Archief - Gtr 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

marcel

Legacy Member
DagothUhr zei:
der moet dan iets zijn dat ik misdoe :S
ik ben redelijk goed in LFS :S


welke wagen gebruikt ge? er is een klassensysteem, en zelfs binnen die klasses is er soms nog een verschil.
en ja, eerst wa hulpen aanzetten om te leren kan geen kwaad, da's een feit
en de AI wa trager zetten



en wa meer doorzettingsvermogen hebben, want da's nodig in GTR

ComputerVISTA

Legacy Member
Heb de game sinds deze week o//

Is het juist als ik zeg dat GTR2 gewoon GTL is maar dan andere tracks en auto's?

Geweldige game trouwens, voorlopig nog met keyboard spelen omdat ik even te tam ben om men stuur te instaleren :p (werkt perfect op de moeilijkste graad trouwens @ diegene die goed is in LFS en niet in dit) het enige dat op staat is automatische clutch (koppeling).

Nu nog een vraag, ik zag hier iemand schijven een dikke 309 km/h uit de MC12 te krijgen, mag ik vragen waar je dat net test omdat ik toch maar 1 parcours ken met een mooie rechte erin. En kan je eventueel eens je data neerschrijven?

En nog wat, ging daar normaal geen Aston Martin DBR9 in zitten?

Anoniem04

Legacy Member
Happy unbanning :woohoo:

DBR9 doet pas een seizoen later mee dan die in het spel zit, dus er zit (spijtig) geen DBR9 in GTR.

marcel

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Heb de game sinds deze week o//

Is het juist als ik zeg dat GTR2 gewoon GTL is maar dan andere tracks en auto's?

ja, maar dat is evenveel zeggen als Quake 4 is Doom 3, maar met andere wapens en andere locaties.

Nu nog een vraag, ik zag hier iemand schijven een dikke 309 km/h uit de MC12 te krijgen, mag ik vragen waar je dat net test omdat ik toch maar 1 parcours ken met een mooie rechte erin. En kan je eventueel eens je data neerschrijven?

maar 1 parcours met een rechte erin?
Spa heeft Kemmel
Monza heeft 2 retifilio's
Barcelona heeft een lange rechte

da zijn er al 3 :p

maar waarschijnlijk hebben ze dat op Le Mans gedaan, en dat eerst gedownload

En nog wat, ging daar normaal geen Aston Martin DBR9 in zitten?

neen. GTR² is seizoenen 2003-2004. DBR9 heeft zijn debuut gemaakt in Sebring 2005

TX.Conn

Legacy Member
Bij "Options ---> Video" versta ik iets niet, het volgende:

Ge kunt "Maximum Visible Vehicles" op 104 zetten...
het 4de in de rij, is dat dan alleen voor 24hrs races dat er 104 wagens meedoen en dat ge ze allemaal kunt zien. 24hrs races nog niet gedaan dus kan ook mis zijn :unsure: . Voorbeeld ge doet een race met 34 wagens en ge zet dit op 20... dan ziet ge uw achterliggers verdwijnen en uw voorliggers opeens tevoorschijn komen?

En ook bij "Advanced" heb ik een vraagje:

Screeny
Helemaal rechts bovenaan ongeveer "Low Resolution Track Textures" en "Race Data Acquisition" wat doen deze precies?

Ook links onderaan "World Movement", wat houd dat precies in.

Alles staat op full... maar als ik een race doe met meer dan 30 andere wagens heb ik soms fps drops tot 20 a 25, meestal altijd op de open "grote" plekken op de racebaan. vb Spa-Francorchamps met 44 wagens op Kemmel 30 fps dat gaat nog. Op Donington heb ik 20 a 25 fps op dat ene rechte stuk "Coppice - Fogarty Esses" en dat is soms irritant. Ook had ik al es 1x geraced op Magny Cours en daar had ik ook last van fps drops. Spa-Francorchamps in raceweekend met 61 wagens kan ik niet racen, het menu scherm is mega traag, zelfs al 1x gecrashed als ik op race knop duwde.

Mss wat kleine aanpassingen maken in options maar welke... maar wil niet dat het verloren gaat van de graphics ;D :p. Is alleen boven de 30 wagens dat ik fps drops heb, beneden de 30 wagens loopt alles perfect met alles op full, in het daglicht tenminste... in de nacht ook kleine fps drops.

thx in advance.

RushBunny

Legacy Member
TX.Conn zei:
Bij "Options ---> Video" versta ik iets niet, het volgende:

Ge kunt "Maximum Visible Vehicles" op 104 zetten...
het 4de in de rij, is dat dan alleen voor 24hrs races dat er 104 wagens meedoen en dat ge ze allemaal kunt zien.

Wilt gewoon zeggen dat ge in theorie 104 wagens ZOU KUNNEN zien, met de standaard 24H komt ge er nog niet, denk dat de hoeveelheid wagens tot 52 gecapped is, maar kweet het niet zeker.
Heeft echt geen nut om daar meer dan 20 in te zetten, surtout als ge al FPS-problemen hebt.
Enigste nadeel is dat idd op bepaalde stukken v/h parcours wagens verschijnen en verdwijnen (bvb. Eau Rouge), maar dat moet ge kunnen relativeren of anders nen hele dikke portefeuille hebben :p

TX.Conn zei:
En ook bij "Advanced" heb ik een vraagje:

Helemaal rechts bovenaan ongeveer "Low Resolution Track Textures" en "Race Data Acquisition" wat doen deze precies?

Low resolution track textures = "kleinere" textures om performantie naar boven te halen, evt. aanvinken indien FPS-probs

Race Data Acquisition = MOTEC, telemetrie, niet echt een optie voor beginners (ni op U bedoeld :p), maar aangevinkt vergt dat ook extra CPU-power, dus afzetten indien FPS-probs

TX.Conn zei:
Mss wat kleine aanpassingen maken in options maar welke... maar wil niet dat het verloren gaat van de graphics ;D :p. Is alleen boven de 30 wagens dat ik fps drops heb, beneden de 30 wagens loopt alles perfect met alles op full, in het daglicht tenminste... in de nacht ook kleine fps drops.

Vrees toch dat ge wat opties zult moeten minderen, want uw FPS ligt toch een beetje te laag om goed te kunnen racen.

Heb GTR2 nog niet echt kunnen uitpluizen (en RSC-forum ;) ), maar ervaring van GTL (quasi zelfde engine) zegt dat :

1. trackside characters afzetten
2. MOTEC (ni in GTL)
3. shadows zeker niet op high of full zetten, bij mij staan die op medium

Hangt allemaal van uw specs af, trial and error is de boodschap !

ComputerVISTA

Legacy Member
Dillyracer zei:
Happy unbanning :woohoo:

DBR9 doet pas een seizoen later mee dan die in het spel zit, dus er zit (spijtig) geen DBR9 in GTR.


Merci :woohoo: Ik meende nogthans foto's gezien te hebben van de groene dbr9 met gele lipenstift rond z'n gril :p

http://www.diseno-art.com/images/DBR9.jpg zo dus maar ingame :) British racing Green dus.

En kan me iemand uitleggen hoe ik lemans op gtr² kan krijgen? Ik ben nieuw met het adden van toestanden in dit game. En ja ik weet dat er nog tracks zijn met lange rechten alleen net niet lang genoeg. Op die barcelona kan ik met wat foefelen 295 halen met de mc12 maar dan zit ik al in de grindbak :p

Alvast bedankt.

Poepoei

Legacy Member
http://www.gtr4u.de/jgs_db.php?action=show&eintrags_id=2421&sid=

En dan gewoon plakken in je map "...\GTR2\Gamedata\".

Die 309 heb ik gehaald op Le Mans, en door wat te foefelen met de set-up :p

De rev limit moet ge op het hoogste zetten (duh :p), en de gear ratios weet ik niet meer juist, ik zal dat nog wel eens proberen :)

En die 309 was nog niet alles, als het de 'oude' Le Mans was (zonder chicanes op het rechte stuk), kon hij nog wel iets hoger :) (het steeg nog wel, maar héél traag :))

En mijne GTR2 ('legaal') is onderweg, hij is vanmorgen opgestuurd :woohoo: (Sendit.com, € 29)

128MB

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Merci :woohoo: Ik meende nogthans foto's gezien te hebben van de groene dbr9 met gele lipenstift rond z'n gril :p
Das precies een ringbaardje :p een auto voor jou Comp! :p

ComputerVISTA

Legacy Member
LOL... ik heb geen baard, das allemaal een illusie :unsure:

@ blackdragon1990, gewoon plakken uit de rar en dan opstarten en 't staat in de lijst? wreed bedankt he makker :niceone:

ComputerVISTA

Legacy Member
Ok Lemans wilt niet laden, hij laadt die rode streep maar die finishvlag laadt hij dus niet en het parcours start dus zelf na 10 minuten wachten niet op.

Poepoei

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
LOL... ik heb geen baard, das allemaal een illusie :unsure:

@ blackdragon1990, gewoon plakken uit de rar en dan opstarten en 't staat in de lijst? wreed bedankt he makker :niceone:
Ge moet de Inhoud van de map 'Gamedata' in de .rar plakken in de map "...\GTR 2\Gamedata\" ja :)

En de eerste keer dat ge Le Mans gebruikt kan het laden héél (echt héél) lang duren ;)

Edit: Ma 10 minuten is toch wel heel lang :s

'k zou zeggen: laat 'm laden en doe terwijl misschien iets anders ofzo :p, met mijne Conroe duurde het ook al enkele minuten :p

ComputerVISTA

Legacy Member
Ok snel gefixed... de celeron 2500 eruit gehaald en de P4 3.4 extreme edition erin gepropt en hopmet de geit :p

Alles stond al op maximum maar in bochten waar er plots redelijk wat scenery af kwam haperde hij even.

dankzij de EE is dit van de baan :p Gelukkig dat ik hier een grote voorrraad hardware liggen heb :p

btw graka is x800xtpe vandaar dat de celeron het trok op max :p

TX.Conn

Legacy Member
RushBunny zei:
Originally Posted by TX.Conn
Bij "Options ---> Video" versta ik iets niet, het volgende:

Ge kunt "Maximum Visible Vehicles" op 104 zetten...
het 4de in de rij, is dat dan alleen voor 24hrs races dat er 104 wagens meedoen en dat ge ze allemaal kunt zien.

Wilt gewoon zeggen dat ge in theorie 104 wagens ZOU KUNNEN zien, met de standaard 24H komt ge er nog niet, denk dat de hoeveelheid wagens tot 52 gecapped is, maar kweet het niet zeker.
Heeft echt geen nut om daar meer dan 20 in te zetten, surtout als ge al FPS-problemen hebt.
Enigste nadeel is dat idd op bepaalde stukken v/h parcours wagens verschijnen en verdwijnen (bvb. Eau Rouge), maar dat moet ge kunnen relativeren of anders nen hele dikke portefeuille hebben :p

Originally Posted by TX.Conn
En ook bij "Advanced" heb ik een vraagje:

Helemaal rechts bovenaan ongeveer "Low Resolution Track Textures" en "Race Data Acquisition" wat doen deze precies?

Low resolution track textures = "kleinere" textures om performantie naar boven te halen, evt. aanvinken indien FPS-probs

Race Data Acquisition = MOTEC, telemetrie, niet echt een optie voor beginners (ni op U bedoeld :p), maar aangevinkt vergt dat ook extra CPU-power, dus afzetten indien FPS-probs

Originally Posted by TX.Conn
Mss wat kleine aanpassingen maken in options maar welke... maar wil niet dat het verloren gaat van de graphics ;D :p. Is alleen boven de 30 wagens dat ik fps drops heb, beneden de 30 wagens loopt alles perfect met alles op full, in het daglicht tenminste... in de nacht ook kleine fps drops.

Vrees toch dat ge wat opties zult moeten minderen, want uw FPS ligt toch een beetje te laag om goed te kunnen racen.

Heb GTR2 nog niet echt kunnen uitpluizen (en RSC-forum ;) ), maar ervaring van GTL (quasi zelfde engine) zegt dat :

1. trackside characters afzetten
2. MOTEC (ni in GTL)
3. shadows zeker niet op high of full zetten, bij mij staan die op medium

Hangt allemaal van uw specs af, trial and error is de boodschap !

Hartelijk bedankt,
heb een paar dingen verandert

bij Video:
- Maximum Visible Vehicles... van 104 naar 20
- Shadows... van Full naar Medium
- Track Draw Distance... van Very Far naar Normal
- Pitcrew Detail... van Full naar Player Only

bij Advanced:
- Low Resolution Track Textures... aangevinkt
- Level Of Detail Bias... van 125% verschoven naar 100%

Dit gezegd zijnde heb ik nog es geraced op Donington in raceweekend met maximum van de wagens dat ge op de grid kunt zetten '29'.

Ervoor had ik 20 tot 45 a 50 fps,... nu heb ik minimum 40 tot 60 fps.
20 fps verschil toch :), en speelt nu toch soepeler met 30 wagens op de racebaan!
Zeker het beste is 60 a 85 - 100 fps?

Mijn PC spec's zijn:
Om geen flame uit te lokken in een spoiler'ke geplaatst.
amd a64 x2 4400+
geforce 7900gt 256mb
2 x 1gb ram

blackdragon1990 zei:
En mijne GTR2 ('legaal') is onderweg, hij is vanmorgen opgestuurd :woohoo: (Sendit.com, € 29)

Nice blackdragon :), prijskaartje ziet er goed uit :niceone: .
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan