Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cheshire Cat

Legacy Member
koji zei:
Is al een heel pak speculatie op het web dat Hawke "dat kind" zou zijn.

Die speculatie werd al afgeschoten door een developer; Hawke heeft (nog) geen connecties met Origins.
Behalve dan dat hij/zij de Blight overleefd heeft.

Sir.Killalot zei:
Het speelt zich toch af in een ander continent ook dacht ik?

The Free Marches wordt momenteel vermeld, sinds Kirkwall daar gelegen is.

Bart Religion

Legacy Member
Re@V0r zei:
hmmm, kvind het altijd spijtig als je in opvolgers van dergelijke spannende games niet verder kan spelen met je character uit de voorganger... als je zo 40-60 uur voor je tv bezig zit met dat personage en je party, dan wil je in de opvolger toch ook graag verder doen daarmee... ook al is het maar een spel :p

hopelijk zijn er toch op zijn minst een pak referenties naar de voorganger: wat er gebeurd is met je grey warden na de bligh, wat is er van morrigan + kind geworden, wat met leliana etc...

Mass Effect kan je dat wel. Goed gevonden.

Re@V0r

Legacy Member
[Dark-Fury];13540353 zei:
wa zou daar nu wijs aan zijn als ge al met een lvl 25 character kunt beginnen?

maakt mij eerlijk gezegd nieveel uit als ik een bestaande verhaallijn kan verderzetten hoor, in throne of bhaal was da ook ni echt storend (was wel een expansion, maar toch ook eentje van een uur of 40-50 dacht ik)

nuja, als ze het origineel kunnen evenaren qua spelduur, verhaallijn & spanning en de combat wa kunnen bijschaven (vond dit op de xbox toch vrij klote en onoverzichtelijk) ben ik zeker weer verkocht :)

Cheshire Cat

Legacy Member
Game Informer brengt (nieuwe) informatie naar voren omtrent de protagonist. [bron]

De volgende punten worden besproken:
  • Hawke will be a voiced character.
  • Hawke is human.
  • Hawke didn't just survive the blight...he escaped it.
  • Hawke is the Champion of Kirkwall.
  • Hawke drives the story.

Hawke lijkt me al een ietwat realistischer personage in vergelijking met sommige die we in Origins tegenkwamen. Leuk om te weten dat niet iedereen in Ferelden de suïcidale ingesteldheid heeft om het komende grote gevaar hals over kop te confronteren.

En een verhaal dat rond de protagonist draait? Het werd stilaan tijd dat deze terug gemaakt werden! Ik heb persoonlijk de buik wel vol van die "red de wereld" verhalen van de afgelopen jaren... Terug naar die emotionele verbintenis uit de tijd van Baldur's Gate en Planescape: Torment!

soulreaper

Legacy Member
Vind het eigenlijk vreemder dat je ook female kan kiezen,maar dat ze evenzeer Hawke zal heten?

Defnerd

Legacy Member
ik ben alvast benieuwd naar de trailer die op 17/08/2010 uit komt ^^

Bluestrike

Legacy Member
Hmm teveel ME invloeden naar mijn goesting,
De korte development cycle hint ook dan ook dat het dezelfde engine is.
The witcher was ook plezant ook al zat ik aan een specifiek personage vast, maar het is wel een troef die ze verliezen.
Nu het was wel stom dat je story van je origin als dwarf noble geen verschillende dialogen en reacties opleverde tijdens je terugkeer als grey warden naar Orzammar in DAO.

Ik had toch liever met mijn eigen char verder gespeeld, maja 't zal niet mogen zijn.
Afwachten op meer informatie dan maar.

Cheshire Cat

Legacy Member
Extra informatie die in Game Informer vermeld wordt:
  • We will be able to import our DA:O games into DA2.
  • Pissing off party members won't always be a bad thing. "They won't necessarily leave. They may still join you, but they're going to try to show you up, and that may influence battle in a different way."
  • We're getting the ME2 conversation wheel, but this time instead of having some dialogue be a particular color the center of the wheel will show a symbol to show what kind of reply it is. (The article uses the examples of them being something like aggressive or sarcastic)
  • The way the story unfolds will be very different compared to the past Bioware games. "Dragon Age II has a framed narrative structure, which means that the exploits of Hawke occured in the past, but are being retold in the present." "Narrators with unique insights into the events in question tell the tale of his past adventures."
  • We may get to see some of the DA:O events at the start from a different perspective. "Dragon Age II begins as the events of Origins are still taking place, so you may see some familiar events from a different angle."
  • Because of the game spanning a decade, we get to see the consequences of our actions sooner, rather than in a little text at the end of the game.
  • The PC version's combat system remains mostly the same. "The PC version implements the same strategic approach afforded by a mouse-and-keyboard control scheme." "Rather than try to mimic the PC experience on consoles, Dragon Age II has a battle system more tailored to the strengths of the PS3 and 360."

Voeg daar deze screenshot aan toe en we kunnen stellen dat het om dezelfde engine gaat.
Goed nieuws for the builders community dus, en de verbeterde art assets zien er ook niet slecht uit.

Cheshire Cat

Legacy Member
Archangelus zei:
Het Mass Effect wiel...? :(

Niet noodzakelijk een negatief iets. Liever het ME conversatie-wiel met opties die gevolgen hebben, dan het Origins systeem waarbij alle opties, op één of twee na, naar hetzelfde einde leiden.

Mja, persoonlijk begrijp ik niet wat iedereen tegen dat ME systeem heeft. Het was toch simpel om mee te werken? De plot-opties stonden rechts, terwijl de randinformatie links gezet werd.

Defnerd

Legacy Member
Cheshire Cat zei:
Niet noodzakelijk een negatief iets. Liever het ME conversatie-wiel met opties die gevolgen hebben, dan het Origins systeem waarbij alle opties, op één of twee na, naar hetzelfde einde leiden.

Mja, persoonlijk begrijp ik niet wat iedereen tegen dat ME systeem heeft. Het was toch simpel om mee te werken? De plot-opties stonden rechts, terwijl de randinformatie links gezet werd.

ik heb ME niet gespeeld, maar zo'n wiel lijkt me wel handig.

Archangelus

Legacy Member
Cheshire Cat zei:
Niet noodzakelijk een negatief iets. Liever het ME conversatie-wiel met opties die gevolgen hebben, dan het Origins systeem waarbij alle opties, op één of twee na, naar hetzelfde einde leiden.

Mja, persoonlijk begrijp ik niet wat iedereen tegen dat ME systeem heeft. Het was toch simpel om mee te werken? De plot-opties stonden rechts, terwijl de randinformatie links gezet werd.

Het ME wiel is een typisch symptoom van consolitis.
Aangezien ME een X360 exclusive was moesten ze een dialoogsysteem hebben dat gemakkelijk te bedienen was met een controller en niet al te veel intellectuele inspanningen vraagt v.d. speler (dus die links = meer info, rechts = verder, boven = goed, onder = slecht schikking).

Mass Effect zijn goeie games op zich, maar als zulke "features" binnen sluipen in PC titels (wat DA toch zou moeten zijn volgens BioWare) begin ik te vrezen voor andere console "verbeteringen" die dan eventueel ook mee kunnen komen. "Verbeteringen" zoals oppervlakkigheid en oversimplifiëring...

Cheshire Cat

Legacy Member
Die features hebben zich echter al vroeger getoond in de PC titels, hoor.

Een dergelijke opstelling in conversaties kwam deels al voor in de BG, NWN en KoTOR series, evenals in JE en DAO. In de meeste gevallen was de bovenste optie de "goede" keuze, terwijl de agressieve of slechte keuze zich lager in die dialog-tree bevond.

En in DAO's geval had je een hele resem aan keuzes, maar uiteindelijk was het eindpunt keer op keer hetzelfde. Kortom, veel echte opties werden nooit gepresenteerd, men slaagde er gewoon in om de schijn hoog te houden. :unsure:


Soit. Van wat ik heb gelezen in David Gaider zijn posts geeft het Dragon Age team hun eigen spin aan het dialog-wheel. Als ze indertijd een dergelijk systeem voor KotOR hadden gekozen dan zou het ook geen negatief effect op diens conversaties hebben gehad. Dat is er van uitgaande dat we hem kunnen geloven, natuurlijk. :p

Sir.Killalot

Legacy Member
Cheshire Cat zei:
En in DAO's geval had je een hele resem aan keuzes, maar uiteindelijk was het eindpunt keer op keer hetzelfde. Kortom, veel echte opties werden nooit gepresenteerd, men slaagde er gewoon in om de schijn hoog te houden. :unsure:

Ik vond het vooral vervelend dat het eigenlijk behoorlijk in uw nadeel speelde indien je niet steeds de goede antwoorden gaf.

koji

Legacy Member
Eum, what is this shit? (DA2 first screenshots) bron

DA2firstscreens02.jpg


da2firstscreens01wksl.jpg


Laat ons hopen dat dat screens zijn uit de console versies (en dan nog)... wtf, 2e kan der nog juist mee door maar die eerste :oink:

Is dat dan die grafische update die we krijgen?

effe een paar van den 1 for comparison sake

library.jpg


daorigins2009-12-3121-ddp6.jpg



Cheshire Cat zei:
(Ik vraag me af wat de bedoeling is van die diamant-vormige armour parts.) :unsure:

Ik vrees dat dat de nieuwe art-style is...

Ah en trouwens;

Dragon Age 2 Following In Mass Effect's Footsteps

Another change - and this might be the biggest - is that only the PC version will retain Origins' "strategic combat". The console versions will feature a new combat system, one BioWare says plays to the strength of the control pad. "Rather than try to mimic the PC experience on consoles", the GI report states, "Dragon Age II has a battle system more tailored to the strengths of the PS3 and 360."

Console combat system revamped. ME2 stijl dumbing down confirmed! Next step 5 skills RPG ruleset en dan is het compleet...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan