marcel
Legacy Member
RipTor zei:In rFactor zit een "val van het circuit bug" die een gelijkaardig effect heeft.
Deze bug is iets anders.
Niet crashen is een flauw excuus imo...
ik zie niet wat hier anders aan is. Simbin heeft er voor gekozen dat alles wat buiten de afgebakende (dmv muren etc) grenzen van het circuit valt, non-solid te maken. en dan het je dus ook die "val van het circuit bug".
en niet crashen... kijk hoe hij in dat filmke crasht. probeer het op de server en je wordt geband (op een normale server toch.) dit is een non-prioritaire bug. het is zelfs geen bug, want het is een bewuste keuze. en het bederft het spel niet, want je moet onder normale omstandigheden al vrij lompe stoten uithalen om het voor te hebben. in de verkeerde richting rijden is gewoon "not done" in een sim.
Imo gaat dat nu wel opgelost zijn bij de komende patch aangezien er Nascar in gaat zitten. Als er daar nog problemen mee zijn hebben ze een dik probleem met Nascar races denk ik.
agree.
ik heb het nog niet normaal weten gaan. wagens die vertragen, versnellen, elkaar van de baan rammen, posities die niet gerespecteerd worden, gedrum, pace cars die na het groen gewoon op de baan blijven rijden aan hetzelfde tempo als was het nog een safety period... zelfs wagens die in elkaar schuiven. de pace car is wel énorm bugged in rFactorMaar veel problemen heb ik daar toch nooit mee gezien. Enkel in de warmup lap als iemand quit tijdens die ronde. Dan komt die zijn wagen nooit op de grid en blijft het spel wachten tot die wagen op de grid staat.
Die heb ik nooit gezien
ik weet zelf ook niet wat het precies veroorzaakt. al zal ik derhalve bijzeggen dat het vooral bij mods gebeurd. gewoon een wagen waarvan de "skin" blijkbaar ontbreekt, maar als hij in zicht komt zakt de FPS naar 1.
Blue flag is bij het dubbelen. Die regel kunt ge uitschakelen en is inderdaad niet optimaal, daar heb ik in een online race bij rFactor.org ook al last mee gehad.
het ging niet over de penalty voor de blue flag. het ging erom dat ik die gekregen heb omdat ik off the line op de rem ging staan, en de wagen dat mij kwam dubbelen dat ook deed, terwijl ik toch meer dan genoeg ruimte liet.
Maar in rF halen de AI's u toch beter in dan in GTR. Het is wel al van de initiele versie geleden dat ik rF tegen AI heb gespeeld want naar het schijnt is na de 1ste patch de AI serieus bergaf gegaan omdat iedereen kloeg dat die veel te agressief was.
het is al lang geleden dat ik originele versie heb gespeeld. maar in de huidige versie is het exact hetzelfde gedrag als in GTR.
rFactor lost hun bugs op. Er staat voor zeer binnenkort weer een mega patch gereed. Dat is juist het verschil.
Simbin heeft voor de release van GTR vanalles beloofd (rijderwissels, +40 man samen op 1 server zonder probleem, ...) maar er zit veel niet in en er zitten hopen bugs in.
rFactor lost hun bugs op ja. ISI heeft dan ook geen nieuwe titels die af moeten. Simbin is van het originele GTR naar de 24u expansie gegaan (die gratis was), en dan de Kings of Ovals expansie (weer gratis), en daarna naar GTL, vandaar naar GTR², en ze zijn nu al bezig met WTCC, waarna hoogstwaarschijnlijk GTL² of GTR³ zullen volgen.
waarom liggen de prioriteiten anders: ISI is een Indie developper geworden: meer tijd en aandacht voor de fans. Simbin is afhankelijk van een Producer (10tacle), en die wil centen zien.
1.08x is beta...
Als de officiele uitkomt zullen die wel terug werken zu.
ja, daar zijn we nu vet mee
morgen zal het beter zijn.Ik heb redelijk wat ervaring met online races in rFactor en dat is bijna altijd zeer goed verlopen. Maar met GTL heb ik toch echt wel vaak problemen.
ik race zelden online. maar ik heb nog nooit zware problemen ondervonden, zij het GTL of rFactor. (GTR had wel fameuse login-problemen)
En ik ben niet de enige die serieus twijfelachtig tegenover Simbin is gaan staan.
de ene al om andere redenen dan de ander. veel zijn twijfelachtig tov Simbin gaan staan omdat ze van mod-team naar developer gegaan zijn, waardoor ze voor hun werk moeten btalen. een beetje flauwe reden, maar realiteit...



