Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cheshire Cat

Legacy Member
koji zei:
Tgoh ja, 't is erg. Versie die ze momenteel ook overal aan het demo'en zijn is de 360 versie dus we kunnen der wel van uitgaan dat het leadplatform is geshift van PC naar 360. (Ches, laat vooral weten wa versie ze in Keulen hebben staan op Gamescom)

Doe ik, er van uitgaande dat BioWare aanwezig zal zijn. Straks eens checken met hun Community Coordinator. Ik hoop er alleszins op gezien ik met een pak vragen zit.

A propos, volgens Mike Laidlaw zou er geen lead-development platform zijn, ze investeren gewoon extra aandacht in de console versies, gezien die niet zo fatsoenlijk uitgewerkt waren in Origins. Of dit ook de waarheid is, en niet simpel wat marketing praat, zal zich na de release wel uitwijzen.

Diejen uitleg is ook wel goe, de textures zijn TE GOE het is dermee dat ze geen full ISO view kunnen doen. Right, dat hebben we al gezien dat ze te goed zijn. :s

De textures uit Origins waren eigenlijk ook niet geweldig up-close. Met de isometrische camera zagen de textures er echter wel prachtig uit omdat je ze van verder af kon bekijken. Gelukkig zijn er enkele mods die toch proberen om de stock low-resolution textures om te zetten naar high-resolution textures.

lowscore

Legacy Member
Cheshire Cat zei:
Straks eens checken met hun Community Coordinator. Ik hoop er alleszins op gezien ik met een pak vragen zit.

Vraag, nee... zeg hen eens dat ze hun rendering engine op PC moeten aanpassen zodat het niet meer stuttered op een constante 60fps.

soulreaper

Legacy Member
Geen toolset voor DAO2?Jammer,het originele spel was tenminste doenbaar met een paar mods :)

Cheshire Cat

Legacy Member
Dragon Age 2 will be at the Gamescom convention with a hands on playable demo on both the PC and Xbox 360. Gamescom runs August 19-22 in Cologne Germany and we want you to come out, play the game, get a free inflatable sword and experience Dragon Age 2 at the EA booth at Gamescom! Hope to see you there.

Awesome!

Ik zal de geïnteresseerden op de hoogte houden.
Moet trouwens ook onze DA Builders Community Contest ginder gaan promoten. :)

Cheshire Cat

Legacy Member
Gepaard met de eerste CGI trailer, genaamd Destiny, brengt IGN een artikel uit met nieuwe informatie (shared potion quickbar)! :love:

Daarnaast heeft BioWare ook de website voorzien van enkele nieuwe pagina's.
Zo leren we wat meer over Kirkwall en komen we de monsterlijke strider tegen.
En last, but not least, hebben ze de galerij uitgebreid met enkele nieuwe concept art designs.

De strider doet me trouwens denken aan de frightener uit The Witcher.

squalleke123

Legacy Member
beestige trailer... Firespells op een warriorclass? of zagen we hier een Arcane warrior aan het werk?

Riveragrumes

Legacy Member
Huh... Vreemde krachten dat Hawke bezit, ben eens benieuwd vanwaar deze komen

Riveragrumes

Legacy Member
Kan best, blood magic-lore mag best nog wat uitgediept worden in het Dragon Age universum... En het feit dat hij vuuraanvallen gebruikt laat wel merken dat de hawke uit de trailer iet of wat leunt richting arcane warrior (als dat zo is: hoera) of nog een niet geziene warrior-mageklasse

Maar toch lijkt dit eerder iet Hawke gebonden... Na de flashbacks kreeg hij ineens een rode gloed in zijn oge en riep hij 2 vurige armen op uit een andere dimensie. Volgens mij heeft onze nieuwe held een duister geheim.

joriske18

Legacy Member
Dat hij de zoon is uit het vorige spel is kan al niet met de tijdslijn geloof ik?
Hawke zijn verhaal begint tijdens de periode waarin dragon age origins zich afspeelt.

Ik hoop wel dat er genoeg verwijzingen en links met het eerste gedeelte (en de gemaakte keuzes) wordt gelegd.

Ikaruga

Legacy Member
stomme kloteconsoles ...

Weer een goede franchise en developer die ervoor kiest zijn roots volledig in de fik te steken ...

w00tw00t

Legacy Member
Ikaruga zei:
stomme kloteconsoles ...

Weer een goede franchise en developer die ervoor kiest zijn roots volledig in de fik te steken ...

Ik hooooooop zo hard dat ze de moeilijkheidsgraag niet verneuken. Anders hoeft het niet meer voor mij. Zelfs een goed verhaal kan een gebrek aan uitdaging niet goedmaken. Heb serieus moeten zwoegen bij bossbattles in DAO en dat was plezant.

Ikaruga

Legacy Member
dat is wishfull thinking. Mass Effect 2 was al een stuk eenvoudiger, gegarandeerd dat DA2 nu gewoon een kwestie is van DA1 te herhalen, superpowered mages die alles in 1 aoe vloeren terwijl uw warrior er for sports bijloopt, en weer goedkopere bossfights waar ze gewoon waves van adds op u afsturen ipv die iets van skill te geven ...

Ik heb echt mijn vertrouwen verloren in, wat ik vroeger dacht, dat nog 1 van de meest toegewijde pc developers was.
Baldurs Gate was een subliem spel met veel diepgang, nu is er Dragon Age 2 voor de gemakzuchtige, "het mag niet te moeilijk zijn en niet te lang duren-"mentaliteit van console spelers.

kga binnenkort eens volledig moeten stoppen met gamen, want het is zijn geld echt nie meer waard :)

w00tw00t

Legacy Member
Was wel te verwachten dat ze door EA ook meer focus gingen zetten op consoles.

Fredvdp

Legacy Member
w00tw00t zei:
Was wel te verwachten dat ze door EA ook meer focus gingen zetten op consoles.

Da's nu ook ni waar. Er ligt meer nadruk op het verbeteren van de consoleversies, en da was ook nodig, maar de PC-versie krijgt nog altijd genoeg aandacht. De gameplay op PC is bijna exact hetzelfde als die van Origins, behalve dan dat het minder houterig is. Daarom moeten ze alleen de graphics, de levels, het verhaal etc. aanpassen.

demon326

Legacy Member
Fredvdp zei:
Da's nu ook ni waar. Er ligt meer nadruk op het verbeteren van de consoleversies.

DA1 werd ontwikkeld met de pc in het achterhoofd
DA2 wordt ontwikkeld met de consoles in het achterhoofd, pc krijgt dan gewoon een port.

Ik denk toch wel dat "The witcher 2" de rpg van 2011 zal worden;)

Cheshire Cat

Legacy Member
benny zei:
DA1 werd ontwikkeld met de pc in het achterhoofd
DA2 wordt ontwikkeld met de consoles in het achterhoofd, pc krijgt dan gewoon een port.

Fout. Er is niks aan DA2 dat port schreeuwt en geloof me, ik heb het gespeeld. :p
Doet me overigens er aan denken dat ik straks of morgen eens even mijn eerste indrukken van het spel moet neerpennen.

Ik denk toch wel dat "The witcher 2" de rpg van 2011 zal worden;)

Waarschijnlijk. :)

demon326

Legacy Member
Cheshire Cat zei:
Fout. Er is niks aan DA2 dat port schreeuwt en geloof me, ik heb het gespeeld. :p
Doet me overigens er aan denken dat ik straks of morgen eens even mijn eerste indrukken van het spel moet neerpennen.

De video's tot nu toe deden het wel zo uitschijnen, maar link gerust naar uw verslag, mss is er toch nog hoop :eek::unsure:

Fredvdp

Legacy Member
Welke video's? Ik heb zelf nog geen gameplaybeelden gezien.

Ik heb trouwens in een preview gelezen dat de tactische camera op de PC anders is dan in de eerste Dragon Age. Die demo waarin de nieuwe camera getoond werd was beperkt beschikbaar omdat die nog ver van af is dus in veel previews staat dat die camera volledig weg is. Er is een Duitse website die schreef dat de PC-versie een port is en dat de PC-versie op Gamescom met een Xboxcontroller gespeeld werd. BioWare en fans die op gamescom waren hebben dat ontkracht en volgens BioWare hebben de mensen van die website op Xbox 360 gespeeld en hadden da blijkbaar ni door. :p

Shepard

Legacy Member
joriske18 zei:
Dat hij de zoon is uit het vorige spel is kan al niet met de tijdslijn geloof ik?
Hawke zijn verhaal begint tijdens de periode waarin dragon age origins zich afspeelt.

Ik hoop wel dat er genoeg verwijzingen en links met het eerste gedeelte (en de gemaakte keuzes) wordt gelegd.

Het gerucht gaat dat Hawke de zoon van Duncan is. Kan best, ze lijken zelfs een beetje op elkaar en Duncan is (was) oud genoeg om vader te zijn van een uit de kluiten gewassen twintiger vermoed ik.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan