Archief - Gtr 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

IceCain

Legacy Member
Even :offtopic: .Weet er iemand ne live stream van de 24h van Spa.Vorig jaar was er ene,maar dit jaar nergens te vinden.Ook op TV nergens enige uitzending :sad: .

hatetn

Legacy Member
IceCain zei:
Even :offtopic: .Weet er iemand ne live stream van de 24h van Spa.Vorig jaar was er ene,maar dit jaar nergens te vinden.Ook op TV nergens enige uitzending :sad: .


le mans is dit jaar ook niet getoond
keek altijd op eurosport en dit jaar ook niets

achja we gaan weer kunnen kijken naar een overvloed aan porche op zolder:ironic:

TX.Conn

Legacy Member
IceCain zei:
Even :offtopic: .Weet er iemand ne live stream van de 24h van Spa.Vorig jaar was er ene,maar dit jaar nergens te vinden.Ook op TV nergens enige uitzending :sad: .


Mee zei:
schandalig gewoon :sad:

Idd :angry:

Keek naar de tv-guide ( http://www.fiagt.com/television.php ) gisteren op fiagt.com en zag dat ze het uitzonden op RTL-TVI, maar wat bleek nu het is op hun andere zender van RTL, RTL-CLUB en deze kunnen wij niet nemen :angry: .

Het suckt idd zwaar dat ze het nergens op tv uitzenden, ook al gezocht achter streaming op internet maar niks gevonden.

En waarom komt het dat Kanaal2 het niet uitzend met Peter Baert :confused: ?

Stancke

Legacy Member
Wat je anders wel kan doen is een programma downloaden waardoor je TV kan kijken,is wel een alternatieve oplossing,mja,je weet nooit?

IceCain

Legacy Member
Van Pitstop forum:
Originally Posted by Peter Baert
"Tja, skjef, in Brussel (niet in Vilvoorde) zijn ze iets te gulzig geworden en hebben ze tegen de VMMa gezegd "foert, de pot op!". Zo kreeg ik het letterlijk aan de telefoon te horen. OK dan maar, de pot op met heel hun handel. We gaan zien wat het resultaat op langere termijn zal zijn.

Ik weet op dit moment ook nog niet of we volgende week in Pitstop.TV iets zullen mogen/kunnen brengen. Misschien willen we zelfs niet meer ..."

En ook nog:
"VMMa heeft aan Race hetzelfde voorstel gedaan als vorig jaar, maar Race wilde meer. En daarop zijn de onderhandelingen afgesprongen.

En wat heeft Race nu? Een koers die enkel in Wallonië en in Vlaanderen op de digitale platformen van Belgacom en Telenet te zien is. O ja, ook in Azië en Rusland kan er gekeken worden. Maar dat zal het gros van de Belgische rijders worst wezen, zij willen in eigen land op de buis komen.

Met een reactie à la "foert de pot op!" oogst je natuurlijk wat je gezaaid hebt. De manier waarop Race het in Vlaanderen heeft aangepakt, is niet professioneel.

Ik had een aanvraag ingediend om vorige donderdag tijdens de kwalificaties te gaan filmen, maar ik kreeg als antwoord dat we niet met een eigen camera mochten komen. We moesten alles betrekken van RTL. De 24 uren van Spa is een grote koers, maar ze moeten nu ook niet beginnen overdrijven in Brussel.

Hadden we het echt hard willen spelen, dan hadden we hen een proces kunnen aandoen, omdat je camera-access moet toelaten voor news access."

@ mods:misschien beter naar off topic thread verplaatsen...sorry.

Stancke

Legacy Member
IceCain zei:
Van Pitstop forum:
Originally Posted by Peter Baert
"Tja, skjef, in Brussel (niet in Vilvoorde) zijn ze iets te gulzig geworden en hebben ze tegen de VMMa gezegd "foert, de pot op!". Zo kreeg ik het letterlijk aan de telefoon te horen. OK dan maar, de pot op met heel hun handel. We gaan zien wat het resultaat op langere termijn zal zijn.

Ik weet op dit moment ook nog niet of we volgende week in Pitstop.TV iets zullen mogen/kunnen brengen. Misschien willen we zelfs niet meer ..."

En ook nog:
"VMMa heeft aan Race hetzelfde voorstel gedaan als vorig jaar, maar Race wilde meer. En daarop zijn de onderhandelingen afgesprongen.

En wat heeft Race nu? Een koers die enkel in Wallonië en in Vlaanderen op de digitale platformen van Belgacom en Telenet te zien is. O ja, ook in Azië en Rusland kan er gekeken worden. Maar dat zal het gros van de Belgische rijders worst wezen, zij willen in eigen land op de buis komen.

Met een reactie à la "foert de pot op!" oogst je natuurlijk wat je gezaaid hebt. De manier waarop Race het in Vlaanderen heeft aangepakt, is niet professioneel.

Ik had een aanvraag ingediend om vorige donderdag tijdens de kwalificaties te gaan filmen, maar ik kreeg als antwoord dat we niet met een eigen camera mochten komen. We moesten alles betrekken van RTL. De 24 uren van Spa is een grote koers, maar ze moeten nu ook niet beginnen overdrijven in Brussel.

Hadden we het echt hard willen spelen, dan hadden we hen een proces kunnen aandoen, omdat je camera-access moet toelaten voor news access."

@ mods:misschien beter naar off topic thread verplaatsen...sorry.

jammer dat geld alles overstijgt,is nu zo en zal altijd zo zijn.

Jammer want het maakt alle sporten kapot...

marcel

Legacy Member
hatetn zei:
le mans is dit jaar ook niet getoond
keek altijd op eurosport en dit jaar ook niets

achja we gaan weer kunnen kijken naar een overvloed aan porche op zolder:ironic:


welke overvloed aan porsche?

ja, het merendeel van de Belcar-wagens zijn porsches, maar er staat nog ander moois aan de start ze.


(dat veel moois verdwenen is, ligt weer aan Brussel. normaal gezien zou er een AM DBRS9 aan de start gekomen zijn, maar Brussel deed idioot)

Herbie

Legacy Member
OK back to the sims

ffkes thread al scannend doorgelezen... één opmerking viel mij daarbij toch wel op:
Ik heb het nog eens niet geprobeerd omdat GTR en GTL niet bepaald indrukwekkend waren te noemen.

Euhmm...Heb je de full van beiden al geprobeerd? of spreek je enkel over de demo's? Zeggen dat GTR niet indrukwekkend is, is natuurlijk een persoonlijke mening, maar het was wel ongeveer het meest revolutionaire racespel sinds jaren, vooral dan op het gebied van physics en sounds. GTL gooit daar nog eens een hoop grafische effecten en veeeel legendarische wagens bij, dus ook dat vind ik nog steeds zeer de moeite waard.

Ik probeer u niet te overtuigen ofzo ze, maar zeggen dat ze niets waard zijn, dat kan ik na zoveel fun uren met beide sims gewoon niet aanhoren. ;)

RipTor

Legacy Member
Herbie zei:
OK back to the sims

ffkes thread al scannend doorgelezen... één opmerking viel mij daarbij toch wel op:

Euhmm...Heb je de full van beiden al geprobeerd? of spreek je enkel over de demo's? Zeggen dat GTR niet indrukwekkend is, is natuurlijk een persoonlijke mening, maar het was wel ongeveer het meest revolutionaire racespel sinds jaren, vooral dan op het gebied van physics en sounds. GTL gooit daar nog eens een hoop grafische effecten en veeeel legendarische wagens bij, dus ook dat vind ik nog steeds zeer de moeite waard.

Ik probeer u niet te overtuigen ofzo ze, maar zeggen dat ze niets waard zijn, dat kan ik na zoveel fun uren met beide sims gewoon niet aanhoren. ;)
Ik heb de full van GTL en mijn broer die van GTR...

GTL kunt ge toch bezwaarlijk revolutionair noemen ? Dat gebruikt de grafische engine van rFactor en een oudere versie van de physics engine van ISI ?

GTR was misschien wel vrij goed maar de multiplayercode is zwaar ondermaats van dat spel en het spel is nogal buggy (GTL ook trouwens). Revolutionair kunt ge het in ieder geval ook niet noemen want het gebruikt ook gewoon een aangepaste ISI engine die al jaren oud was.

Enkel het geluid van die games is wel indrukwekkend.

rFactor is echt wel ne serieuze stap hoger dan de simbin games hoor.

Imo zijn volgende games pakken beter dan GTR/GTL :
- rFactor : veel betere netwerkcode. Geavanceerdere grafische engine dan GTR en geavanceerdere physics engine dan GTL (dat is onomstootbaar)
- RBR : imo superieure physics engine
- LFS : online code :bow: Spijtig vh geluid in dat spel maar sommigen
vinden dat beter


Het is spijtig te zien dat puur door marketing Simbin hun games beter verkopen dan rFactor terwijl het
verouderde technologie van rFactor gebruikt... (GTR2 is volgens mij gewoon een mod van rFactor waar
geld voor wordt gevraagd).

marcel

Legacy Member
GTL gebruikt dan wel dezelfde grafische engine, het ziet er beter uit dan rFactor. vooral de textures (is duidelijk als ge GTL banen in rFactor zet, die zien er beter uit dan de rest)

t zelfde voor GTR vs F1 Challenge (ook dezelfde grafische engine). daar is het verschil zelfs gigantisch

RipTor

Legacy Member
marcel zei:
GTL gebruikt dan wel dezelfde grafische engine, het ziet er beter uit dan rFactor. vooral de textures (is duidelijk als ge GTL banen in rFactor zet, die zien er beter uit dan de rest)
Iets wat ge converteerd ziet er altijd slechter uit natuurlijk. Soms loopt er ook publiek over de baan, of vliegen er vreemde dingen in de lucht enzo bij die geconverteerde banen...

Vergelijk Lienz met de banen van GTL en dan zal er niet veel verschil zijn.

Het grote probleem aan GTL bij mij is de beperkte online capaciteit. En de instabiliteit van da spul. Dat crashed hier echt wel vaak... Simbin games zien er altijd goed uit, klinken zéér goed. Maar hoe afgewerkt het in dat gebied is, zo onafgewerkt is het achter de schermen.

Stancke

Legacy Member
RipTor zei:
Simbin alle bugs wegwerken :wtf:


Dat is aan GTR en GTL niet bepaald te merken dat ze hun daarmee bezig houden :sop:


zeg eens een bug (niet van multiplayer wnt dat ding draait idd vierkant) want ik heb er nog geen enkele tegengekomen

RipTor

Legacy Member
Om er enkele op te noemen...

- Deze komt wel uit de GTR2 demo maar zit ook in GTR en GTL: http://www.gamespot.com/pages/profile/video_player.php?id=diE3kmf-5bsMujLW
- De pacecar die soms verdwijnt, over de pitmuur springt, stopt, ...
- Terwijl ge vertrekt voor een rolling start dat uw auto over de pit muur springt op de grid en ge een DQ krijgt
- Weer... Soms staat er dat het droog is maar als ge op de grid staat is het plots monsoon
- Stilstaande start: soms staan er onzichtbare auto's op de grid waartegen ge botst
- Als je tegen de AI raced. En de sessie is gedaan en iedereen staat in de pits en je klikt op next session dat de AI plots toch snellere tijden heeft staan
- Als je switched naar replay view en je rijdt verder dat er nog maar geluid uit 1 box komt totdat je terug van view switched (zit ook in GTR2 demo en voor de eerlijkheid ook in rFactor)
- AI die u niet inhaalt al gaat ge van de lijn af en op de rem staan op het rechte stuk

Vele van deze dingen gebeuren wel enkel online...

marcel

Legacy Member
RipTor zei:
Om er enkele op te noemen...

- Deze komt wel uit de GTR2 demo maar zit ook in GTR en GTL: http://www.gamespot.com/pages/profile/video_player.php?id=diE3kmf-5bsMujLW

én in rFactor. niet op alle circuits, maar ik heb het er meegemaakt. trouwens, waarom dat fixen? RIJ IN DE JUISTE RICHTING, ffs!

- De pacecar die soms verdwijnt, over de pitmuur springt, stopt, ...
- Terwijl ge vertrekt voor een rolling start dat uw auto over de pit muur springt op de grid en ge een DQ krijgt

rFactor-fans die klagen over de pace-car in GTR/L? straks komt Bush nog klagen dat er teveel oorlog is!
rondjes achter de SC in rFactor draaien gegarandeerd in de soep.

- Weer... Soms staat er dat het droog is maar als ge op de grid staat is het plots monsoon

toegegeven dat probleem hebben ze niet in rFactor. daar hebben ze gewoon géén weer.

onzichtbare auto's

deze zie je dan wel, maar aan 0.5 fps seconde

- Als je tegen de AI raced. En de sessie is gedaan en iedereen staat in de pits en je klikt op next session dat de AI plots toch snellere tijden heeft staan

zat in GTR. zat in GTL. zat ook in F1 2001. en in F1 2002. en in F1 Challenge. en nog steeds in rFactor. iets zegt mij dat ISI deze bug veroorzaakt heeft, en na 5 jaar nog niet heeft kunnen oplossen...

- Als je switched naar replay view en je rijdt verder dat er nog maar geluid uit 1 box komt totdat je terug van view switched (zit ook in GTR2 demo en voor de eerlijkheid ook in rFactor)

don't know about that, bij komt het altijd uit beide boxen, eerlijk gezegd.

- AI die u niet inhaalt al gaat ge van de lijn af en op de rem staan op het rechte stuk

inderdaad, dees heb ik ook al voorgehad. en dan nog een stop&go gekregen ook, want ik had blauw vlaggen gekregen :( maar euh... dat was weer in rFactor :oops:

Vele van deze dingen gebeuren wel enkel online...

tiens, ik wist niet dat er in de GTR² demo online mogelijkheden zaten? wel raar dat veel van uw bugs met AI te maken hebben dan.




kijk, ik speel alle 3 deze fantastische sims. ik heb de voorgangers gespeeld (tot SCGT terug). àlle bugs die je opnoemt zijn coherent aan de ISI-engines. zowel ISI (de ontwerper van de engines) als Simbin (die de engine "huurt") hebben er problemen mee.

dan moet je dus niet afkomen dat Simbin de bugs niet oplost en dat je daarvoor bij rFactor moet zijn.

want daar heb ik met de 1.08x patch (en velen met mij) dat een aantal van de originele wagens niet meer werken, net als de PCC-wagens. dat is een grove bug die ze erin gelaten hebben.


(met alle respect voor de ISI-crew, natuurlijk :) )

RipTor

Legacy Member
marcel zei:
én in rFactor. niet op alle circuits, maar ik heb het er meegemaakt. trouwens, waarom dat fixen? RIJ IN DE JUISTE RICHTING, ffs!
In rFactor zit een "val van het circuit bug" die een gelijkaardig effect heeft.
Deze bug is iets anders.

Niet crashen is een flauw excuus imo...

marcel zei:
rFactor-fans die klagen over de pace-car in GTR/L? straks komt Bush nog klagen dat er teveel oorlog is!
rondjes achter de SC in rFactor draaien gegarandeerd in de soep.
Imo gaat dat nu wel opgelost zijn bij de komende patch aangezien er Nascar in gaat zitten. Als er daar nog problemen mee zijn hebben ze een dik probleem met Nascar races denk ik.

Maar veel problemen heb ik daar toch nooit mee gezien. Enkel in de warmup lap als iemand quit tijdens die ronde. Dan komt die zijn wagen nooit op de grid en blijft het spel wachten tot die wagen op de grid staat.

Maar in rFactor kunt ge de pacecar wel uitschakelen.

marcel zei:
toegegeven dat probleem hebben ze niet in rFactor. daar hebben ze gewoon géén weer.
Omdat ze van mening zijn dat regen niet fansoenlijk gesimuleerd kan worden momenteel.
Vroeger in F1C hadden ze trouwens wel weer omdat ze moesten van EA.
Nu ze terug zelf eigen baas zijn doen ze geen weer meer omdat ze geen half werk in hun product willen steken.

marcel zei:
Die heb ik nooit gezien

marcel zei:
Zat in GTR. zat in GTL. zat ook in F1 2001. en in F1 2002. en in F1 Challenge. en nog steeds in rFactor. iets zegt mij dat ISI deze bug veroorzaakt heeft, en na 5 jaar nog niet heeft kunnen oplossen...
Idd

marcel zei:
inderdaad, dees heb ik ook al voorgehad. en dan nog een stop&go gekregen ook, want ik had blauw vlaggen gekregen :( maar euh... dat was weer in rFactor :oops:
Blue flag is bij het dubbelen. Die regel kunt ge uitschakelen en is inderdaad niet optimaal, daar heb ik in een online race bij rFactor.org ook al last mee gehad.
Maar in rF halen de AI's u toch beter in dan in GTR. Het is wel al van de initiele versie geleden dat ik rF tegen AI heb gespeeld want naar het schijnt is na de 1ste patch de AI serieus bergaf gegaan omdat iedereen kloeg dat die veel te agressief was.

marcel zei:
tiens, ik wist niet dat er in de GTR² demo online mogelijkheden zaten? wel raar dat veel van uw bugs met AI te maken hebben dan.
Ik heb GTR1 bugs opgenoemd. Een deel die enkel online voorkomen, een deel offline.

marcel zei:
dan moet je dus niet afkomen dat Simbin de bugs niet oplost en dat je daarvoor bij rFactor moet zijn.
rFactor lost hun bugs op. Er staat voor zeer binnenkort weer een mega patch gereed. Dat is juist het verschil.
Simbin heeft voor de release van GTR vanalles beloofd (rijderwissels, +40 man samen op 1 server zonder probleem, ...) maar er zit veel niet in en er zitten hopen bugs in.

marcel zei:
want daar heb ik met de 1.08x patch (en velen met mij) dat een aantal van de originele wagens niet meer werken, net als de PCC-wagens. dat is een grove bug die ze erin gelaten hebben.
1.08x is beta...
Als de officiele uitkomt zullen die wel terug werken zu.


Ik heb redelijk wat ervaring met online races in rFactor en dat is bijna altijd zeer goed verlopen. Maar met GTL heb ik toch echt wel vaak problemen. En ik ben niet de enige die serieus twijfelachtig tegenover Simbin is gaan staan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan