Archief - Gtr 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

marcel

Legacy Member
RipTor zei:
In rFactor zit een "val van het circuit bug" die een gelijkaardig effect heeft.
Deze bug is iets anders.

Niet crashen is een flauw excuus imo...

ik zie niet wat hier anders aan is. Simbin heeft er voor gekozen dat alles wat buiten de afgebakende (dmv muren etc) grenzen van het circuit valt, non-solid te maken. en dan het je dus ook die "val van het circuit bug".

en niet crashen... kijk hoe hij in dat filmke crasht. probeer het op de server en je wordt geband (op een normale server toch.) dit is een non-prioritaire bug. het is zelfs geen bug, want het is een bewuste keuze. en het bederft het spel niet, want je moet onder normale omstandigheden al vrij lompe stoten uithalen om het voor te hebben. in de verkeerde richting rijden is gewoon "not done" in een sim.


Imo gaat dat nu wel opgelost zijn bij de komende patch aangezien er Nascar in gaat zitten. Als er daar nog problemen mee zijn hebben ze een dik probleem met Nascar races denk ik.

agree.

Maar veel problemen heb ik daar toch nooit mee gezien. Enkel in de warmup lap als iemand quit tijdens die ronde. Dan komt die zijn wagen nooit op de grid en blijft het spel wachten tot die wagen op de grid staat.
ik heb het nog niet normaal weten gaan. wagens die vertragen, versnellen, elkaar van de baan rammen, posities die niet gerespecteerd worden, gedrum, pace cars die na het groen gewoon op de baan blijven rijden aan hetzelfde tempo als was het nog een safety period... zelfs wagens die in elkaar schuiven. de pace car is wel énorm bugged in rFactor


Die heb ik nooit gezien

ik weet zelf ook niet wat het precies veroorzaakt. al zal ik derhalve bijzeggen dat het vooral bij mods gebeurd. gewoon een wagen waarvan de "skin" blijkbaar ontbreekt, maar als hij in zicht komt zakt de FPS naar 1.

Blue flag is bij het dubbelen. Die regel kunt ge uitschakelen en is inderdaad niet optimaal, daar heb ik in een online race bij rFactor.org ook al last mee gehad.

het ging niet over de penalty voor de blue flag. het ging erom dat ik die gekregen heb omdat ik off the line op de rem ging staan, en de wagen dat mij kwam dubbelen dat ook deed, terwijl ik toch meer dan genoeg ruimte liet.

Maar in rF halen de AI's u toch beter in dan in GTR. Het is wel al van de initiele versie geleden dat ik rF tegen AI heb gespeeld want naar het schijnt is na de 1ste patch de AI serieus bergaf gegaan omdat iedereen kloeg dat die veel te agressief was.

het is al lang geleden dat ik originele versie heb gespeeld. maar in de huidige versie is het exact hetzelfde gedrag als in GTR.


rFactor lost hun bugs op. Er staat voor zeer binnenkort weer een mega patch gereed. Dat is juist het verschil.
Simbin heeft voor de release van GTR vanalles beloofd (rijderwissels, +40 man samen op 1 server zonder probleem, ...) maar er zit veel niet in en er zitten hopen bugs in.

rFactor lost hun bugs op ja. ISI heeft dan ook geen nieuwe titels die af moeten. Simbin is van het originele GTR naar de 24u expansie gegaan (die gratis was), en dan de Kings of Ovals expansie (weer gratis), en daarna naar GTL, vandaar naar GTR², en ze zijn nu al bezig met WTCC, waarna hoogstwaarschijnlijk GTL² of GTR³ zullen volgen.

waarom liggen de prioriteiten anders: ISI is een Indie developper geworden: meer tijd en aandacht voor de fans. Simbin is afhankelijk van een Producer (10tacle), en die wil centen zien.


1.08x is beta...
Als de officiele uitkomt zullen die wel terug werken zu.

ja, daar zijn we nu vet mee :p morgen zal het beter zijn.

Ik heb redelijk wat ervaring met online races in rFactor en dat is bijna altijd zeer goed verlopen. Maar met GTL heb ik toch echt wel vaak problemen.

ik race zelden online. maar ik heb nog nooit zware problemen ondervonden, zij het GTL of rFactor. (GTR had wel fameuse login-problemen)

En ik ben niet de enige die serieus twijfelachtig tegenover Simbin is gaan staan.

de ene al om andere redenen dan de ander. veel zijn twijfelachtig tov Simbin gaan staan omdat ze van mod-team naar developer gegaan zijn, waardoor ze voor hun werk moeten btalen. een beetje flauwe reden, maar realiteit...

RushBunny

Legacy Member
Het hangt gewoon af van persoonlijke mening.

Beide, SB-games én rF, hebben last van bugs, en zijn door marcel en Riptor duidelijk opgenoemd.

Blijf bij mijn eerste mening, out of the box viel rF zwaar tegen, maar dit is ondertussen al goed gemaakt door enkele quality carmods (PCC RD, MCLaren,..) maar die zijn op 1 hand te tellen, de rest is simpelweg beneden alle peil.

Voor het aantal goede addon tracks moet ge het ook niet laten, rF en GTL/GTR hebben er ongeveer evenveel. Bij GTR2 gaat het idem dito zijn.

Mijn persoonlijke mening is dat puur gevoelsmatig SB meer gelikte produkten aflevert, met idd meer nadruk op SP dan op MP, wat niet wil zeggen dat menig leagues (mits kleine aanpassingen aan server en andere settings) niet degelijk SB-games gebruiken (kijk maar naar hoeveelheid leagues op FILSCA) en ik denk niet dat de aliens MP zullen spelen die uitermate buggy is...

Neemt niet weg dat ik ook alle funne tijden heb beleeft met rF, maar het nodige onderzoekswerk bij rF toch een pak meer tijd in beslag neemt dan bij SB-games, dat eerder plug en play is.

Soit, ieder zen ding hé ;)

RipTor

Legacy Member
RushBunny zei:
Blijf bij mijn eerste mening, out of the box viel rF zwaar tegen, maar dit is ondertussen al goed gemaakt door enkele quality carmods (PCC RD, MCLaren,..) maar die zijn op 1 hand te tellen, de rest is simpelweg beneden alle peil.
Check rFactorcentral en zoek daar eens alle carmods met 4 sterren of meer...
Dat gaat toch niet meer op 1 hand zu :-)


Het is vooral wachten op NAGT en de 2 F1 mods (RH en die andere) voor mij. Offline kan ik echt niet snel fun beleven aan een racegame. Vandaar dat ik GTL zo goed als nooit heb gespeeld en dat ik LFS momenteel veruit het meeste speel.

marcel

Legacy Member
RipTor zei:
Check rFactorcentral en zoek daar eens alle carmods met 4 sterren of meer...
Dat gaat toch niet meer op 1 hand zu :-)


Het is vooral wachten op NAGT en de 2 F1 mods (RH en die andere) voor mij. .


ik kijk vooral uit naar NAGT.

"die andere" zou wel eens de reden kunnen zijn waarom de patch nog niet uit is, het is bekend dat CTDP wel heel snel na de patch hun mod zou uitbrengen

RushBunny

Legacy Member
RipTor zei:
Check rFactorcentral en zoek daar eens alle carmods met 4 sterren of meer...
Dat gaat toch niet meer op 1 hand zu :-)

16 om precies te zijn :p, maar een paar van ISI zelf tussen en geef toe, community rates zeggen iets maar ook niet alles. Front-engined porkies van PCC krijgen ook 4 sterren :s

RipTor zei:
Het is vooral wachten op NAGT en de 2 F1 mods (RH en die andere) voor mij. Offline kan ik echt niet snel fun beleven aan een racegame. Vandaar dat ik GTL zo goed als nooit heb gespeeld en dat ik LFS momenteel veruit het meeste speel.

NAGT zie ik ook wel zitten, F1 zegt me niet zoveel, of het moest uit de jaren '60 komen ;)

We begrijpen elkaar wel, ik voel mij gewoon beter bij de SB-sims (eerder SP-gericht) en jij bij de MP-gerichte ;)

RipTor

Legacy Member
marcel zei:
het is bekend dat CTDP wel heel snel na de patch hun mod zou uitbrengen
Idd CTDP was het...
De reden is dat in de patch allerlei rules zitten speciaal voor F1 (ik vermoed het kwalifcatieformaat en dergelijke) en dat CTDP die gebruikt.

integra

Legacy Member
Er gaan zoveel betere mods komen dan die waarover jullie spreken. :)
Ik zit bij een team genaamd Endur@cers, we zijn enerzijds bezig aan een Porsche 997 Cup, anderzijds een ALMS, LMS & Le Mans mod.
Ik verzeker jullie dat dat stuk voor stuk topmods gaan zijn.
Ik heb ondertussen de Porsche RS Spyder in-game en de tests zijn meer dan veelbelovend. :)

tca

Legacy Member
Kan er iemand recommended specs (GEEN minimum specs) geven van dit game ?

marcel

Legacy Member
RipTor zei:
Imo gaat dat nu wel opgelost zijn bij de komende patch aangezien er Nascar in gaat zitten. Als er daar nog problemen mee zijn hebben ze een dik probleem met Nascar races denk ik.


probleem niet opgelost...
ik ben hierjuist gediskwalificeerd, omdat ik niet achter de juiste wagen reed.
detail: de wagen waar ik achter móest rijden, had al opgegeven...

guntherh

Legacy Member
hey, heb vandaag nog GTR gekocht, maar heb een probleem op men laptop( laptop ook nog maar pas gekocht,dus nog geen oude denk ik dan...) bij het opstarten verschijnt er altijd...

insufficient disk swap space or virtual memory detected. A minimum of 150 MB of swap space is required.

En heb voor ik het spel gaan kopen ben de demo van GTR 2 wel kunnen draaien op de laptop?!

ken niet veel van pc's dus sorry als het een stomme vraag is, en wist ook niet waar ik dit precies moest posten!!

Graag hulp aub, alvast bedankt!!

guntherh

Legacy Member
en als ik dan wat games verwijder zou dat wel moeten gaan?
football manager 2006 werkt wel, ook toch wel een "zwaar" spel? of ben ik zo verkeerd

Stancke

Legacy Member
wat heeft het feit dat FM2006 een zwaar spel is,te maken met het feit dat er niet voldoende schijfruimte vrij is op je laptop :unsure:

guntherh

Legacy Member
daarmee wilde ik gewoon zeggen dat dat spel wel gedraaid kan worden op men laptop, en vroeg me af of het dan echt aan te weinig schijfruimte was of dat het aan men videokaart ofzoiets lag?

marcel

Legacy Member
neen, da wilt zeggen dat het spel niet genoeg "virtueel geheugen" kan aanmaken. betekent dat er op uw harde schijf niet genoeg ruimte is.

en dat is een logische verklaring waarom GTR² wél werkte voor de installatie van GTR, want toen was er nog meer dan genoeg ruimte over op uw pc

guntherh

Legacy Member
en hoe kan ik dan meer ruimte vrijkrijge?
moet ik dan games verwijdere of... ????

128MB

Legacy Member
guntherh zei:
en hoe kan ik dan meer ruimte vrijkrijge?
moet ik dan games verwijdere of... ????
Doe gewoon es schijfopruiming. Vind je bij "bureau accesoires"

guntherh

Legacy Member
nope heeft ook niet geholpen.. nog iemand suggestie,oplossing??
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan