Archief - Dragon Age 2

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Cheshire Cat

Legacy Member
BioWare/EA heeft vandaag Dragon Age 2 aangekondigd! [bron]

De volgende informatie is al bekend:
  • Dragon Age 2 is a singleplayer game
  • Dragon Age 2 is listed to be released in March 2011
  • Dragon Age 2 will be available on PC, PS3 and X360
  • Player character is called Hawke
  • Player character is limited to the human race
  • Player character has the choice out of both genders
  • Player character has the choice out of three classes (mage, rogue, warrior)


“With Dragon Age 2 we are creating an exciting new entry point into the Dragon Age universe while ensuring that fans of the original game retain a sense of satisfaction and familiarity in the world,” said Dragon Age 2 Executive Producer Mark Darrah. “We are amplifying the things that made Dragon Age: Origins such a huge success while introducing a more dynamic combat system, improving the graphics, and telling the most important story in our world.”

Dragon Age 2 thrusts players into the role of Hawke, a penniless refugee who rises to power to become the single most important character in the world of Dragon Age. Known to be a survivor of the Blight and the Champion of Kirkwall, the legend around Hawke’s rise to power is shrouded in myth and rumor. Featuring an all-new story spanning 10 years, players will help tell that tale by making tough moral choices, gathering the deadliest of allies, amassing fame and fortune, and sealing their place in history. The way you play will write the story of how the world is changed forever.

[bron]

Metteh

Legacy Member
Ze gaan precies zowa de mass effect kant op qua race en classmogelijkheden precies.

Defnerd

Legacy Member
Vooral de "a more dynamic combat system" zal mij moeten overtuigen want dit was imho niet goed genoeg in DA:O

Daedie

Legacy Member
Alleen maar human mogen kiezen valt mij wel wat tegen van Bioware moet ik zeggen.

Cheshire Cat

Legacy Member
Daedie zei:
Alleen maar human mogen kiezen valt mij wel wat tegen van Bioware moet ik zeggen.

Het heeft natuurlijk zijn voordelen:
- Full voice-overs
- Betere animaties
- Beter ogende armours
- Character-centric DLC, als u dat interesseert

Mass Effect in de Dragon Age setting... Als ze de isometrische camera, companion controle en de toolset bewaren, dan ben ik blij. :)

Metteh

Legacy Member
Mja ik was ook blij dat ik het uit had gespeeld, op het laatste is de combat zo repetitief en zo weinig variatie in mob-types. Heb gewoon op mijn tanden gebeten en doorgedaan voor het verhaal.

PureFun

Legacy Member
Hopelijk gebruiken ze eindelijk een nieuwe engine. Het bresilian forest uit DA1 zag er vreselijk uit. Geen idee wat er bedoeld wordt met dynamic combat, combat was goed in DA1 buiten balance mbt mages. Combat starten in pauze en na elke spellcast van je 3mages/1bard opnieuw pauzeren verveelde enkel op easy/normal.
De storyline was het zwakste punt van DA1 en ik vrees dat het niet veel beter wordt in DA2. Nog meer DLC en misschien zelfs meer hardcoded npcs zoals morgana & alistair :(

Zapp

Legacy Member
Not excited, maar dat zal wellicht al geen verrassing meer zijn denk ik :p

Fdzzaigl

Legacy Member
Ben een beetje teleurgesteld dat je uw oude char van DA:O niet kunt importeren, maar goe, het zal wel zijn redenen hebben.

Enkel Human kan me niet echt schelen, ik speel meestal toch human.

Ben ook benieuwd wat die nieuwe grafische stijl gaat zijn!

Het verrast me trouwens wel dat deze game volgend jaar al uitkomt, aangezien ze verschrikkelijk lang aan de eerste hebben gewerkt...

Riveragrumes

Legacy Member
Ik vraag me af waar ergens op de DA tijdlijn dit zich afspeelt, want nu ben ik wel benieuwd of uw keuzes uit den 1 overgaan op den 2

Cheshire Cat

Legacy Member
Riveragruùes zei:
Ik vraag me af waar ergens op de DA tijdlijn dit zich afspeelt, want nu ben ik wel benieuwd of uw keuzes uit den 1 overgaan op den 2

Het speelt zich af na de laatste Blight, zoveel is zeker. En in alle waarschijnlijkheid nog steeds in de Dragon Age, gezien de protagonist (Hawke) een overlevende van de laatste Blight is. Ik denk dat we dus kunnen veronderstellen dat het ongeveer vijf tot tien jaar na Origins plaats zal vinden?

Ik had me voorgenomen om niet enthousiast te worden over een nieuwe DA titel, maar die mening ga ik nog moeten herzien. Zijnde dat ik een fan ben van verhaal gedreven protagonisten, ben ik benieuwd wat ze er van gaan maken. (Daarnaast mag die armour stijl op de DA2 frontpagina er best wel wezen.)

Darius Craven

Legacy Member
Hmm... Ofwel moeten ze de game dan langer maken, meer doorslaggevende keuzes, variatie in party members, ... , ofwel gaan de meerdere playthroughs bij mij toch verminderen.

Nu vond ik het aangenaam om elk ras uit te proberen en de verschillende skill sets. Terwijl ik Mass Effect mss 2 of 3x uitspeelde (Good/Evil & nog een keer eventueel)

Cheshire Cat

Legacy Member
Darius Craven zei:
Hmm... Ofwel moeten ze de game dan langer maken, meer doorslaggevende keuzes, variatie in party members, ... , ofwel gaan de meerdere playthroughs bij mij toch verminderen.

Langer dan Origins bedoel je?

Eerlijk gezegd vind ik een verhaallijn van een veertig- tot zestigtal uren meer dan lang genoeg. Weliswaar betreft het in dat geval een verhaalstructuur waarbij de variërende keuzes extra waarde toevoegen aan de herspeelbaarheid.

Mass Effect 2 vind ik bijvoorbeeld gemakkelijker en leuker om te herspelen dan Dragon Age: Origins. (Grotendeels te danken aan het verhaal.)

Ikaruga

Legacy Member
alle, da is wel bijzonder spijtig. Ik vond het al erg dat Dragon Age Origins u zo weinig keuze gaf vergeleken met bvb Neverwinter Nights. Maar om nu alles te limiteren tot 1 character, kweet niet.

koji

Legacy Member
Only Human, interesting, hopelijk wa meer fleshed out dan.

Moet nog altijd Awakening uitspelen eigenlijk...

Re@V0r

Legacy Member
hmmm, kvind het altijd spijtig als je in opvolgers van dergelijke spannende games niet verder kan spelen met je character uit de voorganger... als je zo 40-60 uur voor je tv bezig zit met dat personage en je party, dan wil je in de opvolger toch ook graag verder doen daarmee... ook al is het maar een spel :p

hopelijk zijn er toch op zijn minst een pak referenties naar de voorganger: wat er gebeurd is met je grey warden na de bligh, wat is er van morrigan + kind geworden, wat met leliana etc...

koji

Legacy Member
Niet iedereen heeft die route van Morrigan + kind gekozen, ik heb Allistair nooit laten vogelen met Morrigan.

Maxed coercion...

Is al een heel pak speculatie op het web dat Hawke "dat kind" zou zijn.

[Dark-Fury]

Legacy Member
Re@V0r zei:
hmmm, kvind het altijd spijtig als je in opvolgers van dergelijke spannende games niet verder kan spelen met je character uit de voorganger... als je zo 40-60 uur voor je tv bezig zit met dat personage en je party, dan wil je in de opvolger toch ook graag verder doen daarmee... ook al is het maar een spel :p

hopelijk zijn er toch op zijn minst een pak referenties naar de voorganger: wat er gebeurd is met je grey warden na de bligh, wat is er van morrigan + kind geworden, wat met leliana etc...

wa zou daar nu wijs aan zijn als ge al met een lvl 25 character kunt beginnen?

Sir.Killalot

Legacy Member
Het speelt zich toch af in een ander continent ook dacht ik?


Nu, ik vond Dragon Age wel leuk, maar ik heb het nooit uitgespeeld. Telkens opnieuw begonnen omdat ik iets anders wilde uitproberen, maar daardoor geraakte ik het zo stront beu dat ik niet ben verder geraakt...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan