie!

Wat ze ook mogen fixen is de ping indicator, soms staat die bij mij volledig in't rood en heb ik geen last van lag, soms volledig groen en dan is het game laggy. Draaien servers wel europees?

MegaMentor

Legacy Member
lookoutordie zei:
Pc heeft een 3D-kaart en weet ik veel wat nog allemaal...
Dat heeft allemaal zo zijn prijs. De console is minder sterk in vergeleken met wat er nu op de markt allemaal te verkrijgen is. Daarmee bedoel ik niet dat de graphics ondermaats zijn op dit moment, integendeel sommige spellen zijn zeer goed quoi graphics. Battlefield 3 ziet er heel mooi uit. Maar op console zullen die graphics minder zijn dan op de Pc.

Ja... Dat wist ik allemaal al jaren. 'T gaat erom dat ge zegt dat men moet rekening houden met de leeftijd van de console als je naar de graphics van Homefront kijkt, terwijl dat er niks mee te maken heeft. Er zijn tientallen games met veel betere graphics dan deze game. Exclusive of niet. In dit geval zou je moeten zeggen dat men rekening moet houden met de moeite die de developers hebben gedaan om de graphics te optimaliseren...

Belgerbil zei:
omdat developers als Naughty Dog voor die games maar met 1 platform rekening hoeven te houden, dus meer tijd kunnen steken in research, meer kunnen uittesten, en geen rekening moeten houden met de verschillen tussen de PC - Xdoos en PS3 versie :) :niceone:.

Ok, Uncharted 2 was misschien een slechte maatstaf. Maar er zijn genoeg multiplatform games die tien keer mooier zijn dan Homefront.


En toch maar eens duidelijk maken, graphics boeien mij geen reet. 'T is gewoon omdat er nu toch over graphics gepraat wordt.

chomo

Legacy Member
Kga straks nog s proberen maar nu begon ik echt wel zwaar gefrustreerd te worden, kheb 1 uur ongestoord kunnen spelen, zelfs in group!!, en nu de laatste 10 minuten benk 3 maal gefreezed terwijl dak een spel aant zoeken was... :doh:

SpeedySpeedsUp

Legacy Member
Gisteren en vandaag niet veel moeite gehad om in games te raken. Level 10 en ben me echt wel aan het amuseren. Laatste 5 matchkes altijd 1ste :)

Toine79

Legacy Member
Zijn er nog mensen die regelmatig uit een spel vliegen?
Was hier juist goed bezig: 3000 BP en een mooie K/D en opeens krijg je de boodschap dat de verbinding is verbroken.

eli de kakker

Legacy Member
chomo zei:
Kga straks nog s proberen maar nu begon ik echt wel zwaar gefrustreerd te worden, kheb 1 uur ongestoord kunnen spelen, zelfs in group!!, en nu de laatste 10 minuten benk 3 maal gefreezed terwijl dak een spel aant zoeken was... :doh:

Da is omda ge zonder mij hebt zitten spelen! Hatslack komt straks nog is meedoen :p

Yones

Legacy Member
Oké gisteren heb ik echt iets HEEL raar meegemaakt. Ik was ground control aan het spelen, en ik zat zonder ammo. Dus ik dacht: "geen probleem, ik pak wel een wapen van een dode enemy. Maar voor één of andere reden liet geen enkele vijand een wapen vallen (vond ik al raar).

Dus dan maar gewoon wat punten cappen zeker? Ik ga op de B vlag zitten (deze was al gecapped door de vijand). Maar deze blijft rood, ik kreeg al iets van wtf? :oink:

Dus omdat ik toch niets kon killen/cappen besloot ik maar een kamikaze aanval te doen met m'n knife. Ik loop RECHT op een vijand af en kan hem zonder enig probleem knifen. Ik dacht nog bij mezelf, damn die kerel zag me precies gewoon niet afkomen. Ik zie 100 meter voor mij nog wat enemies spawnen. ik loop er weer recht op af en kon iedereen knifen, dit bleef zo maar duren. Heb na elkaar 24 man kunnen knifen !?!
Dit moet één of andere glitch zijn geweest, niemand van het andere team kon mij blijkbaar zien? Ik had voor de rest niets van lag, of connectieproblemen.
Echt ik denk dat die mannen zot geworden zijn. Ik kon ze gewoon blijven knifen. tot de ronde gedaan was (1-1). Dan konden ze me blijkbaar wel zien, en was ik dan ook meteen dood.

Echt iets freaky...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan